Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 379 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Oproep in een buurtapp of vragen aan iemand met veel wilgen op t erf?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 08:51 



 
Profiel   

Maartje ik weet niet in welke regio je zit? Maar wij hebben veel wilgen staan en moeten nog snoeien (november / maart). Zijn aantal behoorlijke takken bij want vorig jaar is er niets gesnoeid. Wonen in ZO Brabant, je bent tegen die tijd van harte welkom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 09:30 



 
Profiel   

@marjo: ik heb een mestbak in de hoek van de paddock naast de inrit en de weg zodat groot materieel er makkelijk bij kan om te legen.
Het is een betonnen elementen bak die deels ingegraven is met een deurtje aan de voorkant ín de paddock. Het valt mij op dat je hem eigenlijk nooit ruikt.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 09:46 



 
Profiel   

Oh Bianca Ik pb je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 10:10 



 
Profiel   

Morning :-)
Over verlichting gesproken: wie heeft oude straatlantaarns in gebruik? En wat voor verlichting zit daarin qua sterkte?
Iemand nog budget tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 10:28 



 
Profiel   

Olympia96 schreef
Morning :-)
Over verlichting gesproken: wie heeft oude straatlantaarns in gebruik? En wat voor verlichting zit daarin qua sterkte?
Iemand nog budget tips?


Voor de mooi of voor verlichting van je bak of track? En wil je led of wat anders?

Ik heb lampen besteld met led, koud wit licht. Voor de rijbak. 100 w en 4000k
ledbouwlamp.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 10:30 



 
Profiel   

De buren hebben geen zicht op de mesthoop en ook geen geur (zover ik dat zelf ruik) de hoop is zo'n 40 m van hun woonhuis af.
Ons perceel loopt wat ongelukkig en ik kan geen plek maken dicht aan een straat. Ik wil de mest her gebruiken dit ga ik zelf doen met de hand (want het zijn geen mega afstanden en grotes qua weides)
Ik ben gisteren zelf ook wel intensief aan het lezen gegaan, en tot 6 kubieke meter hoef je er niet bijzonder veel mee.
Voor nu is dat nog niet zo.
Ik ga toch de mesthoop maar verplaatsen, verder naar achteren toe in mijn weide
Zo loopt mijn perceel. En de mesthoop ligt in stuk waar de weide breder wordt. (in de buurt van de roundpenn)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 10:58 



 
Profiel   

Handige mestopslag zo DD

Eh, wat is dan het probleem Marjo als ze het niet zien, niet ruiken en ver van ze af ligt? Wat geven ze voor motivatie? Als je de wei door moet om mest weg te brengen, klinkt niet ideaal...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 13:04 



 
Profiel   

rover_ schreef
Handige mestopslag zo DD

Eh, wat is dan het probleem Marjo als ze het niet zien, niet ruiken en ver van ze af ligt? Wat geven ze voor motivatie? Als je de wei door moet om mest weg te brengen, klinkt niet ideaal...


Dat ze het gezien hebben. -O- En dat het wel erg dicht op hun erf grens zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 13:11 



 
Profiel   

Maartje_M schreef
Thx voor de tip Hilary!

Greendragon ik ga marktplaats in de gaten houden. Ik ben wel een Nederlander hè dus ik wil ze het liefste gratis :+ ik wil grote takken om in de grond te zetten en kleinere om een muurtje mee te maken, dus ik kan er best wel wat gebruiken :=


Ik zie dat je ook redelijk bij mij in de buurt zit, uurtje rijden volgens Google (ben van Maaseik, Belgisch Limburg). Heb hier een boswilg die al een paar jaar niet gesnoeid is met mooie rechte dikke takken. Ga zelf ook in het najaar takken stekken in de weide. Als je wil mag je er hier altijd een paar af komen doen, paarden vinden ze allesinds al heel lekker hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 13:24 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Olympia96 schreef
Morning :-)
Over verlichting gesproken: wie heeft oude straatlantaarns in gebruik? En wat voor verlichting zit daarin qua sterkte?
Iemand nog budget tips?


Voor de mooi of voor verlichting van je bak of track? En wil je led of wat anders?

Ik heb lampen besteld met led, koud wit licht. Voor de rijbak. 100 w en 4000k
ledbouwlamp.nl


Voor de bak en liefste led inderdaad. We krijgen 4 lantaarns. Hoeveel heb jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 13:30 



 
Profiel   

Flynnieman schreef
Maartje_M schreef
Thx voor de tip Hilary!

Greendragon ik ga marktplaats in de gaten houden. Ik ben wel een Nederlander hè dus ik wil ze het liefste gratis :+ ik wil grote takken om in de grond te zetten en kleinere om een muurtje mee te maken, dus ik kan er best wel wat gebruiken :=


Ik zie dat je ook redelijk bij mij in de buurt zit, uurtje rijden volgens Google (ben van Maaseik, Belgisch Limburg). Heb hier een boswilg die al een paar jaar niet gesnoeid is met mooie rechte dikke takken. Ga zelf ook in het najaar takken stekken in de weide. Als je wil mag je er hier altijd een paar af komen doen, paarden vinden ze allesinds al heel lekker hier


Ook bedankt voor het aanbod! Ik maak even een lijstje voor mezelf :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 13:35 



 
Profiel   

@marjo: als de mestbak 40 mtr van hun huis af ligt én ze hebben niet direkt een terras er aan liggen zou ik zeggen 'niet zeuren'... dan moet je niet in het buitengebied gaan wonen.
Mijn buren hebben hun mestput helemaal laten ingraven en hebben er ook nog konifeertjes voor gezet die ze zo hoog houden dat de loonwerker er in de graafmachine nog overheen kan komen met de graafarm (en hij ook nog ziet wat ie doet :D )
Ik had toentertijd de buitenklant nog donkergroen willen verven, maar dat is er bij in geschoten en nu hoeft het niet meer want hij is al teveel 'aangetast' dat verf waarschijnlijk niet meer lang pakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 13:44 



 
Profiel   

Volgens de wetgeving moet er buiten de bebouwde kom minimaal 50 meter tussen zitten, dus als het 40 is hebben ze toch wel degelijk een punt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 14:26 



 
Profiel   

En heb je het dan over erfgrens of huis ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 15:01 



 
Profiel   

Spoiler:
Olympia96 schreef
belle_boef schreef

Voor de mooi of voor verlichting van je bak of track? En wil je led of wat anders?

Ik heb lampen besteld met led, koud wit licht. Voor de rijbak. 100 w en 4000k
ledbouwlamp.nl


Voor de bak en liefste led inderdaad. We krijgen 4 lantaarns. Hoeveel heb jij?


Ik heb er nu 2 maar geen volwaardige maar bak. 35/17m

Tzt wil ik wel graag 4. Beide kanten 2. ‘Aar ik red mij prima met deze 2

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 15:29 



 
Profiel   

Onze mesthoop stinkt met warm weer toch aardig en trekt veel vliegen aan. Wat doen wij verkeerd :=
Maar ligt ons niet in de weg en aan die kant geen buren dus levert geen problemen op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 17:22 



 
Profiel   

Wat leuk om te lezen over het aanbod van wilgentakken hier. Mocht iemand die in de buurt van mij woont (Zuid-Limburg) er nog wat over hebben dan houd ik mij ook aan bevolen. Twee jaar op rij geprobeerd een populier te planten maar twee keer niet aangeslagen. De wilg is eigenlijk heel goed aangeslagen maar nog wat klein om te gaan stekken en ik ken verder niemand hier in de omgeving met wilgen en dacht op de plaats van de populier dan maar een wilg te gaan plaatsen.

De mest hier op een kar en zomers blijven er wel veel van die kleine vliegjes opzitten maar die vliegen vooral op als je ze bekogeld met mest. De kar staat op de mestplaat en staat redelijk dichtbij de stal maar ruiken doen we het niet echt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 17:38 



 
Profiel   

@karin: ligt er ook aan wat je als stalbedding gebruikt.
Ik heb alleen mest en in de winter wat houtkrul er bij. De naburige stal gebruikt stro en die mestbult stinkt ook veel meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 19:26 



 
Profiel   

Hier geen bodembedekking en ook geen stank. Ik vind het alleen stinken als het in de stal ligt :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 20:23 



 
Profiel   

Waarom het gaat stinken als er veel strooisel bij zit; omdat je dan ook urine in je mesthoop hebt. En waar urine en mest samen komen vormt ammoniak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 20:40 



 
Profiel   

Hier ook geen stank/vliegen op de mesthoop. Vooral mest en beetje strovezel.
Bij buren met veel vlas, en verderop pensionstal met stro ruikt het inderdaad veel meer.

Buiten bebouwde kom is het toch 50 meter van de woning af? Als je daaraan voldoet, zou ik toch eens informeren hoe het precies zit, voordat je alles overhoop haalt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 20:44 



 
Profiel   

Hier ook geen stank maar ook vlas dus urine.
Hier ligt hij de hele dag in de zon. Misschien verdampt er dan veel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 20:56 



 
Profiel   

Hier strokorrels erbij als bodembedekking maar ik ruik het niet, ja in stal wel als ik de natte plek eruit haal maar eenmaal op de kar niet meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 22:21 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Hier ook een hoop op de grond. Met 2 paarden is het twee keer per jaar uitrijden met onze hoeveelheid land.


Hoeveel grond heb je om het uit te rijden?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 07:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 379 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen