[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:35

Ik heb ook niet graag met vlotter. Ik wil ook wat in het oog kunnen houden hoeveel ze drinken. Ik zet gewoon de kraan open dus veel tijd scheelt me dat niet.

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 09:09

Robijntjah schreef:
Wij hebben al 1 plek verhard, 2 schuilstallen met rubberen tegels en een schuilcontainer met uitloopje verhard. Dus in die zin al voorzien.


Ik heb ook 'niets' verhard. Maar wij zitten relatief op droge goed doorlatende grond. De eerste 5 jaar was het helemaal géén probleem. Nu begint het lastiger te worden om het echt altijd droog te hebben. Maar zelfs nu zijn wij de droogste in de heel omgeving. Heb na 20 mm regen een halve dag wat plassen staan en dat is het. Maar hier kunnen de paarden zelfs 350 dagen per jaar op de wei. Dan heb je een beetje een referentiekader van de grondsoort hier.
Lostrekken werkt voorlopig nog goed genoeg. Maar je ziet vooral dat de grond vervuild ondanks goed opruimen. Dus uiteindelijk zou deels afvoeren en opnieuw aanvoeren de beste optie zijn vrees ik.

Cristina: Dat word heel mooi. Vind die paddock met de bomen in het midden erg leuk.
Wij hebben nog geen datum voor het ophalen gekregen. Alleen dat het in Zundert opgehaald kan worden.
Maar ik zie aan de foto's dat wij heel dicht bij elkaar wonen. Ik zie in de achtergrond een herkenbaar punt.

Christina
Berichten: 260
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:47

Citaat:
Cristina: Dat word heel mooi. Vind die paddock met de bomen in het midden erg leuk.
Wij hebben nog geen datum voor het ophalen gekregen. Alleen dat het in Zundert opgehaald kan worden.
Maar ik zie aan de foto's dat wij heel dicht bij elkaar wonen. Ik zie in de achtergrond een herkenbaar punt


Nou ben ik nieuwsgierig wat je herkent in de foto’s ;) . Ik had ondertussen een e-mail naar Heg & Landschap gestuurd en die bevestigden ook dat er nog geen datum was afgegeven. Ze verwachten 4 of 11 december.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:51

Christina schreef:
Nou ben ik nieuwsgierig wat je herkent in de foto’s ;) . Ik had ondertussen een e-mail naar Heg & Landschap gestuurd en die bevestigden ook dat er nog geen datum was afgegeven. Ze verwachten 4 of 11 december.

dan kan ik wel vast beginnen met greppel graven :7

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 16:04

Wij hebben een bedrijf gezien waar we een sleuvenfrees kunnen huren. Ik denk dat we dat maar gaan doen. 85 meter haag graven, in een bestaande grasmat, is wel erg pittig.

Christina
Berichten: 260
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 16:49

pol013 schreef:
Wij hebben een bedrijf gezien waar we een sleuvenfrees kunnen huren. Ik denk dat we dat maar gaan doen. 85 meter haag graven, in een bestaande grasmat, is wel erg pittig.


Poeh, dat is een aardige lengte.
Ik hoop dat ik het bedrijf, wat pas bij ons bezig is geweest, genoeg grond heb laten frezen. Ik maak me een beetje zorgen dat ik wat te enthousiast ben geweest en straks niet weet waar ik alle 250 planten moet laten :D

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 19:50

Hier een half wijnvat als drinkbak en vul die met de kraan, open zetten, kippen verzorgen en weer dicht ;) nu zitten er overal automatische drinkbakken op de grondwaterpomp (wat een groot buffervatvheeft dus gelukkig niet bij elke slok aanspringt) maar ik ben geen fan van grondwater ivm ijzer.. maar mijn merrie kiest toch liever voor de automatische bak met grondwater, dan voor kraan of regenwater :+

Hier 850 plantjes besteld, ik ga met mijn benzine grondboor de weekenden ervoor alvast gatenkaas maken :D

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 19:54

Wij hebben ook een half wijnvat staan. We vullen hem nu nog met de kraan aan de IBC. Maar dat gaan we wel veranderen naar een vlotter (ik heb er al 1 liggen. Alleen de juiste aansluiting nog niet.

Christina
Berichten: 260
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:01

Citaat:
Hier 850 plantjes besteld, ik ga met mijn benzine grondboor de weekenden ervoor alvast gatenkaas maken :D


850 Dan heb ik niks gezegd _/-\o_

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:08

Wij hebben vorig jaar 450 in 1 weekend gezet, in een dikke grasmat >10 jaar oud. Was een flinke klus maar is met een paar man en een schepje wel haalbaar.

Mjoor

Berichten: 1024
Geregistreerd: 08-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 09:39

pol013 schreef:
Wij hebben een bedrijf gezien waar we een sleuvenfrees kunnen huren. Ik denk dat we dat maar gaan doen. 85 meter haag graven, in een bestaande grasmat, is wel erg pittig.


Dat werkt echt ideaal. Wij hebben vorig weekend 200 meter heg geplaatst rondom het huis. In totaal hebben we 20 meter zelf moeten graven, maar wat waren wij blij dat we de overige 180 meter met de sleuvengraver konden doen :) Was overigens ook veel makkelijker plaatsen omdat de sleuf dan veel smaller is en je de boompjes heel makkelijk in het midden en rechtop kan plaatsen :j

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 10:58

Ohh jongens laat het alsjeblieft gauw voorjaar worden, dan gaan we ons PP aanpakken.
Blijkt dat we toch voor een groot gedeelte op klei zitten. Beetje een domper (bij aankoop hebben we een grond monster rapport gezien met blijkbaar een klein stukje zand)
We hebben een tekening gemaakt met hoe we het willen, morgen hebben we een gesprek bij onze financiële man, hopelijk heeft hij goed nieuws en kunnen we verder met de omgevingsvergunning
Het rode is de schuur (kleine rode puntje onze overkapping die er dus nog niet is) De schuur wordt 15 x 7 m
Met bestrating en een ligplek (nu hun favo plek)
De track wordt opgebouwd uit puin en granulaat
en meerdere hooipunten en veel hoogte verschillen in het land het eerste hooipunt wordt tevens het hoogste punt.
En dank aan mijn geweldige vrouw die mijn ideeën zo mooi uitgewerkt heeft!
Afbeelding

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 11:14

Mooi! Ik zag hem zelf al voorbijkomen op facebook denk ik. Ik meen dat Femke Dolle er onder had gereageerd. Ik vind het een heel mooi idee en slim om het op het perceelplan te tekenen. Ik heb recent mijne ook opnieuw opgetekend maar niet zo slim geweest en alles opnieuw afgemeten. Wat een werk en nadien blijk ik weer fouten te hebben gemaakt (wiskunde is mijn beste kant niet) maar ach, 't gaat om het idee. Toffe ideeën heb je! Ik neem aan dat de hooipunten met betontegels verhard worden? Gezien de klinkers er ietsje kleiner uit zien? Slim, spaart hooi. Wat ik zelf aan zou raden is om hier en daar ook poortjes te voorzien om stukjes af te zetten, Dat kan wel eens handig zijn bij het introduceren van een nieuw paard, het toch afzetten van een stukje track of land,... Ik heb dat hier wel gedaan en al veel plezier van gehad. Nu met de wolf hou ik de paarden ook dicht bij huis 's nachts en nooit gedacht dat de poort van de track dan toe zou gaan, maar handig dat het al kan.
Heel mooie tekening! Ik ben benieuwd naar de prijs, gaat wel stevig zijn vrees ik. Succes met de omgevingsvergunning!

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 11:38

Dat ziet er prachtig uit Marjo! Hoe groot is het stuk waar het op komt?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 12:40

Marjo89 schreef:
Ohh jongens laat het alsjeblieft gauw voorjaar worden, dan gaan we ons PP aanpakken.
Blijkt dat we toch voor een groot gedeelte op klei zitten. Beetje een domper (bij aankoop hebben we een grond monster rapport gezien met blijkbaar een klein stukje zand)
We hebben een tekening gemaakt met hoe we het willen, morgen hebben we een gesprek bij onze financiële man, hopelijk heeft hij goed nieuws en kunnen we verder met de omgevingsvergunning
Het rode is de schuur (kleine rode puntje onze overkapping die er dus nog niet is) De schuur wordt 15 x 7 m
Met bestrating en een ligplek (nu hun favo plek)
De track wordt opgebouwd uit puin en granulaat
en meerdere hooipunten en veel hoogte verschillen in het land het eerste hooipunt wordt tevens het hoogste punt.
En dank aan mijn geweldige vrouw die mijn ideeën zo mooi uitgewerkt heeft!
[ [url=m/OZz3TR.gif]Afbeelding[/url] ]


Ik ben heel benieuwd hoe het er uit gast zien, de tekening is iig al heel gaaf en indd heel slim om het daar in te tekenen.

Vervelend dat je toch op (deels?) Klei blijkt te zitten, had je het niet gekocht als je dit vab te voren geweten had?

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 13:09

Het stuk is 5500 m2 en ik denk niet dat we het hadden laten schieten. Maar vergt even een wat andere aanpak.
Rondom de hooi plekken gaan we verharden. Weet nog niet precies waarmee.

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 13:17

Komt wel goed als je al beseft dat zoiets aanleggen wel een prijs heeft en je bereid bent om investeringen te doen op lange termijn. Ik denk dat jullie mooie ideeën hebben. Ik duim!

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:05

neile schreef:
Komt wel goed als je al beseft dat zoiets aanleggen wel een prijs heeft en je bereid bent om investeringen te doen op lange termijn. Ik denk dat jullie mooie ideeën hebben. Ik duim!


Zeker kost dit investering, het is onze eigen plek.
We gaan ervan uit dat we hier nooit meer weg gaan.

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:18

That's the spirit!

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:47

Met dit soort dingen qua grondsoort is het vaak wel goed om even te kijken op boerenbunder.nl daar kan je percelen opzoeken en de grondsoort bekijken.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 09:50

Mooie plattegrond :j
Kan me voorstellen dat dat wel even tegenvalt. Op dieper gelegen delen ook geen zand zodat je kunt keren?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-21 14:08

Hier is vorige week gestart me5 grondwerkzaamheden voor de bouw van de nieuwe inloop stal, bouw start in januari. Tevens dit weekend eerste deel van de betonplaten gebracht voor de uitloop. Die hopelijk volgend weekend geplaatst gaan worden. Op naar nog minder modder. Al hebben we bijna niks meer sinds we het van de zomer goed aangepakt hebben, enkel dus helft vd uitloop (daar komen dus platen) en 1 klein stuk van de track maar daar komt de nieuwe stal en wordt dan uitloop dus dat pakken we wel aan wanneer de nieuwe stal er ligt.



Afbeelding
Afbeelding

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:31

Zalig zeg! Komen die grote hopen zwarte zand enkel en alleen van het wegschrapen van de bovenlaag of heb je extra zand laten brengen? Zoveel zand zeg!

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:46

Dat is enkel wat weg is geschept, het stuk liep omhoog. Wordt nu 1 plateau op dezelfde hoogte als de huidige stal, dus morgen komt er gele zand en dan wordt het met de 'oude' grond opgehoogd en gelijk gemaakt.
Afbeelding

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 18:25

Daihyo schreef:
Mooie plattegrond :j
Kan me voorstellen dat dat wel even tegenvalt. Op dieper gelegen delen ook geen zand zodat je kunt keren?


Ik wil binnenkort proberen met de grondboor te testen met 2 verlengstukken.
Maar ik heb weinig goeie hoop.
En we gaan vooral het begaanbaar maken voor de paarden. En de weides zullen van maart tot okt begaanbaar zijn. Daarna niet meer.
Daar kan ik mee leven.