Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 25 [ 622 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring mud control platen

 
Profiel   

Dat ziet er wel netjes uit!
Doe je dan ook af en toe modder eraf halen of is dat niet nodig?
Het ligt wel mooi vlak zo te zien.

[ img ]

Zo ziet het er bij mij nu uit.
Op sommige plekken echt enkeldiep omdat de platen gezakt zijn.
Heb vanmorgen even geprobeerd om ze los te halen maar dat wordt idd nog een zwaar klusje :+

Goed om te horen marionblo dat jij dezelfde hebt en dat ze voldoen!
Dan ga ik ze per stukje eruit halen en opnieuw leggen en nu goed om haha
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 10:58 



 
Profiel   

Wij halen dagelijks de mest van onze mudcontrols en regelmatig even vegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 11:08 



 
Profiel   

noor14 schreef
Dat ziet er wel netjes uit!
Doe je dan ook af en toe modder eraf halen of is dat niet nodig?
Het ligt wel mooi vlak zo te zien.

[ [url=m/7pVwQW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo ziet het er bij mij nu uit.
Op sommige plekken echt enkeldiep omdat de platen gezakt zijn.
Heb vanmorgen even geprobeerd om ze los te halen maar dat wordt idd nog een zwaar klusje :+

Goed om te horen marionblo dat jij dezelfde hebt en dat ze voldoen!
Dan ga ik ze per stukje eruit halen en opnieuw leggen en nu goed om haha

Idd 1x per maand met sneeuwschop eroverheen en de modder of overtollige zand is eraf

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 11:29 



 
Profiel   

Hallo, Ik zit ook naar die Mud Control platen te kijken, in duitsland ook wel INB Paddockplatten genoemd. Ik vraag me alleen af of die openingen niet te groot zijn voor het veulentje dat geboren gaat worden... Ik moet er niet aan denken dat het met zijn kleine hoefjes erin blijft hangen. En waar zijn ze te koop en niet te duur...duitsland nog steeds?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 21:45 



 
Profiel   

Als je ze met de dichte kant naar boven legt, zijn de gaten klein. Daar kan geen hoefje in. Ik zal het straks opmeten voor je als je wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 07:38 



 
Profiel   

Je kan de gaten van de INB platen ook vullen met zand. Ik heb in elk geval een dusdanige laag zand erop liggen dat de gaten op hetzelfde niveau zijn als de rest van de plaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 07:41 



 
Profiel   

Dank je!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 09:05 



 
Profiel   

Ik ben zelf heel tevreden van grastegels.

Maar nu met die zware regenval wordt het om de hooibak toch wel diepe modder en lijken mud control platen wel steviger omdat de modder er dus dieper is.
Sowieso maak ik de ondergrond altijd gelijk.

Het voordeel is dat deze wei niet gehooid wordt. De platen en hooibak moeten dus ook niet weggehaald worden.
Maar nu, hoe groot zou ik nemen?
2 rijen langs elke kant of liever wat groter zodat ze er volledig op staan?
De hooibak zelf ga ik niet op de platen zetten, deze zit namelijk met ijzeren grondpennen vast in de grond zodat de paarden de bak niet kunnen verplaatsen.

Extra zand komt er niet overheen, het gras zal wel een weg tussen de gaten door vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:16 



 
Profiel   

Ik zou gaan voor volledig er op kunnen staan. Met dit weer ga je toch telkens modder krijgen en dan staan ze alsnog met achterbenen in de blubber.
Ik heb nu 4 x 4 platen voor de slowfeeder liggen, wel niet voor grote paarden. Enkel een platform dus want slowfeeder is maar aan 1 kant bereikbaar. Mijn fjord kruipt er anders in..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:30 



 
Profiel   

Heeft er iemand ook ervaring met deze?
https://irritech.nl/ecoterra-paddockpla ... o.600.144/

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 17:13 



 
Profiel   

Wow die zijn ook duur zeg, komt op 20,- per m2 uit #) mja ziet er wel heel degelijk uit haha

Ja helaas Noor14, ze liggen verkeerd om.... alleen omdraaien zou voldoende kunnen zijn, maar als je dan toch bezig bent zou k er inderdaad een aanhangertje zand onder leggen.

Ik lees ook goede ervaringen over grindplaten, hier ook iemand ervaring mee? Ik kan namelijk voor een leuke prijs aan een partij van deze grindplaten komen:

[ img ]

Straks op de droge (vlakke) grond leggen, deze platen er op en dan vullen met zand of grind dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 18:58 



 
Profiel   

De mud control platen zijn nog een stuk duurder... En de fabrikant heeft een contract met mudcontrol in België. Dus ze leveren niet rechtstreeks vanaf de fabriek.

Grintplaten kunnen werken. Maar wel alleen als je een grote oppervlakte doet en de ondergrond heel recht en stevig is. Er zit veel verschil ik stevigheid en verbindingen. Deze platen zien er wel heel dun uit. Ik vraag me af of die de puntbelasting van een paard kunnen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 19:06 



 
Profiel   

Ja ze zijn vrij dun denk ik ja. Hm. Dit zijn ze in een andere kleur:
[ img ]

Het wordt in totaal 800m2, maar wel icm deze platen:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 19:46 



 
Profiel   

Zonder grondwerken zou ik deze hier nooit leggen. Hier = klei / leem. Misschien als je op zandgrond zit? Maar dan nog is het advies vaak om voorbereidende werken te doen (afgraven, puin, doek,..)
Misschien iemand andere ervaring? Zonder extra werken zal het goedkoper zijn dan mud control maar moet ook werken natuurlijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 20:15 



 
Profiel   

Volgens mij zijn de INB platen ook al weer goedkoper dan wat onder de naam mud control verkocht wordt of de Riedwiesenhof platen. Blijft ontzettend duur natuurlijk :$

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 20:48 



 
Profiel   

Het kan wel duur zijn, maar als je definitief van de ellende af bent mag daar ook een prijs kaartje aanhangen.

Als je die heel dunne grintplaten gaat gebruiken , is het het beste om extra grondwerk te doen.
Eventueel een laag duomix ertussen als stabilisatie. Als het niks mag kosten, dan is het het beste om niets te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 20:55 



 
Profiel   

Mud control is INB. Maar de fabrikant van INB levert dus niet aan de Benelux. Mudcontrol heeft een contract met ze dat ze de enige verkoper in de Benelux zijn. Dus daar werd ik door de INB fabrikant naar doorgestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 20:56 



 
Profiel   

Ik had het wat onhandig geformuleerd, maar ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat de INB platen die ik van een bedrijf uit Duitsland heb gekocht, veel goedkoper waren dan de INB/mudcontrol platen. Die zijn dacht ik €31 per m2 en de platen uit Duitsland waren €20 per m2. Tikt behoorlijk aan, maar precies dezelfde plaat. Als je het linkje wil hebben, zet ik die wel in dit topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 21:37 



 
Profiel   

SafeHaven schreef
Ja ze zijn vrij dun denk ik ja. Hm. Dit zijn ze in een andere kleur:
[ [url=m/Y62RWl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het wordt in totaal 800m2, maar wel icm deze platen:
[ [url=m/5InzY3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die onderste sowieso op gelijke grond leggen. Op diepe ongelijkde modder leggen gaan ze verzakken en kunnen ze breken.
Ik heb diezelfde. En had voor even snel bij ingang paddock naar wei een rijtje gelegd, maar doordat de modder daar erg diep is is 1 tegel enorm verzakt (scheef) en gedeeltelijk gebroken omdat de paarden er ook overheen lopen.

Als je eerst de modder gelijkmatig kan maken zijn ze wel goed te leggen.
In witte kader heb ik diezelfde tegels liggen en enkel de modder toen gelijkmatig gemaakt. Ligt er nu al 2 jaar.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 21:41 



 
Profiel   

Hjartje schreef
Ik had het wat onhandig geformuleerd, maar ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat de INB platen die ik van een bedrijf uit Duitsland heb gekocht, veel goedkoper waren dan de INB/mudcontrol platen. Die zijn dacht ik €31 per m2 en de platen uit Duitsland waren €20 per m2. Tikt behoorlijk aan, maar precies dezelfde plaat. Als je het linkje wil hebben, zet ik die wel in dit topic.

Mag ik de link?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 22:12 



 
Profiel   

nikkel schreef
Het kan wel duur zijn, maar als je definitief van de ellende af bent mag daar ook een prijs kaartje aanhangen.

Als je die heel dunne grintplaten gaat gebruiken , is het het beste om extra grondwerk te doen.
Eventueel een laag duomix ertussen als stabilisatie. Als het niks mag kosten, dan is het het beste om niets te doen.


Het is niet zo dat het niets mag kosten hoor, vorig jaar 1000m2 paddock laten keren en andere werkzaamheden wat ruim 8000,- gekost heeft. Het staat me alleen zo tegen dat zodra er paard voor staat of als het geschikt is voor paarden het prijskaartje gelijk omhoogschiet. Dus dan vind ik het leuk als ik op een inventieve of alternatieve manier een oplossing kan bedenken.

Als het dan ook nog eens geen drol kost is dat mooi meegenomen, ik heb een opvang met inmiddels 2 paarden en 2 shets wat ik uit eigen zak betaal. Is al duur genoeg _O-

Anyway, puntbelasting van paarden.. Tsjah, ook wel slimme marketing. Wat denk je wat een auto geeft als hij stilstaat op de oprit? Qua gewicht en oppervlakte die druk geeft op de bodem geeft een auto veel meer puntbelasting. Bovendien staat een auto vaak langer stil als een paard (mag ik hopen). Als je de platen goed opsluit is het dragende vlak heel groot, en maakt de verhouding hoef/plaat of autoband/plaat ook niet meer uit.

Vanwege bovenstaande redenen dus mijn plan om met grindplaten te experimenteren, niet omdat het niets mag kosten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 22:48 



 
Profiel   

Hjartje schreef
Ik had het wat onhandig geformuleerd, maar ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat de INB platen die ik van een bedrijf uit Duitsland heb gekocht, veel goedkoper waren dan de INB/mudcontrol platen. Die zijn dacht ik €31 per m2 en de platen uit Duitsland waren €20 per m2. Tikt behoorlijk aan, maar precies dezelfde plaat. Als je het linkje wil hebben, zet ik die wel in dit topic.


Zou ik de link ook mogen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 23:30 



 
Profiel   

Ik was gisteravond blijkbaar niet heel scherp meer, toen ik even de offerte bekeek :o Op die €20 komt nog wel btw, sorry voor de onjuiste informatie. Dan nog zijn de platen bij dit bedrijf wel goedkoper zijn dan bij andere bedrijven, zeker als je een grotere hoeveelheid bestelt.

https://www.carehorse.de/

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 06:22 



 
Profiel   

En ze leveren wel in nederland? Wat waren de transportkosten?
Ik had vorig jaar nog een adresje gevonden in duitsland. Zou weer even moeten opzoeken waar

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 06:39 



 
Profiel   

Ja, ze leveren ook naar Nederland. Om eerlijk te zijn kreeg ik bij het zien van de transportkosten het wel Spaans benauwd. Het was €205. Dat soort bedragen doen echt pijn :') :$ Maar goed, het moet natuurlijk wel met een vrachtwagen uit Duitsland komen. Bij sommige bedrijven zijn de transportkosten lager, dus het is denk ik echt een kwestie van de hoeveelheid vierkante meters afwegen tegen de transportkosten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 07:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 25 [ 622 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen