Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 25 [ 622 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring mud control platen

 
Profiel   

In dit specifieke geval bedoelde ik dik landbouwfolie ( niet waterdoorlatend) om te voorkomen dat het water alsnog in de klei komt en het 1 grote prut bende wordt.

Geen epdm folie, dat wordt een "beetje" begrotelijk.

Of dit kan, zal je kunnen bespreken met een lokaal bedrijf, omdat ik vanachter mijn pc niet de omstandigheden ter plaatse kan zien.

Grondwerk e.d kan je trouwens altijd het beste in den droge doen, omdat dan het eindresultaat veel en veel beter is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 19:20 



 
Profiel   

Wij gaan idd wachten tot voorjaar. Het gaat bij ons over een paddock van 15 x 15 met inloopstal waarvan we een stuk platen willen. Omwille van de geringe afmeting was ik eerder aan een tuinbedrijf aan het denken dan aan een grondwerken. Hebben zij niet eerder laser enzo ter beschikking? Ik kan er ook helemaal naast zitten hoor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 19:47 



 
Profiel   

Een kleine werfmachine met laser kan in jouw geval, Kalea, ook volstaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 19:55 



 
Profiel   

Bedankt, dacht ik al..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 20:14 



 
Profiel   

Je kan ook zomaar geluk hebben; wij zitten namelijk op klei, super vruchtbaar en alles. Helemaal leuk. Op de modder na dan.
Allerlei oplossingen bedacht, heel moeilijk gedaan, heel duur ook vooral. Tot aan een kant en klaar plan met Waterschap om een sloot aan te leggen toe.

Wat blijkt? Loopt er PRECIES onder ons perceel een zandplaat!
Wij hebben dus 40 tot 100cm klei (verschilt nogal omdat de zandplaat niet helemaal van erfgrens tot erfgrens loopt) en daaronder fantastisch zand. De loonwerker hoefde dus alleen maar te keren :=

Maargoed, we hebben alleen de paddock laten keren dus op de tracks hebben we alsnog blub.. vandaar dat ik hier ook even meelees :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 21:46 



 
Profiel   

Dat is wel geluk hebben dan, ik zou niet weten of er hier zand onder zit. Vrees ervoor. Kun je dat ergens controleren

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 21:53 



 
Profiel   

Ons werd geadviseerd om met de grondboor te controleren, nou dat lukte ons voor geen meter. Werden er niet veel wijzer van. De loonwerker is toen geweest om met een klein kraantje proefgravingen te doen op 3 verschillende plekken.

Er is een site waar je het kunt controleren maar weet even niet welke. Daar was deze zandplaat overigens niet geregistreerd, we kwamen erachter door oude archieven van het dorp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 22:05 



 
Profiel   

Hier kun je veel opzoeken over de bodem bij jouw kavel (in de buurt).

https://www.dinoloket.nl/

Wij moesten sonderen voor het bepalen van de heipalen die we moesten gebruiken voor de bouw. Ik weet dus heel zeker dat we hier negen meter klei hebben. Er zit een paar millimeter zand tussen het en der.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 22:06 



 
Profiel   

SafeHaven, je zal dat geluk maar hebben. Scheelt een hoop inspanningen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 08:19 



 
Profiel   

Ik zag dat er in het Noorden nog een verkopen zit van inbplaten (voor zover ik kan zien). Modderbaas, kwam het tegen op facebook

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 11:37 



 
Profiel   

Ik zie het. Ik zou de prijs eens goed moeten vergelijken. In Duitsland zitten de leveringskosten er bij in. Hier niet. En in Duitsland is de btw 19%.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 14:52 



 
Profiel   

Malenka schreef
Mud control is INB. Maar de fabrikant van INB levert dus niet aan de Benelux. Mudcontrol heeft een contract met ze dat ze de enige verkoper in de Benelux zijn. Dus daar werd ik door de INB fabrikant naar doorgestuurd.


Ik werd in België wel geleverd door INB.
Een andere verdeler die die INB platen verkoopt aan een voordeligere prijs als mudcontrol is Sagustu.

Mudcontrol afhaalpunt zit hier op een steenworp van mij, maar door hun tarieven heb ik het via INB en Sagustu gedaan. Ik had er eerst tekort waardoor ik daarna via INB he bijbesteld.
Bij Sagustu noemen de platen "Multitalent".

Ik zit echt op de meest natte grond die je kunt vinden inclusief zware klei + ondergrondse bronnen en ondanks de vele regen van de afgelopen dagen/weken ligt alles hier nog strak en staan de paarden droog.
Voor de zekerheid wel de grond laten voorbereiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 15:51 



 
Profiel   

Betadine hoe heb jij het aangepakt met voorbereiden enzo? Heb je foto's?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 16:01 



 
Profiel   

Enkel foto's van hoe het nu is. Qua voorbereiding gevlakt en laagje mengpuin over en terug aangevlakt. Daarop de tegels en daarop zand. Het zand hebben we met kruiwagens en hark gedaan, maar zoals je kunt zien is dat geen dikke laag en zie je aan de randen dat er geen zand meer is, maar gras doorgroeit. Ik vind het op zich goed zo. Denk dat ik er wel om de 2 jaar wat zand bij moet gooien, maar de paarden lopen het wel goed uit.
Foto van vorige week
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 16:11 



 
Profiel   

Goede voorbereiding is het halve werk. Mooi resultaat Betadine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 17:24 



 
Profiel   

Met veel interesse ieders ervaringen gelezen. Voor een project zijn wij ook aan het kijken naar deze platen, maar vinden het lastig om te oordelen alleen aan de hand van wat we op het internet lezen / zien. Is er toevallig iemand in de buurt van Drachten / Assen die deze platen ook heeft liggen en waar we (heel brutaal) zouden mogen kijken hoe het in de praktijk ligt?

#durftevragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 18:19 



 
Profiel   

Ik woon onder Leeuwarden, is denk ik wat te ver weg. Mocht je niet dichterbij een adres vinden, ben je wel welkom om hier te komen kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 18:31 



 
Profiel   

Ik ben voornamelijk benieuwd naar hoe ze blijven liggen na 3 zeer natte winters. Of ze dan alsnog niet verzakken bv. (water moet toch ergens heen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 20:31 



 
Profiel   

Ik zit op hele natte vette klei en doorstaan hun 2de winter hier met brijo. Sommige gaten waar geen zand tussen zit zie je water. Het was hier in de winter echt ondoenbaar. Zakten + 40cm diep door de grond. Nu na de + 25l/m² van deze nacht staan mijn paarden buiten en ligt alles vlak. Enkel wat takken zijn op de paddock gewaaid. Het water loopt van de platen en zit er ook onder, maar erop ligt het gewoon vlak en begaanbaar. Deze investering was voor mij in ieder geval zijn geld waard.

Edit: deze foto's zijn van vandaag na de zware regenval van de laatste 2 dagen

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 10:50 



 
Profiel   

Beetje jammer van de kleine foto's. Op mobiel niet zo handig te zien.

Maar ik denk dat ik dan van de zomer maar weer een investering ga doen en nog een stukje van de paddock extra verharden. Heb al een plateau van grastegels 2 laags en daarop rubber tegels. Maar die tegels verschuiven, ze zijn 50x50cm. Misschien kan ik ook eens kijken voor grind in de grastegels doen of rubber tegels van 1x1m. En dan het nieuwe deel bestraten met Mudcontrol.

Dit was gisteren
Waar ze staan is het plateau dus. Net die linkse zwarte staat met de achterbenen niet op het plateau.
Rechts van de paarden zakt het ook het diepste in. Dit is dan ook het deel wat ik extra wil bestraten.
[ img ]

Het is hier gelukkig zandgrond en dus na 2 drogere dagen is het meeste water al weg. Maar toch prettig is deze modder niet. En vreselijk voor met de kruiwagen doorheen te ploeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 14:50 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels 3 pallets imb platen klaarstaan, ik heb zein Duitslandbij Sagustu gekocht en zelf transport geregeld, dat scheelde behoorlijk in kosten tov mudcontrol. Ze moeten nog gelegd worden,zo benieuwd naar hoe ze het deze winter gaan doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-22 10:02 



 
Profiel   

Ondertussen hebben we de grond laten nivelleren en de platen gelegd. Ging eigenlijk echt makkelijk om ze te leggen. Ze zijn gevuld met grof zand. We hebben het pad naar achter geschrankt gelegd omdat we er vanuit gingen dat dit steviger was.
Nadeel blijkt nu dat ze de uitstekende punten van de tegels kunnen aftrappen.. gaan de zijkant nog wat bedekken met aarde om dit hopelijk verder te voorkomen.
Ben benieuwd hoe het gaat zijn in het najaar, normaal ga ik niet meer tot mijn enkels in de modder staan om mest weg te rijden..
Het zijn trouwens de Riedwiesenhof platen, misschien niet het juiste topic dan.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-22 10:15 



 
Profiel   

[ img ]
Ik heb een partij kippen roosters gekocht en afgelopen dagen gelegd, ben benieuwd of het wat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-22 10:32 



 
Profiel   

Kalea, dat is mudcontrol. Zeker het juiste topic dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-22 10:35 



 
Profiel   

Letsdunit schreef
[ [url=m/fVtUqY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb een partij kippen roosters gekocht en afgelopen dagen gelegd, ben benieuwd of het wat is.


Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen hiermee. Wij hebben de kippenstal leeg en komt niet meer vol. Dus zou deze ook in de paddock kunnen leggen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-22 12:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 25 [ 622 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen