Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 108 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voor poetskist heb jij?

 
Profiel   

Na 10(?) jaar moet ik er toch aan geloven en is het tijd voor een nieuwe poetskist.

10 jaar geleden heb ik me hier voor het laatst druk om gemaakt.
Ik zou absoluut niet weten wat voor kisten nu in de "mode" zijn? Nog steeds de plastic bakken?
Zoals dit?
[ img ]

Ik wil eigenlijk wel iets volwassens := of in elk geval iets dat luxer is dan dit.

Ik zie online ook overal tassen maar dat lijkt me juist niet handig. Ben bang dat de muizen dat veel te leuk vinden, het gaat schimmelen als het vochtig wordt en het niet waterdicht is.

Ik ben erg benieuwd, wat hebben jullie of wat is je droom poetskist/tas
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 17:20 



 
Profiel   

Ik heb juist wel een tas sinds kort, en dat bevalt me veeeel beter dan een kist. Veel handiger mee te nemen door de draagband, en sneller de borstels die ik vaak gebruik bij de hand.

Nou bewaar ik die tas wel binnen, maar de tas is sws waterafstotend en schimmelen lijkt me erg sterk eigenlijk.

Hoe zie jij een luxere poetskist voor je eigenlijk? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 17:23 



 
Profiel   

Rije schreef
Ik heb juist wel een tas sinds kort, en dat bevalt me veeeel beter dan een kist. Veel handiger mee te nemen door de draagband, en sneller de borstels die ik vaak gebruik bij de hand.

Nou bewaar ik die tas wel binnen, maar de tas is sws waterafstotend en schimmelen lijkt me erg sterk eigenlijk.

Hoe zie jij een luxere poetskist voor je eigenlijk? :)

Ik heb geen idee hoe ik een luxere poetskist voor me zie :') maar dit met het roze klik systeem of helemaal roze koffers doen me echt denken aan mijn Penny tijd.

Ik snap trouwens wel dat je voor een tas hebt gekozen als je hem veel mee neemt. Ik hoef mijn borstels niet veel mee te nemen omdat de paarden voornamelijk thuis blijven, in elk geval de poets spullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 17:30 



 
Profiel   

Ik heb een open poetskist met handvat in het midden. Maar alles staat in een kast alsnhet niet gebruikt wordt, dus geen last van vochtigheid oid. Muizen zou kunnen als ze in de kast komen, wat ze ook doen, maar die hebben nog nooit aan de poetskist gezeten.

Ik heb nu een open kist, omdat er veel minder rommel in past :') en ik er niet op kan staan. Dat deed ik met dichte wel en daar konden ze nooit zo goed tegen. Het neemt ook minder ruimte in beslag en door de vakjes is het makkelijk in te delen en schoon te houden.

Maar het is geen modieus ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 17:34 



 
Profiel   

Ik zou eigenlijk best graag deze https://www.ej.nl/paard/poetsen-toilett ... orId=10427 of een soortgelijke willen hebben 8-) . Maar ik vind ze ook nogal duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 17:34 



 
Profiel   

Deze van Kentucky vind ik heel mooi. Maar de prijs :wow: 130 euro
[ img ]

Ik zie ook kisten van imperial riding.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 17:35 



 
Profiel   

Die houten kist is inderdaad erg mooi. Maar ook zwaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 17:37 



 
Profiel   

ik heb deze van Unique Horse :D
Deze kleur heet Rose Overdose. Ik wilde eigenlijk de Rose Mahony, maar die was constant uitverkocht en ik heb geen geduld.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 17:44 



 
Profiel   

Ik stond toevallig deze week ook voor die keuze.. Ik heb al een grote tas waar al mijn spullen in kunnen maar ivm een nieuw verzorgpaard met een andere discipline wou ik ook andere spullen mee kunnen nemen. Dus nu gegaan voor een kist vooral omdat die stal en dus mijn spullen nat kunnen worden. Gisteren kwam de kist aan en tja dan moet je verzinnen wat waarin gaat. Ik vond het lastig. De kist is kleiner dan ik in mijn hoofd had (ongeveer het model uit jouw plaatje) en er lijkt minder in te passen dan in de tas. Ik ben er dus nog niet over uit of ik deze kist blijf gebruiken. wat ik meesleep: een magic brush en een hoevenkrabber, brokjes/wortels, een handdoek, mijn cap, handschoenen een halster en touw een sjaal nog wat handschoenen voor het hoevenkrabben en een menschort en regenbroek. Bij rijden soms ook chaps en dus geen menhandschoenen/ short. Ik ben dus nog opzoek naar een handige verdeling van spullen en hoe mee te nemen. Voorlopig ligt mijn voorkeur nog bij een tas met rits en die van harrys horse XXL is erg handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 17:55 



 
Profiel   

[ img ]

Eentje van uniquehorse!
Ideaal, mega veel ruimte :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 18:16 



 
Profiel   

Ik heb een gereedschapstas van de action, neemt niet zoveel ruimte in beslag en weegt ook niet zo veel als een poets kost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 18:19 



 
Profiel   

Een plastic Curverbox waar al mijn spullen los in liggen. Heeft een deksel en gaat al jaren mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 18:21 



 
Profiel   

[ img ]
Ik heb deze poetstas van Eskadron, waar ik nog steeds super tevreden mee ben. Lekker veel opbergvakjes, en je propt hem zo weer in de kast :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 18:21 



 
Profiel   

Ik heb er eentje waar ik ook op kan staan. Paard is nogal groot en ik nogal klein. Als ie heel vies is, sta ik dus op m'n kist te poetsen want 1. Dan kan ik er beter bij zonder boven m'n macht te werken en 2. Dan heb ik niet alle viezigheid op mijn eigen hoofd.

Die van uniquehorse zijn populair op stal, maar ik vind ze wel erg groot. Neemt veel ruimte in in m'n kast en mezelf kennende zal ik hem volstoppen met dingen die niet nodig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 18:26 



 
Profiel   

Ik heb deze eskadron tas. Hiervoor ook altijd kistjes gehad. Nou de tas is ten eerste lichter, makkelijker te dragen en je kan hem (mocht het nodig zijn) volproppen en hij gaat gewoon dicht. Bij die kisten moest je soms als een soort puzzel je spullen erin douwen anders ging die niet meer dicht. Door de vorm zou je makkelijk in deze tas ook van die opbergdoosjes op maat kunnen leggen waardoor de tas wat steviger word als je dat fijner vind dan slap. Ik vind het fijn zo slap, gooi je makkelijk over je schouder :)

edit: Hij is ook heel groot! :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 18:28 



 
Profiel   

Ik heb deze: https://www.agradi.nl/agradi-poetsbox-f ... t-blue.htm

Lekker veel ruimte erin, en makkelijk schoon te maken. Hier staat ie voor de box, dus verzamelt nogal wat stof, haar, en hooi. :') En ik vind m ook niet zo Penny ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 18:31 



 
Profiel   

Precies zo'n kist als de bovenste staat ook op stal. Vind het dingen die behoorlijk goed zijn in wat ze moeten doen: licht, sterk, je kunt er genoeg in kwijt, en allemaal veilig voor ongedierte of vocht, en volgens mij kun je ze zelfs als opstapje gebruiken. (Andere vergelijkbare kisten in elk geval.)

Maar het hangt er ook vanaf wat je ermee moet doen. Handig als je de ruimte hebt en het inderdaad veilig moet zijn van muizen en vocht. Ik denk ook wel handig in de auto. Op de fiets helemaal niet handig, en heb je een kleine zadelkast maar met een apart plankje voor zo'n open plastic ding is dat ook genoeg.
(En wat moet erin? Een compleet survivalpakket inclusief menschort en regenkleding is inderdaad anders dan de dingen die ik bv meestal pak voor het rijklaar maken: rosborstel, harde borstel en hoevenkrabber: daar heb je maar een klein bakje voor nodig.)

Dus ik weet het niet. Puur op smaak vind ik die roadiekisten wel het leukst denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 18:54 



 
Profiel   

Ik heb een poetskist van uniqhorse, maar gebruik hem nooit. Dus die gaat de verkoop in, hoe mooi ik hem ook vind.
Sinds kort weer terug een poetstas, die heeft mijn voorkeur. Veel minder gewicht en makkelijker mee te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 18:58 



 
Profiel   

Ik heb een tas, vind ik toch praktischer dan een grote kist.
Ik heb de goedkoopste van EJ 5 jaar geleden, is nog in prima staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 19:01 



 
Profiel   

Ik heb een simpele bak met afneembaar deksel van de Action.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 19:04 



 
Profiel   

Boodschappenkrat :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 19:04 



 
Profiel   

Ik heb deze van Lemieux. Onwijs groot, alles past er in (vlechtspullen, was spullen, vliegengedoe, EHBO en meer) dus je hebt alles in 1 tas, wel zo makkelijk. Daarnaast vind ik het voordeel tov een kist, dat je nooit hoeft te pielen met dat hij niet dicht kan omdat er een borstel dwars ligt. En het voordeel tov een gewone poetstas is dat de onderkant hard is waardoor muizen en slijtage weinig grip erop hebben.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 19:09 



 
Profiel   

Ik heb gewoon een gereedschapskist van de bouwmarkt. Weegt amper wat en er zitten genoeg vakjes / ruimte voor spullen in. Mooi is anders maar hij is wel praktisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 19:25 



 
Profiel   

Kimley schreef
[ [url=m/QoyO2X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eentje van uniquehorse!
Ideaal, mega veel ruimte :)




Kan je er ook op staan of sta je dan in de kist?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 19:31 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Boodschappenkrat :+

Prachtig :') _/-\o_ dat kan natuurlijk ook
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 20:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 108 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen