[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 03:21

En, hoe is je grond? Ik wil nog wel eens verschillend meten door in wat voor grond ik het pinnetje steek. Maar moet zeggen zolang de paarden achter t draad blijven zou ik me om zoiets niet zo druk maken :o

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 07:19

0,06 Ohm is heel weinig, dus daar gaat het niet aan liggen.
Ik vind 1 aardpen overigens best weinig; ik probeer te bedenken op welke site ik wel eens gelezen heb hoeveel pennen je moet hebben in welke situatie en op welke afstand van elkaar ze dan moeten, maar ik kan er nog niet op komen. Soms staat er wat bij de info van het schrikdraadapparaat.

Edit: Gallagher zegt 2 aardpennen van 1 meter (hoeveel afstand er tussen moet staat er niet). Hier is de handleiding van je schrikdraadapparaat, zit ook een probleemoplosser stroomdiagram bij: https://www.gallagher.eu/nl_nl/download ... duct/6315/

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:02

Voor wie nog wil bestellen bij Heg & Landschap, de inschrijving sluit 1 nov ;)

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 17:30

Ethelate schreef:
Voor wie nog wil bestellen bij Heg & Landschap, de inschrijving sluit 1 nov ;)


Zag ik. Maar ze reageren bijna niet. Heb besteld.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:43

Andersoortige vraag:
Met wat voor laarzen lopen jullie rond in je PP?

Ik had van die grisport leren werklaarzen met stalen neus, maar die zijn nu wel echt af. Qua comfort vind ik die heel fijn. Qua prijs minder haha.

Heb in de snelligheid een paar rubberen Dunlops S3 gescoord maar daar kan ik geen dag op lopen. Krijg dan echt last van m’n voeten.

Heb wel stevige pootjes (lees: kuiten). Iets om rekening mee te houden in mijn zoektocht. Hebben jullie do’s en don’t’s?

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:45

Olympia96 schreef:
Andersoortige vraag:
Met wat voor laarzen lopen jullie rond in je PP?

Ik had van die grisport leren werklaarzen met stalen neus, maar die zijn nu wel echt af. Qua comfort vind ik die heel fijn. Qua prijs minder haha.

Heb in de snelligheid een paar rubberen Dunlops S3 gescoord maar daar kan ik geen dag op lopen. Krijg dan echt last van m’n voeten.

Heb wel stevige pootjes (lees: kuiten). Iets om rekening mee te houden in mijn zoektocht. Hebben jullie do’s en don’t’s?


Ik loop ook op werklaarzen met stalen neus. Waterdicht, stevig, en ‘s winters geen bevroren tenen. Heb ze nu ruim een jaar en wil echt niet meer anders. Ik heb wat dat betreft rot voeten dus loop op 99% van de schoenen slecht, maar dit is top.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:54

Ik ben er over aan het denken Muck boots te kopen. Maar ik hik ook nogal tegen de prijs op. Afgelopen jaar heb ik alleen al drie paar regenlaarzen versleten/gesloopt waaronder een paar Dunlop.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:56

De jachtlaarzen van de decathlon. Op van die boerenbond laarsje loop ik ook echt liever niet. Maar deze laarzen heb ik graag de hele dag aan. Heb er wel een zooltje in. Maar dat moet ik bijna altijd bij laarzen.
https://www.decathlon.nl/p/jachtlaarzen ... Z4QAvD_BwE
Fijne prijs ook voor 65 euro.

En anders Zoo adventure laarzen. Ik vind ze zalig. Maar die zien er na 2 jaar niet meer al te best uit.

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 18:41

Malenka schreef:
Ik ben er over aan het denken Muck boots te kopen. Maar ik hik ook nogal tegen de prijs op. Afgelopen jaar heb ik alleen al drie paar regenlaarzen versleten/gesloopt waaronder een paar Dunlop.


Ondanks dat ik muckboots fantastisch vind zitten en ze hun werk goed doen, slijten ze enorm snel. Ik zou ze zelf niet meer kopen.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 21:37

Hier waren de muck boots ook super snel af. Ik heb momenteel liefste de simpele versie dunlops, ooit voor 10tje bij de welkoop. Denk dat ik voor de winter de gevoerde versie ga proberen. Enige nadeel is dat ze wel vrij glad zijn qua zool. Soms wel spannend op de klei :+

Ir111

Berichten: 11958
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 22:22

Ik heb slechte ervaringen met de Zoo Adventure. Twee paar gehad, beide binnen een half jaar bij de hiel doorgesleten waardoor ze niet meer waterdicht waren. Ander nadeel vind ik het gebrek aan profiel waardoor ze weinig grip in de modder geven. Slechte service ook trouwens. Maar wel leuke kleuren. :')

Ik loop heerlijk op mijn Grisport werklaarzen met veiligheidsneus. Heb ik al 5(?) jaar, top dingen.

Daarnaast heb ik kortgeleden de Ariat Paddock H20 gekocht (met rits). Die trek ik ook snel aan (steeds veters doen is teveel werk thuis). Deze lopen heerlijk maar zijn op de rits niet waterdicht. Maar ik loop zelden in bagger die zo diep is dat dat nodig is.

Ik vind bij schoenen de prijs minder relevant dan comfort (loopcomfort / waterdichtheid / warmte).

* einde monoloog * :D

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 22:42

Ik heb de mountain horse winter paddock met rits voorop. Stevige goede warme waterdichte schoen. Ik vind hem alleen te zwaar. Maar dat ligt aan mijn lijf.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 22:58

Hier ook slechte ervaring met Zoo Adventure, binnen no time niet meer waterdicht. En vond het echt lompe laarzen om in te lopen, dus tegen de tijd dat ze fijn liepen waren ze alweer afgeschreven :+ kreeg terug dat ze wel tijd moesten hebben om te drogen, je mag ze dus niet weer aandoen als ze nog vochtig zijn.. nou, dan heb ik wel een aantal paren nodig..
heb 2 paar Ariats Windermere gehad, eerste paar 6 jaar dus die wilde ik weer.. nou, stuk duurder geworden en binnen 1,5 jaar kapot..
heb nu paar stevige wandelschoenen en jachtlaarzen van de Decathlon (andere als hierboven, de €20 versie) alleen geven die weinig steun dus niet geschikt voor veel stappen op een dag. Dus ja, hoor ook graag de beste tips ;)

Maandag eindelijk de sleutel gekregen, nog heel druk aan het klussen in huis, maar de paarden zijn dinsdag alvast verhuisd :+:
Ze waren meteen zo relaxt, zo fijn <3

Afbeelding
Ze hebben nu de bak (links van de bomenlaan) met doorsteek naar dit stukje gras en het verharde deel voor de stallen & schuilstal. Hoop volgende week aan de slag te kunnen met de palen, draad en matten.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 09:25

Wat mooi zo met die grote bomen al. Fijn dat ze al relaxt zijn op hun nieuwe stekie.

Ik heb werkschoenen van Grisport, rond de 110 euro zijn ze maar ik doe er een jaar een en heb ze ook op werk dagelijks aan, loop er 20 tot 30.000 stappen per dag mee dan wil ik wel goede schoenen aan, loop ook door de modder (klei) en ben vaak blij dat ik een stalen neus heb. Thuis meestal klompen aan( gelukkig geen modder)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:24

Ethelate, dat ziet er mooi uit!

Henkje

Berichten: 1455
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: Wyler (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 23:33

Hoe is het bij iedereen?
We hebben de paarden nu op het winterstuk staan, dus met water geven een beetje onhandig en met kruiwagen en zo‘n zak elke keer 100m lopen.
Mijn man had daar geen zin in, dus de waterzak in de bak van de tractor gedaan. Zak valt met kiepen natuurlijk op de grond als een mega waterballon kapot… in het weiland van de buren stond nog een half ibc vat, dus hij ging die maar halen. Toen stond hij daar dus vast met de tractor, halve meter in de modder…
Gelukkig heeft een boer uit de buurt de tractor weer los kunnen trekken en hij had heel toevallig nog een schoon ibc vat. Dus iedereen blij :-)
Leuke hobby…

Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 03:51

Fijn hè dit seizoen :+

Hier gisteren weer 2 oude nieuwelingen terug gekomen. Ging heel fijn.

Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 09:39

@henkje _O- zie hem al staan.. gelukkig zijn er altijd weer mensen in de buurt om te helpen :D

@robijntjah ziet er chill uit en fijn plekje zo

Christina
Berichten: 262
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:53

Vraag voor degen die een heuvel hebben gemaakt, konden jullie paarden er meteen op, of heb je de heuvel een tijd afgesloten gehad of eerst laten begroeien? Bij ons is gisteren een heuvel gemaakt en het zand is aangedrukt met een kraan, maar ik vraag me af of de paarden de boel niet meteen kapot lopen. De bedoeling is om een pad er overheen af te zetten en de zijkanten te laten begroeien met planten en struiken.

Horsier

Berichten: 386
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: Mill

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:59

Ik heb hem eerst laten begroeien. Denk dat ze er de eerste 3 maanden ofzo niet op zijn geweest.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:26

Hier heb ik hem ook 3 of 4 maanden laten inklinken. Toen roosters er op zodat ze hem niet kapot zouden lopen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 17:55

Hier heeft het ook wel een aantal maanden geduurd voor de paarden over de heuvels konden.
Ze lopen er nu wel los over, maar is eigenlijk nog steeds wel iets te vroeg.
Ligt ook aan het type heuvel. De grootste kan het nu wel hebben. De kleintjes hebben er nog wat moeite mee aan de zijkanten. Dat komt omdat ze iets steiler zijn. Maar het looppad over de heuvels houdt het prima.

Christina
Berichten: 262
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:47

Malenka schreef:
Hier heb ik hem ook 3 of 4 maanden laten inklinken. Toen roosters er op zodat ze hem niet kapot zouden lopen.


Roosters erop is ook wel een goed idee. Heb je die op de heuvel op het zand gelegd. En dan nog gevuld met wit of zwart zand?

Morgen gaat er bij mij nog 26 ton lavastenen op een aantal paden in. En volgens mij heb ik een veel te grote korrel besteld := . Nou ja, dan hoop ik maar dat hun hoeven er aan wennen.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:01

8 tot 16mm wende zelfs Nilay met zijn gevoelige hoeven goed aan.

Roosters heb ik op doek liggen en gevuld met lavasplit.

Christina
Berichten: 262
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:24

Malenka schreef:
8 tot 16mm wende zelfs Nilay met zijn gevoelige hoeven goed aan.

Roosters heb ik op doek liggen en gevuld met lavasplit.


Owww, volgens mij heb ik ook zoiets. Moet goed komen dan :) .

Daarna wordt het wachten op de 250 struiken en boompjes van Heg en Landschap.