Welk camerasysteem heb jij hangen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:37

Ik heb Foscam camera’s hangen. Ben er heel blij mee :)
WiFi repeaters tot aan stal en daar bedraad de camera’s op de WiFi repeaters aangesloten. Werkt als een tierelier :)

Afbeelding

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 21:59

We gaan nu de Ezviz Husky Air proberen, in combinatie met wifi repeaters. We hebben eerst voor Foscam gekeken, maar de modellen die we hadden gevonden hadden geen ingebouwde microfoon, wat wij toch wel een vereiste vonden.

Uiteindelijk willen we een bedrijf laten komen om het hier gewoon goed aan te leggen en ook diverse camera's op het terrein te plaatsen, maar voor nu gaan we het gebruiken om de merries in de gaten te houden voor het veulenen, dus er zit enige spoed achter :)) Ik zal het nog wel laten weten als we het geïnstalleerd hebben hoe het werkt.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 22:21

Camera's van Hikvision ( daarvoor Foscam verwijderd ivm kwaliteit) tussen de 100 en 200 per stuk. Eerst 1 netwerk kabel gelegd tot schuur. In schuur een switch met Poe. Vanaf de switch naar elke camera een netwerkkabel. De kwaliteit is goed en app probleemloos. Echter het installeren vergt vele uren, niet alleen de kabel maar ook de camera's afhankelijk van telefoon werkgeheugen. De betere camera's hebben m.i. geen Wifi.

Befleur
Berichten: 40
Geregistreerd: 05-01-21

Re: Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:45

Ik zit ook nog te rommelen met camera's. We hebben wel stroom op stal,maar de WiFi krijg ik niet voor elkaar. Heb nu goede wild camera's hangen maar dat terug kijken is zo’n gedoe .

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:47

MvdMullen schreef:
Ik heb 2 Reolink Go camera’s ophangen. Met zonnepaneel en op simkaart. Hij geeft meldingen bij beweging (de ingang heb ik zo ingesteld) en neemt bewegingen automatisch op. Ook zit er een alarm op en kun je praten via de camera. Ik ben er erg tevreden mee! Gekocht via Epine.


Ik zit ook aan deze te denken, maar ben benieuwd of de zichthoek (130graden) breed genoeg is of kan deze bewegen?.

Jessicauvita

Berichten: 2578
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Den Helder

Re: Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:28

Ik volg ook even. Ik zoek ook een camera zonder WiFi. Kan iemand mij vertellen hoe het werkt met een simkaartje en waar en wat voor bundel je dan moet afsluiten?

Of zoals in dat filmpje op de 1e pagina. Zij gebruikt een kleine router maar hoe gaat dat dan in z'n werking?

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:33

JessicaChico schreef:
Ik volg ook even. Ik zoek ook een camera zonder WiFi. Kan iemand mij vertellen hoe het werkt met een simkaartje en waar en wat voor bundel je dan moet afsluiten?

Of zoals in dat filmpje op de 1e pagina. Zij gebruikt een kleine router maar hoe gaat dat dan in z'n werking?

Je sluit dan een 'data only' abonnement af.
Zo'n kleine 'router' is eigenlijk een 'mifi': een wifi routertje waar je een simkaartje insteekt. Dan maak je als het ware je eigen wifi netwerkje. Als je een wifi camera wilt aansluiten is dat handig te doen.
(Zelf heb ik mijn mifi vaak in het buitenland gebruikt voor internet als plaatselijk wifi beroerd was; buitenlands simkaartje erin en je hebt je eigen hotspot zeg maar).
Als je een camera zonder wifi aan wilt sluiten heeft de camera zelf een sim slot waar het sim kaartje ingaat en dan heb je verbinding met het mobiele netwerk via 3G/4G bv deze: Reolink Go Full HD 4G IP Camera.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:36

Hier een setje van ali.

140 euro voor 4 camera’s , 1 TB. Harde schijf maar wel geen micro aan de camera.


Afbeelding

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:40

Kmbrly schreef:
Hier een setje van ali.

140 euro voor 4 camera’s , 1 TB. Harde schijf maar wel geen micro aan de camera.


[ [url=m/lppDrT.png]Afbeelding[/url] ]


Heb je toevallig een linkje van deze camera’s? :) hebben deze een (lange) stroom kabel?

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 00:08

Nou, de camera hangt inmiddels. Ik heb 2 wifi extenders moeten gebruiken, maar nu werkt het super!

Beeld met lichten aan:
Afbeelding

En nachtzicht:
Afbeelding

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:05

Hier vandaag een nieuwe camera op stal opgehangen, ik had de oude gesloopt :(

Deze kan mooi alle kanten op draaien, ik kan ze nu alle 3 zien en een stukje van de paddock. Om huis hebben we een camera systeem van Verisure met Arlo camera’s.
Afbeelding

Imaginaerum
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:18

Kan iemand mij misschien helpen?
Mijn merrie staat 800 meter van mijn huis op een boerderij waar ik door middel van een switch een camera rechtstreeks op de internetkabel zou kunnen aansluiten. Er is ook stroom.
Ik wil de camera graag 's nachts laten streamen naar Youtube (kan ik dan ook de bevalling dan terughalen om op te slaan?). Welke camera kan ik dan het beste gebruiken en moet ik dan een SIM-kaart? Maar wat gebeurt er dan als ik met mijn telefoon in een gebied ben zonder wifi, kost me dat dan niet enorm veel data als de camerabeelden gewoon doorlopen? :')
Ik ben echt een enorme dummie op dit gebied, mocht iemand mij willen helpen, dan is een PB ook heel erg welkom!

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 18:15

Rongyos schreef:
JessicaChico schreef:
Ik volg ook even. Ik zoek ook een camera zonder WiFi. Kan iemand mij vertellen hoe het werkt met een simkaartje en waar en wat voor bundel je dan moet afsluiten?

Of zoals in dat filmpje op de 1e pagina. Zij gebruikt een kleine router maar hoe gaat dat dan in z'n werking?

Je sluit dan een 'data only' abonnement af.
Zo'n kleine 'router' is eigenlijk een 'mifi': een wifi routertje waar je een simkaartje insteekt. Dan maak je als het ware je eigen wifi netwerkje. Als je een wifi camera wilt aansluiten is dat handig te doen.
(Zelf heb ik mijn mifi vaak in het buitenland gebruikt voor internet als plaatselijk wifi beroerd was; buitenlands simkaartje erin en je hebt je eigen hotspot zeg maar).
Als je een camera zonder wifi aan wilt sluiten heeft de camera zelf een sim slot waar het sim kaartje ingaat en dan heb je verbinding met het mobiele netwerk via 3G/4G bv deze: Reolink Go Full HD 4G IP Camera.



Hoe zit dat met data verbruik? Ik heb een losse router op stal geplaatst om WiFi te creëren voor de camera's. Echter heb ik nu een camera die continu reageert op beweging, en dus binnen no-time m'n data erdoor had gegooid 8)7

Ik zoek nu dus een camera die niet continu zendt, maar het alleen doet als ik het wil zeg maar. Dus als ik via een app inloggen om te kijken. Iemand een idee?

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 20:05

TinGu schreef:
Hoe zit dat met data verbruik? Ik heb een losse router op stal geplaatst om WiFi te creëren voor de camera's. Echter heb ik nu een camera die continu reageert op beweging, en dus binnen no-time m'n data erdoor had gegooid 8)7

Ik zoek nu dus een camera die niet continu zendt, maar het alleen doet als ik het wil zeg maar. Dus als ik via een app inloggen om te kijken. Iemand een idee?


Wij hebben de Reolink Go dus daar gaat je sim kaartje in en slaat data op een micro sd bij beweging en die kun je terug kijken wanneer je wilt.
En gaat ook aan wanneer ik wil via de app en wij verbruiken op die manier ongeveer 2GB.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 20:42

cinniz123 schreef:
TinGu schreef:
Hoe zit dat met data verbruik? Ik heb een losse router op stal geplaatst om WiFi te creëren voor de camera's. Echter heb ik nu een camera die continu reageert op beweging, en dus binnen no-time m'n data erdoor had gegooid 8)7

Ik zoek nu dus een camera die niet continu zendt, maar het alleen doet als ik het wil zeg maar. Dus als ik via een app inloggen om te kijken. Iemand een idee?


Wij hebben de Reolink Go dus daar gaat je sim kaartje in en slaat data op een micro sd bij beweging en die kun je terug kijken wanneer je wilt.
En gaat ook aan wanneer ik wil via de app en wij verbruiken op die manier ongeveer 2GB.



Dus als ik een datakaartje in de camera zou stoppen zou dat al schelen qua data? Dan gebruikt hij alleen Wi-Fi als ik via de app kijk en verder niet?

De Reolink Go is helaas een beetje boven budget, zat zelf te denken aan een camera tot maximaal €100.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:28

TinGu schreef:
Dus als ik een datakaartje in de camera zou stoppen zou dat al schelen qua data? Dan gebruikt hij alleen Wi-Fi als ik via de app kijk en verder niet?

De Reolink Go is helaas een beetje boven budget, zat zelf te denken aan een camera tot maximaal €100.


Ja zo werkt hij bij ons wel.
Van andere merken weet ik dat verder niet.

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Re: Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:15

Misschien voor iemand nog handig ter info: ik ontsloot mijn stalcamera via 'het stopcontact' dus de 220-stroomdraad, middels TP-link. (Ik heb er in deze blog over geschreven: https://www.horsystuff.nl/verzorging/st ... -je-paard/ ) TP-link is er in diverse uitvoeringen.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Welk camerasysteem heb jij hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 00:29

Maar met tp link moet je wel op het zelfde stroomcircuit zitten als de modem.

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:36

Kmbrly schreef:
Maar met tp link moet je wel op het zelfde stroomcircuit zitten als de modem.


Dat klopt, maar als er een stal bij een huis/boerderij is dan komt de stroom gewoonlijk via dat huis. Bij sommige camera's (met name de simpelere) moet de camera op dezelfde fase van de stroom zitten waar in het huis de TP-link met het modem verbonden is, maar er zijn ook camera's die dat niet nodig hebben. Ik had een bestaande stroomdraad liggen van huis naar stal, en de elektricien kon heel simpel de juiste fase gebruiken toen ik dat vroeg. geen idee hoe :-).

Jessicauvita

Berichten: 2578
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:52


Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:30

Hier vandaag de reolink Argus Eco gekocht, met zonnepaneel. De camera is bij Epine in de aanbieding en op het zonnepaneel werkt de code LENTE voor korting. Camera + zonnepaneel is daardoor 89,- *\o/*

Dus tip voor degene die een camera zoekt, die ook kan op plekken waar je geen stroom hebt.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:41

Ik heb dit topic even doorgelezen en vroeg mij af of iemand mij als leek even kan uitleggen hoe ik mij het data verbruik van zo’n camera op 4G moet voorstellen: verbruikt dat constant of enkel als je via de app dan verbinding maakt met je smartphone?

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 08:28

Oke ik ben benieuwd....

Wij hebben 2 Reolink camera’s die beide draaien op een 4G abo.

Nou vraag ik me af he kan je ook een router neerzetten op een 4G abo en daar meerdere wifi camera’s op zetten?

Wij overwegen een 3de camera maar dan wordt het door alle abonnementen wel erg duur en we hebben 30GB dus maken nooit niet alles op.