Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

zoutsteen, hoe lang voor 1 paard

 
Profiel   

Mijn paarden kijken totaal niet naar zoutstenen ik voer dus zout in hun voer. (Vitamine korrel)

https://hygain.com.au/blogs/library/add ... orses-diet
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 22:20 



 
Profiel   

wortel115 schreef
Mijn paarden kijken totaal niet naar zoutstenen ik voer dus zout in hun voer. (Vitamine korrel)

https://hygain.com.au/blogs/library/add ... orses-diet


Ik voer ook vitamine korrel en klein beetje Basis brok dus dat zegt niks

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 22:27 



 
Profiel   

Lijkt wel op die van mij. Die likt geen lickit, als ik hem geef bijt hij hem af en is hij in een minuut op :')

Hij kan niet likken denk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 22:35 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
wortel115 schreef
Mijn paarden kijken totaal niet naar zoutstenen ik voer dus zout in hun voer. (Vitamine korrel)

https://hygain.com.au/blogs/library/add ... orses-diet


Ik voer ook vitamine korrel en klein beetje Basis brok dus dat zegt niks


Ik had het misschien beter moeten omschrijven. Ik doe echt los zout bij het voer. Wel geen 10gr per 100kg zoals hier geadviseerd wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 22:38 



 
Profiel   

Mijne doet er zo'n 3a4 maanden mee gok ik. In de zomer gaan ze stuk harder. Dan zweet ze meer en likt ze er meer aan ook. Eigenlijk dus als ze behoefte heeft heel netjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 22:41 



 
Profiel   

wortel115 schreef
snorkel1986"
[quote="wortel115 schreef
Mijn paarden kijken totaal niet naar zoutstenen ik voer dus zout in hun voer. (Vitamine korrel)

https://hygain.com.au/blogs/library/add ... orses-diet


Ik voer ook vitamine korrel en klein beetje Basis brok dus dat zegt niks


Ik had het misschien beter moeten omschrijven. Ik doe echt los zout bij het voer. Wel geen 10gr per 100kg zoals hier geadviseerd wordt.[/quote]

Aha oké dat doe ik alleen in de zomer na een zware training

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 22:42 



 
Profiel   

speurneusc schreef
Cowgirl schreef
Altijd leuk om deze nog even te delen.

Na dit artikel komt er bij mij alleen nog maar een witte liksteen in. De ene keer gaat hij sneller op als de andere keer.

https://www.paardnatuurlijk.nl/nl/miner ... earch.html


Er zit vrij weinig in zeggen ze hier dus geen zorgen....


Nou eigenlijk moet je je wel zorgen maken want je paard eet zo snel zo'n steen op dat hij dus ergens een tekort aan heeft.

Je zal dus een andere steen moeten zodat hij zijn tekorten kan aanvullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 09:56 



 
Profiel   

Amado7 schreef
Lijkt wel op die van mij. Die likt geen lickit, als ik hem geef bijt hij hem af en is hij in een minuut op :')

Hij kan niet likken denk :')


De Licket is 1 grote suikerklont...leuk voor de omzet van de fabrikant die wellicht nu een dikke Tesla rijd maar zo slecht voor je paard. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 09:59 



 
Profiel   

Hier heel wisselend, de ene kijkt er amper naar om en doet er jaren mee, de ander heeft hem soms met een paar weken op en de andere keer doet hij er een jaar mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 10:01 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Amado7 schreef
Lijkt wel op die van mij. Die likt geen lickit, als ik hem geef bijt hij hem af en is hij in een minuut op :')

Hij kan niet likken denk :')


De Licket is 1 grote suikerklont...leuk voor de omzet van de fabrikant die wellicht nu een dikke Tesla rijd maar zo slecht voor je paard. -O-

Exact de reden dat ik zelf geen lickit koop :+ Ooit is 2 gekregen en had er eentje in zijn voerbak gelegd maar hij at hem bijna met plastic en al op. Daarna nooit meer gegeven snap je natuurlijk wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 10:09 



 
Profiel   

Wij hebben zo'n witte mineralensteen hangen en een kleinere Himalaya liksteen. De witte kijken ze niet naar om. De Himalaya gebruiken ze wel, maar begin december opgehangen en nu een kwart weg ofzo. Dus gaat niet heel hard. Hier kunnen 4 paarden 24/7 bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 10:13 



 
Profiel   

Ik heb hier al meer dan 5 jaar de rode van de Welkoop hangen. Hij is nu ongeveer half leeg. Ze hebben een halfjaar zonder gestaan en daarna likten ze wel meer. Normaal likken ze er echt af en toe aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 10:15 



 
Profiel   

Hier een Himalaya die er al 2 jaar ofzo hangt en sinds afgelopen zomer ook een mineralen emmer. In de zomer ging de emmer redelijk snel op, maar volgens mij kwam dat meer door zijn weidegenoot. Nu staat er een nieuwe emmer in de stal en daar zit hij bijna niet aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 10:41 



 
Profiel   

Hier gaat ie eigenlijk nooit op. Hij hangt er omdat ik wil dat ie er een heeft. Ze vullen aan op tekorten natuurlijk. En heb t idee dat ik zijn voeding wel goed op orde hebt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 10:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen