[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88072
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:44

Ja ik zal nog eens kijken welke er staat. Deels mariadistel, maar er staat ook een ander soort. En een deel onthoofden voor ze uitzaaien is wel een goed plan inderdaad :D

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 17:04

Prairy schreef:
Waar bestellen jullie je spullen als schrikdraad / koord etc voor de afrastering? En wat hebben jullie? Raad je dat wel of niet aan?

Ik heb nu 3 bezichtigingen/afspraken staan, een Engels volbloed, een Arabisch volbloed en een akhal teke (deze is van een kennis, via Facebook, heeft een ongelukje gehad vroeger waardoor niet geschikt voor hogere sport maar wel voor recreatie en daarmee binnen mijn budget). Ben benieuwd of er iets tussen zit.

Die maskers :') fijn hé, als je zo lekker bezig kunt zijn.

3x leuke uitgesproken rassen :D benieuwd wat het wordt!

Qua vliegenmaskers, mijn merrie kruipt er in en die doet jaren met 1 masker zo zuinig als ze er op is.
Mijn ruin had er vorig jaar 4 gesloopt (meestal binnen 1 dag..) in de kudde. Nu staan ze met zijn 2e en lycra masker houdt hij soms dagen om, soms elke dag af. Maar iig heel.
Zo'n vliegenfrontriem (van Decathlon) draagt hij graag als baard. Gelukkig weinig vliegen tot nu toe.
Afbeelding

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 19:05

Hier heeft manlief weer een stukje van de PP verder gemaakt. Nu alleen nog palen en lint op de heuvel(tje), dan mogen ze het gaan gebruiken.
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88072
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:04

Mooi zo die afgezette heuvel!

Ik heb vandaag wat distels gesnoeid en lage uitlopers van de wilgen. Plantnet zegt dat het akkerdistels zijn.
Vooralsnog aten ze ze zo niet :+
Afbeelding

Mijn paint is geobsedeerd door de koeien aan de overkant :D
Afbeelding

Edit: deze is te leuk om niet te laten zien :D
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 25-06-21 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:10

Mijn ruin komt zelf zijn vliegenkap halen, staat anders de hele dag te headbangen. Als het aan hem lag, had ie volgens mij een klamboe om in rond te lopen.
Mijn merrie vindt haar huidige kap (Shires, geen neusflap, geen oorbescherming) prima, de vorige (Cashel, met neusflap en oren) liep ze voor weg en vond ik ook wel eens in de wei terug. Denk dat het vooral aan de neusflap ligt. Ik heb die Cashel nog wel steeds, als reserve en mocht ze haar neus verbranden (schimmel, roze neus).

Mijn ruin heeft ook een koeien-obsessie, dit was vorig jaar.
Afbeelding
Afbeelding

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:26

Daihyo schreef:
Mijn paint is geobsedeerd door de koeien aan de overkant :D
[ [url=m/RKzSOB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Erfelijk belast he? :D

De distels eten ze hier ook niet, ze eten er wel graag de bloemen uit.

Vliegenkappen gaan goed hier (Cashell met open oren). Ik gebruik ze pas als er enorm veel vliegen zijn maar dat valt dit jaar goed mee. Mijn ervaring is dat als ze met heel warm weer fulltime die dingen dragen ze toch een beetje prutogen krijgen. Alsof er niet genoeg frisse lucht bij komt? Hier gaan ze s nachts altijd af.

Daihyo

Berichten: 88072
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:28

Er zit geen cuttingbloed in als het goed is :=
Ik denk dat het de vlekken zijn. Schept een band :))

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:29

Ah! Dan staat ze zich vast af te vragen waarom de buren zulke korte nekjes hebben! :D

Daihyo

Berichten: 88072
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:06

_O-
En ze maken een raar geluid >;)

*\o/*
Onze nieuwe hooiplaats is klaar!
Afbeelding

Laagje grond er over
Afbeelding

En dus de heuvel een stukje afgetopt voor de grond. Kunnen ze er mooi overheen lopen.
Afbeelding

Verder is hij niet nieuwsgierig, maar kwam wel even kijken wat ik op de heuvel aan het doen was :+
Afbeelding

Afbeelding

En wat daar in de hoek gebeurde. De rest vrat gewoon door. Op deze wei staan ze af en toe maar een paar uurtjes. Dus daar moet je het van nemen _O-
Afbeelding

En daarna allemaal tegelijk drinken natuurlijk :')
Heerlijk clubje zo samen :j

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12171
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:22

Je hebt echt een heerlijke plek met fijne paarden.

Lynn_Nikita

Berichten: 25494
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:27

Ik kan maandag 3 tractorbanden ophalen, 1 iets dikkere dan de andere 2. Nu twijfel ik wat ik ermee ga doen. Ik heb een breder stuk van 20 x 8 en een pad van 4 meter breed. Twijfel of in het pad of dat bredere stuk leg en dan 1 links 1 rechts en 1 links dat ze kunnen kiezen om eroverheen te gaan ( vul ze met zand) of ertussendoor zichzachen of dat ik ze op het pad of het pad "blokkeer" en ze er echt overheen moeten
Of zijn er nog leuke dingen mee te doen. Kruidenbak heb ik al

Daihyo

Berichten: 88072
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:45

Zigzaggen is wel heel goed voor de buiging. Ik hou er van dat ze keuzes hebben. Dus ik zou voor de zigzag gaan :D

Maflinger: ja heel blij mee! De basis is al zo goed. Enige wat ik nog hoef te doen is het verder inrichten :D

Belker

Berichten: 15336
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:06

Idd fijn plekje Daihyo en een rustig koppel.

Zigzaggen is een goede LN.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:35

Ik heb nu ook zigzag liggen. Ik verplaats het steeds een beetje, en maak de ene keer scherpere bochten dan de andere keer. Steeds wat variatie. Allemaal kriskras op het pad is hier voor ons oudje vervelend, dus dat doe ik niet meer.
Heerlijke foto's van een mooi koppel

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:29

Paradijs voor iedereen :D

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88072
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:30

Ik dacht even dat hij ‘m vast hield _O-
Heerlijk!

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:49

Hahaha! Ja zo lijkt het wel. Nou vind ik hem vrij fantastisch maar zelfs mijn Kolonel kan dat niet. :D

Mooi zo'n manager in de wei die op alles toezicht houdt (de palomino bij jullie). Dat doet De Kolonel bij ons. Neemt zijn taak heel serieus. :j

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 19:17

Mooie voerplaats Daihyo!

En lekker Ir!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 20:24

Hier worden de distels pas opgegeten nadat ik ze heb gemaaid en ze even gedroogd zijn haha.

Prairy, ben benieuwd waar je uiteindelijk mee thuis gaat komen! Akhal theke’s zijn een “stiekeme liefde” van me. En arabieren blijven altijd een plekje in mijn hart houden <3

In het begin kocht ik alles van Gallagher, maar lang niet al hun spul vind ik het geld waard. Hun Turboline cord ben ik wel ontzettend tevreden over. Hun anti-slip handvatten ook. Maar verder koop ik inmiddels veel (RVS!) spul van Agrishop. Hun cord verbindstukjes zijn een stuk goedkoper, en net zo fijn. En ik kwam er op de jammere manier achter dat de dure schroeven van Gallagher bijvoorbeeld geen RVS zijn. Die koop ik nu dus ook RVS via AgrisShop.

tine10, echt leuk zo’n heuveltje! Hoop dat hier op termijn ook nog eens te maken.

Daihyo, haha mooi zo je paint met de koetjes! Ben benieuwd hoe de matten gaan bevallen en zich gaan houden over de tijd!

Lynn_Nikita, ik zou ook voor de zigzag kiezen! De slingerpaden hebben hier echt veel goeds gedaan voor de paarden qua soepeler worden.

Ir111, wat heerlijk zo! Beste uitzicht ever :D


Hier vanochtend een rondje track te paard gedaan <3
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88072
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 20:32

Heerlijk! Hoeveel meter track heb je?

Belker

Berichten: 15336
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 20:54

Echt genieten. Hier gallagher turbocord en gallagher ogen en alle handvaten, verbindungsstukjes etc van eeen ander merk, waarschijnlijk ook agrishop.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 21:19

Daihyo schreef:
Heerlijk! Hoeveel meter track heb je?


Ruim 750 meter inmiddels :D

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 21:42

Zo leuk, er zitten (nu nog, want de paarden kunnen er nog niet bij) kikkers in de poel.

Afbeelding


En een kruidentuin hebben we niet nodig. Genoeg kruiden in de wei.

Afbeelding

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 22:09

Oh wat leuk die kikkertjes! Als we ooooooooooit een poel hebben wil m deels toegankelijk voor de paarden hebben zodat ook de kikkers een kans hebben. ;)

Jasmijnr2003
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 22:35

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hoii!

Telt een hitactief stal ook? Ik verzorg al 6 jaar lang verschillende paardjes hier op stal en ben mega tevreden. Hele fijne sfeer voor zowel ruiter als paard. We hebben verschillende voerstations door de ruimte verspreid staan, die opent wanneer de paarden er in lopen. Elk paard heeft zijn eigen band om met een chip erin om zijn/haar voerschema te beheren :o

Verder is er een binnenplaats met stro, zijn er schuilplekken en een grote zandpaddock om in te spelen en te rollen.
Qua faciliteiten een bak die altijd goed is, een overdekte longeercirkel en uren aan uitrijmogelijkheden *\%/* Ik ben heleemaal verliefd!