Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 201 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204 ... 406  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Ik heb deze INB platen bij paddockplatten.org besteld.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 17:17 



 
Profiel   

Daihyo schreef
:=
Wij gaan met alle stalgenoten aan de gang, dus ik denk gewoon met de schep :+
Misschien wordt het zelfs wel: gat graven, grond los schudden, plant er in, gat weer dicht gooien. En dat 200x. :+
Ik kreeg net een mail dat we het plantgoed vrijdag kunnen ophalen, dus dat is fijn!



Zi hebben wij het jaar ook gedaan bij mijn vriendin. En dat 900 x.
Maar wel met 15 man/vrouw.
1 een gat graven en de volgende de plant erin en dicht maken.

Volgende week komen er 800 waarvan ik er zelf 50 krijg voor mijn stukje. Ga een mooi bomen/struiken paadje maken naast de bak. Is een stuk van 5 bij 40 meter. Heb de pony’s er vorige werk opgezet dus lekker kaal gegeten en vast omgeploegd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 17:34 



 
Profiel   

Haha grappig gezicht Malenka dat de blub door de gaten omhoog komt als de paarden er staan := zo zie je maar wat een druk er op zo'n plaat komt!

Ander vraagje: hoelang houden jullie de dekens op? Doe je dat de hele winter of tussendoor ook weleens af?

Ik heb vorig jaar een deken gekocht voor mn oudje omdat ze slecht in haar vacht zat en erg mager is. Ze heeft hem nu nog niet op want ze lijkt nog comfortabel en koud is het nog niet geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 17:52 



 
Profiel   

SafeHaven schreef
Haha grappig gezicht Malenka dat de blub door de gaten omhoog komt als de paarden er staan := zo zie je maar wat een druk er op zo'n plaat komt!

Ander vraagje: hoelang houden jullie de dekens op? Doe je dat de hele winter of tussendoor ook weleens af?

Ik heb vorig jaar een deken gekocht voor mn oudje omdat ze slecht in haar vacht zat en erg mager is. Ze heeft hem nu nog niet op want ze lijkt nog comfortabel en koud is het nog niet geweest.

eentje loopt hier met deken. bij lekker weer gaat ie af overdag. zelfs al een paar dagen in de nacht af gehad als t echt warm was. ik rommel er een beetje mee aan en dat werkt goed voor ons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 18:51 



 
Profiel   

Ze gaan wel eens af tussendoor als het goed droog is. Ook als het vriest. Maar ze hebben ook geen dikke dekens op nu. En als het boven de 15 graden komt gaan ze sowieso af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:30 



 
Profiel   

Ik heb 3 pony's met een deken op, voorlopig blijven ze ook gewoon nog op. Alleen bij mijn fjord wissel ik nog eens qua temperatuur. De andere 2 dragen bijna al heel de winter een 300 gram deken (oudje en de andere is erg gevoelig voor spierbevangenheid) mijn fjord is geschoren maar heeft het gewoon snel warm.
Ik doe ze vaak af als het rond de 10-15 graden is, en dan s nachts wel weer op. En als de wei ook weer wat droger is. Anders gaan ze in de blubber liggen die etters haha. En dan kan ik helemaal geen deken meer opleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:04 



 
Profiel   

SafeHaven schreef
Haha grappig gezicht Malenka dat de blub door de gaten omhoog komt als de paarden er staan := zo zie je maar wat een druk er op zo'n plaat komt!

Ander vraagje: hoelang houden jullie de dekens op? Doe je dat de hele winter of tussendoor ook weleens af?

Ik heb vorig jaar een deken gekocht voor mn oudje omdat ze slecht in haar vacht zat en erg mager is. Ze heeft hem nu nog niet op want ze lijkt nog comfortabel en koud is het nog niet geweest.


Ik heb vannacht de 300 gram eraf gehaald en 150 erop gedaan. Humeur van de paarden verbeterde gelijk. Vanmorgen buiten even zonder gezet. Kreeg gelijk een show en daarna voor elkaar een groombeurt. Daarna de 150 er weer op. Dat is genoeg als ik ze zo zie.

Mijne zijn wel geschoren.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:15 



 
Profiel   

Nu een dunne deken op, meen beide 150 gram, als het kouder is krijgen ze een liner eronder

Als het weer is waarbij ik zonder jas rondloop overdag doe ik hun deken ook even af en kunnen ze luchten

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:27 



 
Profiel   

Ik heb nu alles permanent zonder deken, maar in het verleden wel dekens gebruikt met nat weer en voor de rest zonder deken. Droge kou of een bui kunnen ze in mijn beleving veel beter hebben dan die uren-/dagenlange regen. Het werkte prima zo, maar ik zorgde wel altijd dat ik pas begon met dekens nadat de wintervacht vrijwel compleet was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 03:39 



 
Profiel   

SafeHaven schreef
Haha grappig gezicht Malenka dat de blub door de gaten omhoog komt als de paarden er staan := zo zie je maar wat een druk er op zo'n plaat komt!

Ander vraagje: hoelang houden jullie de dekens op? Doe je dat de hele winter of tussendoor ook weleens af?

Ik heb vorig jaar een deken gekocht voor mn oudje omdat ze slecht in haar vacht zat en erg mager is. Ze heeft hem nu nog niet op want ze lijkt nog comfortabel en koud is het nog niet geweest.


Ik kijk gewoon naar het weer. Mijn oudje met volledige wintervacht krijgt de regen deken alleen op bij aanhoudende regen. Voor kou heeft hij tot op heden nog geen deken nodig gehad.
Mijn rijpaard is half geschoren. En die heeft zelfs nog dagen zonder deken gestaan helemaal aan het begin van de winter toen het 15 graden was 's nachts. En ik probeer de deken elke dag sowieso even een uur af te doen. Ook al ga ik niet rijden.
Kortom: Ik ben niet van de 'eenmaal op, niet meer af' brigade. Ik trek zelf mijn jas ook uit als het niet koud is.

Heel fijn om jullie ervaringen te horen met de aanplant! Handig om te weten wat we ongeveer moeten verwachten.

En dat moet echt een pak van je hart zijn malenke: wat een fijne oplossing zo met die platen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 07:54 



 
Profiel   

[ img ]
Hier wordt intussen hard gewerkt. De grond is mooi droog en er komt mooier zand onder vandaan dan ik had gehoopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 08:30 



 
Profiel   

Dat ziet er goed uit! Scheelt een hoop als dat er onder zit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 08:35 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Nog even hierop terugkomend. Wij hebben kastanje palen staan, idd omdat ons dat de meest verantwoorde keuze leek om redenen die al eerder genoemd zijn. MAARRRR ik kwam laatst de kunststof eco paal van Gallagher tegen. Dat vind ik toch ook een mooie optie. Ik heb er geen berekening op losgelaten maar dit zou zo maar voordeliger kunnen zijn dan kastanje palen gezien de levensduur. Ik heb ze ergens irl gezien en ik vond het best sjiek. Als ik opnieuw moet kiezen zou ik deze serieus overwegen.


Ik vind die kunststof palen wel wat hebben..... ik denk dat het behoorlijk wegvalt in het landschap.
Ik wil ook graag iets bijdragen of niet teveel impact hebben op de omgeving.
Eens rekenen waar het nou op neerkomt, wat het verschil is met reguliere palen en isolatoren.

Dit vind ik wel zorgelijk....
https://www.nu.nl/binnenland/6178824/om ... redirect=1

Hopelijk kunnen wij middels beplanting en zorgvuldig omgaan met de grond toch iets bijdragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 08:44 



 
Profiel   

Hmm wij hebben niet zo lang geleden nog een bodem analyse laten doen en die zag er toen netjes uit.
We hebben sindsdien wel een onderhouds bekalking gedaan. Maar ik weet zo even niet welke normen met BLGG hanteert voor grasland en hoe zich die verhouden tot het artikel op nu.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 09:55 



 
Profiel   

Ik heb trouwens voorbij zomer nog nooit zoveel slakken gehad, elk plantje werd zorgvuldig weggevreten. Ik wil het ook even laten testen. Waar kan dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:46 



 
Profiel   

Cemlys schreef
Ik heb trouwens voorbij zomer nog nooit zoveel slakken gehad, elk plantje werd zorgvuldig weggevreten. Ik wil het ook even laten testen. Waar kan dat?

Ik heb zelftests van Ecostyle gekocht voor dit doel.

Ok, bodemtest, geen zelftest (niet alles draait om Corona... :Y) ): https://www.welkoop.nl/ecostyle-ph-bode ... uk_1109387

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 14:06 



 
Profiel   

Cemlys schreef
Ik heb trouwens voorbij zomer nog nooit zoveel slakken gehad, elk plantje werd zorgvuldig weggevreten. Ik wil het ook even laten testen. Waar kan dat?


Afgelopen zomer was het ook natter en daardoor meer en langer slakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 15:47 



 
Profiel   

MyChoice schreef
[ [url=m/aHcEQc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier wordt intussen hard gewerkt. De grond is mooi droog en er komt mooier zand onder vandaan dan ik had gehoopt.



Zeker mooi zand. Ik zou willen dat ik dat hier had maar helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 15:47 



 
Profiel   

[ img ]
We zijn al een aardig eind. Zo blij na morgen van de modder af te zijn. Het is een mooie korrel. En het voelt stevig. Zak geen cm weg zelf. Paarden zullen wel wat zakken erin eerst. Moet natuurlijk gaan inklinken nog straks :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 16:01 



 
Profiel   

Waw ziet er goed uit hierboven. Zalig dat jij en je paarden straks lekker droge voeten houden.
Malenka: Wat een opluchting moet dat zijn om ze te kunnen leggen zeg.. Het was wel echt heel drassig bij jou dus goed dat je dit hebt kunnen realiseren voor je paarden. Kost wel klauwen vol geld die platen hé, maar goed, dan heb je ook wat.
Hier liggen overigens geen dekens op, tenzij het weer echt omslaat en koud/kil/lang nat blijft, dan wel.

Hier worden de plannen ook concreter.
De loonwerker is geweest, die komt over twee maanden de boel keren. Er komt een weitje bij, waar ik een stuk (paarden)voedselbos in ga aanleggen en er komt weer extra haagaanplant. Ik zie het helemaal zitten, laat die lente maar komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 16:05 



 
Profiel   

Het is zeker een opluchting en duur. Ik had ook liever gehad dat we het zo mooi konden keren. O:) Want dat is wel echt prachtig en betaalbaar. Maar goed, je kunt niet alles hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 16:53 



 
Profiel   

Nee dat is zo. Je kan je er over blijven opjagen, maar nu heb je tenminste een oplossing. Doet even pijn, maar dit zijn ook wel platen die je jarenlang gaat kunnen gebruiken. Liever nu die uitgave en dan ook weer voortkunnen voor een aantal jaren hé.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 16:55 



 
Profiel   

Lees altijd alleen maar mee, maar wat een mooi zandpad.....
Ik heb vorig jaar oud kippegrit op de wei gestrooid, we hadden geen kippen meer, dus opruimen maar, mooie kalk (inmiddels toch maar nieuwe kipjes gekocht, is zo gezellig).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 17:19 



 
Profiel   

Voor degenen onder jullie die weide beheer zelf doen, waar kopen jullie kalk en (kunst)mest of bentoniet klei en lavagruis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:10 



 
Profiel   

Wij hebben hier in de buurt een voerhandel die heel veel heeft. Kalk, kunstmest voor paardenweides, paardengraszaden, palen en natuurlijk heel veel voersoorten.
Maar ik koop ook regelmatig bij van Cranenboek, als het goedkoop mag zijn en niet perse hoge kwaliteit hoeft te zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 201 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204 ... 406  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen