Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 168 van de 407 [ 10157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171 ... 407  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Danuah schreef
Daihyo schreef
Wij hebben een soortgelijke oppervlakte. Mocht je eens in de buurt zijn (Klarenbeek), je bent van harte welkom om eens te komen kijken. Die track ziet er al goed uit!


Leuk! Wij wonen nu nog aan de andere kant van het land, maar ik ga het onthouden. Zie nu op Google Maps dat het vanaf ons huidige huis naar jou exact zo ver is als naar ons nieuwe plekje. Beide niet om de hoek, maar dat maakt niet uit!

Ik zit een paar km bij Daihyo vandaan, je bent welkom. :) Sla je 2 vliegen in 1 klap. :D

Ziet er gaaf uit hoor, lekker als er al een track ligt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:43 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Ik zit een paar km bij Daihyo vandaan, je bent welkom. :) Sla je 2 vliegen in 1 klap. :D

Ziet er gaaf uit hoor, lekker als er al een track ligt!


Nog meer mensen in die regio ja? Ik zit ook niet ver van Klarenbeek. Misschien leuk om een middagje bij elkaar inspiratie op te doen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:25 



 
Profiel   

Ja, daar ben ik zeker voor in Aciree! :) Ik ben al eens bij Daihyo geweest om rond te kijken. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:35 



 
Profiel   

Danuah schreef
Ik kom hier even binnenvallen. Binnenkort hopen wij naar een fantastische nieuwe plek aan de andere kant van het land (Drenthe) te verhuizen. Uiteraard gaan onze 2 Tinker hengsten, 5 mini’s en 3 kune kune varkens mee. Ik heb helaas nog geen duidelijke drone foto’s, maar ben zo benieuwd wat hier van te maken valt! Het deel waar de track omheen zit is zo’n 7200m2 en de boomgaard 2000m2. Tinkers en Shetlanders (+ varkens) zullen apart komen te staan. Ideeen zijn altijd welkom! Ik ga lekker meelezen en inspiratie opdoen! :D
[ [url=m/CueStZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: het gaat om het middelste stuk.


Gefeliciteerd! Wat gaaf en wat een lekker begin!
Je bent ook van harte welkom bij ons. Wij wonen ook in Drenthe (tussen Gieten en Borger). Waar strijken jullie neer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:39 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Ja, daar ben ik zeker voor in Aciree! :) Ik ben al eens bij Daihyo geweest om rond te kijken. :D

Ik ook! Iedereen is welkom :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:45 



 
Profiel   

Oh dan wil ik ook mee :) haha ik krijg straks zo’n 6.000m2 voor de paarden.

Zit alleen nog te dubben met de schuilstal doe. Had dat wel in m’n huis topic gezet maar wellicht willen jullie ook meedenken?

[ img ]

Optie 1 een schuilstal met 1 deur op de hoek, stal is 3 bij 8 en paarden kunnen dan gelijk de wei in. Voordeel, we hoeven niks aan te passen aan de schuur. Nadeel, in mijn ogen is 3 meter te smal.

Optie 2 een schuilstal van 3,5 bij 8 met een deur op het eind van de stal met uitloop achter de stal waar je nooit zicht op hebt. Voordeel, meer ruimte in de stal, nadeel je hebt minder zicht op de paarden en moeten dan een nieuwe opening in de buitenmuur van de stal maken.

Rode streepje is uitgang stal in optie 1 en gele is uitgang stal in optie 2 het blauwe is de wei en doorgang naar de wei en eventueel het stuk wat er bij komt bij optie 2

[ img ]

Dan hebben we nog optie 3 (4x6m)
Daar zit een spant door de stal heen op 2 m hoogte. We kunnen de spant in het midden verhogen maar aan de zijkant blijft deze wel uitsteken
[ img ]

Nu opperde iemand dan maak je bij dat uitstekende deel een hooiruif
[ img ]

Ik weet alleen niet wat ik daarvan vind want dan moet je altijd vanuit de stal vullen.

Mijn grootste probleem is de angst van mijn merrie voor andere paarden. Ik moet nog een vriendinnetje voor dr uitzoeken en ga dan echt op zoek naar een niet te dominant pony’tje. En ik zal in het begin de stal s nachts op kunnen splitsen zodat ze wel hun eigen plek hebben en kunnen wennen overdag aan het in en uit lopen.

Voor nu denk ik optie 1 is het makkelijkst te realiseren en optie 3 is het meest fijne qua oppervlakte. Maar goed wat vinden paarden fijn en hoe vaak staan ze echt binnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:12 



 
Profiel   

Hoeveel paarden heb je?

edit: sorry, niet goed gelezen, twee stuks, 1 grote en 1 kleine

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:15 



 
Profiel   

Aciree schreef
Ir111 schreef
Ik zit een paar km bij Daihyo vandaan, je bent welkom. :) Sla je 2 vliegen in 1 klap. :D

Ziet er gaaf uit hoor, lekker als er al een track ligt!


Nog meer mensen in die regio ja? Ik zit ook niet ver van Klarenbeek. Misschien leuk om een middagje bij elkaar inspiratie op te doen :D

Leuk, ook ik haak graag aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:19 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Maar goed wat vinden paarden fijn en hoe vaak staan ze echt binnen?

Gesproken uit ervaring en geen exacte wetenschap; als de schuilstal in orde is gebruiken ze hem. Issie niet ok, dan gebruiken ze hem niet. Bij de stelling 'ik heb een schuilstal maar mijn paard gebruikt hem niet' ligt het meestal aan de stal die op de een of andere manier niet ok is. Ik kom vaak op andere stallen dus heb veel paarden én schuilstallen gezien. Hierover zijn eerder ervaringen gedeeld in dit topic volgens mij.

Wat vinden ze fijn? Ruimte, ook in de hoogte. Verder licht, goed uitzicht. Nou ja, alles wat je kunt verzinnen voor een claustrofoob. :D

Een stal van 3 meter breed lijkt me erg smal. Kan dat niet breder? Ander zou ik voor 2 in/uitgangen kiezen. Als je 2 paarden hebt kunnen ze altijd zonder ongelukken de stal weer uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:19 



 
Profiel   

Ik zou combi optie 1 en 3 doen, liefst met camera bij optie 3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:21 



 
Profiel   

Dank jullie!

Helaas kan optie 1 niet breder ivm deur en diezelfde stomme spant… een l vorm zou natuurlijk ook nog kunnen, slimme optie :)

Optie 2 is qua ruimte met 3,5 bij 8 een mooie tussen maat alleen zit ik er dan mee dat ik geen zicht heb. Wil sowieso wel met camera’s aan de gang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:24 



 
Profiel   

Ir111 schreef
MarjanB schreef
Maar goed wat vinden paarden fijn en hoe vaak staan ze echt binnen?

Gesproken uit ervaring en geen exacte wetenschap; als de schuilstal in orde is gebruiken ze hem. Issie niet ok, dan gebruiken ze hem niet. Bij de stelling 'ik heb een schuilstal maar mijn paard gebruikt hem niet' ligt het meestal aan de stal die op de een of andere manier niet ok is. Ik kom vaak op andere stallen dus heb veel paarden én schuilstallen gezien. Hierover zijn eerder ervaringen gedeeld in dit topic volgens mij.

Wat vinden ze fijn? Ruimte, ook in de hoogte. Verder licht, goed uitzicht. Nou ja, alles wat je kunt verzinnen voor een claustrofoob. :D

Een stal van 3 meter breed lijkt me erg smal. Kan dat niet breder? Ander zou ik voor 2 in/uitgangen kiezen. Als je 2 paarden hebt kunnen ze altijd zonder ongelukken de stal weer uit.


Dit is mijn inziens ook echt waar.

3 meter breed (en eem stuk langer) is een gebruikelijke maat voot de gewone binnen stallen dus gezien die in lengte langer is gok ik dat het wel kan.

Is het een optie dat je het eerst gewoon gaan proberen?

Hier heeft het pijpenstelen geregend en gekeerde stuk track ligt er super bij, ander deel moet nog maar de kraan had verstopte filters dus deed niets meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:25 



 
Profiel   

Vanuit optie 1 kan ik idd altijd wel makkelijk ombouwen naar optie 2 of 3. Of een extra deur realiseren in de buitenmuur (denk dat dat niet mega ingewikkeld hoeft te zijn) alleen is m’n merrie wel heel apart met andere paarden en wil niet dat ze doodongelukkig wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:28 



 
Profiel   

Ik zou eerst testen met optie 1, voor je grote plannen maakt. Is een afdak bouwen aan optie 1 ook nog een optie? (hoop opties :+ )
En, misschien niet heel onbelangrijk ook; hoe staat de wind meestal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:32 



 
Profiel   

De huidige opening bij optie 1 die ligt ongeveer op het westen maar zit wel achter een flinke bomenrij. Dus wel vaak vanuit die kant helaas. Qua wind zou de optie van stal 2 het beste zijn.

We mogen niet bij bouwen want zitten al boven het aantal toegestane meters die je normaal mag maar omdat we nu deze oppervlakte hebben mogen we die houden (190m2)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 11:12 



 
Profiel   

Olympia96 schreef
Danuah schreef
Ik kom hier even binnenvallen. Binnenkort hopen wij naar een fantastische nieuwe plek aan de andere kant van het land (Drenthe) te verhuizen. Uiteraard gaan onze 2 Tinker hengsten, 5 mini’s en 3 kune kune varkens mee. Ik heb helaas nog geen duidelijke drone foto’s, maar ben zo benieuwd wat hier van te maken valt! Het deel waar de track omheen zit is zo’n 7200m2 en de boomgaard 2000m2. Tinkers en Shetlanders (+ varkens) zullen apart komen te staan. Ideeen zijn altijd welkom! Ik ga lekker meelezen en inspiratie opdoen! :D
[ [url=m/CueStZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: het gaat om het middelste stuk.


Gefeliciteerd! Wat gaaf en wat een lekker begin!
Je bent ook van harte welkom bij ons. Wij wonen ook in Drenthe (tussen Gieten en Borger). Waar strijken jullie neer?


Wat leuk allemaal! Wij gaan naar Dalen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 12:09 



 

wat zitten jullie allemaal ver weg :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 12:09 



 
Profiel   

Ik niet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 12:15 



 

Das waar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 12:15 



 
Profiel   

Danuah schreef
Olympia96 schreef


Gefeliciteerd! Wat gaaf en wat een lekker begin!
Je bent ook van harte welkom bij ons. Wij wonen ook in Drenthe (tussen Gieten en Borger). Waar strijken jullie neer?


Wat leuk allemaal! Wij gaan naar Dalen!


Prachtig daar ook!
Ennnn ik zie dat je mooie foto’s maakt. Dat ga ik ook even onthouden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 12:47 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Oh dan wil ik ook mee :) haha ik krijg straks zo’n 6.000m2 voor de paarden.

Zit alleen nog te dubben met de schuilstal doe. Had dat wel in m’n huis topic gezet maar wellicht willen jullie ook meedenken?

[ [url=m/y6IaPF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Optie 1 een schuilstal met 1 deur op de hoek, stal is 3 bij 8 en paarden kunnen dan gelijk de wei in. Voordeel, we hoeven niks aan te passen aan de schuur. Nadeel, in mijn ogen is 3 meter te smal.

Optie 2 een schuilstal van 3,5 bij 8 met een deur op het eind van de stal met uitloop achter de stal waar je nooit zicht op hebt. Voordeel, meer ruimte in de stal, nadeel je hebt minder zicht op de paarden en moeten dan een nieuwe opening in de buitenmuur van de stal maken.

Rode streepje is uitgang stal in optie 1 en gele is uitgang stal in optie 2 het blauwe is de wei en doorgang naar de wei en eventueel het stuk wat er bij komt bij optie 2

[ [url=m/xgLMoP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan hebben we nog optie 3 (4x6m)
Daar zit een spant door de stal heen op 2 m hoogte. We kunnen de spant in het midden verhogen maar aan de zijkant blijft deze wel uitsteken
[ [url=m/SsHYKV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu opperde iemand dan maak je bij dat uitstekende deel een hooiruif
[ [url=m/yPve3t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet alleen niet wat ik daarvan vind want dan moet je altijd vanuit de stal vullen.

Mijn grootste probleem is de angst van mijn merrie voor andere paarden. Ik moet nog een vriendinnetje voor dr uitzoeken en ga dan echt op zoek naar een niet te dominant pony’tje. En ik zal in het begin de stal s nachts op kunnen splitsen zodat ze wel hun eigen plek hebben en kunnen wennen overdag aan het in en uit lopen.

Voor nu denk ik optie 1 is het makkelijkst te realiseren en optie 3 is het meest fijne qua oppervlakte. Maar goed wat vinden paarden fijn en hoe vaak staan ze echt binnen?



Is het niet makkelijker om een schuilstal in de weide te maken en hier 2 boxen van te maken.
Dan begin je als je ze net aan huis hebt met de 2 boxen en ga je zodra je wat routine hebt kijken wat de beste plek is voor een mooie schuilstal in de weide.
Ik heb beide en vind dat wel heel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 13:11 



 
Profiel   

Danuah schreef
Olympia96 schreef


Gefeliciteerd! Wat gaaf en wat een lekker begin!
Je bent ook van harte welkom bij ons. Wij wonen ook in Drenthe (tussen Gieten en Borger). Waar strijken jullie neer?


Wat leuk allemaal! Wij gaan naar Dalen!



Dan woon je vlak bij mij. :wave:

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 13:14 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
wat zitten jullie allemaal ver weg :+


Net zo ver als wij van jullie af zitten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 13:15 



 
Profiel   

Olympia96 schreef
Prachtig daar ook!
Ennnn ik zie dat je mooie foto’s maakt. Dat ga ik ook even onthouden :+


Haha, dat klopt inderdaad! Leuk, mag altijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 19:16 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Dan woon je vlak bij mij. :wave:


Ook leuk! Wij komen hopelijk in november die kant op!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 19:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 168 van de 407 [ 10157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171 ... 407  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen