Hoe vind je een (ouder) weidemaatje in betrouwbare situatie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hollyleaves
Berichten: 1943
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Hoe vind je een (ouder) weidemaatje in betrouwbare situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 15:33

Hi,
Ik lees en zie het vaak; mensen die een oudere pony op hun stuk weide hebben lopen van een ander persoon tegen een kleine onkostenvergoeding en er zelf niet meer heen hoeven, op een enkele visite na. Vaak zijn dit pony's die met pensioen zijn en een eigenaar hebben aan de andere kant van het land, een oude kinderpony welke lekker met pensioen mocht en het duurdere rijpaard op een duurdere stalling met meer luxe staat, enzovoort.
Men blijft zelf eigenaar, de pony in kwestie biedt gezelschap aan een andere pony of tweetal die ruimte over hebben, in ruil voor volpension en een kleine onkostenvergoeding voor het voer. Iedereen blij.


Stel, je hebt zoals ik de ruimte maar tegelijkertijd hecht je een enorme waarde aan privacy en wil je de deur niet dagelijks plat gelopen hebben door anderen, dan is dit een super oplossing. Zeker als je geen ander paard wilt aanschaffen.

Maar, nu vraag ik me af, waar kun je die mensen vinden die hier animo voor hebben? Ik heb nu al meerdere keren een advertentie willen plaatsen, maar ik ben bang dat ik de verkeerde mensen tref. Dat ik opgescheept kom te zitten met een pony waar nooit meer iemand naar om wil kijken, dat ik er spijt van krijg. Marktplaats kan een rare wereld zijn immers.

Als jij een oudere pony van iemand anders hebt lopen, hoe heb je dit aangepakt? Wellicht hebben er hier mensen tips voor mij?

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Re: Hoe vind je een (ouder) weidemaatje in betrouwbare situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:41

Ik heb er eentje bij lopen, kan en mag er alles mee en ze betalen de kostprijs. Dier is super zoet, past goed in de kudde.
Hij is meegekomen van de pensionstalling waar we stonden die stopte en loopt nu aan huis bij mijn twee paarden.
Hij krijgt dezelfde verzorging als mijn eigen paarden. Extra dingen zoals tandarts en veearts gaat in overleg. We hebben contact via de app en om de paar maanden komen ze langs. Maar in principe is de hele zorg voor mij, behalve de kosten. Maar enten, ontwormen en hoefsmid gaat hij gewoon mee wanneer mijn paarden gaan.
Ik ben altijd bang dat als je zo’n advertentie zet dat iemand zijn paard dumpt en nooit meer betaald. Ik kende deze mensen dus al.

Hollyleaves
Berichten: 1943
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe vind je een (ouder) weidemaatje in betrouwbare situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 15:45

Nou, precies zoals jij het zegt heb ik als doel voor ogen, maar ook die angst heb ik idd.

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Hoe vind je een (ouder) weidemaatje in betrouwbare situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:49

Het zou mooi zijn als je via via zo'n paard kan vinden. Misschien kan je beginnen met een advertentie plaatsen in je eigen sociale netwerk? Of via Bokt proberen, dat vind ik ook altijd wat kleinschaliger voelen. Verder kan je mensen denk ik goed inschatten aan de hand van (enkele) kennismakingen of telefoongesprekken. Natuurlijk hoef je niet met de eerste de beste in zee te gaan, kies voor degene waar jij een goed gevoel bij hebt. Ik zou daarbij mijn onderbuikgevoel volgen. De kans dat het anders loopt dan gedacht heb je altijd natuurlijk, ook bij een bekende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:07

Wij hebben voor een symbolisch bedrag een oudje gekocht om hem een fijn pensioen te geven. Als je erg op je privacy gesteld bent en toch al de hele verzorging zelf wilt gaan doen is dat ook een overweging waard. Gegarandeerd geen gedoe, maar je draait ook wel zelf voor extra kosten op als er iets misgaat qua gezondheid.

Hollyleaves
Berichten: 1943
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe vind je een (ouder) weidemaatje in betrouwbare situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 16:59

Ja, dat oudje van mijzelf - incl levenslange medicatie gebruiker zijn - staat hier al _O-
Ik vind het niet eerlijk tegenover mijn twee pony's als ik er een derde van mezelf bij zet en dan het risico loop als er iets is dat ik dit niet voor hun kan opvangen, financieel. Een oude pony komt nou eenmaal met gebreken en kosten en mijn rijpony tikt straks ook de 16 aan. Dus vandaar dat ik naar deze optie keek :)

FlashWolves

Berichten: 38
Geregistreerd: 28-12-13
Woonplaats: Coevorden

Re: Hoe vind je een (ouder) weidemaatje in betrouwbare situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:38

Toen ik voor mijn draver een weidemaatje zocht, heb ik een marktplaats advertentie gemaakt. Duidelijk er ingezet wat ik kon bieden en wat mijn verwachtingen waren van het paard (bijvoorbeeld schofthoogte ivm hoogte van het draad). Nu ben ik uiteindelijk met de neus in de boter gevallen, omdat ik een oudere (20) merrie heb kunnen kopen als weidemaatje, die ook nog gereden kan worden. Wel heb ik duidelijke afspraken gemaakt met de vorige eigenaren dat als ze langs willen komen, ze even een afspraak moeten maken.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57927
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hoe vind je een (ouder) weidemaatje in betrouwbare situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 10:22

De optie waar je alle lusten maar geen van de lasten hebt? :)
Als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat veelal ook. Ik vrees dus dat je toch zal moeten gaan kiezen of delen.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 10:24

misschien kun je een contract maken waarin je alles duidelijk zet en de mensen dan laat tekenen?

Hollyleaves
Berichten: 1943
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 10:44

Ayasha schreef:
De optie waar je alle lusten maar geen van de lasten hebt? :)
Als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat veelal ook. Ik vrees dus dat je toch zal moeten gaan kiezen of delen.


Ik vind het niet bepaald lusten en geen lasten als ik een oude pony voor een paar tientjes per maand hier laat staan op een weide en pp met schuilstal, toezicht, de mest elke dag opruim, de pony van deken op en af voorzie, van eventuele medicatie voorzie, hoefsmid, wormenkuur en enting etc regel. Vind t lasten zat. De aankoop zit t niet in, voor 50 euro heb je een zielig dier. Enige waar ik niet op zit te wachten is dierenartskosten en beslissingen maken als zo'n dier wat heeft, puur omdat ik geen tweede oud dier voor mezelf wil en met die emotie wil blijven zitten. Heb er 2 in 2,5 jaar moeten laten gaan op de kliniek en dat is me wel even meer dan genoeg.
Er zijn zoveel mensen die hun oude pony willen aanhouden maar er geen omkijken naar willen hebben en weinig aan willen uitgeven, zodat het haalbaar is zo'n dier aan te houden. Naar dat soort mensen ben ik zachtjes aan op zoek. Enige wat ik me afvraag is hoe andere mensen aan een dergelijke constructie zijn gekomen, omdat ik gewoon een advertentie zetten wat eng vind, gezien de onbetrouwbare mensen die daar op af kunnen komen? Ik oriënteer.
Dus ik vind jouw reactie niet echt passend op de situatie.

Mri

Berichten: 15306
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 10:46

ik ken meerdere mensen die op een dergelijke basis hun paard ergens hebben staan.
Ze zijn er wel, maar hoe die aan hun plekje zijn gekomen weet ik niet.

Er meot een bepaalde mate van wederzijds vertrouwen zijn, vanuit de eigenaar dat paard niks tekort komt en dat ze nietdagelijks/wekelijks hoeven te komen, En vanuit de stalhouder dat de eigenaar blijft betalen en de zorg kosten op zich neemt mochten die er zijn

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Hoe vind je een (ouder) weidemaatje in betrouwbare situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 10:49

Ik ben dus zo'n andere partij.....ben voorzichtig aan het rondkijken of er iemand is die een leuke plek voor mijn oudere paard zou kunnen bieden waarbij ik eigenaar blijf en verantwoordelijk voor beslissingen.

Nou is mijn paard geen pony en dat maakt het gelijk lastig maar aan de andere kant is ie nog fit zat en zou hij het superleuk vinden in een bosomgeving om lekker wat buitenritten te maken. Maar ja waar vind je dat?

En net wat MRI zegt, vertrouwen is wel de basis idd!

Ik vind het ook lastig hoor dus ik snap je wel maar ik denk zeker dat hier animo zat voor is!

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:19

Mijn oudje heeft op een dergelijke basis nog drie jaar van haar pensioen genoten op 150km afstand. Nu kwam ik aan dat adres via mijn moeder die daar in de buurt woont, dus dat was voor mij dat stukje vertrouwen dat ik had dat het goed zat.

Ik zou dus eerst kijken of je binnen je kennissenkring iemand kan vinden die zo'n plekje zoekt. Lukt dat niet, dan zou ik het plekje gewoon aanbieden als pensioenplekje, voor meer dan een paar tientjes per maand, zodat je de profiteurs eruit filtert. Gewoon op betalende basis beginnen en als het bevalt, kan je na een paar maanden altijd nog naar een lagere prijs. Maar mocht je dan toch ineens opgescheept zitten met een pony die zorg nodig heeft, dan heb je daar een klein potje voor opgebouwd.

Je zal er trouwens niet aan ontkomen dat mensen (vooral) in het begin vaak langs willen komen (tenminste, dat zou ik ook doen) om te kijken hoe het gaat en alles in orde is.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:24

daffodil schreef:
Ik ben dus zo'n andere partij.....ben voorzichtig aan het rondkijken of er iemand is die een leuke plek voor mijn oudere paard zou kunnen bieden waarbij ik eigenaar blijf en verantwoordelijk voor beslissingen.

Nou is mijn paard geen pony en dat maakt het gelijk lastig maar aan de andere kant is ie nog fit zat en zou hij het superleuk vinden in een bosomgeving om lekker wat buitenritten te maken. Maar ja waar vind je dat?

En net wat MRI zegt, vertrouwen is wel de basis idd!

Ik vind het ook lastig hoor dus ik snap je wel maar ik denk zeker dat hier animo zat voor is!

Bij TS misschien :D

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Hoe vind je een (ouder) weidemaatje in betrouwbare situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:25

Hahaha maar die heeft het over een pony en ik heb het over een joekel van een paard.....die eigenlijk ook nog niet echt toe is aan alleen maar op een wei lopen. Die wil nog wel wat ritjes maken!

Punt met die van mij is dat hij echt meer dan groot is en dus meer ruimte dan gemiddeld nodig heeft. Ergens twijfel ik ook nog steeds hoor, denk hou m lekker waar hij nu staat.

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:40

Ik heb op die basis hier een hele lieve Fjord in pensioen gehad. Haar eigenaar volgende mijn volgtopic hier op Bokt en voor haar gevoel kende ze me dus al een klein beetje en wist ze in elk geval wat mijn insteek qua paarden houden is.

Ik zelf had eigenlijk een advertentie geplaatst voor opfok en pensioen uitgesloten om diverse redenen (ik wil o.a. echt geen paard (langdurig) met pijn laten lopen en was dan toch bang dat een ander daar wellicht andere maatstaven in aanhoudt als ik doe. Daarnaast de punten die jij ook aanhaalt).

We kwamen echter via Bokt dus met elkaar in contact en hadden zo enorm fijn contact dat we een kennismakingsgesprek hebben ingepland (en zij woonde hier ook ruim 2 uur vandaan) om de details te bespreken). We bleken echt goed op 1 lijn te liggen en ik heb daarnaast een vrij uitgebreid en duidelijk contract (waar ik o.a. een clausule in had opgenomen dat als het paard naar mijn idee beter kon hemelen en daar onenigheid over zou ontstaan, ze het paard weer op zou halen, maar dan beter omschreven, kan er even niet op komen).

Helaas heeft ze hier maar een paar maanden gestaan omdat ze toch vlak voor de winter onverwacht veel meer last van haar artrose kreeg en duidelijk last had. In goed overleg is ze toen hier in de wei ingeslapen.

Maar het contact met haar eigenaar was ontzettend fijn en pony paste hier ook goed. Ze had hier zo nog 10 jaar mogen staan van mij! Het kan dus wel. Pony stond hier ook ongeveer tegen kostprijs.

Ik heb nu toch gekozen voor opfok omdat ik overweeg met de tijd mijn eigen kudde nog wat uit te breiden. En met opfok heb je dan een soort van "natuurlijk vooraf bepaald verloop" doordat ze weer opgehaald worden rond een jaar of 3. Geeft mij even bedenktijd wat ik zelf wil.

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:37

Ik zocht met spoed een maatje voor mijn ruin toen mijn merrie werd ingeslapen.Hij kan niet alleen staan.Een paard kopen wilde wij niet omdat als onze ruin er niet meer is wij geen paard meer willen.Toen hoefsmid,paardentandarts,alle manege's in de omtrek dierenarts,marktplaats,bokt,en facebook contact opgenomen.Gelukkig had ik wel een leenpony voor nood.Via de paardentandarts een ruin van 30 erbij gekregen.De eigenaar van Iwan zocht ook met spoed een plek.Een dag na het inslapen van mijn pony is hij gekomen.Ze betaalde 100 euro per maand en ik deed alle verzorging.Dat werkte goed.Wel goed afspreken wat te doen met de kosten voor voer,da,smid enz.Maar pech Iwan werd na een half jaar ingeslapen.Dus weer op zoek met haast en hetzelfde gedaan.Nu via een eigenaar van een manege die iemand kende die een pensioen plek voor haar ruin zocht.Max is 25 en staat hier nu een jaar.De afspraken zijn hetzelfde als met Iwan.De eigenaar van Max komt regelmatig langs om te knuffelen en te poetsen.Ze gaat haar eigen gang en als er iets is nemen we contact op.Werkt goed.Wel heb ik afgesproken dat Max bij ons kan blijven als mijn ruin er niet meer is.Ze moet dan zelf voor een paard erbij zorgen en de afspraak word natuurlijk anders.Bv dat als wij met vakantie zijn ze zelf de paarden moet doen.En mijn verzorgmeisje is super blij met Max omdat ze op hem mag rijden en Max kan heel veel.Ze kan nog veel van hem leren.Ze rijd nu 1 keer mijn ruin en 1 keer Max per week.Zelf rij ik niet meer,maar heb wel toestemming van zijn eigenaar.Maak daarover ook goede afspraken.Als je op het paard mag rijden.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:54

mylittlejoy schreef:
Mijn oudje heeft op een dergelijke basis nog drie jaar van haar pensioen genoten op 150km afstand. Nu kwam ik aan dat adres via mijn moeder die daar in de buurt woont, dus dat was voor mij dat stukje vertrouwen dat ik had dat het goed zat.

Ik zou dus eerst kijken of je binnen je kennissenkring iemand kan vinden die zo'n plekje zoekt. Lukt dat niet, dan zou ik het plekje gewoon aanbieden als pensioenplekje, voor meer dan een paar tientjes per maand, zodat je de profiteurs eruit filtert. Gewoon op betalende basis beginnen en als het bevalt, kan je na een paar maanden altijd nog naar een lagere prijs. Maar mocht je dan toch ineens opgescheept zitten met een pony die zorg nodig heeft, dan heb je daar een klein potje voor opgebouwd.

Je zal er trouwens niet aan ontkomen dat mensen (vooral) in het begin vaak langs willen komen (tenminste, dat zou ik ook doen) om te kijken hoe het gaat en alles in orde is.

Als je niet wilt dat mensen steeds langskomen dan kun je beter zelf een weidemaatje kopen die dan echt van jou is.In elk geval heb je dan minder gedoe en kun je de verzorging op je eigen manier doen.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hoe vind je een (ouder) weidemaatje in betrouwbare situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:10

Ik ben via via aan zo’n pony gekomen. Ze staat bij ons. Op afspraak mogen ze van mij komen kijken. Al wordt daar maar weinig gebruik van gemaakt.

Overigens mag de pony van mij er voor niks staan. Alleen grote kosten overleggen we. Beide zijn we van mening dat we niet te vee moeten sleutelen aan een oude pony. Uiteraard voor iets kleins wordt zonder te twijfelen een da ingeschakeld, maar we zullen haar niet Latem opereren. De deal is dat ze zolang het paard/pony waardig is bij ons mag blijven lopen. Mocht mijn rijpaard zelf een blessure krijgen en ik een paard erbij aan willen schaffen dan gaan we overleggen. Thuis heb ik maar 2 stallen en dat blijft ook zo.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:25

Ik heb zo'n paard, maar die staat bewust op een paardenrusthuis. Daar kan ik altijd komen kijken en kan ook maanden wegblijven en weet dat er goed voor wordt gezorgd. En dat is gewoon zakelijk goed geregeld met over en weer goede afspraken. Dat heb ik liever dan bij een particulier, want daar heb ik slechte ervaringen mee. Kreeg nare beschuldigingen naar mijn hoofd, mijn paard was een etter en sloopte alles (bleek een ander paard te doen!), ik was een lui mens (terwijl we gewoon hadden afgesproken dat zij de verzorging zouden doen tegen betaling, kreeg ineens nare berichten dat ik paard niet uit de wei haalde, niet genoeg mestte :') )en heb hem daar zo snel mogelijk weggehaald. Nooit meer dat ik hem bij een particulier neerzet. Heerlijk om zeurvrij door het leven te gaan *\o/* en paard is nog nooit zo happy geweest *\o/*. Als je je eigen paard in bruikleen geeft aan een particulier botsen toch vaak emoties.

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Hoe vind je een (ouder) weidemaatje in betrouwbare situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:31

Je moet natuurlijk wel een klik hebben met de eigenaar en het paard en over en weer vertrouwen in elkaar.Ik vraag ook regelmatig of ze nog tevreden is.Maar dan had ik het allang gehoord.Het kan ook gebeuren dat een eigenaar niets meer van zich laat horen en het paard bij je achter laat.Maar ik weet 1000% zeker dat de eigenaar van Iwan en Max dat nooit gedaan zouden hebben en doen.Maar,het is inderdaad ook vertrouwen hebben in elkaar.Nu is de eigenaar van Max wel een vreemde voor mij,maar het is toch via via gegaan.Geeft meer vertrouwen vind ik.Moet zeggen dat als Max bij ons weg gehaalt zou worden ik hem zou missen.

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 15:00

sylva schreef:
Stel, je hebt zoals ik de ruimte maar tegelijkertijd hecht je een enorme waarde aan privacy en wil je de deur niet dagelijks plat gelopen hebben door anderen, dan is dit een super oplossing.
...
Ik heb nu al meerdere keren een advertentie willen plaatsen, maar ik ben bang dat ik de verkeerde mensen tref. Dat ik opgescheept kom te zitten met een pony waar nooit meer iemand naar om wil kijken, dat ik er spijt van krijg.


Ik denk dat je wel realistisch moet zijn in de doelgroep, want als er naar een nieuwe plek gezocht wordt voor een ouder of gebrekkig paard heb je grofweg twee intenties.
1. De mensen die niet meer gebruik willen maken van alle faciliteiten op een doorsnee pensionstal en die daarom een goedkoper plekje zoeken zonder die faciliteiten. Dit zijn wel de mensen die toch nog wel vaak betrokken zijn bij hun paard en nog regelmatig een borsteltje eroverheen willen halen of eens een keer in de week een buitenritje maken etc. Deze mensen gaan dus vaker langskomen.
2. De mensen die gewoon een goede pensioenplek willen voor hun paard en er dus niet om geven als die goede plek aan de andere kant van het land is. Maar in dit geval word jij dus echt wel eerste verantwoordelijke voor het paard. Uiteraard snap ik dat "nooit meer naar omkijken" het hele uiterste is en dat wil je niet. Maar meestal is het ook niet echt de bedoeling om voor ieder wissewasje de eigenaar te bellen. En zeker als de eigenaar wat verder weg woont, kan het zijn dat die enkele maanden niet komt kijken, zonder dat het meteen een verkeerde persoon is. Hij vertrouwt gewoon op het feit dat die een goede pensioenplek gevonden heeft.

Dus eigenlijk hangt het er een beetje vanaf wat jij wilt. Wil je gewoon een paard een mooie plek op je wei gunnen, maar wil je wel dat de eigenaar van het paard close betrokken blijft en de verantwoordelijke is, dan zoek je het beter in categorie 1, maar dan kan het dus zijn dat die persoon vaker over de vloer komt dan je wilt.
Is privacy het belangrijkste dan ga je beter voor een persoon uit de tweede categorie, maar dan zal jij wel diegene zijn die verantwoordelijk is voor het welzijn van het paard (dierenarts bellen, ontworming regelen, hoefsmid bellen, voerbehoeftes goed in het oog houden etc.).

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 15:42

Ik was juist op zoek naar zo een constructie voor 1 van mijn ponys, maar of te ver weg (in de zin van dat ik het geen probleem vind maar mensen uit bv Belgie geen pony uit Groningen komen halen), of wat er geboden werd was niet geschikt en dan nog een aantal waar ik er geen vertrouwen in had.
Qua kosten sta ik denk zelfs nu goedkoper volpension op een stal dichtbij dan wat sommige nog vragen als kostprijs.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:10

Nou het is dat mijn oudere paard nog prima te rijden is, maar ik zou graag zo iemand hebben. Dan kan ik mijn paard een fijne oude dag geven zonder dat het me nog veel geld en tijd kost. Perfect.
Ik zou juist mijn oude paard niet willen verkopen, omdat ik bang ben dat ie dan toch ergens in de handel terecht komt of op een vrachtwagen wordt gezet om ergens in het buitenland geslacht te worden.

SjonnieZ

Berichten: 2304
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Hoe vind je een (ouder) weidemaatje in betrouwbare situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:18

Ik zou eens bij een goede manege navragen. Die zijn vaak dol blij met zo’n plekje.