Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 407 [ 10157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 407  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Hij is inderdaad niet zo diep, iets meer dan een meter.
In mei hebben we de bak gekeerd en toen zat het grondwater op 80 cm.
We wachten dus nog even af voordat we met dure opties beginnen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 17:55 



 
Profiel   

pol013 schreef
Die loonwerkers zijn maar wat blij met al die paddock paradise paardenhouders. Allemaal extra werk :o


Tenzij je zelf handig bent en geen loonwerker nodig hebt :Y)

Vind over het algemeen juist dat er heel veel zelf gedaan wordt in PP-land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 20:28 



 
Profiel   

Prachtige plekjes hebben jullie! Ik haak ook even aan. Ik wil in de toekomst graag paarden aan huis, een PP zou helemaal fantastisch zijn!

Kan ik alvast ideeen opdoen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 21:26 



 
Profiel   

Wat een fantastische plekken! Wij gaan binnenkort ook starten, maar wel in fases. We hebben nu 2 groepjes van 2 pony's die nog apart staan. Zij komen bij elkaar te staan en voor de introductie willen we een track gebruiken. Dus die track gaat er eerst komen. Ik heb al onwijs veel tekeningen gemaakt, de ene nog creatiever dan de andere :D
Maar ik weet nog niet wat er te realiseren is. Stap 1 is in ieder geval een track om het hele perceel heen en mogelijk een pad in het midden met 5/6 voerplekken. Mocht het niet goed gaan tussen de 4 pony's moet er nog een mogelijkheid zijn om 2 minitracks te kunnen maken. Voorlopig doen we dat gewoon met de weidegrond. We zitten op zandgrond. Een aantal stukken is wel modderig, maar andere stukken zijn mooi droog. Mogelijk wordt er op gedeeltes nog zand gestort voor minipaddocks. Maar we moeten even kijken wat de totale kosten worden.

Mijn ideale PP is een track er omheen, slingerpaadjes door het midden, 4/5 weitjes, knotwilgen, kruidenhoekjes, boomstammen op een pad, een poel, een heuvel.

Wie heeft ook in fases een PP gemaakt? En waar zijn jullie mee gestart?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-20 11:01 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Wat een fantastische plekken! Wij gaan binnenkort ook starten, maar wel in fases. We hebben nu 2 groepjes van 2 pony's die nog apart staan. Zij komen bij elkaar te staan en voor de introductie willen we een track gebruiken. Dus die track gaat er eerst komen. Ik heb al onwijs veel tekeningen gemaakt, de ene nog creatiever dan de andere :D
Maar ik weet nog niet wat er te realiseren is. Stap 1 is in ieder geval een track om het hele perceel heen en mogelijk een pad in het midden met 5/6 voerplekken. Mocht het niet goed gaan tussen de 4 pony's moet er nog een mogelijkheid zijn om 2 minitracks te kunnen maken. Voorlopig doen we dat gewoon met de weidegrond. We zitten op zandgrond. Een aantal stukken is wel modderig, maar andere stukken zijn mooi droog. Mogelijk wordt er op gedeeltes nog zand gestort voor minipaddocks. Maar we moeten even kijken wat de totale kosten worden.

Mijn ideale PP is een track er omheen, slingerpaadjes door het midden, 4/5 weitjes, knotwilgen, kruidenhoekjes, boomstammen op een pad, een poel, een heuvel.

Wie heeft ook in fases een PP gemaakt? En waar zijn jullie mee gestart?


Leuk dat je ook een PP gaat maken. Hoeveel ruimte heb jij?
Ik ben heel erg benieuwd hoeveel m2 je nodig hebt om een leuke PP te maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-20 12:10 



 
Profiel   

Het perceel waar we het PP willen maken is ongeveer 4000/4500m2. Niet super groot, maar een mooi stukje om een PP van te maken. Zo wordt de ruimte beter benut dan met een aantal weitjes :j
De eerste track waar we mee starten zal ongeveer 350-400m lang worden. We zetten deze met prikpaaltjes uit, zodat we deze later eventueel nog aan kunnen passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-20 12:15 



 
Profiel   

Olympia96 schreef
pol013 schreef
Die loonwerkers zijn maar wat blij met al die paddock paradise paardenhouders. Allemaal extra werk :o


Tenzij je zelf handig bent en geen loonwerker nodig hebt :Y)

Vind over het algemeen juist dat er heel veel zelf gedaan wordt in PP-land.


Zelf een poel graven? Zelf aan pad keren?
Dat is geen kwestie van handig zijn. Dat is een kwestie van het juiste materiaal hebben. En wij hebben zelf een trekker. Leuk om te hooien en de bak te slepen maar daar kan ik geen poel mee graven oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-20 13:37 



 
Profiel   

Prachtig die poelen en heuvels! Voor mij is dat helaas echt nog toekomstmuziek.

Hier blijkt de omheining toch wel aan vervanging toe op sommige plekken, dus dat heeft even prioriteit. Ook met het onkruid ben ik nog lang niet klaar.
Wel heb ik inmiddels eindelijk de tegels geplaatst zodat het pad weer begaanbaar is.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-20 15:14 



 
Profiel   

Ook even mijn mini pp getekend. (2500 m2)

Het nieuwe geïntegreerde zigzag parcours hebben ze nog niet helemaal door.

In maart, april en mei gaat de rechterhelft op slot en
krijgen ze (1 tinker, 1 C-pony en 1 Shetje) de linkerkant volledig beschikbaar.



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 10:35 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]
[ img ]
[
Hier staan de paarden ook op een trek. Zal voor de echte PP volgers geen echte PP zijn. Maar voor mij voelt het wel zo.
We hebben bijna 12.000 M2 grond. En bijna 10.000 is voor de paarden.
We wonen er sinds meI 2016. Hebben eerst het land (wat een zwaar verwaarloosd stuk land was) aangepakt. Zodat de paarden er ook op konden. Ondertussen heeft de aannemer de grootste klussen in huis gedaan. Muren er uit en vloer met vloerverwarming op de benedenverdieping en twee dakkapel en isolatie dak en nieuwe pannen. En toch gekozen voor een slaapkamer met badkamer aan het huis te laten bouwen. Afbouw hebben we zelf gedaan en zijn we nog steeds mee bezig. :D
De trek is klaar. Op waar kleine aanpassingen, wil nog een kronkelpad en ben bomen en struiken aan het aanplanten.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-20 15:52 



 
Profiel   

^ Wat een zalige plek! Mooie plek voor de paarden, maar lijkt me ook een heerlijk huis te zijn. Mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 08:19 



 
Profiel   

Wauw, mooi! Groot perceel ook, mooi ingericht!
Jullie hebben ook gewoon graspaden zie ik. Wordt dat niet enorm blubberig? Op wat voor ondergrond zitten jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 09:50 



 
Profiel   

neile schreef
^ Wat een zalige plek! Mooie plek voor de paarden, maar lijkt me ook een heerlijk huis te zijn. Mooi!

Het is Idd een geweldige plek.
Aan de achterkant van het terrein komt de zon op en aan de voorkant gaat hij onder. Elke ochtend en avond genieten.
[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 15:49 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Wauw, mooi! Groot perceel ook, mooi ingericht!
Jullie hebben ook gewoon graspaden zie ik. Wordt dat niet enorm blubberig? Op wat voor ondergrond zitten jullie?


We zitten op zand.75%. Dat scheelt heel veel voor het water. Ook hebben we maar 2 paarden. Dus dat scheelt ook veel.
[ img ]



Voor de wei is het een echte uitdaging. Vooral omdat we alles biologisch doen. Dus geen kunstmest. Maar na bijna 5 jaar kunnen we zien dat het land bij begint te komen van de roofbouw van de vorige eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 16:41 



 
Profiel   

Prachtig!

Ik heb kleigrond (grotendeels) en rond de 1,5km aan track op 1 ha land. Met 2 Tinker met 2 veulens is grootste gedeelte gras pad nog steeds groen. Ik doe niks aan de ondergrond. Vooraan rondom.het water en de ingang is het nu wel wat modderig

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 19:49 



 
Profiel   

Ik kom me hier ook even melden en inspiratie op doen :)

2,5 jaar geleden hebben we onze tuin met woning gekocht op 2,25ha en zijn we druk geweest met het terrein ontwikkelen. We zitten hier op zandgrond.

We hebben nog geen paarden, die komen er over een jaar of 5 als alles er klaar voor is (we hebben afgesproken dat we het deze keer eens in een volgorde doen dat alles klaar is ipv eerst beesten en dan pas bedenken hoe we ze gaan huisvesten :') ) Waarschijnlijk 2 grote en 2 mini's voor het gezelschap als we met 1 of 2 paarden op pad gaan dat er nooit eentje alleen staat. Dat is althans wat ik nu in mijn hoofd heb.

Een groot gedeelte van de wei is ingericht als voedselbos, dat hebben we de afgelopen 2 jaar aangeplant. Rondom hebben we rekening gehouden met een 5 meter brede track, hier is niets aangeplant. Vanaf links van de schuilstal (groene streep) wordt een eetbare heg geplant die de komende jaren mag groeien, daarna zullen we deze vlechten en zal hij dienst doen als veekering. Ook aan de bosrand aan de linkerkant van het weiland hebben we al een veekering geplant. Dat kan dus lekker groeien en tegen de tijd dat we paarden gaan aanschaffen zou dat een redelijke haag moeten zijn.

Doordat we een groot gedeelte van de wei ingericht hebben als voedselbos, en ik ook nog een paddock wil hebben waar we ook in kunnen rijden in de zomer (dit wordt in eerste instantie alleen afgezet met een houten hek en kan nog begraasd worden), hebben we niet veel gras. Ik moet nog bedenken waar we hooiopslag gaan maken, maar dat is iets voor later.

In het voedselbos en de struwelen die we in het bos gaan maken, komen ook planten en bomen te staan die eetbaar zijn voor de paarden, ik heb ergens eens iets gelezen over ' tree hay' en wil me daar eens in verdiepen, als aanvulling op het hooi rantsoen wat de paarden zullen krijgen.

We zijn begonnen met het bouwen van een schuilstal van 32m2, daarvan zal 6x4 voor de paarden zijn om te schuilen, 2x4 meter wordt ingericht als zadelkamer. Voor de schuilstal wordt een gedeelte bestraat, en in een hoek komt dan een eetgedeelte, net als in de andere hoek aan de linkerkant. Verder nog even kijken wat handige plekken zijn om iets op te hangen.

De boshut krijgt een eigen tuin en zal een guesthouse worden, al dan niet voor de verhuur, daar zijn we nog niet over uit, op dit moment laat het bestemmingsplan het nog niet toe om er iets meer mee te doen als ' gedeeltelijk vernieuwen '.

De track gaat langs de poel, ik ga later nog bekijken of en hoe de paarden door een deel van de poel zouden kunnen gaan, hij is vorig jaar gedeeltelijk uitgebaggerd en nogal diep geworden, het andere deel is volledig begroeid.

Het roze vlekje in het midden zou een heuvel kunnen worden met wat er uit de poel komt.

Ik weet ook nog niet goed hoe ik met het bos om moet gaan, een deel zal in ieder geval afgezet worden om de planten te beschermen tegen vraat en de paarden tegen het eten want niet alles is geschikt voor paarden om te eten dat daar staat. Ik overweeg nog om de track door te laten lopen in het bos, en hoor graag wat jullie gedachtes daarover zijn :)


[ img ]

Vanuit het huis gezien (foto van de winter):

[ img ]

In het gat met zand komt dan de schuilstal, aanbevelingen over bodem is welkom, we zijn nu schelpen (isolatie) met beton van plan en ik had uit dit topic al het idee op gedaan om er een gootje in te maken, maar waar dan het water / urine heen moet is nog niet bedacht...
[ img ]

En het voedselbos ingedeeld

[ img ]

De poel tijdens het uitgraven, kun je mooi de verschillende lagen zand zien
[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Prairy op 13-10-20 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 14:35 



 
Profiel   

Wauw, ziet er mooi uit!

Wel interessant wat betreft de graspaden. Wij zitten ook op zandgrond en gaan de paden zo afzetten. Ben benieuwd hoe zich dat gaat houden. Er komen 4 pony's op. We willen wel een deel bestraten, zodat ze altijd een droge plek hebben. En misschien is het nog een optie om op 1 of 2 bredere plekken zand te storten om het droger te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 14:49 



 
Profiel   

Prairy, jij hebt echt een droomproject. Zo ontzettend gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 14:57 



 
Profiel   

[ img ]
Daihyo schreef
Wauw, ziet er mooi uit!

Wel interessant wat betreft de graspaden. Wij zitten ook op zandgrond en gaan de paden zo afzetten. Ben benieuwd hoe zich dat gaat houden. Er komen 4 pony's op. We willen wel een deel bestraten, zodat ze altijd een droge plek hebben. En misschien is het nog een optie om op 1 of 2 bredere plekken zand te storten om het droger te houden.


Hier ook een bestraat gedeelte waar een voerbak staat met hooi. Op de plek waar ze heel veel lopen zoals de uitgang paddock is wel erg nat als het veel regent. Daar willen we ooit de grond vervangen door los zand. Bv drainage zand. En de grond gebruiken voor een leuke verhoging. Dit is na twee dagen regen, totaal 24 mm. Maar na 3 dagen is het meeste weg. De bestrating houd het water ook tegen nu :( :(
Daar komt binnen kort een goot. Het land loopt af naar achter. Daar zit een flinke sloot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 15:01 



 
Profiel   

Oei, dat is wel een natte boel :=
Bij ons loopt het land wel af. Het is nu wel wat modderig bij de ingang van de wei waar mijn pony's staan. Maar de rest is gewoon mooi droog.
Zelfs bij de voerplaatsen is het niet nat. Dus ik heb hoop dat het met de paden ook wel goed gaat.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 15:03 



 
Profiel   

Mooi begin Prairy

Benieuwd hoe dat later gaat als de paarden er zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 15:06 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Oei, dat is wel een natte boel :=
Bij ons loopt het land wel af. Het is nu wel wat modderig bij de ingang van de wei waar mijn pony's staan. Maar de rest is gewoon mooi droog.
Zelfs bij de voerplaatsen is het niet nat. Dus ik heb hoop dat het met de paden ook wel goed gaat.
[ [url=m/6SmaQq.jpg]Afbeelding[/url] ]


We hebben hier al 3 weken dagelijks regen. Met dagen van 10 tot 16 mm. Achter op de paden is het gelukkig droog. En de weides ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 15:08 



 
Profiel   

Malenka schreef
Prairy, jij hebt echt een droomproject. Zo ontzettend gaaf!


Dat is het ook. Het is alleen Zo Veel WEEEERRK :')

Ik ben ook heel benieuwd hoe veel modder er gaat zijn als de paarden er zijn... Een van de redenen dat we er nu alvast mee bezig zijn is zodat ik van iedereen kan lezen waar ze tegenaan lopen en de goede ideeen eruit kan pikken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 15:15 



 
Profiel   

cam schreef
Daihyo schreef
Oei, dat is wel een natte boel :=
Bij ons loopt het land wel af. Het is nu wel wat modderig bij de ingang van de wei waar mijn pony's staan. Maar de rest is gewoon mooi droog.
Zelfs bij de voerplaatsen is het niet nat. Dus ik heb hoop dat het met de paden ook wel goed gaat.
[ [url=m/6SmaQq.jpg]Afbeelding[/url] ]


We hebben hier al 3 weken dagelijks regen. Met dagen van 10 tot 16 mm. Achter op de paden is het gelukkig droog. En de weides ook.

Dat helpt niet nee. Hier regent het af en toe een dag. Dus het krijgt momenteel wel tijd om weg te zakken. Vorige week regende het wel een aantal dagen achter elkaar en toen hebben ze het bij het hek behoorlijk kapot gelopen. Daar wordt het niet beter van :n
Maar de rest van de wei was wel okee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 15:17 



 
Profiel   

Wat een prachtige projecten zeg!

Hier zitten we ook op zandgrond en hopen begin komend jaar een paddock te maken waar ook stalling is en vanuit daar via tracks verder door het land. Nu vroeg ik mij af, voor paddocks en zand op de tracks, heb ik hiervoor toestemming voor nodig van de gemeente? Of mag ik dit zo doen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 19:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 407 [ 10157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 407  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen