Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 196 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199 ... 406  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Ze zijn hier sinds gisteren heel actief de sloten om ons perceel vol aan het pompen met water :+ . Ik vind het lichtelijk jammer.... Geen idee betreft het hoe, wat en waarom. Kan te maken hebben met de grote storing in waterlevering (ruim halve dag geen water uit de kraan). Maar geen idee -O-

De dit najaar gekeerde rijbak is in elk geval nog steeds kurkdroog :') . Begin me lichtelijk zorgen te maken of die genoeg gaat inklinken...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 17:25 



 
Profiel   

Nog steeds te droog? Hier hield de bak het keurig, tot dit weekend..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 18:46 



 
Profiel   

Nou ja, er staat nog steeds geen plasje in zeg maar... Al moet ik zeggen dat ook de track nog steeds grotendeels best aardig afwatert.

Foto van vanmiddag, staat de rijbak ook grotendeels op.
[ img ]

Nu heb ik ook wel vaker gelezen bij mensen dat het soms gewoon wel echt een jaar kan duren voor het écht goed ingeklonken is. En in de basis is het wel gewoon mooi woudzand. Maar had na alle regen toch gehoopt dat ie al wat steviger zou zijn :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 19:21 



 
Profiel   

Getver wat heb jij toch een tof plekje MarliesR... Blijft een leuk zicht daar bij jou! ;)

Hier ook. Ik word zo ellendig van dat water. Het is echt nog nooit zo erg geweest. Gewoon verzopen. Binnenkort heb ik met SSDesign afgesproken om eens te gaan kijken bij haar, de verschillende toepassingen die mogelijk zijn en dan maak ik mijn definitieve beslissing over hoe ik het hier ga aanpakken. Ik word echt str*ntellendig van tien minuten per hooizak bezig zijn om uberhaupt tot aan de stal te geraken en die paarden continue door de modder te zien waden. Ik ben zo blij dat ik nog wel mijn betonplekken heb die droog zijn en in en voor de stal staan ze ook droog, maar ik ben er echt zO klaar mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 19:25 



 
Profiel   

enige voordeel van mijn perceel, de wei en paden zijn droog, ik heb juist alle nattigheid IN huis. Nu weer vochtproblemen in een kamer op de bovenverdieping, schiet ook niet op

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 19:54 



 
Profiel   

neile schreef
Getver wat heb jij toch een tof plekje MarliesR... Blijft een leuk zicht daar bij jou! ;)

Hier ook. Ik word zo ellendig van dat water. Het is echt nog nooit zo erg geweest. Gewoon verzopen. Binnenkort heb ik met SSDesign afgesproken om eens te gaan kijken bij haar, de verschillende toepassingen die mogelijk zijn en dan maak ik mijn definitieve beslissing over hoe ik het hier ga aanpakken. Ik word echt str*ntellendig van tien minuten per hooizak bezig zijn om uberhaupt tot aan de stal te geraken en die paarden continue door de modder te zien waden. Ik ben zo blij dat ik nog wel mijn betonplekken heb die droog zijn en in en voor de stal staan ze ook droog, maar ik ben er echt zO klaar mee.


Nou, het is hier ook dramatisch... Onze rijbak (gekeerd) is super nat. Paddock roosters blijven iets beter. Het gedeelte rondom de wadi is wel goed. Maar de track is daarentegen écht drama.

[ img ]

:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 19:58 



 
Profiel   

Bij ons is het ook goed nat hoor. De track ook wel (maar weinig echte plassen gelukkig) en je zakt er niet in weg. Ik kan gewoon met mijn jodphurs met ritsen aan de zijkant lopen zonder natte voeten te krijgen. Onze wei staat op delen wel helemaal blank (ik mis hier een zwemmende smiley).

Gelukkig kunnen ze binnen goed droog liggen en eten. Dat doen ze dan ook dankbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 20:12 



 
Profiel   

Daar wordt hier ook dankbaar gebruik van gemaakt inderdaad. Wij hebben juist wat hogere (en drogere) plekken op de track. En bij stal bestraat en voerplekken zijn ook droog.
Gelukkig aankomende week geen regen. Kan alles ff zakken.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 20:20 



 
Profiel   

Hejjj, SSDesign, ik ben benieuwd om het snel eens te komen bekijken bij jou.
Het is ook gewoon dramatisch. Ik vraag me af of hier tegenop te werken valt, deze langdurige natheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 20:31 



 
Profiel   

Hier wordt met veel dank gebruik gemaakt van ons "zwembad". Paardjes rollen er heel graag in :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 20:48 



 
Profiel   

Het droogt dan ook wel weer razendsnel hier. De track heeft nog wat natte plekken maar is alweer zo goed als plasvrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 08:40 



 
Profiel   

Hier nog niet. Maar dat komt omdat de sloot nog hoog staat en de bak gisteren voor de helft is onder gelopen door diezelfde sloot.
Dat duurt wel even voor het zakt. Het wordt weer geultjes graven ben ik bang. Maar ja, dat kan dan weer alleen als het water in de sloot lager is, want anders stroomt het juist de bak weer in :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 09:06 



 
Profiel   

MarliesR schreef
Nou ja, er staat nog steeds geen plasje in zeg maar... Al moet ik zeggen dat ook de track nog steeds grotendeels best aardig afwatert.

Foto van vanmiddag, staat de rijbak ook grotendeels op.
[ [url=m/k2S0bG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu heb ik ook wel vaker gelezen bij mensen dat het soms gewoon wel echt een jaar kan duren voor het écht goed ingeklonken is. En in de basis is het wel gewoon mooi woudzand. Maar had na alle regen toch gehoopt dat ie al wat steviger zou zijn :')


Sterker nog. Bij mij heeft het 3-5 jaar geduurd voor mijn rijbaan zonder enorme hoeveelheden water berijdbaar was. Maar elk nadeel heb zijn voordeel. Diezelfde bak is dus nu (na acht jaar nog steeds en wel wat onderhoud) dus ook gewoon droog en super te rijden.
In de zomer kan ik er nog steeds weinig mee.
Alles bij elkaar werkt het hier perfect. Bos bij de deur en club om de hoek. Ik kan er redelijk van uit gaan dat de paarden altijd droog kunnen staan. Ik kan er niet van uitgaan dat ik altijd kan rijden thuis (en dat voor een wedstrijd ruiter)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 09:26 



 

Zo doen wij het ook, bak keren durf ik niet aan zonder goed sproei systeem. Dus dan maar in de zomer thuis rijden in de winter naar de club of lekker buiten rondjes wat ook beter is voor mijn winterdip _O-

Hier nog steeds droge plekken gelukkig maar er is wel ellendig veel gevallen zeg.

Wij gaan 96 kuub drainage zand bijstorten komende maanden. En dan in het najaar wellicht nog meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 09:29 



 
Profiel   

hahah grappig precies tegenover gesteld dus.

Ik heb er meer moeite mee om in de winter telkens van huis te gaan. Naar het bos kan alleen overdag en in de avond heb ik echt minder zin om in het donker telkens de trailer te pakken.
In de zomer vind ik het prima. Dan kan ik in de avond gewoon naar de club of het bos te paard, of pak de trailer. Tegen kou kan ik prima en zo vaak regent het eigenlijk niet als ik wil rijden, of ik kan om de buien heen rijden. En anders zweer ik bij mijn waterdichte rijbroek van de decathlon.
Maar op de club is het ook gewoon buien. Dus ik ben toch gewoon niet gewend aan binnen rijden.

+ ik heb echt een p$st p$kke hekel aan modder }:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 09:38 



 
Profiel   

Hoi allemaal! Hopelijk mag ik hier iets vragen, het is al een tijd geleden dat ik heb gereageerd in dit topic.

Inmiddels zijn we thuis bezig met ons paardenparadijsje. De paddock en bak liggen (en zijn in gebruik). Tussen de paddock en het hek zit zoals te zien is op de foto een metertje 'niks'. Nouja, behalve modder dan. De paddock wordt afgeschermd door een betonrand maar de paarden willen nog wel eens in de modder ernaast graven waardoor de modder in de paddock terecht komt en vermengd wordt met het zand. Erg zonde! Daarom wil ik dat metertje opvullen met iets, maar wat...?

Iets wat groeit/bloeit is niet heel handig, mijn paarden slopen alles dus zodra dat de grond uitkomt is het weg. Hooinetten hebben we op een andere plek hangen, dat hoeft hier dus niet. Het hek opschuiven is de komende jaren nog geen optie. Ik dacht zelf aan opvullen met keien of een hekje van wilgentakken maken, maar dat wordt ongetwijfeld gauw gesloopt. Ik ben benieuwd of iemand hier een leuk idee heeft! :j

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 13:28 



 
Profiel   

Als je jonge aanplant zet, altijd afschermen met stroomdraadjes, zodat het kan groeien tot het paard proef is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 13:33 



 
Profiel   

Ik zou ook voor aanplant gaan. Wilgen worden gesloopt, keien leuk maar als je ze ooit kwijt wil drama. En zwaar.
Als je de meters wil behouden kan je paddockrooster plaatsen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 18:39 



 
Profiel   

K zou gewoon met tijdelijke paaltjes en stroomdraad afzetten en rozen planten. Een soort die niet heel hoog wordt misschien. Als het een flinke rij is dan eten ze er uiteindelijk wel van maar niet genoeg per plant om ze kapot te krijgen. Of misschien een of twee wel maar das ook geen ramp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 20:26 



 
Profiel   

Scheen bij jullie ook zo heeeeerlijk het zonnetje vandaag? Ik zag de hele middag soezende en gapende paardjes
[ img ]

Ik hoor allerlei rampverhalen van overlopende sloten, nou wij boffen wel enorm:

[ img ]

Al hebben we op de veel belopen stukken ook gewoon enkeldiepe modder of plassen hoor, we zitten tenslotte op klei. Achter de paddock kun je de wadi en de blubberbende zien:

[ img ]

Hopelijk volgen er een paar van die prachtige dagen als vandaag, dan kan de boel even lekker drogen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 20:31 



 
Profiel   

Wat een fantastische dag he? Ik had de middag vrij dus ik heb heerlijk bij de paarden rondhangen. Nou ja, opgeruimd en uitgemest en en en... Ik ben kapot nu. :+

cijsalover schreef
Iets wat groeit/bloeit is niet heel handig, mijn paarden slopen alles dus zodra dat de grond uitkomt is het weg. Hooinetten hebben we op een andere plek hangen, dat hoeft hier dus niet. Het hek opschuiven is de komende jaren nog geen optie. Ik dacht zelf aan opvullen met keien of een hekje van wilgentakken maken, maar dat wordt ongetwijfeld gauw gesloopt. Ik ben benieuwd of iemand hier een leuk idee heeft! :j

Niet de tip waar je om vraagt maar zou het kunnen zijn dat de paarden zich vervelen? Mijn ervaring is dat als er genoeg te doen is er niet zo enorm gesloopt wordt.

Ik zou dus zeker iets met wilgentakken maken maar dan op een plek waar ze ze ook echt mogen slopen. :D

Of misschien toch wel een tip; paddock roosters op het stuk waar ze nu zand opgraven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 20:39 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips allemaal! Verveling zou kunnen, ze hebben nu de hele dag beschikking tot paddock plus bak met slowfeeders en wilgentakken. Met enkele weken worden de stal en paddock verbonden middels een verhard stuk waardoor ze de inloopstal erbij krijgen en ik meer verrijking kan toevoegen. Ik doe in ieder geval m'n uiterste best om het de paarden zo aangenaam mogelijk te maken en een eigen leven te bieden. :-)

Zowel de paddock roosters als aanplanting klinken goed. Over wat voor rozen hebben we het dan? :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 21:32 



 
Profiel   

Was ook niet als kritiek bedoeld hoor! Ik dacht even mee met je. :)

Ik zou kiezen voor bottelrozen, hebben wij hier staan en dat is net onkruid. Niet kapot te krijgen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 21:39 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Was ook niet als kritiek bedoeld hoor! Ik dacht even mee met je. :)

Ik zou kiezen voor bottelrozen, hebben wij hier staan en dat is net onkruid. Niet kapot te krijgen. :D

Oh nee zo vatte ik het niet op hoor! :-) meer om even m'n situatie en doel te schetsen. Rozenbottel klinkt goed, daar ga ik me verder in verdiepen. Thanks voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 21:41 



 
Profiel   

Ja, de officiële naam is Rosa Rugosa.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 21:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 196 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199 ... 406  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen