[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yinari

Berichten: 3639
Geregistreerd: 19-08-05

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 11:29

Zó, hier kun je een hoop inspiratie opdoen. Ik ga me eerst maar eens door alle 150 pagina's heen lezen :D

Prairy
Berichten: 9069
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 12:07

Ik was gisteren even de paarden van een kennis aan het verzorgen, toen het net flink geregend had. Bah bah wat is modder glad! Ik ben net niet op mijn plaat gegaan. Maar toen bedacht ik me wel gelijk, wat ben ik blij met het pad dat we hebben laten aanleggen!!!

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:15

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou dat is dus ook zo ongeveer de samenvatting van mijn weekend. Nat tot op het bot. Ik ben de tel kwijt hoe vaak. F*ck Weeronline :+

Ga ook aquatraining aanbieden:

Afbeelding

Dat is dus onze bak/paddock daar achter op de foto. Hoewel dat vandaag echt al voor de helft weg is (gelukkig!).

Heb wel mooie koopjes van trieste plantjes gescoord bij de tuinder. Veel zonnehoedjes gekocht. Verder lavendel, munt, oostindische kers (verpoot) en nog zo wat neergezet op de heuvel.

De paarden mochten even snacken. Maar die taak nemen ze net ff te serieus. Gaat wel heel rigoureus haha.

Afbeelding
Afbeelding

Dit was trouwens afgelopen week. Dat snackt een stuk minder lekker.
Afbeelding

Horsier

Berichten: 386
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: Mill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 14:58

Yinari schreef:
Zó, hier kun je een hoop inspiratie opdoen. Ik ga me eerst maar eens door alle 150 pagina's heen lezen :D


Succes :j ik heb al moeite met het bijlezen na 2 dagen.

Jeetje wat een water Olympia, hopelijk kan het een beetje weg trekken de komende dagen. En anders inderdaad aquatraining aanbieden. Wie weet wat dat nog oplevert :D

Prairy
Berichten: 9069
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:18

Oh jakkes zoveel slakken!

En zoveel water... Wel fijn dat het water wel weer vrij snel weg trekt.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:36

Wat een water Olympia, is er nog wat uitgekomen ivm water afvoer via jullie perceel? Loopt dat nog? Zonder slakken een fijne snackplek.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:10

Belker schreef:
Wat een water Olympia, is er nog wat uitgekomen ivm water afvoer via jullie perceel? Loopt dat nog? Zonder slakken een fijne snackplek.


Jazeker! Het lange verhaal in het kort:
“Klopt dat het waterprobleem wat jullie hebben elders veroorzaakt wordt. Klopt ook dat jullie je eigen hemelwaterhoeveelheid prima de baas kunnen en dit niet.
Klopt dat dit níet jullie probleem zou moeten zijn.
Klopt dat de wateroverlast alleen maar meer zal toenemen.
Klopt dat wij al dat water hier niet kwijt kunnen.”

Moet zeggen: de man van het peilbeheer was redelijk en schappelijk. Alleen….. hij is terug gefloten door de lapzwansambtenaren boven hem.

Lang verhaal kort: het is ons probleem.

Onze oplossing: een dammetje maken en het water omleiden (wegleiden dus) van ons perceel. Dat werd inderdaad bevestigd als oplossing, máár zeer zeker niet de bedoeling. Want we konden van ons probleem niet andermans probleem maken.

Say whut?
Echt waar. Dat zeiden ze.

Je raadt zeker wel wat wij gaan doen O:)

En thank God voor de rib uit ons lijf: het woudzand. Want oh wat houdt dat het fijn. De paarden hebben een hele fijne stevige ondergrond waar het water gewoon op ligt. Ze zakken er dus niet in weg, beetje als op het strand.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:57

Meelezer hier. Zelf (nog) geen paddock paradise maar willen wel naar 24/7 buiten oplossing toe.

Wat een verhaal met het waterschap Olympia! Ik lees dat je erg tevreden bent over woudzand. Zou je dat ook aanraden als paddock / bak? Wij zitten wel op drogere (zand) grond.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:02

Verstandig Olympia. Wat een gebeuren.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:02

Ja vreselijk is het….

Ja ik zou dat wel aanraden. Vroeger woonden we op woudzand en die bak was altijd echt super. Nooit nat.
En nu merk ik dat het echt een soort zand is van het strand als het nat is. Droog ook trouwens. Dan is het zwaar. Maar we slepen veel en gaan sproeien (hoe gek dat nu ook klinkt hahaha).
De ondergrond wordt mooi solide met woudzand en de paarden zakken er hooguit een hoefje in weg. En zeker niet eens tot de kroonrand.

Ben geen echte bak ruiter meer, maar rijd echt fijn er in rond. Wordt hier best veel gebruikt voor in de rijbak trouwens.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:04

Wij hebben ook een paar jaar gehad dat de wijken om ons perceel overliepen op onze weides. Bleek dat er een duiker verstopt zat. Toen het waterschap dat eenmaal had ontdekt en verholpen, was het probleem gelukkig opgelost. Maar dit soort organisaties zijn zo gruwelijk traag en laks. Maar o wee, als wij een weekje te laat zijn met het maaien van de sloot kanten, dan staan ze gelijk op de stoep.

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:09

Olympia96 schreef:
Ja vreselijk is het….

Ja ik zou dat wel aanraden. Vroeger woonden we op woudzand en die bak was altijd echt super. Nooit nat.
En nu merk ik dat het echt een soort zand is van het strand als het nat is. Droog ook trouwens. Dan is het zwaar. Maar we slepen veel en gaan sproeien (hoe gek dat nu ook klinkt hahaha).
De ondergrond wordt mooi solide met woudzand en de paarden zakken er hooguit een hoefje in weg. En zeker niet eens tot de kroonrand.

Ben geen echte bak ruiter meer, maar rijd echt fijn er in rond. Wordt hier best veel gebruikt voor in de rijbak trouwens.


@Bianca
Wij zitten op zand en hebben alleen laten keren. Bij ons is t precies zoals olympia hier beschrijft. Zonder bijstorten dus.

Zou ik zo doen. Als t niet werkt kun je altijd nog bijstorten

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:23

Super fijn om te horen! Bedankt voor jullie reacties, heel waardevol om ervaringen te horen. Helaas mogen we niet graven of keren maar er ligt al 20cm wit zand (ophoogzand) en daaronder en mix van geel zand en beetje aarde en meer geel zand.

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:58

Ir111 schreef:
Olympia96 schreef:
Ja vreselijk is het….

Ja ik zou dat wel aanraden. Vroeger woonden we op woudzand en die bak was altijd echt super. Nooit nat.
En nu merk ik dat het echt een soort zand is van het strand als het nat is. Droog ook trouwens. Dan is het zwaar. Maar we slepen veel en gaan sproeien (hoe gek dat nu ook klinkt hahaha).
De ondergrond wordt mooi solide met woudzand en de paarden zakken er hooguit een hoefje in weg. En zeker niet eens tot de kroonrand.

Ben geen echte bak ruiter meer, maar rijd echt fijn er in rond. Wordt hier best veel gebruikt voor in de rijbak trouwens.


@Bianca
Wij zitten op zand en hebben alleen laten keren. Bij ons is t precies zoals olympia hier beschrijft. Zonder bijstorten dus.

Zou ik zo doen. Als t niet werkt kun je altijd nog bijstorten


Hier dezelfde ervaring. Gewoon keren en zelfde resultaat.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:11

Ze mag niet keren!

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:19

tine10 schreef:
Wij hebben ook een paar jaar gehad dat de wijken om ons perceel overliepen op onze weides. Bleek dat er een duiker verstopt zat. Toen het waterschap dat eenmaal had ontdekt en verholpen, was het probleem gelukkig opgelost. Maar dit soort organisaties zijn zo gruwelijk traag en laks. Maar o wee, als wij een weekje te laat zijn met het maaien van de sloot kanten, dan staan ze gelijk op de stoep.


Nou dat… wij voeren ons water af naar een waterschapssloot. Die werd jarenlang niet onderhouden door hen. Na mijn vraag wanneer dat gebeurde, hebben ze officieel vastgelegd dat al onze buren die sloot moeten bijhouden. Oi…. Ambtenarij….

Bij ons helaas geen dichte duikers. Maar echt een capaciteitsprobleem op de plek waar zij het water naartoe leiden. Én illegaal gedempte sloten hoger in het dorp, waar ze nooit gehandhaafd hebben. Al dat water komt bij/langs ons.

Het is te zot voor woorden helaas. Vandaar dat wij na twee jaar denken: zak er maar in, wij regelen het zelf wel.

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:32

Wat een gedoe Olympia! Kan me helemaal voorstellen dat je het nu gewoon zelf gaat regelen, zak er maar in toch!?

Prairy
Berichten: 9069
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:56

Dan zou ik inderdaad ook denken, zoek het lekker uit, ik doe mijn eigen ding, daaaaaggg

Wij zijn onderweg naar huis met nummer 2 :D


Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:57

Gefeliciteerd Prairy!!

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:50

Volbloedje nummer twee! Wat gaaf gefeliciteerd:-)
Gaat die omgeschoold worden naar western?

Prairy
Berichten: 9069
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 11:05

Ik denk het eigenlijk wel, denk dat dat beter bij mijn man past.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 11:59

Gefeliciteerd Prairy! Benieuwd wat ze van elkaar gaan vinden :)

Wat balen Olympia, vooral als je weet waar het probleem zit, en het niet opgelost wordt.
Hopelijk is een dam de oplossing. Zo zonde, heb je zoveel geïnvesteerd en mooi aangelegd..

Prairy
Berichten: 9069
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 12:03

Instant vriendjes <3

Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 12:34

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:36

Gefeliciteerd Prairy, fijn dat het gelijk zo klikt.