Ideale paddock paradise

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fro

Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Ideale paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 21:01

Omdat ik aan het oriënteren ben om een eigen paddock paradise op te zetten ben ik benieuwd naar wat jullie belangrijk vinden.

Wat is voor jou een must om je pony/paard er te willen stallen. (Rijbak, uitrijmogelijkheden, kantine enz)

En geeft voor jou een binnenbak meerwaarde en zou je er extra voor willen betalen?

Trailer stalling? Full Service of meedraaien in een schema?

En welk bedrag zouden jullie hiervoor willen neer tellen? En geef dan ook aan of dit om een pony of paard gaat. En welke regio.


Ik lees graag jullie mening en wat jullie nu echt belangrijk vinden.
Laatst bijgewerkt door fro op 16-01-21 21:41, in het totaal 2 keer bewerkt

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:05

Voorop te stellen zou ik zeker meer willen betalen voor een goede binnenbak, maar een binnenbak is voor mij geen eis :)

Wat ik het belangrijkst vind aan een PP:
- Onbeperkt ruwvoer, al dan niet via slowfeeders
- Droge, afgedekte plek om te liggen. (Überhaupt geen PP waar ze buiten meer in de modder staan dan in het zand)
- Echt genoeg ruimte voor de hoeveelheid paarden die erop staan
- Plek voor droge voetjes, dus beton/stenen/whatever. Bij voorkeur rondom de voerplek
- Rijbak is inderdaad wel een must voor mij
- Plekje om uit de wind en droog m'n paard te poetsen/zadelen

- Trailerstalling
- Peraoonlijk wil ik een volpension ivm m'n werk, een stal met schema zou voor mij niet werken
- Ruime zadelkast
- Mogelijkheid om krachtvoer kwijt te kunnen/ruimte voor voertonnen
- Warme kantine en uitrijmogelijkheden zijn zeker een pre :)

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Ideale paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:09

Voor mij zou het naast bovengenoemde ook echt een eis zijn dat de paarden de ruimte hebben om een goede sprint te trekken.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:14

Harde eisen
- onbeperkt hooi (niet uit plastic)
- vers drinkwater
- veilige omheining
- droge én genoeg voerplekken
- genoeg ruimte (max 8 paarden per ha, liever nog iets minder)
- droge ligplek, maar mag gerust buiten zijn
- voldoende plek uit de wind
- voldoende schaduw
- 's zomers optie tot weidegang (ten minste overdag)
- uitrijmogelijkheden
- boxen aanwezig voor nood
- stromend water om paard af te spuiten

Voorkeur zou zijn vol pension, meedraaien in een schema maar wel op iemand anders manier is niks voor mij. Een rijbak is een plus, een binnenbak een luxe, extra betalen ervoor is begrijpelijk, maar voor mij geen must. Zadelkast kunnen we zelf regelen, of anders spullen maar heen en weer sjouwen. Kantine en wc is ook een plus maar geen must.

JoellaLoves

Berichten: 698
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:21

wat ik dan fijn zou vinden:
- uitrijmogelijkheden - meerdere voerplekken
- rijbak - full service
- een toilet - Eigen kast
- trailer stalling - fijne verlichting voor 's avonds
-De mogelijkheid om een geblesseerd paard box rust te geven als dit echt nodig is.
- longeerring

Een binnenbak geeft mij wel meerwaarde op het moment, misschien omdat ik deze luxe altijd heb gehad. hiervoor zou ik dus wel een vergoeding betalen als dit nodig zou zijn.

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:24

Wat is voor jou een must om je pony/paard er te willen stallen. (Rijbak, uitrijmogelijkheden, kantine enz)
- Goede bak, of anders mogelijkheid om buiten te rijden.
- Mogen longeren in de bak, en anders aparte paddock of longeerring.
- Toilet aanwezig
- Hooi uit hooinetten, onbeperkt of max 4 uur zonder. Liefste hooi dat niet al te rijk is, of keuze uit verschillende kuddes met verschillende voedingswaarden van het hooi.
- Ruime schuilmogelijkheden, indien grote kudde, ook meerdere zodat ze niet per see met alle paarden op 1 kluitje hoeven te staan.
- Voldoende schaduw plekken voor de zomer
- Vers water, liefste automatische drinkbak of andere manier waardoor ze nooit zonder staan.
- Plek voor zadelkast
- Genoeg droge plekken op de track, wat modder is niet erg, als er maar ook wat plekken zijn waar ze wel buiten kunnen staan zonder modder.

En geeft voor jou een binnenbak meerwaarde en zou je er extra voor willen betalen?
Ja binnenbak is zeker wel een meerwaarde en ik zou er ook extra voor willen betalen, mits de bodem goed is. Maar ik heb nu ook geen binnenbak en mis het niet. Vind de faciliteiten voor mijn paard belangrijker.

Trailer stalling? Full Service of meedraaien in een schema?
Ik heb geen trailer, maar mocht ik in de toekomst een trailer kopen, dan zou die optie wel prettig zijn.
Liefste full service, af en toe helpen is geen probleem, maar een vast schema is niet te doen voor mij.

Mijn huidige plek is eigenlijk al perfect voor mij, voldoet aan al mijn eisen behalve een echt goede bak. Maar ik kan makkelijk een rondje buiten doen vanaf daar dus als de bak nat is dan gaan we op buitenrit.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:26

Leuk TS!
Ik zou ontzorgd willen worden. Genoeg eten, droge plekken, Max. 3/4 paarden per ha, geen natte bende van zwart zand, bos dichtbij.

Denk wel dat je 1 vraag bent vergeten aan potentiële klanten: wat ben je bereid te betalen voor alles wat je wenst.
Denk dat daar namelijk een ‘probleem’ zit.

fro

Berichten: 738
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 21:37

Olympia96 schreef:
Leuk TS!
Ik zou ontzorgd willen worden. Genoeg eten, droge plekken, Max. 3/4 paarden per ha, geen natte bende van zwart zand, bos dichtbij.

Denk wel dat je 1 vraag bent vergeten aan potentiële klanten: wat ben je bereid te betalen voor alles wat je wenst.
Denk dat daar namelijk een ‘probleem’ zit.


Dat is inderdaad misschien nog wel een goeie. Maar denk dat dit ook plek gebonden is. Mensen uit Amsterdam willen natuurlijk meer betalen dan hier in Groningen/Drenthe.


Vind het interessant om iedereen z'n mening te lezen. Kan hier zeker heel veel mee.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:40

In drenthe heb je zandgrond en prachtige uitrij gebieden, in Groningen zijn de mogelijkheiden daarin minder en zit je veelal op kleigrond, dat maakt nogal een verschil. Omdat je zelf in Drenthe woont, ga ik daar even vanuit. Dan zou een plek volpension voor mij tussen de 200 en 300 mogen kosten. 200 voor mijn "eisen" en 300 mocht het van alle gemakken zoals binnenbak, wc, (geïsoleerde) zadelkamer zijn voorzien.

Maargoed, feitelijk heb ik de paarden in eigen beheer, dus mij zal je niet als klant krijgen, en ik denk wellicht na over dingen waar een gemiddelde pensionklant niet aan denkt :o Dat is iig mijn ervaring met pensionklanten (als pensionstal houder dus, wat overigens absoluut geen baantje voor mij was :Y) )

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Ideale paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:50

Leuk dat je een PP wilt beginnen!
Voor mij zouden dit harde eisen zijn:
- onbeperkt onverpakt hooi op verschillende voerplekken. Max 2 paarden per voerplek.
- geen tot zeer weinig modder. Ivm gevoeligheid voor mok.
- Een droge en schone (zeker 2x per dag uitmesten!) schuilstal met goede bodembedekking. Dus geen betonnen vloer.
- géén weidegang
- stal voor noodgevallen, zoals boxrust bij blessures.
- afspuitplaats met warm water
- longeercirkel met goede bodem
- rijbak met goede bodem. Binnenbak is geen must als de buitenbak het hele jaar door goed te rijden is.
- volpension. Met de mogelijkheid om supplementen klaar te zetten zodat deze ook worden gegeven.
- toilet aanwezig

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:02

-Ten alle tijden een schuilstal ter beschikking. Ook groot genoeg om te kunnen liggen met z'n alle. Rubberematen of stro\vlas. Niet oppotten.
-Een groot stuk, minder paarden. Neem het voorbeeld hierboven van 3-4 paarden op 1-1.5hec.
-Goed samengestelde kudde. Ook lettend op koudbloeden en warmbloeden.
- Altijd een vluchtroute voor de paarden (Geen doodlopende stukken)
-Modder is niet altijd te verhelpen, wel vind ik het belangrijk dat rondom voerplekken is verhard zodat ze met 4 benen droog staan.
- Onbeperkt hooi in netten (natuurlijk. ) Maar dan ook écht onbeperkt en zonder troep zoals blikjes of dode vogels erin.... Ik heb veel meegemaakt, maar dat gaat me te ver. %)
- Geen kom of vertrek tijden. In de zomer vind ik buiten rijden tot 10e heerlijk. Of een dauwtrap rit om 5 uur s'ochtends.
- Bossen, en geen uitstap bosje maar echt lekker uren kunnen rijden. Momenteel stap ik daar 15min voor over een weg en dat is ook wel de max...
- Een klein afgezet stukje\longeercirckel voor grondwerk wat altijd droog is, een bak is altijd fijn mits die niet altijd bezet is... (Ik merk dat ik nogal verwend ben met mijn eigen weide, haha)
- Het liefst niet direct aan een openbare weg. Niet direct naast een snelweg.
- Kantiene, wc, een grotere plek voor spullen. Liefst een eigen zadelkast kunnen plaatsen met 2 deuren. Die kleintjes past bij mij bijna niks in. :o
- Poetsplaats, warm & koud water. Mogelijkheid om buiten te poetsen.
- Fijne stalgenootjes die niet het roddel type zijn _/-\o_
- Binnenbak, tja, ik vind regen niet heel erg en voor mij zou het niet de 'doormakende' beslissing zijn voor een stal. Fijn is het zeker. Extra ervoor betalen vind ik wel vanzelfsprekend, is toch een luxe vaak.
- Meedraaien vind ik niet erg, mits ik niet 30 minuten moet zoeken naar een kruiwagen, mestboy etc. Meedraaien wel terug te zien in het kostenplaatje.
- Meedenkende stalgenootjes en eigenaar.
- Waar paarden slaan etc. niet word geaccepteerd (Heb ik het niet over een tik maar echt mishandeling) niet dat de eigenaar daar van weg kijkt.
- Goede omheining, vanzelfsprekend.
- Automatische drinkenbakken. Altijd fijn. Beter tegen bevriezen of leeg raken.
- Schaduw in de zon, voor mijn haflinger echt een must.
- Een goede ren plek, tracks vind ik meestal erg smal ook met 4 m dus een goede paddock die een beetje droog blijft om gek te doen. Een zandberg is ook geweldig en poel.
- Noodstallen... Voor nood.
- Ik heb (nog) geen trailer, maar daarvoor een parkeer plekje is natuurlijk heel fijn. Vooral als het wat verder rijden van het bos is.

Dat zijn er in ieder geval een paar die opkomen. Qua kosten zou ik geen idee hebben, rond de 300 hier in het zuiden ongeveer? Ik ben het in ieder geval niet tegen gekomen. ;)

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:16

Wat ik belangrijk vind:
stal waar ze hele dag in en uit kunnen maar gescheiden kunnen eten (want die ruin van mij veranderd in een vulkaan als hij ook maar denkt dat iets mee wil eten van zn brokken).
Meerdere voerplekken met goed ruwvoer (weinig suiker en onkruid) en waar hooi droog blijft
Zand tracks zodat er geen blubber ontstaat overal.
Bak erbij met verlichting en drainage
Camera toezicht op paarden
Trailerstalling
Geen geneuzel over hooi voeren. Gewoon meer dan genoeg ruwvoer
Altijd voldoende en goed water maar dat vind ik eigenlijk vanzelfsprekend.
Uitrijmogelijkheden zijn leuk, maar kan weg met trailer. Toch ga je sneller even gauw bosritje doen als het om de hoek is
Poetsplaats is fijn
Veilige afrastering
Toezicht en niet aan openbare weg
Ik wil geen rondrennende gillende kinderen om me heen als ik bij mn dieren ben.
Zelf brok voeren of klaarzetten is geen punt, mesten en hooi voeren ook niet. Doe t nu elke dag en red het met een drukke baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:19

- Voldoende en goed, ruwvoer (geen voordroog) gedurende dag en nacht (en geen gezeur indien je je paard apart van de kudde extra wil bijvoeren)
- Meerdere voerplaatsen, dat elk paard rustig kan eten
- Niet teveel paarden op een hectare kwijt willen ivm rust in de kudde
- Altijd voldoende droge plekken en schuilgelegenheid (bomen zijn ook prima)
- Geen doodlopende stukken en een goede omheining en voldoende onderhoud om alles op orde te houden
- Geen weidegang erbij
- Zadelkast (hetzij aanwezig of zelf moeten regelen)
- Longeercirkel en/of bak met fijne bodem
- Noodstal
- Verlichting, stromend water en elektriciteit
- Geen openingstijden, ik heb vooral tijd op zondag en als ik doordeweeks om 22 uur savonds langs m'n paard wil wandelen of met hitte tot 23 uur buiten wil rijden, moet dat gewoon kunnen
- Plek voor een trailer of menwagen
- Goede uitrijmogelijkheden op max. 15 minuten stappen

Meedraaien met diensten ben ik gewend. Als alles gedaan zou kunnen worden, wil ik daar best meer voor betalen. Voor een prijs bepalen: dat is heel erg afhankelijk van wat je daadwerkelijk krijgt en de regio.

Toilet en plek om (warm) te zitten is fijn, maar bij gebrek aan toilet is een emmer ook prima :D

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:20

- 10-15m2 per paard aan dik opgestrooide droge (natte plekken verwijderd en op tijd schoon erbij) schuilstal.
- Minimaal 200 vierkante meter pad per paard, uitgaande van een grotere groep, maar eigenlijk wel 300-400m2.
- Paden blijven in principe rondom minimaal 1m breed zonder modder (modder = meer dan hoefdiep).
- Onbeperkt graszaadhooi of ander zeer arm hooi. Mag eventueel uit plastic, maar dan wel zeer droog. Ruim voldoende voerplaatsen (met netten: voor ieder paard een net + 1. Bij rekken, voor ieder paard minimaal 1 plaats en eigenlijk 1.5).
- Iets van een kleine binnenbak met zachte zandbodem, 15x15 is eventueel al voldoende, waar de paarden kunnen/mogen rollen. Hij mag dus iets zwaar zijn, maar uiteraard niet echt ploegwerk. Maar soms kom je bakken tegen waarin de hoef nog niet eens tot de hoefballen wegzakt.
- Een goed berijdbare buitenbak.
- Overdekte poetsplaats waar ook een stopcontact beschikbaar is
- Spuitplaats, mag buiten en enkel met koud water.
- Ruime zadelkast
- Veilige omheining met flink stroom erop.
- Toilet
- De mogelijkheid om eens per dag te laten voeren (ev. tegen extra betaling) van voer klant (bakjes).
- Hangruimte buiten voor de paarden, deels bestrating, deels zacht zand. Bij een groep van 20 paarden toch al snel 1000m2 bij elkaar. In het midden van de hangruimte wordt niet gevoerd.
- Noodstallen aanwezig

Prijs vind ik lastig. Iets dat aan al dat voldoet en nog net wat luxer gaat, wil ik wel tot 450 euro/maand voor gaan.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ideale paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:43

- Voor mezelf zou ik wel een verwarmde kantine willen met bijvoorbeeld de mogelijkheid om heet water te pakken
- wc
- voerplek voor brok opslag
- onbeperkt ruwvoer, mag uit slowfeerders
- overdekte schuilstal met stro, genoeg plek voor alle paarden
- zomers weidegang
- stallen voor nood of om in te poetsen en te voeren
- spuitplaats
- longeerbak/grondwerk bak
- uitrijmogelijkheden
- zadelmaker gezamenlijk of grote kast. Schoon en zonder beesten
- op alle dagen open

Het belangrijkste vind ik een stabiele kudde maar ook een kudde die de tijd krijgt om te vormen. Mijn merrie is niet de makkelijkste en kijkt de kat een beetje uit de boom. Die besluit na een aantal maanden om opeens haar ware aard te tonen en voor opschudding te zorgen, dat komt wel goed maar meestal raken mensen in paniek en wordt ze uit de groep gezet. Ook moet de groep samen blijven niet snachts paarden er uit en in de ochtend er weer in

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:26

Er zijn niet zo heel veel pp's in Drenthe en er is zeker vraag naar. Toch is de prijs wel afhankelijk van de faciliteiten die er zijn. De meeste stallen in de omgeving vragen tussen de 225 en 280 ( met binnenbak )voor volpension. Er zit veel werk in een pp en half pension wordt al lastig, dan zou je staldiensten moeten indelen. Dat beperkt je groep met potentiële klanten wel enorm aangezien de meesten mensen werken en dan niet nog eens verplichte tijden op stal willen/kunnen zijn.

Voor mij is een must:
Goede bak, ook in de winter dus niet moeten pootjebaden.
Genoeg ruwvoer.
Droog en warm kunnen liggen.
Op gras kunnen in de zomermaanden.
Goede uitrijmogelijkheden.
Plek om veilig spullen op te bergen.
Toilet :D
Ruime openingstijden en alle dagen per week open, ook feestdagen.

Ik zou ook eens nadenken of je voor verschillende stokmaten ook verschillende prijzen wilt hanteren. Ik ben aan het rondkijken naar andere stalling maar bij aardig wat stallen in de omgeving betaal je ook het volle bedrag voor een shetlander. Ik wil best 225 voor mn d pony betalen maar voor zijn gezelschapsshetje vind ik dat veel te veel geld.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ideale paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:39

In deze regio zal de prijs je ‘probleem’ zijn denk ik. Mensen willen van alles (de vraag is er zeker) maar er niet voor betalen. Voor een plek met buitenbak en volpension houd het bij 200 euro wel echt op vrees ik. Als je een binnenbak hebt en verder luxe voorzieningen, dan kan je het tot 275 oprekken maar dan moet je al mazzel hebben om genoeg klanten te krijgen.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Ideale paddock paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:42

Na vandaag..... Denk ik aan een PP overdekt, met verwarming en ruisende palmbomen en zand strandje. :+

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 02:44

troi schreef:
In deze regio zal de prijs je ‘probleem’ zijn denk ik. Mensen willen van alles (de vraag is er zeker) maar er niet voor betalen. Voor een plek met buitenbak en volpension houd het bij 200 euro wel echt op vrees ik. Als je een binnenbak hebt en verder luxe voorzieningen, dan kan je het tot 275 oprekken maar dan moet je al mazzel hebben om genoeg klanten te krijgen.


Vergis je niet... Ik kan je 2 stallen noemen die stuk boven jouw minimum zitten en wachtlijst hebben/ hadden. Er zijn er meer die het vragen en wel klanten hebben. Een goede PP is echt zeldzaam ...

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 08:51

Ik heb zelf een eigen PP aan huis en heb een tijdje met 1 van onze paardem op een PP gestaan. Mijn oude buurvrouw (en vriendin) heeft echt mijn droom PP. Heel groot, weinig paarden, meerdere schuilstallen, veel voerplekken, heuvels, veel mooie en brede paden, weides, verhardingen, vrijwel geen modder, poel.

Maar ik snap dat niet alles daar van mogelijk is. Ik heb zelf in onze PP meer modder dan ik zou willen ook al hebben we echt wel meerdere droge voerplekken en de meeste stukken van de track zijn zeer snel droog. Maar waar ons andere paard heeft gestaan was echt teveel modder, er waren teveel paarden op te weinig grond waardoor bodem het niet aan kon.

Dus mijn must zou zijn: als je grond niet veel paarden aan kan ivm modder dan niet teveel paarden plaatsen. En zorgen dat je dan dit probleem gaat aanpakken zodat je minder modder hebt in het opeen volgende jaar: keren, (half) verharde etc. Voor mij zou een buitenbak ook een must zijn (hoeft niet perse verlicht).

Wbt meehelpen ik zou dat doen enkel als je dat zelf wilt en bijv huur vermindering als iemand mee wilt helpen?

Zelf vind ik onbeperkt (goed) ruwvoer belangrijk in slowfeeders.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:08

Ik zit sindskort in Drenthe. Het is een drama een goede stal te vinden laat staan een PP.
Waar wil je gaan beginnen? Als dat hier is reserveer ik vast een plekje en ik heb dan nog wel wat klanten voor je :P



Wensen voor het paard:

* Kunnen schuilen en rennen.
* Geen bagger (tot de kogels bv)
* Droog hooi
* Paardenvriendjes
* Veilige omheining.
* Waar rekening gehouden kan worden met zijn HB gevoeligheid. Dat is nogal een dingetje hier -O- .

Wensen voor mij:

* Een begaanbaar opgeruimd erf
* Plekje voor marathonwagen
* Goede uitrijmogenlijkheden dit is een must!
* Buitenbak/longerplek is dikke pre
* Plekje voor spullen
* Wasplaats is een pre.
* Respect en goede zorg voor overige dieren die er zijn.

Vanwege mijn eigen gezondheid zou ik bij voorkeur volpension staan.
1 of 2 dagen een dienst draaien is een optie mits dat met zijn 2e is en je niet 2 uur aan het ploeteren bent door de bak.

Voorkeur heeft een kleinschalige pp.

p.n.o.t.k.

belle_boef

Berichten: 10740
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:11

Cowgirl schreef:
Ik zit sindskort in Drenthe. Het is een drama een goede stal te vinden laat staan een PP.
Waar wil je gaan beginnen? Als dat hier is reserveer ik vast een plekje en ik heb dan nog wel wat klanten voor je :P



Wensen voor het paard:

* Kunnen schuilen en rennen.
* Geen bagger (tot de kogels bv)
* Droog hooi
* Paardenvriendjes
* Veilige omheining.
* Waar rekening gehouden kan worden met zijn HB gevoeligheid. Dat is nogal een dingetje hier -O- .

Wensen voor mij:

* Een begaanbaar opgeruimd erf
* Plekje voor marathonwagen
* Goede uitrijmogenlijkheden dit is een must!
* Buitenbak/longerplek is dikke pre
* Plekje voor spullen
* Wasplaats is een pre.
* Respect en goede zorg voor overige dieren die er zijn.

Vanwege mijn eigen gezondheid zou ik bij voorkeur volpension staan.
1 of 2 dagen een dienst draaien is een optie mits dat met zijn 2e is en je niet 2 uur aan het ploeteren bent door de bak.

Voorkeur heeft een kleinschalige pp.

p.n.o.t.k.


Als er volledig aan je wensen is voldaan. Wat zou je dan willen betalen?
Ik heb mijn eigen paarden eigenlijk zo staan zoals jij wenst. Maar denk dat mensen daar niet genoeg voor willen betalen zodat ik het uit zou vinden kunnen en het opweegt tegen het privacy verlies was ik er van heb.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:19

PB

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:22

Nou gaat lekker hier :')

LIJM

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:26

Leuk dat je misschien een paddock paradise wil opzetten!

De volgende punten vind ik belangrijk:
- Plekken om droog te kunnen staan
- Schuilstal of bomen
- Genoeg voerplekken met onbeperkt ruwvoer (genoeg gras ook prima in de zomer)
- Plek om je paard apart te kunnen zetten als je hem bijvoert of wil poetsen/opzadelen
- Plek om wat spullen op te bergen (eventueel zelf een kast meenemen)

Een toilet, uitrijmogelijkheden en een verwarmde kantine zijn ook heeeele grote pluspunten. :D

Ook vind ik het fijn om een 20x40 bak te hebben. Binnen of buiten maakt niet uit, zo lang hij maar bijna hele het jaar door bruikbaar is.
Als er geen bak is dan zou een longeercirkel / paddock om in te longeren wel echt een must vinden.

Trailerstalling wordt zeer gewaardeerd. Schema / doehetzelf is prima, all-in ook.

Bedrag vind ik moeilijk om te zeggen. Ik zou er in ieder geval 200-300 voor hebben rondom de Randstad. Afhankelijk van extra faciliteiten en de afstand misschien zelfs tot de 400.

Misschien dat later mij nog wat extra punten te binnen schieten, dit is wat ik even snel bedacht.