Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat kan ik vragen voor mijn pensionplekje?

 
Profiel   

Hoi bokkers.
Ik ga volgend jaar verhuizen en komt mijn paard aan huis.
Nu zit ik in dubio ,
Zelf een paard /pony erbij kopen of een paar pensionklanten erbij.
Ik heb zelf eigenlijk weinig tijd voor een 2e pony.

Nu wil ik een uitloop stal gaan maken.
De stal zou 3x6m worden met een deel bestrating /beton en een deel zand en er komt een rijbak van 20x40 met verlichting.
Mocht ik kiezen voor pension klant(en) erbij dan wil ik stro / hooi/ uitmesten erbij in doen excl krachtvoer, (ik zou dit wel willen geven )
Verder zou er warm en koud water tot beschikking zijn en een plekje voor een zadelkast neer te zetten .

Ik ga zelf in wieringerwerf wonen (west friesland)
Wat zou ik hier voor kunnen gaan vragen ?

Gr marjolein
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 21:08 



 
Profiel   

Ik vind je bericht een beetje onduidelijk/raar. Je geeft zelf aan geen tijd te hebben voor een tweede pony, maar wel de volledige verzorging op je te willen nemen voor bijvoorbeeld 2+ paarden?

Persoonlijk zou ik, als je de mogelijkheden hebt, kiezen voor geen mensen in pension.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 21:22 



 
Profiel   

Fijne plekjes hier in de buurt liggen niet voor het oprapen. Ik denk dat er dus wel vraag naar zou zijn.
Zal de bak het jaar rond te rijden zijn? Hoe zit de weidegang?

Prijs, ik durf het niet echt te zeggen.
Ik heb zelf nooit op een stal gestaan, en wil zelf geen pension klanten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 21:42 



 
Profiel   

Drico schreef
Ik vind je bericht een beetje onduidelijk/raar. Je geeft zelf aan geen tijd te hebben voor een tweede pony, maar wel de volledige verzorging op je te willen nemen voor bijvoorbeeld 2+ paarden?

Persoonlijk zou ik, als je de mogelijkheden hebt, kiezen voor geen mensen in pension.


Een 2e eigen paard heeft ook beweging nodig en ze aandacht en daar heb ik geen tijd voor op dit moment.
en of je nou 2 of 3 paarden uitmest zit weinig verschil in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 23:08 



 
Profiel   

Dennis schreef
Fijne plekjes hier in de buurt liggen niet voor het oprapen. Ik denk dat er dus wel vraag naar zou zijn.
Zal de bak het jaar rond te rijden zijn? Hoe zit de weidegang?

Prijs, ik durf het niet echt te zeggen.
Ik heb zelf nooit op een stal gestaan, en wil zelf geen pension klanten.


Dat is wel de bedoeling dat er het hele jaar in te rijden is.

Voor mij persoonlijk is weidegang niet noodzakelijk,
Heb zelf een haflinger die ik liever niet op het gras wil.
Maar mochten pensionklanten dat willen is er zeker een mogelijkheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 23:10 



 
Profiel   

Ik zou zelf aan een prijs rond de €225 euro denken. Vooral als de bak het hele jaar door te rijden is en het all inclusief is wat betreft voerbeurten en uitmesten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 23:14 



 
Profiel   

Ik zou er een tweede bij doen. Des noods een shet of iets wat niet heel veel eet, poept en forse training nodig heeft.
Ik heb zelf nooit pensionklanten gehad maar wel het een en ander gehoord en vooral ook het gezeur dat erbij komt kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 23:16 



 
Profiel   

Hutcherson schreef
Ik zou er een tweede bij doen. Des noods een shet of iets wat niet heel veel eet, poept en forse training nodig heeft.


Precies mijn gedachte, je hoeft er toch niet een paard bij te zetten? Pony als maatje lijkt me een prima oplossing :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 23:35 



 
Profiel   

Vergelijkbare stal in mijn buurt is 275 euro pm, volpension incl. Krachtvoer naar keuze en Gedraineerde en verlichte 25x45 piste met geopad en springmateriaal.
Maar verkijk je niet op het extra werk, zeker niet indien je er 1 op de wei gaat zetten en de ander niet.

Vroeger stond ik prive voor 225. Daar had ik alleen een slechte blubberbak, geen stal, niet- overdekte poetsplek, geen goed weidemanagement (a la smijt ze maar de wei op tot je ze kan rollen en dan in de winter juist van 7u ‘s avonds tot de volgende dag 10u zonder hooi). Was dieflijk gestolen achteraf, dat wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 23:39 



 
Profiel   

Daar heb ik ook aan zitten denken een shet erbij, maar sorry begrijp me niet verkeerd de oude Shetlanders van vroeger zijn ver te zoeken en zie je wat knaps dan betaal je meteen de hoofdprijs waar je ook een haflinger jaarling voor kan kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 07:28 



 
Profiel   

een shet bij paarden zou ik niet meer doen, paard van mij krijgt onbeperkt hooi de shet dus ook en die is inmiddels mega vet
welke prijs je kan vragen is pas duidelijk als je het plekje af hebt,, vergelijken met plekken in de buurt
bedenk je wel goed dat het niet alleen meer werk is maar je ook eigenaren over de vloer krijgt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 07:37 



 
Profiel   

Ik zou er zelf niet voor kiezen, een plekje waar ze geen weidegang hebben.
Deze regio is voornamelijk kleigrond (Wieringerwerf) dus een goed gedraineerde paddock is belangrijk. Anders wordt het echt een bagger bende.
Aan de andere kant zijn er hier weinig plekjes waar ze sws met de winter veel buiten komen, 24/7 nog minder.

Ik sta zelf nu meer richting Anna Paulowna.
Hier heb je de keuze zomer 24/7 buiten en winter met de nacht op stal of jaar rond 24/7 buiten.
Hier is alles op zandgrond. Hierdoor kunnen ze praktisch het jaar rond op de weide.
Goede bak met verlichting, roundpen, ruimte voor zadelkast, schuilstallen in de paddock, nagenoeg onbeperkt hooi, door de weeks wordt alles gedaan (volgens vrij in te vullen schema help je in het weekend 1x mee, voeren, mesten, binnen/buitenzetten).
Met de winter gaat die van mij op stal met de nacht, ik betaal € 175 incl hooi, stro etc. Alleen krachtvoer kopen we zelf.
Degene die het jaar rond 24/7 buitenstaan betalen minder, maar weet dit niet exact.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 07:44 



 
Profiel   

Drico schreef
Hutcherson schreef
Ik zou er een tweede bij doen. Des noods een shet of iets wat niet heel veel eet, poept en forse training nodig heeft.


Precies mijn gedachte, je hoeft er toch niet een paard bij te zetten? Pony als maatje lijkt me een prima oplossing :j


Dit soort reacties vind ik altijd een beetje jammer... TS geeft aan geen tijd te hebben voor een tweede pony. Hier lopen ze zo 12 km in een uur voor de wagen. Ook een shetlander heeft gewoon behoefte aan beweging en buiten dat hebben ze andere voerbehoeftes als een groot paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 08:02 



 
Profiel   

Ik zou het voordeel wel in zien van een stalgenoot, ook bij vakanties of ziekte heb je iemand die eventueel taken (tegen betaling/reduceert tarief) over kan nemen.

Zet voor jezelf eens de kosten per paard op papier. Er zijn voldoende eigenaren die niet hun paard vol op het gras willen, en de waarde van beperkte weidegegang met goede paddock/bak inzien. Ik vind alleen de stal wel krap, tenzij het echte maatjes worden en de ingang ruim is heb je kan dat dat delen wat minder loopt.
Kosten is moeilijk, in Friesland ligt de prijs al snel een stukje lager, terwijl op kleigrond er best een investering gedaan moet worden en bodemdekking vaak niet goedkoper is. Kijk dus ook een beetje rond wat anderen in de buurt vragen. Ik zou zelf, mits echt droge voeten en goed ruwvoer 200-250 willen betalen, tenzij er meer bewegingsruimte is dan enkel een bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 08:13 



 
Profiel   

Ik help je hopen dat je een rijbak mag aanleggen, zo makkelijk gaat dat niet meer in Hollands Kroon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 13:27 



 
Profiel   

Bij ons in de regio (zuid-west friesland) betaal je voor zoiets rond de 150-175 euro.
Voor €200,- kan ik mijn paarden stallen op stallen waar ze ook een binnenbak hebben.

En een leuke gezelschapspony is echt wel te vinden. Je hebt nog even de tijd om rustig te zoeken.
Je gaat tenslotte pas volgend jaar verhuizen.

Edit: en wellicht vind je nog wel een leuke verzorgster voor een gezelschapspony. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 13:46 



 
Profiel   

Renske_W schreef
Bij ons in de regio (zuid-west friesland) betaal je voor zoiets rond de 150-175 euro.
Voor €200,- kan ik mijn paarden stallen op stallen waar ze ook een binnenbak hebben.

En een leuke gezelschapspony is echt wel te vinden. Je hebt nog even de tijd om rustig te zoeken.
Je gaat tenslotte pas volgend jaar verhuizen.

Edit: en wellicht vind je nog wel een leuke verzorgster voor een gezelschapspony. :)


Wow wat een verschillen! Hier heb je voor 200 een volpension wei met een stal en dat is het wel. Zelfs advertenties voorbij zien komen voor kale verhuur weides a 100-150 euro per maand laatst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 13:48 



 
Profiel   

Heeyy
Waar mijn paard staat vragen ze 150.
Daar worden ze voor binnen en buiten gezet en krijgen ze kuil en stro en worden ze gevoerd.
Zelf moeten we uit mesten en de brokken halen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 13:58 



 
Profiel   

Ik mis nog hoe groot het stuk is waar ze dan op komen te staan. Dat is dus een schuilstal, wat bestrating en dan wat zand? Hoe groot is dat?

En op welke manier zou weidegang mogelijk zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 14:27 



 
Profiel   

Hier 3 eigen paarden aan huis, alleen een 7-jarige die ik rij, andere 2 zijn te jong/oud.
Prima te doen kwa werk, tijd en kosten. Bewust gekozen om geen pension klanten aan te nemen, puur omdat je een stuk van je privacy kwijt bent, zoveel geld ter compensatie daarvan hou je er ook niet aan over. Wat nou als diegene ook bijrijders heeft, kennissen of familie mee wil nemen precies als jij even alleen van je rustige zondagmiddag wil genieten? Dingen totaal anders blijkt te willen voor haar paard, niet zuinig met de spullen omgaat, te veel stro/hooi verbruikt? Of een zeur blijkt die maar blijft plakken als jij er klaar mee bent, elke dag maar weer? Stallingskosten niet betaald, of onder klusjes uit probeert te komen? Zijn maar voorbeelden, maar wel overkomenlijke dingen waar een hoop gezeur van kan komen, en je pas leert kennen na een poosje. Ik heb zelf bij allerlei soorten stallen gestaan door de jaren heen, van groot (100 paarden) tot klein aan huis (5 paarden) en van luxe tot goedkoop. En heb echt van alles meegemaakt. Zelfs op een stal van 5 paarden bij iemand thuis kon het behoorlijk botsen tussen de stalgenoten.
Heb nu zo'n 8 jaar mn eigen stalletje zo, en ben ontzettend blij hoe het nu zo is. Bepaal alles zelf zonder rekening te houden met anderen. Heerlijk om de paarden buiten te zetten wanneer ik wil. Aan huis zijn klusjes vaak tussendoor zo geklaard, zeker als je het klein houd vaak niet veel werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 16:08 



 
Profiel   

Ik zet ook nooit meer een shet bij een ander paard. Ten eerste worden ze inderdaad moddervet en ten 2e wat ons dus is overkomen is het risico wat groter als het paard de shet een trap verkoopt. Die van ons had toen haar beentje gebroken en konden we direct laten inslapen. Dus nee, nooit meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 16:11 



 
Profiel   

Ik heb een pensioen paard in "pension".Zijn eigenaar een goed plekje en mijn paard een maatje.Ik doe alle verzorging.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 18:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen