[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 12:50

Olympia96 schreef:
Ehm ja Ethelate: ik snap dat je dat hoopt, maar ik denk dat ik het zelf even zou uitspreken richting de makelaar. Als je niks zegt, dan weet ik het antwoord wel denk ik haha.

Ja ik denk volgende keer maar even bij verkopers melden. Maar zoekende wat is het beste, zodat de bak van de winter wel bruikbaar is. Niet dat het een grote zware mulle bende wordt ;)

MarjanB schreef:
Oh dat plaatje komt me bekend voor :) (funda topic) ik zou tzt gewoon de bak slepen of eerst onkruid spuiten en dan slepen.

Dit wordt onze wei, is 6000 m2 groot en hierachter komt de inloopstal en nog een zandpaddock. Wil de wei veranderen in pp maar zal geleidelijk gaan


[ [url=m/6QVjJ9.png]Afbeelding[/url] ]


Het huis is niet gedeeld in Funda topic ;) heb wel hier een keer eerder wat foto’s gedeeld.

Oh ook een leuk vooruitzicht!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:00

Prairy schreef:
Denk er wel om dat je met grondbewerking mogelijk nog veel meer onkruid de kans geeft als alleen zuring. Op alle plekken die wij gegraven hebben, barst het van de melde en ander spul.


Ja dat hadden wij in de tuin, stukken opnieuw omgespit en de melde die 3 jaar weg was, kwam weer vrolijk omhoog. Sterk plantje.

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 13:54

Melde heb ik hier ook, is alternatief voor spinazie, maar gaat ook goed als paardenvoer (of kippen/konijnen), mits gemaaid/geknipt en in stal gevoerd, op de wei laten ze het meeste inderdaad staan.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:06

Graafmeneer is nog zijn mega gat in de grond aan het dicht gooien, maar wij zijn gelukkig even klaar voor vandaag (en kapot :+)

Het lijkt misschien niet zo groot maar het is zeker 2,5m diep...

Afbeelding

Pad maken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het paarden zwembad wat nog meer folie en zand bedekt gaat worden, maar dat komt later nog. Eerst maar weer even sparen :P

Afbeelding

Want dinsdag gaan we een paard voor mijn man ophalen :D

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:19

Prachtig prairy! En wat een leuk nieuws. Een tweede paard. Het gaat hard opeens.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:31

Gefeliciteerd Marjan! Fijn voor jullie!

tamary schreef:
Melde heb ik hier ook, is alternatief voor spinazie, maar gaat ook goed als paardenvoer (of kippen/konijnen), mits gemaaid/geknipt en in stal gevoerd, op de wei laten ze het meeste inderdaad staan.


Nah! Weer wat geleerd! Ik ga dat volgend jaar gewoon eten. Heb er ook genoeg (van) haha.

Jeetje Prairy jullie gaan als een speer!!!
Echt zo gaaf! Is dat eigen zand of laat je het aanrukken? Hoe lang is je track?
En wie komt erbij als gezelschap?

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:37

Eigen zand. We wilden eerst laten komen maar de graafmeneer bedacht ineens dat we eigenlijk ook gewoon een gat konden graven op een plek waar je het daarna niet zou zien als het iets lager is (we hebben wat hoogte verschillen in het bos). Scheelt echt heel veel geld, en nu hebben we het ook lekker dik op de roosters kunnen leggen.

Het stuk wat we nu met roosters hebben gedaan is ongeveer 75m. Dan hebben we nog 2x een lang recht stuk (100+80) en nog wat kleinere paden. Straks gaan we ook nog paden in het bos maken. Denk dat ik alles bij elkaar op 1000-1500 meter track uit ga komen.

Er komt nog een EV bij, die geschikt is voor beginners, nog een chill Willie. Mijn man is nu net begonnen met rijles dus vooralsnog ga ik er mee rijden. Maar hij gaat er hier thuis ook wel op zitten, beetje stappen over de track bijv straks.

Melde kun je ook pesto van maken, mijn man vond het wel lekker. Ik ben niet zo van het uitproberen :=

Mijn man zei net, dat we weer een hoop geld uitgeven hebben dit jaar. Mijn reactie : schatje, dat hebben we alleen het eerste half jaar van onze relatie niet gedaan, daarna alleen maar :') Paar keer verhuizen en verbouwen, trouwen, voedselbos aanleggen, en nu dus de PP en paarden kopen haha.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:45

Echt heel gaaf allemaal! En wat een mazzel dat dat eigen zand is (spreekt uit ervaring :Y) €12.000+ := )
En heerlijk om met je man te rijden. De mijne stampte gister met vastberaden blik en ikea kruk richting de paarden. Als hij zo’n blik heeft kan ik kleppen als Brugman, maar dat verandert niks.

De Halve Haflinger vond het ‘apart’. Kerel van 2 meter op z’n rug. Die bewoog vooral niet en zocht steun onder mijn oksel :=

De Gelderse leek tamelijk relaxt (ik kon zelfs de waterkraan even dicht draaien).

Afbeelding

Maar dat liep toch iets anders. Na 20 meter lopen op de track hoor ik mijn man iets zeggen over ‘lastig & evenwicht’ {:} , ik zie mijn merrie apart kijken, hoog piepen, stukkie omhoog komen, klein bokje geven en mijn man door de lucht zwieren richting zand :roll:

Lang verhaal kort: hij heeft bizarre spierpijn, maar zou er zo weer opklimmen hahaha. Ik heb een westernles geboekt voor z’n verjaardag. **\O/**

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:47

Ir111 schreef:
Wij hebben DEZE borstels van Agradi, kost niks en blijft supermooi. Ze gebruiken ze graag. Wij hebben ze in de ingang van de schuilstal op de zijkant van de deurpost bevestigd. 2 op verschillende hoogtes en ze kiezen ook echt voor een bepaalde borstel, afhankelijk van welk onderdeel er jeukt. :Y)


En nog een vraag; hoe diep moet zoiets de grond in en hoe stevig de paal (?) waaraan het bevestigd wordt?

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 15:56

Haha olympia!!! Maar wel heel leuk zo!

De mijne zei gisteren, ik ga een stukje wandelen met paard. Top schat, veel plezier. Das wel wat veiliger :P

Mijne heeft ook western les :D

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 17:03

Hier een super lieve man die best af en toe een appeltje aan de paarden geeft of de waterbak vult. Maar daar blijft het bij. De paarden zijn van mij en ook al wil ik ze best delen, hij heeft niet echt interesse. Wat ik dan weer wel heel leuk vind is dat hij het wel wil begrijpen. Hij is wel al meegeweest naar lezingen en clinics en heeft er best een oog voor. Alleen echt tijd in de paarden stoppen zit er niet in.

Lynn_Nikita

Berichten: 25457
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 17:07

Olympia96 schreef:
Ir111 schreef:
Wij hebben DEZE borstels van Agradi, kost niks en blijft supermooi. Ze gebruiken ze graag. Wij hebben ze in de ingang van de schuilstal op de zijkant van de deurpost bevestigd. 2 op verschillende hoogtes en ze kiezen ook echt voor een bepaalde borstel, afhankelijk van welk onderdeel er jeukt. :Y)


En nog een vraag; hoe diep moet zoiets de grond in en hoe stevig de paal (?) waaraan het bevestigd wordt?


ik reageer ook even,
Ik heb een biels, een weipaal zou ik niet aandurven als ik zie hoe hard ze ertegenaan duwen. Hoe diep? Geen idee, ik denk dat ik zeker 1/3e tot de helft van de paal de grond inheb, heb geen idee meer hoeveel cm dat was maar diep genoeg ivm omverduwen

Ir111

Berichten: 11952
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 20:50

Olympia96 schreef:
Ir111 schreef:
Wij hebben DEZE borstels van Agradi, kost niks en blijft supermooi. Ze gebruiken ze graag. Wij hebben ze in de ingang van de schuilstal op de zijkant van de deurpost bevestigd. 2 op verschillende hoogtes en ze kiezen ook echt voor een bepaalde borstel, afhankelijk van welk onderdeel er jeukt. :Y)


En nog een vraag; hoe diep moet zoiets de grond in en hoe stevig de paal (?) waaraan het bevestigd wordt?

Geen idee. De borstels zitten aan de schuurmuur vast.

We hebben wel een schuurpaal in de wei staan, stond er al. Die zit met een mega betonvoet in de aarde, geen beweging in te krijgen (we wilden hem eruit hebben maar dat ging niet met de hand).

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 08:45

Prairy, wat wordt het ontzettend mooi bij jullie! Heel gaaf dat jullie ook gelijk zo’n stuk met roosters gaan doen. Misschien heb ik eroverheen gelezen maar welke heb je gekocht?

Ik las nog wat over kalken. Hier na 2.5 jaar paarden aan huis nog steeds nooit gedaan, oeps. Vorig jaar wel door laten zaaien en dat maakt al een wereld van verschil. Vorig jaar hadden we nauwelijks gras meer, of ja, we moesten echt zuinig zijn om de paardjes af en toe te laten grazen. In september doorgezaaid en nu echt een mooie grasmat. Hij mag nog wel wat dikker maar we hebben gras, en veel! Ik ga het niet op krijgen ben ik bang…

Wij hebben ook flink geknutseld afgelopen dagen. Een gedeelte van de paddock paradise opgeofferd voor een schapenweitje, maar daarvoor moest de track ook verlegd worden.

Afbeelding

Het schapenhuisje met op de achtergrond de nieuwe track. We laten dit stuk gewoon kaal eten, was voor nu het makkelijkste.

De paddockroosters staan nog op de stoep, de loonwerker komt op korte termijn de grond bewerken zodat we de roosters erin kunnen leggen. Wordt een mooi groot stuk zodat we altijd een flink stuk droog hebben. We laten de boel op afschot leggen en aan het eind komt een grote wadi. Heel benieuwd of dat gaat werken.

En deze week eindelijk de tijd gevonden om de takken die we nog hadden liggen in een muur te vlechten.
Afbeelding

Met op de achtergrond het kaal gegeten stuk waar de wadi gaat komen.

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 08:50

Ben heel benieuwd naar wadi en hoe dat bevalt en zich houdt!
Doe je daar iets op de bodem?

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 08:52

Leuk die wilgentakken zo. Zoiets wil ik ook nog gaan doen als ik weer takken kan krijgen. Ik weet alleen nog niet waar :+

Wordt mooi prairy!
En gezellig zo met je man erbij.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 09:07

SSDesign, bij jou ziet het er ook goed uit. Wadi klinkt ook goed!

Ik heb deze besteld in een actie in februari.

https://www.agriprof.eu/a-57652907/padd ... escription

Waren toen 4 pallets voor 220m2. Dat was echt net wel /net niet genoeg maar het gaat me in de winter echt veel schelen hoop ik. Misschien dat we later nog wat bij gaan zoeken voor voerplaatsen maar voor nu is het even genoeg, ook financieel haha.

Welke heb jij gekocht?

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 10:06

Hoe gaan jullie de wadi aanleggen Susan?

Hebben jullie alle paden nu met roosters gelegd prairy?

Hier doen ze lekker wat ze moeten doen. Deze wei moet dus kaal, dan kan ik deze winterklaar maken. We wilden al eerder maaien, maar het was op plekken veel te lang, dus de maaier kwam er niet doorheen. Dus dan maar kaal grazen met stroken en dan maaien.
Afbeelding

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 11:18

Daihyo schreef:
Hoe gaan jullie de wadi aanleggen Susan?

Hebben jullie alle paden nu met roosters gelegd prairy?

Hier doen ze lekker wat ze moeten doen. Deze wei moet dus kaal, dan kan ik deze winterklaar maken. We wilden al eerder maaien, maar het was op plekken veel te lang, dus de maaier kwam er niet doorheen. Dus dan maar kaal grazen met stroken en dan maaien.
[ [url=m/Y7mRrS.png]Afbeelding[/url] ]


Ha, nee, was het maar zo'n feest, zoveel geld ga ik er echt niet aan besteden :+

Het heeft ons nu 3500 gekost voor 75m track en 2 grotere vlakken, voor roosters + grond bewerking van dat stuk en grond keren op andere track (en de doorwaadbare poel). Komt nog zo'n 300 euro bij denk ik voor het afmaken van de heuvel en poel qua graafwerk en 350 voor folie in de poel. En hebben nog wat extra afrastering accessoires nodig. Alles bij elkaar denk ik zo'n 5000 euro, plus wat ik al gekocht had aan palen en afrastering. Als ik kijk naar wat er al uitgegeven is voordat er überhaupt een paard stond... :$ :$

Volgend jaar gaan we nog een aftandse schuur 'renoveren', ook weer grotendeels met eigen hout, voor trailer en caravan en nog wat hooi opslag.

Maar goed, in theorie geeft alles wat we doen ook (grotendeels) waardevermeerdering aan het perceel. We zien het dus als investering.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 11:21

Maar dat is al wel een flinke oppervlakte droog stuk dan. Heel fijn :j
En ja, het is wel kostbaar :=

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 11:29

Ja en daar kom ik het vaakst en ik verwacht de paarden ook, is dicht bij huis en de schuilstal.

En paard vond het zand wel lekker om in te rollen.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 13:30

Ja het is allemaal vreselijk duur. Wii hebben gekozen voor de roosters van Bos rubber. Waren de goedkoopste voor wat wij zochten maar nog steeds erg prijzig. Ik geloof €10 per meter excl BTW. En daar komen de graafwerkzaamheden nog bij.

De wadi laten we aanleggen door de loonwerker. Hij graaft eigenlijk gewoon een flinke kuil waarbij 2 kanten wat schuiner aflopen (afgescheiden door een kleine wal waar we planten op laten groeien). De andere laten we licht aflopen zodat de paarden er makkelijk in kunnen. Het witte zand zit hier op 30cm dus dat is wel fijn. Ik verwacht daarom ook weinig problemen met modder rondom de wadi. We doen er geen doel in, er hoeft voor mij ook niet altijd water in te staan :).

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 13:41

Ik ben wel heel benieuwd hoe dat wordt :j
Laat je alles schuin aflopen daar heen?

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 21:55

Daihyo schreef:
Ik ben wel heel benieuwd hoe dat wordt :j
Laat je alles schuin aflopen daar heen?


Yes! :)

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 03:48

Leuke plannen Susan!

Mooi bezig prairy.

Wij zijn ook lekker bezig geweest:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De paden weer losgetrokken en gevlakt.

Er zijn fruitbomen onderweg voor onze mini boomgaard en we gaan morgen nog een sierboom uitzoeken.

En we zijn een sleep aan het fabriceren :)

En ik heb zelf meegedaan aan een trail clinic <3

Afbeelding