[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ir111

Berichten: 11964
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 13:56

MarliesR schreef:
Ik ben ook niet zo van het "sowieso bij meerdere paarden kijken!"

Mee eens hoor. Zeker als je goed weet wat je wilt.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:04

Ir111 schreef:
MarliesR schreef:
Ik ben ook niet zo van het "sowieso bij meerdere paarden kijken!"

Mee eens hoor. Zeker als je goed weet wat je wilt.


Ja precies, dat laatste is voor sommige mensen natuurlijk wel een dingetje. Dat is voor mij nooit echt een probleem geweest. En de meeste paarden vielen in de voorselectie al af. Het is echt om te janken hoeveel paarden die te koop zijn gewoon ronduit kreupel lopen. Oók in het hogere segment.

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:07

Op het moment is het dramatisch ja. ook de prijzen. Bizar.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:08

Ja dat is zeker waar. Je moet heel goed opletten. Veel paarden gaan via via weg. Ik hoorde iemand laatst al: via facebook zeggen dat je een paard zoekt, dan wordt het via via aangeboden.

Ir111

Berichten: 11964
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:12

Oh ja, klopt helemaal! Het is echt schokkend hoeveel kreupele paarden ik gezien heb. En dan had ik echt best een redelijk budget... Maar goed, dat klopt wel met het beeld dat ik IRL ook terug zie. Dat maakt ook dat ik niet zo veel zin heb om straks een paard te gaan kopen. Gelukkig (in dat opzicht :D ) duurt dat nog even.

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 15:18

Misschien moet ik dan toch nog maar een jaartje wachten met kopen tot de prijzen weer omlaag gaan en de paarden minder kreupel zijn :P

Ik kan beter een huis kopen, daarvan kan ik tenminste bepalen wat er mis mee is, of niet. Ik kijk al mijn hele leven maar paarden zo ongeveer maar een paard kopen zo voor de eerste keer vind ik toch erg lastig.

Ik neem mijn man mee maar dat is meer voor de sier :+

Sowieso ga ik een keuring laten uitvoeren, denk gewoon het hele pakket maar. Dan heb ik in ieder geval een nulpunt.

Daihyo schreef:
Ja dat is zeker waar. Je moet heel goed opletten. Veel paarden gaan via via weg. Ik hoorde iemand laatst al: via facebook zeggen dat je een paard zoekt, dan wordt het via via aangeboden.


Dit is nog wel een idee, ik heb nog wel wat paardenmensen uit de endurance wereld op mijn Facebook van een paar jaar geleden. Vooral uit België, misschien zijn de prijzen daar iets minder gestegen?

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 15:55

Ik ben bij de laatste zoektocht (3 jaar geleden) ook bij een paar in België wezen kijken, waren toen prijstechnisch realistischer geprijsd voor wat ze aanboden.
Echter bij 1, die stond onder Luik dus was een eindje rijden, die hadden foto's van een mooi sportpaard online staan, kreeg lading filmpjes doorgestuurd en ik kwam kijken bij een heel schriel sneu paard. %)
"ja, hij had even weinig gedaan, ze hadden weinig tijd". Dat ik bijna geneigd was hem mee te nemen omdat ik hem zo sneu vond, niet omdat hij aan alles voldeed zoals ze hem beschreven. En dan is het goed om mijn vriend met 0 kennis van paarden erbij te hebben, die even heel realistisch en nuchter mij feedback geeft.
Ben uiteindelijk wel geslaagd in België <3

Belker

Berichten: 15322
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 17:21

Mijn huidige paarden kwamen op mijn pad, alleen de 2 jarige heb ik bewust gekocht. De ijslander was met pensioen en ik zocht een fijn, rustig buitenrijmaatje voor kleine ritjes. De merrie kwam via via en is voor mij geen blijvertje, maar voor nu vermaken we ons er prima mee. Nazyk is bewust gekocht om mee te gaan mennen, en een jonkie omdat een vriendin een opfokmaatje zocht.

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 20:53

Even wat anders. Ik heb net een uur lopen prullen op de track, heerlijk! Al onze vogelhuisjes zijn gevuld, er komen kikkers in de poel en er groeit en bloeit van alles <3

Nog even en ik ga er zelf wonen :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:18

Houden ze bij jou die kappen goed op? Ik heb ook zo'n bromvlieg rondlopen maar ze houdt haar kap niet op verdorie.

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:20

Yes! Gaat prima!

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:35

Urgh en ik heb volgens mij knal dezelfde kappen als jij.
Ik heb er al zoveel geprobeerd maar dat paard...

Chorizo.
Soms.
ECHT CHORIZO!

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:37

:')

Ik mag over het algemeen niet klagen, Aurelia houdt veel heel. Behalve zichzelf. En liefst op zondag :=

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 08:54

neile schreef:
Houden ze bij jou die kappen goed op? Ik heb ook zo'n bromvlieg rondlopen maar ze houdt haar kap niet op verdorie.


Bij mij houden ze de kappen naar behoefte op. Ik heb dus geleerd dat ze veel vliegen om hun hoofd geen probleem vinden. Pas als ze geïrriteerde ogen krijgen houden ze de kap vrijwillig enkele dagen op. Is het oog weer rustig, ontdoen ze zich snel weer van die kap.
Dus ik laat me nu gewoon mee leiden door wat de paarden vinden dan door wat ik vind. Ze staan dus bijna altijd zonder.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:00

Afbeelding
Wonderbaarlijk goed gaan deze :-)

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:13

Ja, die heb ik ook al geprobeerd. Ook die krijgt ze uit, plus daar krijgt ze randen van in haar gezicht, ook als ik 'em losser zet.

#speciaalgeval

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:16

Heb je zo'n lycra masker al geprobeerd?

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:17

Waar bestellen jullie je spullen als schrikdraad / koord etc voor de afrastering? En wat hebben jullie? Raad je dat wel of niet aan?

Ik heb nu 3 bezichtigingen/afspraken staan, een Engels volbloed, een Arabisch volbloed en een akhal teke (deze is van een kennis, via Facebook, heeft een ongelukje gehad vroeger waardoor niet geschikt voor hogere sport maar wel voor recreatie en daarmee binnen mijn budget). Ben benieuwd of er iets tussen zit.

Die maskers :') fijn hé, als je zo lekker bezig kunt zijn.

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:21

@Daihyo: Jep. Ook dat krijgt ze uit. Die had ik écht niet zien aankomen. Ze heeft hem welgeteld een halve dag aan gehad.

@Prairy: ik heb alles van Gallagher en ben daar héél tevreden van. Ik heb alles wel gemaakt dat het jaren mee kan gaan. Al mijn draden staan strak, dat vind ik heel belangrijk zodanig dat er in de wind niets wappert en zo de tussendraadjes in de draad kapot gaan. Alleen koordverbinders, poortopeners,... die heb ik niet van gallagher. En sommige isolatoren zijn ook niet van gallagher. Ik heb de bruine dikke en dunnen draad. Dikke draad voor de buitenkant, dunne draad voor de binnenomheining.

Ik vind het zalig dat alles nu zo in bloei begint te staan. Mijn hondsroos heeft goed gebloeid voor het eerste jaar (snoeien doet dan toch zijn werk), mijn rosa rugosa is nu ook echt supermooi aan het bloeien. De mispel is aan het schieten. De kardoens worden komen uit. De lupine krijgt kleur, net als de goudsbloemen. Mijn zonnebloemen staan ook echt al mooi. Ik had alleen gedacht dat ze nog hoger gingen worden. Mijn venkel is op dit moment groter dan ik!

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:25

Nee die zou je niet verwachten nee :D
Lastig hoor! En heel suf, maar een vliegenfrontriem met van die touwtjes? Die heb je ook voor zonder halster.

Mijn bloemen groeien niet. Had zo'n mooi zaadmengsel, maar het stukje is compleet overwoekerd door hondsdraf, brandnetel, distel en boterbloem :\
Ook bloemetjes voor de bijen en hommels, maar niet helemaal hoe ik in gedachten had. Lesje voor de volgende keer: niet zomaar neerstrooien _O-

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:29

Daihyo, ik zit er wel regelmatig op mijn knieën bij om onkruid uit te trekken, moet ik wel eerlijk erbij zeggen. :D Ik steek tegenwoordig meer tijd in accommodatie dan in effectief rijden. Allez, dat is al wel een tijdje zo.

Dat valt nog te proberen inderdaad, zo'n vliegenfrontriem. Alleen heb ik daar wel al verhalen over gehoord van ogen die ontstoken geraken net doordat die touwtjes er altijd over liggen. Maar goed, 't kost geen fortuin en als 't toch zou helpen...

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:41

Ik heb vorig jaar zo'n frontriem de hele zomer bij mijn haflinger op gehad (behalve met regenachtige dagen) en geen last van ontstoken ogen gehad. Juist wel zonder frontriem door de vliegen :j

Dat onkruid hier ga je niet met uit trekken redden :D
Ik had het weg moeten halen voor het zaaien, maar ik dacht dat het wel ging zo. Kansloos :+
Inmiddels staan de distels zo'n 1.50m hoog :=
Ach, weer van geleerd en volgend jaar doen we het weer anders :j

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:24

Goeie waardplant voor vlinders. ;-) MOet je het zo maar zien. ;)

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:37

Ja en gezond voor de paarden :D
Ik laat het ook lekker staan hoor. Maar volgend jaar dan pak ik het iets anders aan op dat stukje voor ik ga zaaien :j

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:38

Lijkt me een goed plan. Ik laat er hier ook een deel staan, maar een deel 'onthoofd' ik voor ze kunnen uitzaaien. Hier eten de paarden dolgraag melkdistel en mariadistel, maar de speerdistel blijven ze echt wel af, helaas.