Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 178 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181 ... 406  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Oh hemel! Dat is wel erg nat! Heb je het eerder zo gehad? Er is ook wel echt bizar veel gevallen!

Onze weides zijn redelijk nat, op sommige plekken plassen maar het valt me nog mee. De tracks hebben wel plasjes in de kuiltjes van de hoefafdrukken maar verder valt het erg mee. We zijn wel SUPERblij met de gemotoriseerde kruiwagen! Uitmesten is een eitje zo!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 18:45 



 
Profiel   

Nee dit was voor het eerst. In de bak staan een paar plassen, maar die is verder redelijk droog.
En op de track aan de andere kant was het ook goed te doen. Alleen dat deel track naast de sloot en het weiland aan die kant stonden blank. Het is nu tot morgenmiddag als het goed is droog, dus ik hoop dat het weg gaat zakken :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 18:47 



 
Profiel   

Na morgen wordt het weer droger gelukkig.

Moet sowieso droger worden want ik heb stelconplaten klaar liggen voor een van de voerplekken. Alleen als we die nu gaan leggen rijden we de boel aan gort zo nat als het is. Duimen dus dat het snel droger wordt en heel even blijft. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 19:11 



 
Profiel   

Ah je hebt ze gevonden :D
Hoe ga je ze neerleggen? Of laat je dat doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 19:37 



 
Profiel   

Laat ik doen, het zijn platen van 10 (15?) cm dik en 2x2mtr. Niet doen zelf. :D

Lijkt me heerlijk makkelijk als het ligt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 20:24 



 
Profiel   

Wel een mooie oplossing zo. Hoeveel ga je er laten :D plaatsen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 20:43 



 
Profiel   

Een stuk van 6x10mtr. Ruimte voor 2 voerbakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 20:57 



 
Profiel   

Oh dat is mooi! Lekker droog eten :j
Mag ik vragen waar je ze vandaan hebt en wat de kosten zijn?

Wij hebben een aantal natte plekken waar ik zand op zou willen. Ik weet alleen niet zo goed wat voor zand, hoeveel, waar te bestellen, hoe te laten bezorgen, enz. Het zand dat er ligt is aardig ingeklonken en plekken waar ze veel lopen zijn kuilen aan het worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 21:01 



 
Profiel   

Hier ook veel water. De vijver loopt nu tot op het pad. :\

[ img ]

Het water kan dus echt nergens heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 22:04 



 
Profiel   

Jemig, dat is ook heftig! Ik liep hier te mopperen maar ik neem mijn woorden terug geloof ik... :=

Is de bult dan nog wel droog bij jou Malenka?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 22:09 



 
Profiel   

Min of meer. Daar staan uiteraard geen plassen. Maar ze lopen de drek wel mee naar boven.

Ik ga na het weekend wel weer aan de slag om het op te ruimen. En dan hopelijk ergens de komende maanden voldoende goede omstandigheden om overal roosters te leggen op een laag drainage zand (met uiteindelijk ook weer lava daar op. Ik ben dit nu al zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 22:27 



 
Profiel   

Nee, zo is er niks aan. Voor jou niet en voor de paarden niet.

Ga je de aanpassingen zelf doen of laat je dat doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 22:30 



 
Profiel   

Het nadeel van deze schaal (zo in de achtertuin) is dat de loonwerker er niet meer bij kan. Alles wordt dus handwerk. Ik hoop wel wat hulp te kunnen krijgen want alles helemaal alleen doen gaat me niet lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 23:22 



 
Profiel   

Ook niet met een mini-graver en dumper? Je hebt van die kleintjes, die kunnen zelfs door de deur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 23:33 



 
Profiel   

Laag stro en oppotten probeer ik hier ook, vooral voor het veulen.
Maar beide dames gebruiken en ook echt als wc en door al die plas erin kan ik het niet bijhouden met stro erin!
Is al enorm dikke laag en toch doornat en soppig. Ben jij daar niet bang v daihyo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 07:25 



 
Profiel   

Ja een beetje wel. Maar dan gaan we niet oppotten en houden we gewoon een schone laag :j
Dan maar iets minder zuinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 07:44 



 
Profiel   

Ik ben op zandgrond wel redelijk succesvol met de vastgelopen plekken een keer los trekken met een dieptandcultivator voor achter de trekker.. https://derksverhuur.nl/product/vaste-t ... r-3-tands/

De stukken die ik net voor deze regen gedaan heb, zijn nu razendsnel droog. Uiteindelijk gaat het weer vast zitten natuurlijk. Het effect is maar tijdelijk. Maar zoiets lijkt me dus ook mogelijk/ essentieel om je paden goed te houden.

De enige ellende: je moet het redelijk goed timen. Als het te nat is kan het niet. En je hebt even een paar dagen dat het gebied ook even lastig begaanbaar is. Hoe meer het vanzelf in kan klinken hoe beter namelijk. Heel licht aanrijden kan wel. Maar de tractor zelf is daar dan weer net te zwaar voor.
Op een track zou je dan steeds een baan moeten doen en even een paar dagen afzetten met draadjes denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 07:56 



 
Profiel   

Interessant ook wel. Alleen heb ik zelf maar een minitrekker en die krijgt dat er echt niet doorheen. Dus dat zal ik dan moeten laten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 08:33 



 
Profiel   

Een loonwerker kan het ook voor je doen. Die kan dan ook veel dieper . Hebben we ook een keer laten doen, tot 90 cm was het bij ons geloof ik. Maar die komt dan meteen met echt groot materieel.

Onze Ford 2000 kan het net wel/ net niet aan. 30 cm haal ik goed, ga ik per ongeluk wat dieper graaf ik mezelf vast. Je hebt er dus inderdaad wel aardig sterk materiaal voor nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 09:02 



 
Profiel   

Malenka schreef
Het nadeel van deze schaal (zo in de achtertuin) is dat de loonwerker er niet meer bij kan. Alles wordt dus handwerk. Ik hoop wel wat hulp te kunnen krijgen want alles helemaal alleen doen gaat me niet lukken.

Dat heb ik ook. Ik heb nu een hovenier met kleiner materiaal die er wel bij kan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 09:43 



 
Profiel   

pol013 schreef
Een loonwerker kan het ook voor je doen. Die kan dan ook veel dieper . Hebben we ook een keer laten doen, tot 90 cm was het bij ons geloof ik. Maar die komt dan meteen met echt groot materieel.

Onze Ford 2000 kan het net wel/ net niet aan. 30 cm haal ik goed, ga ik per ongeluk wat dieper graaf ik mezelf vast. Je hebt er dus inderdaad wel aardig sterk materiaal voor nodig.

Ik denk dat mijn Kia het ook wel aan kan (Sorento diesel) op 30cm. 90 cm lijkt me heel veel. Geen idee hoe diep het zand gaat. Het moet niet gaan mengen met het leem er onder (gekeerd). En dan moet ik de cultivator kunnen huren en moet achter de auto kunnen.
En inderdaad, dat is een klusje voor minimaal een week droog weer. Anders wordt het drijfzand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 09:58 



 
Profiel   

De loonwerker kan kiezen hoe diep hij gaat.

Om die reden lukt het vermoedelijk ook niet met een auto. Je moet de hoogte kunnen instellen. Want je moet wat druk naar beneden kunnen uitoefenen. Maar ook niet te diep laten gaan want dan graaft het ding zichzelf in. Door de vorm. Je hebt echt een regelbare hef functie nodig.

Voor jou is een tuinfrees misschien nog wel een optie? Mijn vriend is daar nu voor aan het kijken omdat we 80cm haag gaan planten. En hem dan daarna misschien kunnen gebruiken voor de bak en de moestuin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 11:16 



 
Profiel   

Wij frezen jaarlijks, maar dan is je diepte beperkt. Ik zou juist willen proberen wat er gebeurt als je door de bovenlaag (zwarte grond, maar wel zandgrond) heen naar de zandlaag doortrekt met zo’n lange tand. Zo diep kun je met een frees niet gaan, althans, niet 60-80 cm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 16:13 



 
Profiel   

Hilary schreef
Wij frezen jaarlijks.

In welk jaargetijde doe je dat? En wat doe je tussendoor verder nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 16:19 



 
Profiel   

MarjaR schreef
Hilary schreef
Wij frezen jaarlijks.

In welk jaargetijde doe je dat? En wat doe je tussendoor verder nog?

Oktober, liefst tweede helft. Het doel bij ons is gras verwijderen ivm chronisch bevangen pony. Ik probeer het altijd zo te mikken dat de track droog genoeg is, maar de temperatuur ook laag genoeg dat het gras niet zo hard meer terug groeit. Na het frezen harken we zo goed mogelijk de graspolletjes weg.
Verder doen we niets. Ik overweeg komend jaar iets te proberen met een sleepje of egje achter de auto om het gras er tussendoor wat af te houden, zodat we het frezen iets vlotter kunnen doen (alleen langs de randen).
Wat we trouwens wel doen is de hooibakken een beetje heen en weer verplaatsen over de track als het droog genoeg is om op de track te voeren. De ruimte rondom de bak lopen ze dan weer kaal, scheelt weer frezen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 16:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 178 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181 ... 406  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen