Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 203 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206 ... 406  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

MarjanB schreef
Ja echt jullie hebben zo’n geluk met het zand! Ben jaloers! Hier mogen we niet keren waarschijnlijk.

Heb alvast contact gezocht met de gemeente om het plan vooraf door te spreken qua bak enz wordt eerdaags terug gebeld voor een afspraak. Wil namelijk eerst t gesprek aan gaan voordat ik vergunning aan vraag

Dit is voor nu het plan
[ [url=m/Cfuoe7.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan afhankelijk van wat mag nog wat meer struiken en heggen :)


Een vergunning voor de bak of het hele geheel?
Ziet er nice uit!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:37 



 
Profiel   

De bak is omgevingsvergunning en de rest is hopelijk zonder, maar zitten met agrarische bestemming (agrarisch met waarden) en archeologie type 3. Dus voordat ik wat doe waar ik gedoe mee krijg :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:41 



 
Profiel   

Marjo89 schreef
MyChoice schreef
Hier wat voor en na foto’s. Wij en de paarden zijn erg blij! Ze stortten zich gelijk ter aarde om te rollen, zijn gaan rennen en gek doen. Ze hebben ineens veel meer ruimte en maken daar enorm goed gebruik van. Eerder liepen ze van droge plek naar droge plek door de drek en zuigmodder. Nu staan ze heerlijk overal. Het waren 3 lange dagen. Gisteren om 22 uur was het eindelijk af. Onze paddock wordt later nog gedaan. En ik wil graag nog een stuk track tussen de weides door zodat we een 8 hebben. Totaal is er 1600m2 omgegooid afgelopen dagen. [ [url=m/Re16vy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oJupSq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w9UnTI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/juI1SB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig resultaat, wat hebben jullie precies gedaan omgezet of afgegraven en bijgevuld?


Dank! Het is alleen maar gekeerd :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 14:07 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Fantastisch! Ziet er prachtig uit!
Tip voor het middenpad: slingerend. Wij hebben ook een 8, maar een recht middenpad. Ze maken er prima gebruik van overigens. Maar ik denk dat slingerend meer uitdaging had geboden. Of juist wat paddockachtige plekjes er in met wat leuke verstopplekjes.
Ons rechte middenpad is echt saai en een sprintje trekken doen ze toch buitenom :+


Wordt inderdaad een slingerpad met inhammetjes voor een stalen rek met hooiballen en dat soort dingetjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 14:39 



 
Profiel   

Ah leuk! Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien :j
Gaan jullie dat op dezelfde manier keren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 14:40 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ah leuk! Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien :j
Gaan jullie dat op dezelfde manier keren?


Ja dat gaat tegelijk met de paddock ook zo gekeerd worden :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 14:59 



 
Profiel   

Is er niet heel veel ruimte nodig om een pad te keren? Wij hebben ook delen bestaand pad wat ik wil laten keren (niet alles, alleen het natste) maar ben bang dat de omheining er dan aan moet geloven :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:36 



 
Profiel   

SafeHaven schreef
Is er niet heel veel ruimte nodig om een pad te keren? Wij hebben ook delen bestaand pad wat ik wil laten keren (niet alles, alleen het natste) maar ben bang dat de omheining er dan aan moet geloven :=


Hier is alles binnen de omheining gedaan. Ze graven aan de voorkant en leggen de grond achter zich neer. Of ze graven eerst links en dan rechts. En op het laatst legde hij wat in de wei maar haalde het daarna weer weg en daar zie je amper wat van. Trekt vanzelf weer weg ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:39 



 
Profiel   

MyChoice, prachtig geworden zeg.
Echt mooi opgeknapt.
Hoe breed zijn jou paden ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:14 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Hier wat voor en na foto’s. Wij en de paarden zijn erg blij! Ze stortten zich gelijk ter aarde om te rollen, zijn gaan rennen en gek doen. Ze hebben ineens veel meer ruimte en maken daar enorm goed gebruik van. Eerder liepen ze van droge plek naar droge plek door de drek en zuigmodder. Nu staan ze heerlijk overal. Het waren 3 lange dagen. Gisteren om 22 uur was het eindelijk af. Onze paddock wordt later nog gedaan. En ik wil graag nog een stuk track tussen de weides door zodat we een 8 hebben. Totaal is er 1600m2 omgegooid afgelopen dagen. [ [url=m/Re16vy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oJupSq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w9UnTI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/juI1SB.jpg]Afbeelding[/url] ]

GEWELDIG!!!! Wat zul jij blij zijn! Bij ons gingen de paarden ook volledig uit hun dak toen ze voor t eerst op de track liepen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:34 



 
Profiel   

Happinez schreef
MyChoice, prachtig geworden zeg.
Echt mooi opgeknapt.
Hoe breed zijn jou paden ?


Het deel waar ze nu op staan is 6 meter breed. Daar hebben ze nog een inham met een boom in het midden, dat stuk is 6 x 5 meter ongeveer. Het nieuwe deel heb ik 5 meter gedaan. Daar moet nog omheining om. Het wachten is op de palen. Daarin zit een afgevlakte hoek waardoor er een mini paddock is ontstaan. En het slingerpad dat in de planning ligt zal 3,5 meter breed worden. De bedoeling is de inham te straten en de punt aan de andere kant van de afgevlakte hoek ook om daar hooihuisjes neer te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:39 



 
Profiel   

Mychoice wauw wat een prachtig resultaat! Hier ook nog steeds heel blij met de gekeerde track. Hier was het ook geen probleem met de omheining. Als we ons nieuwe perceel erbij krijgen wil ik ook alles wat track wordt laten keren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:17 



 
Profiel   

Nou echt hè, simpele ‘goedkope’ (dat wil zeggen de goedkoopste van alle opties) oplossing. We hebben echt ons hoofd zitten breken over hoe we dit konden oplossen. En dan ook nog voor een normaal budget. Platen en zand is zo gruwelijk duur. Blijkt dat we gewoon al die tijd op de oplossing liepen, letterlijk haha! En zo’n stress gehad of het wel goed zou uitpakken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:19 



 
Profiel   

Snap ik! Sta er hier ook van te kijken hoe goed het werkt. Het klinkt echt ontzettend snel in en nu als t regent trekt het water echt zo weg, echt geweldig om te zien! Als ik me dan bedenk hoe we vorige winter nog door de modder moesten ploeteren %) Zo'n verschil nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:33 



 
Profiel   

Wij gaan deze zomer onze bak omheinen met hout. Nu wil ik graag verantwoord hout gebruiken. Dus liever niet geïmpregneerd oid. Ik wil ook graag dat het er strak uitziet. Ik kom er helemaal niet uit, alles wat strak is is geïmpregneerd, alle kastanje wat ik zie is grillig van vorm.

Hebben jullie suggesties? Ik zit vast in mijn eigen denkcirkeltje en kan niet vinden wat ik zoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:34 



 
Profiel   

Jinte schreef
Snap ik! Sta er hier ook van te kijken hoe goed het werkt. Het klinkt echt ontzettend snel in en nu als t regent trekt het water echt zo weg, echt geweldig om te zien! Als ik me dan bedenk hoe we vorige winter nog door de modder moesten ploeteren %) Zo'n verschil nu


Laat je het weleens slepen? Of doe je er eigenlijk weinig meer aan? Jullie hebben dit nu een jaartje toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:40 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Laat je het weleens slepen? Of doe je er eigenlijk weinig meer aan? Jullie hebben dit nu een jaartje toch?

Onze track ligt ruim 1,5 jaar. Zand/leem. Wij slepen m in de winter als het droog genoeg is (eens in de 4wk oid). In de zomer wel wat vaker, afhankelijk van hoe mul het is en hoe de bodem er bij ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:44 



 
Profiel   

Ja het is heerlijk, we hebben vorig jaar 1000m2 laten keren.. nou geen druppeltje water op gezien nog :D
Zoveel beter dan verwacht!
[ img ]
K heb t nu 3 x gesleept, puur omdat ik het er dan even netter uit vind zien.

Voor de paden doen we het anders: middelste 150 a 200cm van het pad afgraven, met de afgegraven grond een berg maken in de paddock, en de zandberg die er nu ligt uitsmeren over de afgegraven stukken track:

[ img ]


We denken aan 20cm. Zou dat genoeg zijn? :?
Het mag een beetje vermengen met de ondergrond, hoeft geen perfect zand te blijven ofzo.. als het maar droog blijft.

P.s.: de kantjes wil ik graag klei houden zodat mn tandloze shet het hele jaar wat gras kan knabbelen zonder dat ze in dr uppie in een weide gezet moet worden. Vandaar alleen de middelste 150 a 200cm en niet de volledige 300..


Laatst bijgewerkt door SafeHaven op 27-01-22 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:45 



 
Profiel   

20 cm is drie keer schrapen met een hoef, dan zitten ze zo weer op de zwarte grond. Bij ons is het 40 tot 50 cm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:48 



 
Profiel   

Ik heb geen gravers dat scheelt, het is puur het stukje lopen naar de eerste 3 hooiplekken. De overige track blijft ook gewoon droog (ligt ook hoger).
Ze staan hier niet echt, chillen en spelen doen ze in de paddock en daar is het zand 100cm dus mogen ze graven tot ze een ons wegen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:51 



 
Profiel   

20cm!? Hier is op 1.3 mtr gekeerd. :') Eerst 60cm zwart gok ik, dan pas zand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:58 



 
Profiel   

Nee niet keren, afgraven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:03 



 
Profiel   

Ah ja, dat is wat anders ja. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:07 



 
Profiel   

Jinte schreef
Mychoice wauw wat een prachtig resultaat! Hier ook nog steeds heel blij met de gekeerde track. Hier was het ook geen probleem met de omheining. Als we ons nieuwe perceel erbij krijgen wil ik ook alles wat track wordt laten keren.

Is daar een vergunning voor nodig of kan dat zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:16 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Ah ja, dat is wat anders ja. :Y)


Ja ik dacht elders in een topic gelezen te hebben dat 20cm ook gebruikt wordt op een bodem van puin enzo. Kan het alleen niet meer terugvinden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 203 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206 ... 406  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen