[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamary

Berichten: 29199
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 10:19

Ik heb mijn pony's met voeremmers gevoerd. 2kg slobber in 20L emmer is gewoon zwaar. Wel gebruikt met kopstuk halster, maar enkel om te voorkomen dat hij de boel omsmeet. Hij ging dus apart om rustig te eten er mee. Voor een handje vit. korrel + wat lekkers is het geen probleem om ze er mee rond te laten lopen. En er mee drinken was ook nooit een probleem anders dan vies water er na.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 15:14

Bnet schreef:
*meelezer meldt zich*

Ik voer mijn paarden ook zo. Zijn ze zo aan gewend. Wel oppassen dat ze niet gaan proberen te drinken, want dan kunnen ze zomaar te veel water in de emmer kiepen. Daarom zou ik wel aan raden erbij te blijven. Maar hier bevalt het super, geen gezooi meer, geen paarden die uit elkaars bakken (en daarmee elkaars supplementen/medicijnen) eten en geen geknoei meer.
Wat mij betreft een aanrader dus!


Lijkt me sowieso verstandig om er bij te blijven als ze eten of nu uit een zak en emmer of wat anders eten.

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:25

Ik doe ze meestal om als ik ga mesten, dan loop ik er dus tussen en ze komen ze ook terug brengen naar me :')

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 15:43

Maartje1990 schreef:
Bnet schreef:
*meelezer meldt zich*

Ik voer mijn paarden ook zo. Zijn ze zo aan gewend. Wel oppassen dat ze niet gaan proberen te drinken, want dan kunnen ze zomaar te veel water in de emmer kiepen. Daarom zou ik wel aan raden erbij te blijven. Maar hier bevalt het super, geen gezooi meer, geen paarden die uit elkaars bakken (en daarmee elkaars supplementen/medicijnen) eten en geen geknoei meer.
Wat mij betreft een aanrader dus!


Lijkt me sowieso verstandig om er bij te blijven als ze eten of nu uit een zak en emmer of wat anders eten.


Helemaal eens. Ik wilde met name extra waarschuwen voor het ermee willen drinken, want hoewel dat 9 van de 10 keer goed gaat, ken ik via-via (ik weet geen details) ook een verhaal waarbij dat minder goed afliep.

Ik doe het dus hetzelfde als Robijntjah, ik mest uit terwijl de paarden eten. Een van mijn paarden brengt de emmer zelf terug, de ander blijft net zo lang likken en restjes zoeken tot ik de emmer kom halen :')

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 17:06

Wij doen vaak in tussen tijd hooi netten ophangen.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 20:25

RianneH schreef:
Wat een mooie borstelhoeken! Ik zit er ook aan te denken te investeren in een borstelmat voor onze PP, die hier langs komen komen van Agradi? En wat is jullie ervaring met langharige gevlochten manen?


Mijn merrie heeft manen tot op de grond die standaard in 2 hengstenvlechten zitten. Dat gaat op zich goed. Ik haal de vlechten eens per maand los en dan komen er wel wat losse haren vanaf maar geen hele plukken. Gaat prima

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:07

Goed te horen! Wij hebben een tinker erbij staan met vlechten tot aan de knie die met schuren aan de hooipalen door de haken die daarop zitten wel eens flinke plukken wil verliezen. Hopelijk helpt dit dan ook.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 08:10

RianneH schreef:
Goed te horen! Wij hebben een tinker erbij staan met vlechten tot aan de knie die met schuren aan de hooipalen door de haken die daarop zitten wel eens flinke plukken wil verliezen. Hopelijk helpt dit dan ook.


Ja dat heeft mijn paard ook. Daarom voer ik grotendeels uit kisten.

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:42

Voor wie het interessant vindt:

Afbeelding
https://www.hetverfijndepaard.be/agenda

Ik ga er vanuit Noord-Limburg naartoe, als iemand wilt carpoolen :)
Gezien we er nog 3 hectare bij gaan krijgen is het altijd fijn als er mensen meekijken met het indelen van de ruimte :D

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:26

Jinte schreef:
Voor wie het interessant vindt:

[ [url=m/wEurTb.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://www.hetverfijndepaard.be/agenda

Ik ga er vanuit Noord-Limburg naartoe, als iemand wilt carpoolen :)
Gezien we er nog 3 hectare bij gaan krijgen is het altijd fijn als er mensen meekijken met het indelen van de ruimte :D


Ik had het ook gezien, erg tof. Helaas voor ons niet te doen qua afstand.

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:45

Oh gaaf! Maar voor mij ook te ver helaas :\

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:11

Jinte schreef:
Voor wie het interessant vindt:

[ [url=m/wEurTb.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://www.hetverfijndepaard.be/agenda

Ik ga er vanuit Noord-Limburg naartoe, als iemand wilt carpoolen :)
Gezien we er nog 3 hectare bij gaan krijgen is het altijd fijn als er mensen meekijken met het indelen van de ruimte :D

Zag je Insta oproep, wat heerlijk joh, 3 hectare erbij!

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:14

Zetten we een tentje hier neer, blijven jullie slapen :P Haha nee, ik vind t ook best een stukje rijden, en we hebben wel ongeveer een idee hoe we het in willen richten maar meerdere visies is altijd fijn. Zal t stuk eens uittekenen, kunnen jullie mee kijken :)

Ethelate ja is heel fijn! Nog even kijken op welke termijn (vanaf volgend jaar hoop ik), maar de wachtlijst blijft maar groeien := Zoveel ideeën en plannen die ik graag wil uitwerken, en wat straks ook kan *\o/*

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:32

Het is dat jullie niet dichterbij zitten, Jinte, maar anders… of heb je er ook nog een appartementen bij?
Edit: om mijn paard bij jullie te zetten, bedoel ik dan. Die lezing is ook wel interessant, maar ik kan nog ff niet inschatten of ik mee kan tzt.

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:40

Nee we hebben er geen appartementen bij :)
Mocht je mee kunnen en je wilt carpoolen stuur gerust een PBtje!

Ons nieuwste projectje :D (en op de achtergrond de 3 hectare waar nu nog aardappels staan :Y) )

Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:25

Oh jongens ik geef van de week een betere update maar onze open dag was echt zooooo gaaf!

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:54

Jinte schreef:
Nee we hebben er geen appartementen bij :)
Mocht je mee kunnen en je wilt carpoolen stuur gerust een PBtje!

Ons nieuwste projectje :D (en op de achtergrond de 3 hectare waar nu nog aardappels staan :Y) )

[ [url=m/YLaEHp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Benieuwd hoe die met veer bevalt, aangezien mijn Arabier zijn staart in plukken in isolators terug vind, bang dat hij dat ook met zo’n veer voor elkaar krijgt.

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 21:03

Nice!

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 21:06

Ethelate schreef:
Jinte schreef:
Nee we hebben er geen appartementen bij :)
Mocht je mee kunnen en je wilt carpoolen stuur gerust een PBtje!

Ons nieuwste projectje :D (en op de achtergrond de 3 hectare waar nu nog aardappels staan :Y) )

[ [url=m/YLaEHp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Benieuwd hoe die met veer bevalt, aangezien mijn Arabier zijn staart in plukken in isolators terug vind, bang dat hij dat ook met zo’n veer voor elkaar krijgt.


Hier nog niet gehad, hadden deze voorheen toen we minder paarden hadden in de stal hangen, nu dus naar buiten verplaatst. En hij hangt op 1.50 hoogte dus met de staart zullen de meesten hier er niet aan komen, gister toevallig alle paarden laten wegen en meten. De kleinste is 1.35 en mijn jonkie de grootste met 1.61

Lynn_Nikita

Berichten: 25489
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 21:22

Potverdorie, zaterdag een nieuwe baal stro gekocht, is het 1 en al schimmel. Was een rol aangezien de normale pakken op waren, nou ja, een rol is ook goed, maar niet als die grijs is en een stofwolk eraf komt. Zeker niet met een pony die longproblemen heeft. Nu weer op de trailer gerold ( met 2 personen met de hand) en kijken hoe ik dat daar alleen eraf krijg. Ik zou het wel netjes vinden als ik nu ook een vervangend pak/ rol kreeg.
Zo frustrerend, hoop extra afval en hoop werk heb je erdoor en nog geen stro. Omdat het een rol is en ik eerst 2 lagen afgerold heb om te zien of het niet alleen de buitenste laag was een hoop los stro nu in de opslag wat ik af mag voeren en dan maar een week op vlas zetten.

Afbeelding


Het is niet echt mijn weekend zo met de singel en nu het stro

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:15

Ieuw!
Eruit rollen door de trailer zo hoog mogelijk op z’n neuswiel te zetten en daarna met een blok hout en een paal om een hefboom mee te maken?

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:44

Ohhhhhh die verrotte ellende waar je soms met hooi en stro tegenaan loopt. Heb nu een boer die alles gelukkig terughaalt. Al moet ik zeggen dat we nu al lange tijd rot-vrij kunnen voeren.

Wat doen jullie aan weide onderhoud? Strakker geformuleerd: wat doen jullie eraan om je gras te verzorgen?

Ik merk dat ons gras het zwaarder krijgt nu. De groei is er een beetje uit. Heb drie weides. Weide 1 lopen ze twee weken op, dan gaan ze voor een week/anderhalve week door naar weide 2 en daarna 2 weken in weide 3.

Ze krijgen nooit de kans om de weide kaalkaal te eten, maar die kant gaan we nu wel op ben ik bang. Heb voor de weidegang startte kunstmest gestrooid. Onze percelen zijn te onhandig/klein om met groot materieel drijfmest te verspreiden.

Edit; weide 1 op links en weide 2 op rechts afgelopen zondag
Afbeelding

Edit 2: klaverweide 3

Afbeelding

De foto’s lijken haast beter dan de werkelijkheid haha

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:52

Sproeien om de groei er in te houden en onze eigen mest er op uitrijden. Soms een beetje kunstmest. En dit jaar krijgt 1 weide ge hel rust en die wordt wekelijks gemaaid zodat die kort blijft

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:53

Hier is het ook op, nieuwe ingezaaide stuk kunnen ze nog niet op. Ik voer maar bij, ondanks kunstmest is het meestal afgelopen rond deze tijd. Eigenlijk moeten we een keer dit stuk nieuw inzaaien, maar idd ook onhandig en klein voor groot materieel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:58

Hier heb ik stevig gewisseld qua weitjes waardoor er nu nog 1 goed is en 2 stroken en voor de rest is het denk ik ook wel afgelopen dit jaar (tenzij er ergens komende week nog wat regen gaat vallen maar ik vermoed van niet :+ ). Hier gaan ze er wel max 1 u per dag op dus dat is echt wel weinig.

Hier alvast wat foto's van onze shoot laatst:
[ITP] PRE Aurelia bij zonsondergang

Foto's van de open dag ga ik zo uitzoeken :+