Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 378 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Ik durf Bennie nu ook wel te showen..

[ img ]
[ img ]

Een Welsh A ruintje, 1,20 groot en 17 jaar oud..

De toekomstige beste vriend van onderstaande dame:

[ img ]
Mijn Engels Volbloed merrie van 29 jaar (foto met wintervacht, dus niet op haar best) .

Nu alleen nog deze draak(in) overtuigen dat hij best ok is..

Ik kreeg net zelf een wijd opengesperde mond met een stevige set tanden richting mijn hoofd, omdat madam dacht dat ik die witte pony was. Gelukkig had ze het op tijd door...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 21:59 



 
Profiel   

Het is een afstamming onbekend, shetlandertje. Hij is een jaar en is aangeschaft als gezelschapspaard. Elsa is verkocht en gaat zaterdag weg dus ik hou alleen Fiesta over. Verder zijn we op zoek naar een ijslander, maar dat is een lastige zoektocht. Verder zie ik wel wat we met hem doen. Eerst maar eens mensenmak maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 21:59 



 
Profiel   

Ooh GD, wat een draak. Wel een leukerd ook.
Trouwens, hier hadden we ook zo een draak hoor. Fiesta vind hem stom en jaagt hem weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 22:01 



 

Wat een leukerds <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 22:16 



 
Profiel   

@greendragon, mijn merrie veranderde ook in zo'n draak toen de ruin erbij kwam.
Heeft ruim een half jaar geduurd voordat ze hem accepteerde en na een jaar was er pas echt rust en stabiliteit.
Hopelijk gaat het bij jou vlotter!
Wel een leuk koppie de witte :D

@Chasey, jeetje 30 weken alweer! Dat gaat vlot!
Ik wil Bliksem wel in bruikleen nemen hoor, leuk maatje voor mn kinderen :D

Hier niet gewoon een shet maar een mini shet. Hopeloos met omheining (zeker omdat ze een uitbreker is) en de kinderen zijn haar zo snel ontgroeid dat zelfs even hobbelen niet meer kan.
Zonde want ze willen het wel graag maar er is natuurlijk niets aan als de shet amper vooruit komt :=

De ruin had vanavond kolder in zn kop. Druk en kijkerig en niet luisteren met longeren >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 22:18 



 
Profiel   

Belker, Ah wat ziet Johnny er schattig uit, is ie nog jong?

Greendragon, Leuk welshje! Hopelijk gaat het snel goed tussen de twee.

Karin, Ja tijd vliegt!
We zijn ook zo aan Blikkie gehecht geraakt, die gaat niet weg hoor. En als nummer 3 straks groot genoeg is, kan ze mooi op Bliksem hobbelen. :D

We hebben vandaag een sulky voor Bliksem opgehaald. Tuig is nog in bestelling, dat komt volgende week.
In het verleden hebben we hem al eens voor de wagen gehad, dat vond ie leuk. Maar die wagen was niet top, is ie dan ook 1 keer mee aan de haal gegaan. Gelijk verkocht, was niet veilig in dat soort situaties.
Er zijn intussen heel wat jaren verstreken, zowel Bliksem als wij zijn wijzer en rustiger geworden. :Y)
Kriebelde al een hele tijd om het weer eens te proberen.
Nu dan ook gelijk iets fatsoenlijks aangeschaft. deze:
https://horseshopinternational.nl/menne ... ition.html

Ik weet niet of ik het in de huidige situatie zelf weer ga op pakken, maar dan is de sulky en het tuig alvast voor handen. :D
Misschien wel een goede gelegenheid om het te laten doen. Volgens mij zitten hier genoeg stallen in de buurt die dat kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 22:34 



 
Profiel   

Belker schreef
Het is een afstamming onbekend, shetlandertje. Hij is een jaar en is aangeschaft als gezelschapspaard. Elsa is verkocht en gaat zaterdag weg dus ik hou alleen Fiesta over. Verder zijn we op zoek naar een ijslander, maar dat is een lastige zoektocht. Verder zie ik wel wat we met hem doen. Eerst maar eens mensenmak maken.



Oh, het is echt nog een jonkie, leuk hoor. Dat is ie nog niet verpest en kun je hem nog fijn netjes opvoeden.
Shetjes zijn leuk.... Ik heb vooral veel goede herinneringen aan shetjes. Het is dat we de laatste echt net vanwege HB in hebben moeten slapen en ik het even niet opnieuw aandurfde met een shet...

Ter verdediging van de shetjes: Deze brak echt nooit uit. Slap stroomdraadje zonder stroom -> geen enkel issue. Hij bleef er mooi achter staan..
In al zijn ondeugendheid en andere slechte gewoontes ( bijten, nooit stoppen met eten, linksom gaan als zijn ruitertje rechtsom wilde) was het echt een fantastisch dier met een enorme lieve en grote persoonlijkheid... Oke, misschien hoorde dit wel thuis in de In Memoriam :-)


Oef, een half jaar?? ik hoop ook dat ze de draak in haar snel een beetje gaat temmen. Uiteindelijk is het idee om ze samen te houden en geen lat-relatie op te zetten... Dan had ik net zo goed wel een shet kunnen nemen...

Ach, mijn buurmeisje van tien is ook met dit witje heel erg blij. Als ie zo braaf en lief blijft, hebben we weer een toppony. Over een paar weken eens voorzichtig kijken wat hij nog meer kan dan gras eten. Beetje in conditie houden, zodat hij niet de dik wordt, enzo..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 22:38 



 
Profiel   

Wat leuk die kleine pony's! Ik wil er eigenlijk ook een kleintje bij. Voor als ik met een van de grotere op pad ben en voor als Roos straks wel een veulen krijgt. Dat is voorlopig nog niet aan de orde maar ik ben me wel al goed aan het inlezen op bloedlijnen van Arabieren en de beschikbare dekhengsten.

Ik krijg mijn man alleen nog niet zo ver. Al vind hij kleine bolle wollige pony's wel heel erg leuk. Dus ik blijf hem gewoon zo nu en dan een leuke kleine pony tonen. Wie weet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:41 



 
Profiel   

Ik pik weer even aan. Vakantie gehad en de boel moeten loslaten, les in mijn eigen perfectionisme temperen als het aankomt op paarden verzorgen. Moeilijk, maar misschien niet onnodig!

Wat een heerlijke nazomer zeg. Paarden genieten wel écht, maar ik ook.
Ben nu de plannen voor komende maanden aan het maken voor verbetering. Een lichtplan voor de paddock, bekijken wat we nog meer kunnen doen voor waterafvoer...
Ik ga wellicht een wadi aanleggen. Ik heb al enkele lager gelegen plaatsen, maar wil dat wat uitdiepen zodanig dat hopelijk andere plaatsen dan droger blijven. Heeft daar iemand ervaring mee op zwarte zand? Met die heftige regenval van juni heb ik al wel gemerkt dat het helpt. Ik heb een diepe put gegraven tussen de bloemperken die lager ligt en die stond overvol. De paarden kunnen daar niet bij, voor alle duidelijkheid, owv veiligheid. De wadi zou wel in de paddock zelf liggen en daarom ook 'platter' zijn dan die put.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:53 



 
Profiel   

Wat een leuke nieuwerds <3

Chasey mooie sulky! Ik ben me ook aan het orienteren voor Jonique, maar momenteel nog even andere financiele dingen die eerst moeten :+

Wadi maken staat hier ook op de agenda, maar nog niet zo op die van de wederhelft :') We moeten ook nog steeds paddock roosters leggen, maar we zouden eerst meer graafwerkzaamheden hebben en toen toch niet en nu liggen ze dus nog niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:57 



 
Profiel   

Herkenbaar. Ik ben ook van plan om gewoon met schup en spade aan de slag te gaan om die reden. Ik wacht daar niet langer op. Dan is het maar een huzarenwerk, maar ik doe al veel handmatig, dat kan er dan ook nog wel bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:59 



 
Profiel   

Maartje, Wat leuk dat je ook aan het oriënteren bent!
Ik zag deze op marktplaats staan, en ook nog in de buurt. Kussens zitten nog in folie. De mensen hebben hem 1 keer gebruikt, shet is er mee op hol geslagen en hebben het ding aan de kant gezet. Alleen de remmetjes moeten even gangbaar gemaakt worden, die zijn wat roestig geworden van het staan. (En waarschijnlijk flink remmen? :') ) Maar daar weet Daan wel raad mee.
Een kale versie van hetzelfde type is duurder. Zat te twijfelen tussen de kale versie bestellen of deze.
Heb deze compleet met remmen, spatbord, zweephouder, kussens ed voor 400,- op mogen halen. Dus compleet zoals ie op de link is afgebeeld.
Als het lukt, maak ik er vanmiddag wel even een foto van.
Tuig is wel nieuw besteld, ik hoop dat het nog voor het weekend binnen komt.
Spaarpotje is nu ook wel aan het opraken hoor. Loonwerker intussen betaald en een nieuwe auto, dat tikt wel aan. :')
De verbouwing boven de stallen moet ook nog. En als het maïs eraf is de afrastering. Dus dit is dan ook voorlopig wel even het laatste 'extra' dingetje.

Voor volgend voorjaar staat er ook nog een uitbouw van het woonhuis op de planning. De uitbouw wordt dat een mooie overkapping om onder te zitten en daar boven komt de babykamer. Kind moet tot die tijd maar even bij ons op de kamer. :Y) Nog ideeën en plannen genoeg! :D

Wij hebben geen wadi, maar wel een vijver. Die is door een loonwerker uitgegraven. De hele wei is aflopend naar de vijver. De (extreme) regenbuien die we tot nu toe hebben gehad liepen allemaal mooi de vijver in. Maar hoe het zich houdt in echt natte periodes moeten we nog ontdekken. Zo lang ligt de vijver er nog niet. Maar ik vermoed dat het zijn werk doet en dat rondom mooi droog blijft. :D

En loslaten is inderdaad een leerproces. En vertrouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 09:22 



 
Profiel   

Weet iemand al wat meer over heg en landschap?
Zou dit jaar ook graag wat bomen aanschaffen.
Maar op de site staat nog niets vermeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 12:23 



 
Profiel   

Hallo allemaal :list:

Ik kom weer eventjes om de hoek kijken. Door de drukte en chaos ben ik een tijdje niet op bokt geweest. Nu ik weer een beetje rust heb gevonden probeer ik weer een beetje mee te kletsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 20:14 



 
Profiel   

Welkom terug kojack!

Vandaag een belangrijke dag in het leven van Bennie:
- Zijn ijzers zijn verwijderd, dus vanaf nu moet hij het blootvoets doen.
- Ik heb hem voor het eerst aan de longe gehad vandaag; hij had alleen een AAN-knop, Ik heb de UIT-knop niet gevonden. Zijn conditie is zoals verwacht, ietwat dramatisch, maar dat geeft niet.
- Hij staat nu samen met de merrie in het land... Afgezien van wat 'blijf van mijn lijf' signalen, gaat dat ook best ok.

We komen er wel!!

Ik moet dit weekend de mesthoop leeghalen en uit rijden over het land...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 17:04 



 
Profiel   

Ik ben erg benieuwd naar hoe anderen hun mest plek hebben.
Wij wonen hier nog niet super lang en we hebben niet alles in één keer perfect. Dat krijg je als je een bouwval koopt.
Nu hebben onze buren gezegd dat ze erg schrokken van onze mest hoop. 5 pony’s tja wat erin gaat komt er ook weer uit.
Nu vallen ze hier over. Ik heb een droge plek uitgezocht, en in de toekomst wil ik dit wel anders hebben.
Ik vind de regels rondom het mest beleid wat wazig.

Ben erg benieuwd hoe houden jullie de mest en wat doe je ermee?
Zelf wil ik de mest graag composteren en her gebruiken op mijn weides.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 22:28 



 
Profiel   

Ik heb geen foto maar wij hebben een beton plaat waar we de mest op gooien en eens in de 2 jaar gaat dit over het land. Niemand die er last van heeft eigenlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 22:57 



 
Profiel   

Heel eerlijk? Bij ons is het nu een hoop gewoon zo op de aarde. Er moeten nog verhoogde moestuin bakken komen waar het in gaat.
De hoop is nu al bijna drie maanden geheel overwoekerd met pompoen en aardpeer planten. Dus de buren zien er in de zomerperiode eigenlijk niks van zo. Dit was begin augustus.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 23:14 



 
Profiel   

Hier ook een hoop op de grond. Met 2 paarden is het twee keer per jaar uitrijden met onze hoeveelheid land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 23:20 



 
Profiel   

Waar schrokken ze precies van Marjo? De plek, de hoeveelheid?

Hier ben ik nog helemaal niet toe aan richting de winter gaan. Bedenk mij "ineens" dat ik bedacht had de baklichten te laten maken voordat het zo vroeg donker werd en er moet nog een extra schuilstal bij.
De tijd gaat te snel :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 23:23 



 
Profiel   

Marjo89 schreef
Ik ben erg benieuwd naar hoe anderen hun mest plek hebben.
Wij wonen hier nog niet super lang en we hebben niet alles in één keer perfect. Dat krijg je als je een bouwval koopt.
Nu hebben onze buren gezegd dat ze erg schrokken van onze mest hoop. 5 pony’s tja wat erin gaat komt er ook weer uit.
Nu vallen ze hier over. Ik heb een droge plek uitgezocht, en in de toekomst wil ik dit wel anders hebben.
Ik vind de regels rondom het mest beleid wat wazig.

Ben erg benieuwd hoe houden jullie de mest en wat doe je ermee?
Zelf wil ik de mest graag composteren en her gebruiken op mijn weides.


Hier staat fijne info over wat mag als mesthoop
http://www.paarden-blaadjes.nl/mobiel/a ... pslag.html

In de apv is vaak ook info hierover te vinden, evenals over het uitrijden (wanneer dat is toegestaan. Ik meen tussen 1 maart en 1 oktober)

Wij zijn nog 'even snel' wat klusjes aan het doen voordat de kleine zich meldt. Nu fijne verlichting op solar lampen in de stal hangen. Vanavond getest werken top! Baklampen gehaald die hangen we dit weekend nog op. En het stukje track dat verlegd is nu netjes afgezet. Dit gaat uiteindelijk de uitloop worden van de nieuwe stal die in het voorjaar wordt gebouwd.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 23:37 



 
Profiel   

Onze mesthoop ligt achter de stal, uit het zicht van iedere. (Inclusief onszelf :') )

Chasey mag ik vragen wat je voor tuig hebt besteld? Ik wilde 2e hands gaan naar twijfel bij Jonique heel erg over de maat… ze heeft een shet hoofdstel, maar ze is 1.16 hoog dus of alles in shet past…
Maar goed, moet toch eerst even sparen :+ en mijn eigen zadel heeft nog even voorrang

Neile ik denk dat we nu ook gewoon met de hand gaan graven, maar niet voor de matten maar de wadi. Voor de matten moet het heuveltje iets opschuiven namelijk en dat is iets meer en heftiger graven dus :=

Monsera je zou eens een mailtje kunnen sturen om te vragen? Vorig jaar stond het er om deze tijd wel al op meen ik

Ik had hier een lokale organisatie voor landschap beheer gemaild dat ik dit jaar wel wilgentakken wil ophalen, maar hoor maar niks. Maar ben er vroeg bij haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 07:19 



 
Profiel   

Onze mesthoop ligt op het maisland van de buurman, we maken daar één hoop die dan blijft liggen tot het voorjaar of totdat de buurman zelf mest komt brengen; dan gooit hij onze mest op de bult bij zijn mest. Als hij dat gedaan heeft, maken wij geen hoop meer maar juist rijtjes met hoopjes die we een beetje uitspreiden.

Maartje, mijn merrie is ongeveer even groot; ik heb haar een aantal jaar geleden nog beleerd, maar ze is inmiddels met pensioen. Zij had qua tuig vooral pony-onderdelen nodig. Bij Zilco kun je onderdelen los krijgen, dus je stelt dan zelf het tuig samen ipv gewoon een tuig in één maat te kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 07:46 



 
Profiel   

Maartje_M schreef
Ik had hier een lokale organisatie voor landschap beheer gemaild dat ik dit jaar wel wilgentakken wil ophalen, maar hoor maar niks. Maar ben er vroeg bij haha


De eerste keer heb ik ook wilgentakken gekocht bij een actie van het Geldersch Landschap.
De helft sloeg niet aan.

Hier staan in de buurt enorm veel grote oude wilgen. Als die gesnoeid worden door de gemeente liggen er enorme bossen met wilgentakken. Ik heb daar al een paar keer een mooie grote rechte tak uit gevist en in de grond gestoken. Daar zijn inmiddels ook al een paar van aangeslagen, dus ook fijne oplossing.
Misschien ook een optie?



Wat betreft de mesthoop. Ik ben ook wel benieuwd hoe de buren er last van hebben? Een goede mesthoop stinkt nauwelijks en heeft minimaal vliegen. Qua zicht hebben wij drie vakken gemaakt met oude materialen en daar groeit een langzame Hedera tegen aan. We planten ook wel eens Oostindische Kers ed. Geeft een heel ander beeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 08:25 



 
Profiel   

Thx voor de tip Hilary!

Greendragon ik ga marktplaats in de gaten houden. Ik ben wel een Nederlander hè dus ik wil ze het liefste gratis :+ ik wil grote takken om in de grond te zetten en kleinere om een muurtje mee te maken, dus ik kan er best wel wat gebruiken :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 08:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 378 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen