Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 202 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205 ... 406  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Oh wauw MyChoice, je lijkt wel woudzand te hebben? Wij hebben dat voor €13000 aan moeten laten rukken dus ik ben wel wat jaloers!

Ik heb nog 3/4 big bag lavameel staan. Dat wil ik over de wei gooien. Moet even zien wanneer. En heb vorig jaar mestkorrels voor paardenwei erop gedaan. Dat gaf het gras een beetje een boost.

Wij krijgen volgende maand ook allerlei planten en struiken. 1000-1200 stuks was ons voorgerekend op basis van mijn tekening. Plus dat er in onze bomensingel ook nog planten komen. En over de hele achterzijde van de bult. En -luxe oh luxe- het wordt allemaal aangeplant voor ons. *\o/*
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 06:42 



 
Profiel   

Mooi zand!
Woensdag zou zand omen voor mijn heuvel, ik ben zo benieuwd, vooral ook of die achterom kan geraken omdat de draai vrij krap is. Met straatzand moest een kieper met draai achteras komen maar diezelfde loonwerker denk dat tractor en kieper ook past...
Als het zand ligt ( en hopelijk hoef ik gen kraan te laten komen kan ik verder met mijn haag en e draden plaatsen hoe ik het wil. Nu laat ik alles nog even open zodat die kan draaien

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 07:30 



 
Profiel   

https://vilt.be/nl/nieuws/voedselbossen ... Wo8ytCdiao

Leuk stukkie

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 08:09 



 
Profiel   

Het lijkt inderdaad op woudzand inderdaad, of dat het is durf ik niet te zeggen :-)
leuk om alle plannen van iedereen te zien en te lezen. Wij willen straks ook wat met planten en bomen. Omdat het keren goedkoper is dan verwacht kan ook dat wat sneller dan gedacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:03 



 
Profiel   

Wauw daar is inderdaad mooi zand uit gekomen MyChoice. Daar ga je veel plezier van hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:16 



 
Profiel   

Fijn zand MyChoice! Zo zitten wij hier ook.

Kalk: gewoon de loonwerker laten komen. Voor ruim een hectare ga ik dat niet met de hand doen. En voor de kosten hoef je dat echt niet te laten.
Lavameel/gruis heb ik ooit online besteld. Maar of dat nu het 'wonder middel' is wat het leek.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:33 



 
Profiel   

Mooi zand MyChoice, fijn dat het keren goed gelukt is!

Oh Olympia, dat ze het ook aan komen leggen klinkt echt fantastisch ;)
Hier begonnen met de gaten maken
[ img ]
Hier komt de rozenbottel haag.
Hier moet het lint ook nog weg.

[ img ]
Langs het hekwerk staan nu palen en stroomlint, waar een gemengde haag moet komen, dus nog ff alle palen verwijderen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 19:55 



 
Profiel   

Ik kom hier ook even volgen. Hopelijk kan ik mijn paard ooit ook aan huis houden en dan kan ik vast ideetjes op doen *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 21:27 



 
Profiel   

Ethelate: ziet er goed uit! Wat is de afstand tussen je gaten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 22:14 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ethelate: ziet er goed uit! Wat is de afstand tussen je gaten?

Ik heb 6 gaten de meter, in dubbele rij aangehouden. Ongeveer dan, heb het niet echt uitgemeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 07:57 



 
Profiel   

Ik moest +- 33 cm aanhouden, 3 planten per meter

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 08:02 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
Ik moest +- 33 cm aanhouden, 3 planten per meter

Enkele rij dan? Wij gaan ook een dubbele planten, dus dan kom je ook op 6 per meter.
30-40cm tussen de planten.
Okee, dan was onze richtlijn ook goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:18 



 
Profiel   

ja enkele rij

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:00 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Lynn_Nikita schreef
Ik moest +- 33 cm aanhouden, 3 planten per meter

Enkele rij dan? Wij gaan ook een dubbele planten, dus dan kom je ook op 6 per meter.
30-40cm tussen de planten.
Okee, dan was onze richtlijn ook goed.

Ja afstand blijft het zelfde alleen de voorste rij laten verspringen tov de achterste rij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 13:04 



 
Profiel   

Ja zigzag :j
Dat moet goed komen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 13:21 



 
Profiel   

Leuk topic! Wij hebben recent een huis aangekocht met ruim 3500m2 grond. Hier komen mijn paard en pony op te staan. Ik hoop hier inspiratie op te doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:16 



 
Profiel   

Heeft er eigenlijk iemand ervaring om een bult van (klei) grond te storten op een zandpaddock?

Heb nu een zandbult en daar lopen ze beduidend minder op dan de bult van klei die er lag voordat de grond gekeerd werd. Logisch ook want er groeide gras en kruiden op.

Maar vraag me af of ze het dan niet enorm uitlopen in het zand, of dat het er misschien heel stom uitziet.

Zou het sowieso een tijd afzetten en inzaaien, dan is het al een stuk steviger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 23:09 



 
Profiel   

Ik meen dat Chasey klei onder haar bult heeft verstopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:01 



 
Profiel   

Wij hebben ook klei, maar onze heuvel ligt in de wei, dus geen menging met zand. Er groeit inderdaad wel gras overheen en is heel stevig.
Maar niet helemaal vergelijkbaar dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:10 



 
Profiel   

Ik heb mijn bessenhaag besteld om aan te planten naast de piste. Diverse soorten aalbessen en kruisbessen en ik kon een kleine kers ook niet laten staan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:18 



 
Profiel   

Hier wat voor en na foto’s. Wij en de paarden zijn erg blij! Ze stortten zich gelijk ter aarde om te rollen, zijn gaan rennen en gek doen. Ze hebben ineens veel meer ruimte en maken daar enorm goed gebruik van. Eerder liepen ze van droge plek naar droge plek door de drek en zuigmodder. Nu staan ze heerlijk overal. Het waren 3 lange dagen. Gisteren om 22 uur was het eindelijk af. Onze paddock wordt later nog gedaan. En ik wil graag nog een stuk track tussen de weides door zodat we een 8 hebben. Totaal is er 1600m2 omgegooid afgelopen dagen. [ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:32 



 
Profiel   

Wow MyChoice! Geweldig!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:34 



 
Profiel   

Fantastisch! Ziet er prachtig uit!
Tip voor het middenpad: slingerend. Wij hebben ook een 8, maar een recht middenpad. Ze maken er prima gebruik van overigens. Maar ik denk dat slingerend meer uitdaging had geboden. Of juist wat paddockachtige plekjes er in met wat leuke verstopplekjes.
Ons rechte middenpad is echt saai en een sprintje trekken doen ze toch buitenom :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:35 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Hier wat voor en na foto’s. Wij en de paarden zijn erg blij! Ze stortten zich gelijk ter aarde om te rollen, zijn gaan rennen en gek doen. Ze hebben ineens veel meer ruimte en maken daar enorm goed gebruik van. Eerder liepen ze van droge plek naar droge plek door de drek en zuigmodder. Nu staan ze heerlijk overal. Het waren 3 lange dagen. Gisteren om 22 uur was het eindelijk af. Onze paddock wordt later nog gedaan. En ik wil graag nog een stuk track tussen de weides door zodat we een 8 hebben. Totaal is er 1600m2 omgegooid afgelopen dagen. [ [url=m/Re16vy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oJupSq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w9UnTI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/juI1SB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig resultaat, wat hebben jullie precies gedaan omgezet of afgegraven en bijgevuld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:12 



 
Profiel   

Ja echt jullie hebben zo’n geluk met het zand! Ben jaloers! Hier mogen we niet keren waarschijnlijk.

Heb alvast contact gezocht met de gemeente om het plan vooraf door te spreken qua bak enz wordt eerdaags terug gebeld voor een afspraak. Wil namelijk eerst t gesprek aan gaan voordat ik vergunning aan vraag

Dit is voor nu het plan
[ img ]

En dan afhankelijk van wat mag nog wat meer struiken en heggen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 11:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 202 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205 ... 406  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen