Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Voersnelheid grote hooibaal

 
Profiel   

Bij mij eten ze tussen de 12 en 18 kg per dag aan hooi. Een klein paard en een shetje. Ligt aan het weer wat ze eten en of de wei wel of niet open staat.
Ik voer van grote langwerpige pakken maar ik voer daan niet alleen van ook het jongvee wordt daarvan gevoerd dus geen idee hoelang ik met z'on groot pak zou doen als ik er alleen van voer.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 09:27 



 
Profiel   

Hier eten ze gemiddeld één grote baal per paard per maand weg in de winter, als ze onbeperkt krijgen. Gaat om D en E-pony's en paarden. Heb nu ook mini's staan, dus is nog even afwachten hoeveel die eten. Maar het eettempo verschilt ook gewoon héél erg per paard. Mijn Haflinger blijft maar eten, die staat deze winter apart en krijgt niet onbeperkt. Mijn ruwvoer is te rijk voor hem om onbeperkt te eten helaas (heb ingepakte balen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 09:39 



 
Profiel   

Ik denk dat die van jou gewoon netjes eten. Wij hebben meerdere paarden op meerdere plekken.

op 1 plek krijgen ze onbeperkt hooi vanuit een ruif (dus zonder net) en daar staan ze met 5 paarden aan (2 grote rijpaarden, 2 wat kleinere paarden en een jaarling), die eten op dit moment in een dag of 5 een grote baal weg. Toen ze nog met zijn 4 stonden was dat een week.

Dan heb ik ook nog een plek met 2 oudjes, die krijgen niet helemaal onbeperkt, daar vullen we 3 keer per week 2 grote bakken vol met hooi. De ene keer is die net op, de andere keer zit er nog een kwart in. Die doen met een grote baal ca. 2,5-3 weken.
Die heb ik in het begin wel onbeperkt gegeven, dus gewoon de baal in het land maar daar gingen ze zo mee knoeien dat we daar snel mee gestopt zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 09:40 



 
Profiel   

Ik heb 2 ronde balen per week nodig, 5 paarden, 2 oudere paarden en 3 jonkies in de leeftijd 1 tot en met 3. Balen variëren in gewicht tussen 300 en 350 kg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 09:42 



 
Profiel   

Wij hadden vorig jaar ook 3 paarden, toen met een grote baal ook 1.5 tot 2 weken. Wij voeren wel met een slowfeeder met maas van 3x3. De temperatuur is verder ook nog van belang (kouder dan eten ze meer). Nu zitten we op 4 paarden en hebben we wat meer voerplekken naast onze vaste baal. Maar nu is het icm nog paar uurtjes weidegang en meerdere voerplekken ongeveer 1.5 week. Staan op paddock Paradise

Zo is onze grote baal/vaste voerpunt.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 09:46 



 
Profiel   

Maartje, hoe ziet zo`n baal er na een week uit met een net?
Vraag mij af of dat niet 1 ongelijke boel wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 11:02 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
Maartje, hoe ziet zo`n baal er na een week uit met een net?
Vraag mij af of dat niet 1 ongelijke boel wordt


Daar heb ik op dit moment geen foto van, het zakt gewoon steeds meer in elkaar, het blijft gewoon op dezelfde plek enzo, want dat net houdt het bij elkaar. Als het praktisch op is haal ik het net los, eten ze de laatste restjes hang ik het net te drogen en dag erop weer een baal.

Gisteren een nieuwe baal geplaatst, iets duidelijkere foto


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 11:09 



 
Profiel   

En wat voor net heb je eromheen? Weer en wind geen probleem? Rot eht niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 12:52 



 
Profiel   

mellamoshan schreef
En wat voor net heb je eromheen? Weer en wind geen probleem? Rot eht niet?


Deze is van equiculinair al een jaar of 6-7 oud. Rot niet, natuurlijk wel wat slijtage maar dat valt reuze mee als je bedenkt hoe lang ik hem al heb en hoeveel die wordt gebruikt. We willen wel een nieuwe gezien deze net ietsje te klein is voor de huidige maat balen en dan kopen we een extra sterke van paardeerlijk, goede prijs kwaliteit verhouding

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-20 12:57 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
Maartje, hoe ziet zo`n baal er na een week uit met een net?
Vraag mij af of dat niet 1 ongelijke boel wordt


Late reactie maar bij deze


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 20:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen