Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 406 [ 10138 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 406  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Wauw Prairy, wat een droomproject <3 <3

@Daihyo: wij zitten ook op zandgrond en bij ons werd het dus wel een zooitje met 2 paarden en 2 mini's. Zolang er nog wat gras staat zal het meevallen, maar wanneer het eenmaal vertrapt is en het gras geen kans krijgt om terug te groeien dan ben ik bang dat je echt een modderpoel krijgt..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 11:07 



 
Profiel   

Ik sta er altijd van te kijken hoeveel jullie gedaan krijgen op landbouwgrond. Is dat typisch Nederland dat dat daar vlotter gaat? Je maakt mij niet wijs dat jullie allemaal een landbouwnummer of landbouwbedrijf hebben waardoor het wel mag op agrarische grond? Dat is hier namelijk wel nodig om een vergunning te krijgen voor bijvoorbeeld keren van grond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 14:26 



 
Profiel   

Ik heb de gemeente gebeld. Na 3 weken en heel veel mensen gesproken te hebben kreeg ik iemand aan de lijn die zei dat er geen vergunning voor nodig was.
De poel en de heuvel heb ik aangelegd zonder te informeren.
Dat is vanaf de weg niet te zien en mochten ze het toch weg willen hebben is dat zo gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 15:09 



 
Profiel   

neile schreef
Ik sta er altijd van te kijken hoeveel jullie gedaan krijgen op landbouwgrond. Is dat typisch Nederland dat dat daar vlotter gaat? Je maakt mij niet wijs dat jullie allemaal een landbouwnummer of landbouwbedrijf hebben waardoor het wel mag op agrarische grond? Dat is hier namelijk wel nodig om een vergunning te krijgen voor bijvoorbeeld keren van grond.


Gewoon bij de gemeente geïnformeerd en het was geen probleem. Alleen bouwen op het niet bouwblok was Niet toegestaan.
We hebben netjes een vergunning aangevraagd voor de rijbak. En voor de rest mochten we ook een camping beginnen en zelfs een corso bouwplaats en nog wat andere dingen.
Hebben alles steeds in overleg gedaan met de gemeente. Zelfs de aanbouw aan de achterkant van het huis was vergunning vrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 16:14 



 
Profiel   

Voor de schuilstal hebben wij wel een ontheffing aangevraagd (en dik voor betaald), omdat ik geen zin heb om die later weer af te moeten breken. Maar poel uitdiepen (was er al) , verhoging leggen en de boshut 'renoveren' (lees : herbouwen maar dan bruikbaar) hebben we geen vergunning voor nodig / aangevraagd. Ook de saunahut hebben we gewoon gebouwd en nog niks van gehoord, die staat in bestemming bos, en daar mag je echt helemaal niks bouwen eigenlijk.

De buren zeggen hier ook allemaal, joh, gewoon bouwen en niks melden. Daar ben ik dan wel weer te braaf voor soms :')


Hoe hebben jullie de bodem van je poel trouwens gedaan? Ligt er iets extra in zodat er water in blijft staan? Onze poel is grondwater niveau en deze zomer is het water zo'n 2,5m gezakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 19:19 



 
Profiel   

Ik hoor dat er ook veel mensen maar gewoon 'doen'. Ik denk dat dan keren nog wel budgettair te doen is om te proberen, in het slechtste geval keer je hem weer om en ben je dan nog beperkt kwijt. Om nu echt iets te gaan aanleggen wanneer het niet mag, dat lijkt me toch wel écht weggesmeten geld. Een piste of paddock kost toch ook niet niets hé.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 10:24 



 
Profiel   

Bij mij speelt een beetje dezelfde vraag als bij Neile.
Ik ben aan het rondkijken voor een woning met land en een PP lijkt me fantastisch.
Wij hebben nu een woning op het oog waarbij het land een agrarische bestemming heeft. Uit het bestemmingsplan kan ik niet duidelijk opmaken of een PP aanleggen nu wel of niet mag. Ik begreep al wel uit andere topics dat een rijbak aanleggen vergunningplichtig is...

Misschien dat jullie ideeën hebben over hoe ik dit zou kunnen aanpakken? Gewoon doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 12:21 



 
Profiel   

Wij hebben geen rijbak en gaan niks keren. Wel worden de paden gefreesd en wat los gemaakt. Een van de paddocks wordt iets kleiner dan een bak, maar de omheining maken we zo dat we er in kunnen rijden en de boel kunnen afsluiten. Als we niet rijden is het onderdeel van de track en staat het draad dus gewoon open.
Maar wij zitten echt op zandgrond, dus dat scheelt enorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 12:35 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Wij hebben geen rijbak en gaan niks keren. Wel worden de paden gefreesd en wat los gemaakt. Een van de paddocks wordt iets kleiner dan een bak, maar de omheining maken we zo dat we er in kunnen rijden en de boel kunnen afsluiten. Als we niet rijden is het onderdeel van de track en staat het draad dus gewoon open.
Maar wij zitten echt op zandgrond, dus dat scheelt enorm.


Aan zoiets had ik nog niet gedacht, die ga ik eventjes onthouden. Wij zitten niet op zandgrond maar iets in die richting is wel een creatieve oplossing!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 15:56 



 
Profiel   

Zo’n soort oplossing hebben wij ook :j De paden frezen we jaarlijks. De rijbak is gewoon op gras (wei-bak :D) en moeten ze in de zomer eerst kaal eten voordat we er weer echt in kunnen rijden. Zelfde geldt voor de longeerbak.
Onze track loopt in een vierkant, als het gras te hoog staat in de weibak, rij ik ook wel eens over de track.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 17:41 



 
Profiel   

De weibak _O-
Ik zit ook op zand maar toch de boel laten keren.
Bij de stal werd het blubber en doordat het te kaal werd gingen ze de grasworteltjes eten waardoor ze veel te veel zand binnen kregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 18:29 



 
Profiel   

In onze gemeente hoef je geen vergunning aan te vragen voor een rijbak. Is dus de moeite van het uitzoeken waard. Ja of gewoon doen natuurlijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 18:35 



 
Profiel   

Bij de stal willen wij ook verharden. Waar hebben jullie je verharde deel mee gemaakt? Wij willen wel het liefst steen. Dus stoeptegels, omgekeerde grindtegels. Ik zag ook betonnen veeroosters voorbij komen. Interessant :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 18:51 



 
Profiel   

Ik heb stelconplaten laten leggen. Werkt fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 18:57 



 
Profiel   

Olympia96 schreef
In onze gemeente hoef je geen vergunning aan te vragen voor een rijbak. Is dus de moeite van het uitzoeken waard. Ja of gewoon doen natuurlijk :D


Misschien kan ik er daarom niets over vinden op de site van de gemeente :')

Ik ga er morgen een belletje aan wagen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 19:18 



 
Profiel   

Hilary schreef
Zo’n soort oplossing hebben wij ook :j De paden frezen we jaarlijks. De rijbak is gewoon op gras (wei-bak :D) en moeten ze in de zomer eerst kaal eten voordat we er weer echt in kunnen rijden. Zelfde geldt voor de longeerbak.
Onze track loopt in een vierkant, als het gras te hoog staat in de weibak, rij ik ook wel eens over de track.


Hahaha weibak :')
Goeie!!

Als je een beetje een lange track hebt lijkt het me ook wel lekker om wat langere stukken rechtdoor te kunnen rijden. De stukken land in deze regio zijn over het algemeen vrij lang gerekt dus ook dat ga ik onthouden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 19:21 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Bij de stal willen wij ook verharden. Waar hebben jullie je verharde deel mee gemaakt? Wij willen wel het liefst steen. Dus stoeptegels, omgekeerde grindtegels. Ik zag ook betonnen veeroosters voorbij komen. Interessant :j

Hier ook stelconplaten. Wel met de ruwe kant naar boven.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 19:26 



 
Profiel   

Josje_D schreef
Olympia96 schreef
In onze gemeente hoef je geen vergunning aan te vragen voor een rijbak. Is dus de moeite van het uitzoeken waard. Ja of gewoon doen natuurlijk :D


Misschien kan ik er daarom niets over vinden op de site van de gemeente :')

Ik ga er morgen een belletje aan wagen!


Hier moest het wel weer voor de palen/omheining boven de 1 meter %)
En alles via een omgevingsvergunning. Wat ik echt een bovengemiddeld ingewikkelde toestand vond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 05:46 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Het perceel waar we het PP willen maken is ongeveer 4000/4500m2. Niet super groot, maar een mooi stukje om een PP van te maken. Zo wordt de ruimte beter benut dan met een aantal weitjes :j
De eerste track waar we mee starten zal ongeveer 350-400m lang worden. We zetten deze met prikpaaltjes uit, zodat we deze later eventueel nog aan kunnen passen.


Heb je een plannetje gemaakt dat je wil delen? :D
Ik ga binnen 2 weken ook van start met de aanleg van mijn pp, die is ongeveer even groot als jouw opp dus ben heel benieuwd hoe jij hem hebt ingedeeld.

Binnen 2 weken gaan we de buitenomheining klaarzetten (nu is er nog helemaal niets, dus we beginnen from scratch). Een week of 2 later komt dan het regionaal landschap beplantingen doen, ik zal zo’n 800 stuks (!!!) aan beplanting hebben *\%/* Er zitten een dreef van winterlinde in verwerkt, knotbomenrij, en hier en daar aan de buitenomheining en rondom de weitjes zullen dan ook hagen en heggen komen met: haagbeuk, meidoorn, lijsterbes, rode kornoelje, ...
ik ben echt heeel benieuwd en superenthousiast!! De paarden komen er nog niet meteen op, stam moet nog gebouwd worden, binnenomheining etc.. maar al heel blij met deze eerste fase van aanbouw!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 19:55 



 
Profiel   

judjuk schreef
Ook even mijn mini pp getekend. (2500 m2)

Het nieuwe geïntegreerde zigzag parcours hebben ze nog niet helemaal door.

In maart, april en mei gaat de rechterhelft op slot en
krijgen ze (1 tinker, 1 C-pony en 1 Shetje) de linkerkant volledig beschikbaar.



[ [url=m/O0rv66.png]Afbeelding[/url] ]


Leuk idee die zigzag-paden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 19:59 



 
Profiel   

Tuurlijk! Dit is mijn ideale plaatje geworden :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 20:10 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Tuurlijk! Dit is mijn ideale plaatje geworden :D
[ [url=m/UhctGt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hey die herken ik :D :D Haha had de link niet gelegd met je Bokt profiel. Mooi uitgewerkt nu zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 20:15 



 
Profiel   

Oooh haha ik ook niet! Bedankt nog voor de tips :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 20:15 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Tuurlijk! Dit is mijn ideale plaatje geworden :D
[ [url=m/UhctGt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, dat ziet er heel knap uit! Het ziet er ook een stuk groter uit dan de 4000m2 oppervlakte die het is! Heel fijn zo! Dat doet me nu twijfelen, ik heb ‘maar’ 3 weides voorzien. Normaal gezien zullen er op mijn stuk max. 2 paarden komen te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 20:20 



 
Profiel   

Bij ons komen er 4 pony’s op te staan. Mijn haflinger en paint veulen en een ijslander en shet. En soms vakantiepaarden. Vandaar dat we een aantal kleine weitjes wilden.

Maar dit is mijn ideale plaatje. Het zal in de praktijk een stuk simpeler worden denk ik. We starten in ieder geval met de bak en track rondom.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 20:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 406 [ 10138 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 406  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen