[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesR

Berichten: 3291
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:39

PVC zou ik hier ook niet durven hoor. Geheid dat ze dat kapot maken en zichzelf vervolgens erop spiesen :+

Ik heb hier een frame van steigerbuis en dan ook gewoon met van die elleboog koppelingen. Dat werkt prima hier. Ik heb ze dan aan 1 lange zijde vast aan de bodem gemaakt en de andere lange zijde heb ik twee lossen aan het frame in de hoeken. In die hoeken op de bodem in de bak heb ik dan een clip aan een touwtje. Die haal ik door die lussen en klik in aan elkaar.

De netten van Zeldenrust zijn goede kwaliteit, kosten wel ook wat. Ik heb nu ook wat netten van Paardeerlijk. Die maak ik dan zelf in de bakken, zijn nog iets dikker qua materiaal. Mijn merrie was de grootste sloper qua netten, ben benieuwd of het nu met alleen de mannen wat langer meegaat allemaal.

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:41

Maar hoe/waar hebben jullie die stalen buizen op maat laten maken of gemaakt?

tamary

Berichten: 29229
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:54

Metaalzaag. En steigerbuizen kan je via internet op maat laten zagen als je ze daar besteld.

MarliesR

Berichten: 3291
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:02

Ik heb ze bij iemand gehaald die ze voor mij even op maat heeft gezaagd. En anders had ik ze zelf gezaagd of inderdaad online op de juiste maat besteld.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 14:16

Daihyo schreef:
Maar hoe/waar hebben jullie die stalen buizen op maat laten maken of gemaakt?


Een kennis?

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:17

Dan moet je die kennis wel hebben :D

Maar goed om te lezen dat je ze ook gewoon op maat kunt bestellen.

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:25

Onze voerplaats. Ligt er nog hetzelfde bij :D
Afbeelding

En close up van de roosters
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:44

Voerbak met bewoners :D
Afbeelding

Ze kozen vandaag voor hooi boven vers gras. Het gras is hoog en uitgebloeid, dus niet zo lekker als jong gras. En het hooi dat we nu hebben is lekker hooi. Dus ja :))
Afbeelding

De bak halverwege op de track
Afbeelding

En ik had mijn passive physio net weer opgehangen. Dat doe ik een paar keer per week, dus hangt er niet elke dag. Dan blijft het een verrassing.
Afbeelding

Afbeelding

En ik heb wat gesnoeid vandaag :D
Brandnetel, wilg en distel :9
En dan niet op een hoopje laten liggen natuurlijk.
Afbeelding

Prairy
Berichten: 9170
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:19

Steigerbuisstunter hebben wij onze buizen en koppelingen vandaan. Onze kleedkamer is van Steigerbuis ;) kun je ze inderdaad ook op maat laten maken.

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:52

Welke diameter hebben jullie gekozen?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:25

Wij hebben hout. De hoeken zijn tegenwoordig verbeterd, want je ziet dat de hoek linksonder op de foto kapot is. Het onderstaande frame was een testversie. Het systeem werkt, alleen die hoeken moesten anders.
Afbeelding

Voor het vastmaken in de bak gebruiken we spanbandjes.
Afbeelding

Ik wilde iets wat zo min mogelijk herrie maakte, dus geen metaal.
Wij voeren nat hooi, dus we doen het hooi in netten, weken het dan in een IBC vat en takelen het net met een lier uit het water. Het net met geweekt hooi gooien we dan in een hooibak, maken ‘m met karabijnhaken aan ringen die aan de bak zitten en daar het frame bovenop.

Spanbandjes, karabijnhaken en ronde ringen voor in de bakken komen van kleinmetaalshop.nl. Het hout, de raamhoeken, bouten en moeren komen van Hornbach, het net kan ik zo snel even niet op de naam komen (:+) en het touw van de Action.

Edit: hooinet is van Cavalo, artikel “Slowfeeder hooinet 1,2 x 1,0 meter voor kist of hooiruif”

Prairy
Berichten: 9170
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:00

Wij gaan hier even in overdrive want het moet een beetje gaan opschieten :D

Gisteren bamboe stokjes gezet om het aantal palen voor de tracks te bepalen, vandaag voorbereiden voor het beton storten in de schuilstal morgen. Dan palen halen en zetten en ik moet nog even uitzoeken waar ik het beste en goedkoopste koord en toebehoren kan bestellen.

Oja en ik moet nog een oplossing voor hooi in te doen al heeft dat iets minder haast aangezien er nog best wat gras staat. En ik moet nog hooi halen.

So much to do, so little time :')


Afbeelding

Afbeelding

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-21 10:24

Wat voor oplossing voor het hooi zoek je?

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:49

Dat bospad <3

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:34

Prairy, welke van de 3 komt er zo snel dan? :D

Vanochtend partij rubbermatten opgehaald, in de schuilstal en om 2 hooibakken heen liggen, in hoop dat er zo minder hooi verloren gaat.

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 14:22

Wij hebben ze ook in de stal. Fijne dingen. Om de hooibakken heen bleven ze helaas niet liggen. Daar gaan we nu toch gewoon tegelen.
Hoe groot zijn de jouwe?

Wij hebben weer wat onderhoud gedaan. Manlief met de bosmaaier de kantjes weer gemaaid (wat groeit dat hard :oo )
Afbeelding

En ik aan de cross met de zitmaaier :))
Afgelopen week laatste strook gegeven van dit weitje. Dus paarden weer op de andere wei met een nieuw stripdraadje. En deze gemaaid, mest gesleept en weer dicht.
Afbeelding

Ook gelijk de bak maar even vlak getrokken
Afbeelding

Hij trekt het ook maar net :=


En de paarden maar snacken op de speelwei.(deze is normaal dicht, deze is voor de wat nattere dagen want blijft wat droger, maar het gras wordt wat hoog, dus af en toe mogen ze hier even snaaien)
Afbeelding

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 19:54

Het zijn matten van 1x2m. Even zien of ze blijven liggen, anders komen deze matten straks in de schuilstal en boxen te liggen en wil ik van die grote rubberen tegels in de schuilstal met een stenen bandje er om heen dat ze niet weg kunnen.

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 19:55

Oh dat is al een stuk groter dan de onze :j

Prairy
Berichten: 9170
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:33

Zo, dat was niet het beste idee ooit, zelf beton draaien voor 32m2 schuilstal. We hebben 2/3 gedaan, de rest (zadelkamer) komt wel een andere keer :+

Ben kapot :')

Belker

Berichten: 15359
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:46

Dat is idd heel pittig. Sterkte.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-21 23:32

Prairy schreef:
Zo, dat was niet het beste idee ooit, zelf beton draaien voor 32m2 schuilstal. We hebben 2/3 gedaan, de rest (zadelkamer) komt wel een andere keer :+

Ben kapot :')



Wat moet he doen dan dat dat zo lastig is.

Prairy
Berichten: 9170
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 23:50

Het is niet lastig, maar fysiek nogal zwaar, en dan is het ineens een stuk meer dan je denkt. We hebben vanochtend tot begin van de middag (voor e regen) de voorbereidingen afgemaakt, en van half 5 tot half 11 ongeveer bezig geweest. Mijn man mengen (cement, water, zand, grind) en ik met de kruiwagen lopen, storten en de vloer maken. En dan met 1 betonmolen lading per keer gaat het een stuk minder snel dan we dachten... Was ook nog even zoeken naar de beste mengverhouding, want te droog werkt niet fijn maar te nat is ook weer niet goed. Ik denk dat er zo'n 120 kleine kruiwagens a 25-40 kilo (?) per stuk in gegaan zijn...

Prairy
Berichten: 9170
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:22

Maartje1990 schreef:
Wat voor oplossing voor het hooi zoek je?


Even gekopieerd

Ik ben nog aan het dubben over hooi. Op dit moment heb ik denk ik nog gras genoeg zodat ik even vooruit kan, met eventueel een paar kleine pakjes.

Ik heb een container van 4x2x2m staan.
Hopelijk straks 1 paard en later een tweede, mogelijk nog een A pony.

Kleine pakjes hooi, ongewikkeld? Of een groot pak hooi gewikkeld? Of past zoiets in de container en kan ik dan beter ongewikkeld grote pakken hooi nemen (en wat kosten die bij jullie)? Hoe lang blijft zoiets goed?

Of moet ik ook nog kijken of ik van 2020 hooi kan krijgen?

Ik denk dat ik een of 2 palletboxen wil met eventueel een dakje erboven zodat het hooi niet zo nat wordt. In de stal kan ik ook hooinetten hangen, net als een aantal kleine in het bos in een boom.

Daihyo

Berichten: 88097
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:26

Voor zo weinig paarden zou ik niet voor grote pakken gewikkeld gaan. Daar voer je niet snel genoeg voor, en dus meer kans op bederf. Dan zou je eerder naar midibaaltjes kunnen kijken.
Als je een goede waterdichte container hebt, zou ik die volstouwen met ongewikkelde baaltjes denk ik. Wij voeren gewikkeld, omdat we te weinig ruimte voor droge opslag hebben. Dan moet ik elke 2/3 weken rijden om baaltjes te halen, want bezorgen doen ze niet in kleine hoeveelheid.
Dus zou je moeten uitrekenen hoeveel baaltjes in de container passen en of je leverancier dat komt bezorgen of niet en of het dan zelf rendabel is om te rijden.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:37

Of dat er iemand lokaal wel hooi levert? Hier 2 “in het dorp” die 1 of 2 300/400kg balen komen leveren. Ben je wel €10 per keer extra kwijt, maar voor mij nu ideaal. Zeil en spanband er om, staan op pallets. En met 2x 300kg doe ik net geen 3 weken, snel genoeg op ;)