[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:12

En, zijn jullie allemaal voorbereid op de extreme regenval van de komende dagen? :=

Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:21

Extreme regenval? Als ik op buienradar kijk lijkt het hier wel mee te vallen.

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:26

Hier valt het heel erg mee volgens het weerbericht. Maar we hebben wel expres even gewacht met slepen ivm de regen. Het weerbericht klopt vaker niet dan wel tenslotte...

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:33

Ik zal dit maar heel zacht zeggen dan:....
Ik vind het wel een prima zomer zo. Geen 40 graden. Alles groeit en bloeit. De bomen die we geplant hebben krijgen een droom start zo. Ik hoef niet om 5/ 6 uur op te staan om voor het werk te gaan rijden. Kan overdag gewoon klusjes doen. En soms even naar binnen voor de regen. Mijn bak is al een hele maand top te rijden (dat is normaal een sahara in de zomer). Ik vind het wel prima zo......

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:38

Hier gaat er 100 mm vallen in 3 dagen zeggen ze. We kunnen wat hebben maar dit niet :=

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:48

pol013 schreef:
Ik zal dit maar heel zacht zeggen dan:....
Ik vind het wel een prima zomer zo. Geen 40 graden. Alles groeit en bloeit. De bomen die we geplant hebben krijgen een droom start zo. Ik hoef niet om 5/ 6 uur op te staan om voor het werk te gaan rijden. Kan overdag gewoon klusjes doen. En soms even naar binnen voor de regen. Mijn bak is al een hele maand top te rijden (dat is normaal een sahara in de zomer). Ik vind het wel prima zo......

Op zich mee eens maarrrr.... wij hebben in mei onze bak laten aanleggen, je weet wel, grond keren, weekje laten rusten, aanrijden en klaarrrrr! Alleen die )&%$^**%^&regen! Het is nog steeds te nat om de boel aan te rijden. We kijken dus al 2 maanden naar een maanlandschap wat ooit onze bak moet worden! >;) Tikkeltje frustrerend zeg maar. :')

Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:53

Ik zag dat die hoeveelheden regen vooral voor het zuiden zijn, we zitten in het noorden (Gelukkig deze keer). Ik wou wel nieuw zand voor de paddock bestellen, hoop dat het er in gereden kan worden dan.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 09:13

Wij hebben nog nooit zo'n groene weides gehad. Eerder leek het wel zuid frankrijk. En we hebben een mooie tweede snede. Dus ik klaag ook niet :+ hoewel ons zwembad gebruiken ipv enkel schoonmaken ook wel fijn zou zijn :D

Hier moeten we de track nog keren en nog zand op de roosters doen. Die roosters liggen nog steeds afgesloten van de paarden. Maar dat komt niet door het weer. Degene die dat komt doen heeft de kraan (nog steeds) kapot

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:23

Ik vind een beetje regen ook niet erg. 's Nachts. En dan overdag 20-22 graden. Daar word ik het meest blij van :D

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:24

Een beetje inderdaad, afgelopen weken was prima. Het natuurgebied hierachter is onherkenbaar. En ik heb gras teveel _O-

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-21 09:28

Daihyo schreef:
Ik vind een beetje regen ook niet erg. 's Nachts. En dan overdag 20-22 graden. Daar word ik het meest blij van :D


De ideale wereld :D

Happinez

Berichten: 8399
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:02

Hilary schreef:
JKK vormt gauw nog pluisjes als je ze afmaait en laat liggen. Dus wij knippen de stengels af tot net boven de rozet (en steken ze dan uit als de paarden er voorbij gegraasd zijn).

Dat inderdaad :j

Als het geregend heeft en je bodem week is dan wil eruit trekken ook best goed lukken.
Daarnaast houden ze van arme grond, dus bemesten schijnt ook te werken :D

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:14

Maartje1990 schreef:
Daihyo schreef:
Ik vind een beetje regen ook niet erg. 's Nachts. En dan overdag 20-22 graden. Daar word ik het meest blij van :D


De ideale wereld :D

Ja en laat die nu net niet bestaan _O-

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:21

Olympia96 schreef:
Over frustratie gesproken :=

Okay okay het was niet veel wat we hadden (maar toch zeker €70,- neergeteld bij de kweker :wow: ) maar als wij behang hadden dan….

[ [url=m/crz9Tq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sirrDX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhhh soms zou je ze toch???



Ik weet niet of je ver bij mij vandaan woont, maar anders heb ik nog wel wat gele lissen voor je. Ook nog wel wat stekken van zuurstofplanten

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:28

Wat zonde van je planten Olympia, stukje afrasteren volgende keer? ;)

En ja Ir, puntje van frustratie, viel het zo erg op :D

Ik wil graag een paar dagen zon zonder regen, heb zoveel brandnetels, en als die even kunnen drogen.. ;)

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:31

Ethelate schreef:
Wat zonde van je planten Olympia, stukje afrasteren volgende keer? ;)

En ja Ir, puntje van frustratie, viel het zo erg op :D

Ik wil graag een paar dagen zon zonder regen, heb zoveel brandnetels, en als die even kunnen drogen.. ;)


Stuur die regen hier maar naartoe. Vooralsnog lijkt het erop dat we de regen net mislopen, net als alle vorige keren. Het land is droog, dus wat regen zou fijn zijn. ;-)

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:07

je mag van mij alles hebben :')

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:18

Robijntjah schreef:
Hier gaat er 100 mm vallen in 3 dagen zeggen ze. We kunnen wat hebben maar dit niet :=

Waar zie je deze voorspelling? Ik zie 'maar' de helft, ook genoeg :+

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:20

weeronline.nl en dan bij onze woonplaats ;)

Olympia96

Berichten: 3300
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:34

Matheno schreef:
Olympia96 schreef:
Over frustratie gesproken :=

Okay okay het was niet veel wat we hadden (maar toch zeker €70,- neergeteld bij de kweker :wow: ) maar als wij behang hadden dan….

[ [url=m/crz9Tq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sirrDX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhhh soms zou je ze toch???



Ik weet niet of je ver bij mij vandaan woont, maar anders heb ik nog wel wat gele lissen voor je. Ook nog wel wat stekken van zuurstofplanten


Wat super lief van je! Ik woon in Drenthe en jij?
Volgens mij staat de gele lis in de sloot waar wij op afwateren. En die is niet giftig voor paarden volgens mij.

En ja, ging dikke maand goed, maar nu ineens was alles opgeknaagd haha. Afzetten is een moetje nu.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:23

Robijntjah schreef:
weeronline.nl en dan bij onze woonplaats ;)

Buienrader zegt de helft minder dus die wil ik geloven.

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:10

Ir111 schreef:
pol013 schreef:
Ik zal dit maar heel zacht zeggen dan:....
Ik vind het wel een prima zomer zo. Geen 40 graden. Alles groeit en bloeit. De bomen die we geplant hebben krijgen een droom start zo. Ik hoef niet om 5/ 6 uur op te staan om voor het werk te gaan rijden. Kan overdag gewoon klusjes doen. En soms even naar binnen voor de regen. Mijn bak is al een hele maand top te rijden (dat is normaal een sahara in de zomer). Ik vind het wel prima zo......

Op zich mee eens maarrrr.... wij hebben in mei onze bak laten aanleggen, je weet wel, grond keren, weekje laten rusten, aanrijden en klaarrrrr! Alleen die )&%$^**%^&regen! Het is nog steeds te nat om de boel aan te rijden. We kijken dus al 2 maanden naar een maanlandschap wat ooit onze bak moet worden! >;) Tikkeltje frustrerend zeg maar. :')


Voor de korte termijn snap ik je helemaal. Maar laat het een troost zijn: die regen laat je bak veel beter inklinken als je met aanrijden kunt doen. Duurt wel langer. Maar het effect is wel beter.

Overigens ben ik net bij mijn lunchwandeling tot op mijn ondergoed nat geregend. Dus karma is a bitch blijkbaar :D
Plassen in de bak en een stroom water door de tuin. Maar dat is bij ons altijd ook zo weer weg. Dus ik blijf er nog even bij. Prima zomer zo.

Wij hebben trouwens in april schapen gehaald. Op zich voor de leuk. Maar ook met het idee dat die de kantjes kunnen maaien en gras eten wat de paarden niet pakken. Tot zover de theorie. We hebben die monsters nu al zo veel verwend dat de paarden achter de schapen aan moeten grazen omdat ze alleen groene grasjes blieven..... {:)-:( Ik hoop dat dat nog wat verbeterd als ze ouder worden. Want dit is wel heel suf.

Happinez

Berichten: 8399
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:40

pol013 schreef:
Wij hebben trouwens in april schapen gehaald. Op zich voor de leuk. Maar ook met het idee dat die de kantjes kunnen maaien en gras eten wat de paarden niet pakken. Tot zover de theorie. We hebben die monsters nu al zo veel verwend dat de paarden achter de schapen aan moeten grazen omdat ze alleen groene grasjes blieven..... {:)-:( Ik hoop dat dat nog wat verbeterd als ze ouder worden. Want dit is wel heel suf.

:=

Wij hebben geiten gehad, en uit ervaring weet ik dat ze als ze keuze hebben toch ook graag eerst de groene sprietjes eten , samen met onkruid.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:54

Dit soort berichten zijn heel goed voor mij. Voor ik straks ineens met schaapjes thuis kom "want dat is handig" :D

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:00

pol013 schreef:
Voor de korte termijn snap ik je helemaal. Maar laat het een troost zijn: die regen laat je bak veel beter inklinken als je met aanrijden kunt doen. Duurt wel langer. Maar het effect is wel beter.

Oh dankje! Daar had ik echt geen idee van. Ik kijk met andere ogen naar ons maanlandschap. :+

Ik wil ook schapen, gewoon voor de leuk. Mijn vriend wil niet. Dus ik zeg steeds dat ze zo nuttig zijn. Maar dat valt dus tegen. :') Alle dieren leven hier in de categorie 'beter verwend dan verwaarloosd' dus dat wordt niks met restjes eten. :Y)