Zeeland - schouwen-duivenland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Zeeland - schouwen-duivenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 18:09

Hoi allemaal,

Ik wil in maart een paar dagen weg met 1 of 2 paarden, mijn moeder en hond.
Voor de paarden ben ik opzoek naar een plekje waar ze kunnen staan. Zelf vinden we bugh-haamstede heel er mooi en zouden we daar in de buurt willen. willen lekker kunnen wandelen met hond en ritten maken oa ri strand.
Nu zijn we opzoek naar een stal waar de paarden het liefst op stro staan en waar ze lekker naar buiten kunnen. Het liefste wei en anders paddock met hooi. Paarden hotel burgh hebben we al contact mee gehad maar hier komen ze 1,5u buiten en op vragen word raar gereageerd.
We hoeven verder voor de paarden geen extra luxe als binnen bak oid gezien we echt voor het strand etc komen. wie weet er iets? mag een stal zijn, mag particulier. Liefst wel dat we zelf niet hoeven te voeren etc en zelf ook een beetje vakantie kunnen houden, maar zelf io wat doen is geen enkel probleem.

Groetjes xx

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Zeeland - schouwen-duivenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:18

Jr kan hof van alexander eens benaderen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:19

Avelienvd schreef:
Jr kan hof van alexander eens benaderen


Dat is idd een prachtige plek waar je zelf ook kunt verblijven! En anders manege grol.

_Liv

Berichten: 244
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Zeeland - schouwen-duivenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:21

Ik ben altijd bij paardenhotel burgh geweest, in de zomer konden ze zeker halve dagen op de wei en er zijn ook paddocks. In maart weet ik het niet. Verder stonden ze er keurig bij en heb ik het altijd goed naar mn zin daar.

Anne_vD

Berichten: 230
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:26

Je kan hof van Alexander inderdaad benaderen, hebben wel minder weiland dus ik weet niet of ze daar naar buiten kunnen overdag. Is verder een hele mooie stal en ook super mooi hotel dus zeker het informeren waard.
Anders kan je inderdaad ook eens informeren bij paardenhotel burgh of manege grol. Hoe het bij hun in maart is geregeld met naar buiten gaan van de paarden durf ik niet te zeggen.
Hof van Alexander is wel iets verder van het strand af dan het paardenboxen of manege grol.

Particulier weet ik niet of er veel zo happig op zullen zijn gezien de huidige situatie van het land. Ik ken zelf in ieder geval niemand die het zo zou aanbieden, maar wie weet kom je wel wat tegen :)

Edit: zie dat je al contact hebt gehad met paardenhotel burgh dus die valt voor je af. Schoot me nog wel binnen dat in het plaatsje ellemeet de schelphoeve zit. Zij doen ook vaker vakantiestalling en hebben ook een eigen website!

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 19:29

_Liv schreef:
Ik ben altijd bij paardenhotel burgh geweest, in de zomer konden ze zeker halve dagen op de wei en er zijn ook paddocks. In maart weet ik het niet. Verder stonden ze er keurig bij en heb ik het altijd goed naar mn zin daar.


het ziet er keurig huit. maar na een mail kreeg ik kortaf antwoord 1,5 buiten wilt u reserveren? na een mail terug met de vraag of langer mogelijk is kreeg ik terug
er zijn meer paarden die ook naar buiten willen dus dat weet ik niet.

dat vind ik onprofesionele en belachelijke antwoorden.....
mijn paarden kunnen ivm en lichamelijk gebrek niet 20uur in een box staan. ik wil zelf ook best wat regelen met binnen buiten halen etc, maar de manier van antwoorden vond ik echt belachelijk.....
lijkt een commerciele stal zonder belang bij persoonlijke belangen

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:08

Hoi Zamba,

Ik snap je frustratie maar wanneer de paarden niet op de wei kunnen moeten alle pensionpaarden en vakantie paarden naar buiten in de paddocks. Ik snap daarom de reactie van het paardenhotel wel, ze hebben 4 paddocks geloof ik.. Ze zeggen dus dat de andere paarden ook aan de beurt moeten komen om naar buiten te kunnen. In de zomer gaan ze langer naar buiten omdat ze dan ook op het land kunnen.

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 22:29

_Tristan schreef:
Hoi Zamba,

Ik snap je frustratie maar wanneer de paarden niet op de wei kunnen moeten alle pensionpaarden en vakantie paarden naar buiten in de paddocks. Ik snap daarom de reactie van het paardenhotel wel, ze hebben 4 paddocks geloof ik.. Ze zeggen dus dat de andere paarden ook aan de beurt moeten komen om naar buiten te kunnen. In de zomer gaan ze langer naar buiten omdat ze dan ook op het land kunnen.


Ik snap wel dat er meer paarden zijn etc. Maar de manier waarop vind ik niet kunnen. Ik wil ze zelfs savonds nog wel zelf naar buiten laten. Het was gewoon een vraag wat er mogelijk is. Ik denk niet dat dat een rare vraag is als je paarden normaal 12uur buiten staan...

Ellis_Ellis

Berichten: 36
Geregistreerd: 11-01-16

Re: Zeeland - schouwen-duivenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:52

Hof van Alexander hoor ik inderdaad ook altijd goede verhalen over

Ellis_Ellis

Berichten: 36
Geregistreerd: 11-01-16

Re: Zeeland - schouwen-duivenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:52

Of de Schelphoeve in Ellemeet

jsofie

Berichten: 424
Geregistreerd: 14-09-10

Re: Zeeland - schouwen-duivenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:59

Schelphoeve in ellemeet is volgens mij een particuliere stal geworden.

Ik sta zelf op het paardenhotel. Buiten de service van 1,5 u buitenzetten door stal kan je zelf ook nog buiten zetten. Maar dan geldt idd. We hebben 4 paddocks en er zijn meer mensen die hun paard naar buiten laten. eea aan ruimte naar beschikbaarheid en socialiteit naar elkaar dus.

Ellis_Ellis

Berichten: 36
Geregistreerd: 11-01-16

Re: Zeeland - schouwen-duivenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:39

Oke, ja ik zag via social media wel eens winacties langskomen van de schelphoeve om daar met je paard op vakantie te gaan. Ik zal eens op hun site kijken, misschien is het inderdaad een particuliere stal geworden.

Ellis_Ellis

Berichten: 36
Geregistreerd: 11-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:42

Op hun site staat dat het wel nog mogelijk is om met je paard daar op vakantie te gaan.

Afbeelding

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 20:19

jsofie schreef:
Schelphoeve in ellemeet is volgens mij een particuliere stal geworden.

Ik sta zelf op het paardenhotel. Buiten de service van 1,5 u buitenzetten door stal kan je zelf ook nog buiten zetten. Maar dan geldt idd. We hebben 4 paddocks en er zijn meer mensen die hun paard naar buiten laten. eea aan ruimte naar beschikbaarheid en socialiteit naar elkaar dus.


Snap ik. Het is ook vooral de manier waarop het gezegd werd. Het is voor ons een grote afweging gezien ze bij mij 12u buiten staan en ik er een heb met een krampbeen wat dus erger word met veel stil staan. Verder ziet het er prima uit. De communicatie verloopt erg moeizaam. Ook over de vraag om extra hooi te kunnen kopen of meenemen.

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: Zeeland - schouwen-duivenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 20:25

Ik ben 1x bij paarden hotel de burgh geweest en mijn paard is 1x een uurtje buiten geweest in 3 dagen en je mocht ook niet zelf voeren. En dat was met pinksteren

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 23:04

janneke584 schreef:
Ik ben 1x bij paarden hotel de burgh geweest en mijn paard is 1x een uurtje buiten geweest in 3 dagen en je mocht ook niet zelf voeren. En dat was met pinksteren


Wij hebben bij gebrek aan wat anders wel geboekt. Maar als dat gebeurd krijgen ze van mij geen rooie cent. Er is MINIMAAL 1.5u beloofd en met minder neem ik ondanks dat er meer paarden staan echt geen genoegen. Dan moeten ze maar wat regelen. Als je zoveel stallen neer kan zetten moet je ook ruimte regelen. Even heel simpel gezegd en zonder rekening te houden met een ander; daar betaal ik voor.
En begrijp me niet verkeerd ik snap het echt wel dat langer moeilik is etc

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Zeeland - schouwen-duivenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:24