[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:08

Heeft iemand van jullie nog een suggestie waar een fijne kruiwagen te kopen voor mest?

We hebben tot nu toe altijd de kruiwagens van de vorige bewoner gebruikt, maar die zijn waarschijnlijk altijd super intensief gebruikt en nu echt wel aan vervanging toe. Van ééntje is de bak bijna doorgeroest en van de ander is de wielas scheef afgesleten. Nu dus op zoek naar een ander.

Stalgenootjes willen graag zo'n hele grote, maar ik denk dat dat veel te zwaar is voor mest. Voor hooi gebruiken we wel zo'n grote en dat is wel fijn. Ik denk dat ik een kleine prefereer. Wat zijn jullie ervaringen? Wij hebben overigens 4 kleine kruiwagens mest per dag.
Laatst bijgewerkt door SSDesign op 07-08-21 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:18

Wij hebben ook een kleine kruiwagen voor mest. Zo’n grote is snel zwaar. Tenzij je er 1 met dubbele wielen hebt, dan is het misschien wel interessant. En dan niet helemaal voldoen.

Dank voor je ervaring Marlies. Dat is ook waar ik bang voor ben. Alles ligt hier laag :+

Prairy
Berichten: 9066
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:22

Ik heb een 80 liter (kleine dus) wel elektrische kruiwagen. Die vind ik al zwaar genoeg om te tillen, zo'n grote zou ik echt niet doen. Wij hebben er 2, met 1 wiel en met 2 wielen en van beide hebben we het wiel en lagers al moeten vervangen.

Ik heb ook een kleine ijzeren van Van cranenbroek van 80 liter, die vind ik erg fijn lopen.

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:27

Hier van die grote met 2 wielen.

Prima te doen tenzij teveel regen. Wel heel gespierde armen inmiddels :+

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:28

Ja want het regent veel :+

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:29

Met leem erin niet loshalen Daihyo!
Zal kijken of ik foto van ons moeras daarvan kan maken morgen maar echt dit wil je NIET
Bij niet loshalen gaat er meer nadat en zo weglopen naar sloot ipv van erin zakken en dus moeras vormen

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:40

Okee helder :D
Maar dan kan ik dus beter kijken naar betere afwatering richting sloot/greppels en zorgen dat de bak gelijk ligt?
Op de track lukt dat namelijk wel, dat doen we al. Maar bij de bak wil je toch eigenlijk geen greppels. Dat is nu zo vast en wat ongelijk, dus blijven er plassen op staan.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:01

Heb in december kruiwagen gekocht van kruiwagenonline 2-wieler, was €70-80 geloof ik. So far so good, ondanks lage prijs. Staat wel altijd binnen als we hem niet gebruiken.

Ir111

Berichten: 11952
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:50


biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 23:11

Die is briljant <3 wij willen nog een 2e erbij <<) weet alleen niet of mijn vriend dan nog meehelpt…

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 23:26

Die hebben wij voor onze 7 jarige dame :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 00:32

Ir111 schreef:


Haha die roze heb ik ook. Fijne kruiwagen.
Daarnaast nog een groene met een anti lek band. Duwt wel licht, maar is met drempels niet handig. Die band is te hard er veert niet lekker over drempels of hobbels.
Nog een donker groene met een iets te grof profiel. Duwt wat zwaar, maar loopt wel stabiel.
Nog 2 stalen kruiwagens, maar die gebruik ik zelden. Te zwaar van zichzelf al.
De roze is m’n favoriet.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 07:39

Wij hebben een kleine van Van Cranenbroek voor de mest (expres geen grote, veel te zwaar), en voor het hooi een grote met twee wielen van Van Cranenbroek.
De kleine hebben we een keer geheel vervangen (verbinding van handvatstok naar rest van het onderstel doorgerot) en pasgeleden de band vervangen. De grote hebben we nog nooit wat aan vervangen, het is een wonder dat ie het na 6 jaar nog doet := Ik verwacht al een jaar of 2-3 dat ie een keer door z’n wielen gaat zakken, maar nee.

Lostrekken nog nooit gedaan, wel frezen. Soms werkt dat heel fijn, maar eigenlijk kun je het soms beter niet doen en de track iets boller of schuin laten leggen, zodat het water naar één kant loopt en dan wordt afgevoerd / verzameld om weg te zakken.
Wij overwegen momenteel op het laagste punt een wadi met overloop naar de sloot aan te leggen, maar eigenlijk zit deels de uitgang van de paddock dan in de weg. Daar kunnen we ook wel weer een oplossing voor verzinnen, maar dan krijgen we nog meer graafwerk.

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:26

Ik heb er 3, meest gebruikt door mij is een goedkope groene (vrij kleine) van Craenebroekk die lekker licht is en een zwaardere grotere metalen en een lichte kleine metalen ( die ik het minste gebruik)

Ir111

Berichten: 11952
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:30

Chasey schreef:
Ir111 schreef:


Haha die roze heb ik ook. Fijne kruiwagen.
Daarnaast nog een groene met een anti lek band. Duwt wel licht, maar is met drempels niet handig. Die band is te hard er veert niet lekker over drempels of hobbels.

Wij hebben inderdaad ook nog een groene van t zelfde formaat met massieve band, daar mesten we mee uit. Met droge ondergrond zou een grote kruiwagen ook kunnen, bij nattigheid wordt dat al snel erg zwaar.

Ik zou voor t hooi ooit nog wel een grote kruiwagen willen, denk dat dat wel handig is. Maar die zijn niet in t roze te krijgen dus voorlopig ben ik tevreden met mijn kleine kruiwagen. :+

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 21:36

Dankjewel voor alle tips! Wij hebben nu alleen maar kruiwagens met metalen bak, maar zoals ik het hier lees is kunststof fijner dus?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 21:39

Kunststof is lichter, in ieder geval.

Ir111

Berichten: 11952
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 22:12

SSDesign schreef:
Dankjewel voor alle tips! Wij hebben nu alleen maar kruiwagens met metalen bak, maar zoals ik het hier lees is kunststof fijner dus?

Veel lichter dus dat heeft mijn voorkeur.

Voor t klussen (stenen afvoeren etc) vind ik metaal fijner, dat kan meer hebben. Maar voor de bij de paarden volstaat kunststof prima! Zeker als het rozen is. :Y)

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 23:02

Wij hebben een blauwe. Ik wil geen roze :D
Maar ook kunststof inderdaad :j

Pip1994

Berichten: 89
Geregistreerd: 02-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 23:19

Sorry als dit niet mag, maar ik wilde het toch heel graag vragen. Als het niet mag zal ik het bericht zo snel mogelijk verwijderen.

Voor Blue zoek ik een paddock paradise, met track in de omgeving van Utrecht (max 30 min van Bussum)
Het is een ramp met zoeken jammer genoeg, dus daarom toch ook een berichtje hier.

Blue is een 8 jarige Irish Cob merrie die heel makkelijk is en zich snel aanpast. Samen werken we via clicker training en Intrinzen.

Wat we zoeken is een plek waar we kunnen buitenrijden en waar Blue aangemoedigd wordt om te bewegen. Een plek in de paddock paradise of een bak is ook heel fijn om in los te kunnen werken.

Zelf heb ik geen moeite met klusjes en help ik graag mee als er ideeën zijn of aan de plek zelf. Stallingsgeld is ook geen probleem.
Ik houd van gezelligheid en samen naar buiten gaan.

Mocht hier iemand iets hebben of een plek weten hoor ik het heel graag :D

Ir111

Berichten: 11952
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 23:25


Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 08:54


Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:01

Jammer dat je niet dichter bij ons in de buurt zoekt. Ik heb toevallig gisteren een advertentie geplaatst: https://www.bokt.nl/markt/ad/512088/pad ... klarenbeek

Goedemorgen <3
Het water is alweer zo goed als gezakt. Gaat toch best snel. Je ziet precies waar de grootste plas lag :+
Ik denk dat het met die harde buien een soort van dicht slaat ofzo en dan daarna wel weer snel zakt.
Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:03

Mooi plaatje <3

Hier gaat het ook lekker, de net losgetrokken plekken blijven prima.
Ben zelf een weekendje op tour geweest met Aurelia, thuis heeft Maikel heel hard gewerkt waardoor we mooie parkeergelegenheid hebben voor de trailers, auto's en aanhangers en de poel en heuvel zijn aangepakt :)

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:09

Goud waard zo'n man :D
Ben je weer op wedstrijd geweest?