Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 380 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Mjoor schreef
belle_boef schreef
Hier ook een hoop op de grond. Met 2 paarden is het twee keer per jaar uitrijden met onze hoeveelheid land.


Hoeveel grond heb je om het uit te rijden?



Ik heb geschat nu zo’n 5000m2 weide wat bemest wordt met eigen mest.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 07:24 



 
Profiel   

Wat gaat het hier snel. Probeer altijd zoveel mogelijk bij te blijven.
Wij hebben de mest op een kar achter de tractor eens per week legen we deze bij de boer.
Ik heb mijn merrie die op pensioen gaat ook van de ijzers af, dit was en is na iedere kap beurt met een bang hartje, ze loopt elke keer een paar dagen gevoelig.

Ik heb ook een vraag ivm opfok. Ik heb iemand die opfok zoekt voor 3 veulens of 3 jaarlingen. Nu heb ik 1ha gras land waar op dit moment nog zat gras opstaat. Ik was wel aan het denken voor dit van de winter gedeeltelijk af te maken zodat niet alles kapot lopen zodat ze in het voorjaar gras hebben. Een stal staat er ook op. Ik zou moeten zorgen voor hooi, stro, water. Voer wilt de eigenares zelf wel brengen.wat voor prijs zou ik hiervoor kunnen vragen huur van de grond, mijn tijd voor het voeren, mesten, hooi en stro.? Ik heb echt geen idee

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 09:17 



 
Profiel   

Ik betaalde voor een soortgelijke plek inclusief hooi en verzorging €125 per maand per paard. Vergis je niet in het werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 09:21 



 
Profiel   

En blijft je wei wel goed de hele winter?
Want je wilt ze 24/7 buiten of in de nacht op stal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 10:18 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
En blijft je wei wel goed de hele winter?
Want je wilt ze 24/7 buiten of in de nacht op stal?

Ze wilt ze graag 24/7 Buiten. Want ik zag overal winter op paddock in de meeste opfokken. Dat kan ik wel ook realiseren een deel paddock

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 10:28 



 
Profiel   

Ik heb mijn 2 jonkies de eerste 3 jaar ook 24/7 buiten gehad met schuil stal.
Ik woon op hoge zandgrond en om ze niet alles kapot te laten lopen had ik ze op 2 hectare staan.
Als je alles weer in moet zaaien in de lente moet je dat wel in de berekening mee nemen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 10:33 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Ik heb geschat nu zo’n 5000m2 weide wat bemest wordt met eigen mest.



Hier ook zoiets. ~4.000 m2 met 1,5 paard op strokorrels..
Rijd ~2 keer per jaar uit, handmatig wel te verstaan. Is even een paar uurtjes buffelen, verdelen het ook wel over meerdere dagen, maar is prima te doen. We hebben hier wel een zitmaaier als trekkertje en een aanhanger voor, anders zou het nog zwaarder zijn.
Vanwege het mooie weer heb ik het nu uitgesteld tot komende week, in de avond uurtjes; elke dag een paar ritjes... Is het wat koeler. én het gaat nog fijn regenen ook deze week, dus helemaal perfect.



Bennie loopt nu sinds vrijdagochtend ijzerloos, wel vooral op zachte ondergrond, maar hij lijkt er totaal geen last van te hebben. Heel fijn.

Ze staan nu met zijn tweetjes gewoon bij elkaar en dat gaat inmiddels heel goed. Niet dat ze elkaar op zoeken, maar ze accepteren elkaar.. Of eigenlijk; mijn merrie accepteert hem , want aan hem zal het niet liggen... Hij is de rust zelfe..
Gisteren zag ik hem lekker in de paddock liggen slapen, terwijl de merrie 5 meter verderop stond te slapen ( zij gaat nooit liggen). Dat is een goed teken, toch?

Vandaag nog even genieten van het fijne weer. Al een heerlijke wandeling met de hond gemaakt vanochtend...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 11:03 



 
Profiel   

DoubleVv schreef
Wat gaat het hier snel. Probeer altijd zoveel mogelijk bij te blijven.
Wij hebben de mest op een kar achter de tractor eens per week legen we deze bij de boer.
Ik heb mijn merrie die op pensioen gaat ook van de ijzers af, dit was en is na iedere kap beurt met een bang hartje, ze loopt elke keer een paar dagen gevoelig.

Ik heb ook een vraag ivm opfok. Ik heb iemand die opfok zoekt voor 3 veulens of 3 jaarlingen. Nu heb ik 1ha gras land waar op dit moment nog zat gras opstaat. Ik was wel aan het denken voor dit van de winter gedeeltelijk af te maken zodat niet alles kapot lopen zodat ze in het voorjaar gras hebben. Een stal staat er ook op. Ik zou moeten zorgen voor hooi, stro, water. Voer wilt de eigenares zelf wel brengen.wat voor prijs zou ik hiervoor kunnen vragen huur van de grond, mijn tijd voor het voeren, mesten, hooi en stro.? Ik heb echt geen idee


1 hectare met 24/7 3 jaarlingen erop ga je niet goed houden ben ik bang.
Heb hier ook 3 jaarlingen lopen op totaal 1,8 hectare waarvan 1,5 hectare gras en die hebben jaarrond toegang tot de wei, de baan en meerdere paden en paddocks en een grote inloopstal met stro.
Onbeperkt ruwvoer jaarrond.
Overdag lopen mijn 2 merries er ook bij.
Voor de jaarling die hier in de opfok staat vroeg ik eerste jaar 125 pm en 2de jaar 150 pm.

Heb daarnaast als het hooien klaar is ook nog bijna 2 hectare gras van de buurman waar ze nu dus oplopen.
Daardoor kan mijn eigen gras nog mooi bijgroeien voor de winter.
Op deze manier hebben ze genoeg gras jaar rond.
Met 1 hectare zou het snel kaal worden en in de winter blubber ben ik bang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 11:09 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
En heb je het dan over erfgrens of huis ??


Ah excuseer, het huis. 40 m van de erfgrens zou denk ik voldoende moeten zijn, tenzij het huis natuurlijk direct naast de erfgrens staat :)

Vandaag lekker met de 2 jarige gewerkt en de paarden blij gemaakt met takken.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 18:43 



 

Zo ik was even druk met de paarden dit weekend. Gisteren foto's gemaakt met Danielle en onze beider paarden en vandaag op wedstrijd geweest en bij een paard wezen kijken.

[ img ]

190 punten dus dat wordt een startkaart aanvragen.

Qua mest: wij composteren zelf en rijden dus zelf uit over onze weitjes en stroken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 19:17 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Jolijn!
Was het paard nog wat?

Hier vandaag een onstuimig ritje met de ruin gehad. De tranen staan nader dan het lachen.
Hele lijf doet ook pijn.
Baal er zo van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 19:19 



 
Profiel   

Ik zag hem al langs komen Jolijn, mooi resultaat!
Ben benieuwd ook waar je bent wezen kijken :D

Ah Karin dat is prut :\

Wij hebben vandaag de bessenstruik bij mijn ouders opgehaald, maar toch maar niet bij de paarden gezet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 19:21 



 

Hè wat zuur Karin.

Ja ik ga sowieso nog eens kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 19:22 



 
Profiel   

Marjo89, alles in 1 keer perfect hoeft ook niet hoor. Dat komt vanzelf wel als je er wat langer woont en je draai begint te krijgen.
Buren die nu al komen 'klagen' komen bij mij op de laatste plek te staan... Heb in het verleden de fout gemaakt om ze te pleasen en snel alles aan te passen naar hun wil. Die fout maak ik niet nog eens. Het werd van kwaad tot erger en hebben uiteindelijk uit wanhoop een verkoop bord in de tuin gezet.
Wel is het inderdaad zo dat die mesthoop op een bepaalde afstand moet liggen van de buren. Jinte had het antwoord geloof ik al. Maar buiten dat... je woont er nog maar pas. Alles moet nog z'n plekje krijgen, ook de mesthoop. De buren moeten maar even geduld hebben...
Door de jaren heen wordt het steeds mooier en makkelijker. En precies zoals je het hebben wilt. Dat kan niet in zo'n korte tijd.
Toen we hier kwamen wonen was onze mestplek in het begin gewoon een grote stapel achter de kapschuur op de grond, we hadden nog geen andere geschikte plek. En de prioriteiten lagen op dat moment wel ergens anders. Heb me meerdere malen wel eens druk gemaakt 'wat zullen de buren er wel niet van denken'. Door alles wat we in het verleden hebben meegemaakt. Maar dat heb ik los gelaten en uiteindelijk heeft ook niemand er iets van gezegd.
We wisten ook nog niet hoe we precies de grond gingen indelen op dat moment. En de loonwerker zou nog komen om alles aan te pakken, dus de definitieve plek van de mesthoop kwam vanzelf wel...
Daan heeft uiteindelijk een mestplek op het beton naast de kapschuur gemaakt. In de praktijk leek het ons op die plek veel makkelijker dan de plek die we hadden bedacht op papier. Want op papier zat ie heel ergens anders.
Dus niet te snel aanpassen, en al helemaal omdat de buren dat willen. Zorg dat het voor jullie op een handige plek komt en het aan die 50m regel voldoet, dan moet het eigenlijk goed zijn. En qua dichtheid wat er onder je mestplek moet zitten etc.
Wij hebben nu dus twee vakken voor de mest. Op beton. Die twee vakken liggen naast de paddock, maar ook gelijk naast de moestuin, want die zit weer tegen de paddock aan.
De afstanden zijn hierdoor heel kort en makkelijk. Scheelt een hoop.
Eén van de vakken is nu bijna vol, dat gaat van het winter op de moestuin. En wordt verdeeld rondom de fruitbomen in de wei.
Vak 2 is er voor als vak 1 vol is. Dan kunnen we verder in vak 2 en kan vak 1 ondertussen lekker composteren. :D
Als vak 1 weer leeg is, gaat alles van vak 2 naar vak 1. En zo maken we eerst weer vak 1 vol.
En dat wordt uiteindelijk weer gebruikt in de moestuin en rondom de fruitbomen.
Nu hebben wij op het moment maar 1,5 paard en redden we ons daar prima mee. Hoe het zich houdt als er nog een paard bij komt, zien we dan wel weer.

Malenka, Dat is wel een mooie, groene mesthoop zo :D

Jinte, Ziet er netjes uit. Fijn dat de solar lampen werken. We gaan toch weer de donkere dagen te gemoed ;) En nog lekker bezig geweest met de paardjes zie ik.

Maartje_M, Ik heb er 2 besteld. 1 van Agradi pfiff mini shetlander tuig en 1 via bol.com. Ook mini shetlander tuig. Die van Agradi is van zwart leer en dat van bol is bruin leer. Merkloos.
Heb geen idee hoe de kwaliteit van het tuig is, dat gaan we zien als het binnen is :')
En of het allemaal gaat passen. Bliksem is wel een stukje kleiner. DIe is 90cm.

Robijntjah, leuk nog een paard gekeken :D

Karin_deB, Dat klinkt niet zo best. Is ie dan gewoon veel te druk of onvoorspelbaar buiten?

En nog een plaatje van afgelopen zaterdag. Met z'n allen wandelen. Zus, nichtje, hondjes, kindjes, man alles mee. :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 07:56 



 

Heerlijke plaatjes weer, fijn he, zo met het hele gezin op pad. Dat doen wij ook graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 08:17 



 
Profiel   

Jinte, welke lampen gebruik je? Ik zou van de winter bij het hooi en de mesthoop nog wel een lampje met bewegingssensor willen, dan hoef ik niet weer blind met kruiwagen door het bos van de winter :=

Mesthoop stinkt hier overigens ook niet, zaagsel en wat stro en urine en mest door elkaar. Ik was begonnen met zelf composteren, maar zie er een beetje tegenop om het handmatig naar de wei te krijgen. Zat te denken om een nieuwe poging te doen op een paar pallets naast elkaar, zodat ik tzt alleen de pallet hoef te verrijden met het trekkertje. Geen idee of dat gaat werken, als iemand tips heeft voor een efficiëntere manier, graag.

Karin, vervelend dat je er zo weinig plezier uit haalt.

Chasey, hier ook combi van shet en pony maat tuig, kunststof van arden. Is wel hele mooie kwaliteit, pony is 1.10m

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:23 



 
Profiel   

@jade: ik zou dan wel kunststof pallets nemen, want met houten heb je kans dat het is weggerot voor je ze kan verrijden. Als je er dan van die opzetranden op zet hoef je het alleen te verdelen.
Of investeren in een meststrooiertje voor achter het tractortje (als die het technisch aan kan).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:31 



 
Profiel   

https://www.amazon.nl/gp/product/B07YCP ... UTF8&psc=1

ik ben geen Jinte, maar deze hebben wij bij het fietsenhok waar geen stroom is.
Hij hangt nu een jaar en echt super fijn.

Karin, dat is niet leuk.... ;(

Robijn, gefeliciteerd! Netjes zeg.

Chasey, altijd van de mooie platen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:32 



 

ja het scheelt veel als je het niet met de hand hoeft te verrijden hebben wij gemerkt :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:32 



 
Profiel   

Wat een gezelligheid weer Chasey <3
Wil je me op de hoogte houden over de kwaliteit van het tuig en de pasvorm etc? ben erg benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 11:23 



 
Profiel   

Ja, help me wel herinneren als ik het vergeet. Want ik vergeet nogal eens wat de laatste tijd :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 11:27 



 
Profiel   

ik doe mijn best :') :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 12:57 



 
Profiel   

Chasey wat een heerlijke foto's, wordt er jaloers van. Hopelijk kunnen wij over een paar naar ook zo op pad met ons gezinnetje <3

Jade: van de Lidl, waren toen €15. Zit 3 jaar garantie op. Geven echt goed licht!

Dit is toch genieten <3 <3
Ondanks dat het nog niet veel regent nu, is het echt zo fijn om te zien dat de gekeerde tracks en roosters hun werk doen. Zo blij met alles *\o/* Geeft mij ook een hoop rust nu ik zelf zo weinig kan om te zien dat het geen baggerzooi wordt.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 18:35 



 
Profiel   

@Chasey, hij is vooral heel sterk en druk. Hij hobbelt al van het erf af, pakt zn bit vast en trekt mij uit het zadel.
Hij is niet perse onvoorspelbaar oid maar dit alles maakt dat het niet "safe" voelt op de weg en ik ook niet kan ontspannen waardoor ik weer pijn in mn lijf krijg.
Gisteren was ook de eerste keer dat ik het gevoel had geen controle te hebben tijdens ons galopje op het bospad.
Voorheen had ik dat gevoel wel altijd en was hij ook makkelijk terug te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 20:48 



 
Profiel   

Jinte, gave foto, zo met de regenboog. De track ligt er fijn bij. Daar ga je veel plezier van hebben in de winter.

Karin, oef, nie leuk nie.. Is dat iets nieuws voor hem? Hopelijk is het dan ook even een fase. De truc is dan ook weer om uit te zoeken, hoe je hem daar weer uit krijgt. Maar niet safe voelen is nooit fijn. en pijn in je lijf, al helemaal niet.

Vanavond een paar aanhangwagentjes mest uitgereden. We beginnen er altijd lekker enthousiast aan, maar het zijn wel heel wat aanhangwagentjes verder voor die éne hoop leeg is. Avond 1 zit er op... Morgen weer een lading... Heb al blaren op mijn handen staan.

Verder bezig met een zoektocht naar dekens voor Bennie-pony. Alles drie keer opgemeten, onderlengte, bovenlengte.. En dan zoeken naar de juiste maat dekens.. tig webshops bezocht, wat een ellende .
Drie dekens besteld, twee verschillende merken. En dan gewoon alledrie te klein, en niet een beetje ook.
Kan dus allemaal retour en nu weer verder zoeken.

En ja, ik ben een dekenmens. Ik weet dat paarden in principe zonder kunnen, maar slechte ervaringen met strakke / pijnlijke rugspieren van mijn oudje in de ene helft van jaar , en rare huidreacties in de zomer op vliegen en dazen hebben in mijn brein geprent dat een deken fijn is.

En ik weet nu ook weer waarom ik nooit schimmels wilde hebben. Ze horen wit te zijn, maar zitten altijd vol met rare bruine vlekken ;-) Doen ze dat expres?

Verder is ie wel heel lief <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 21:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 380 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen