Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 394 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Dat is ook het doel, nu leren dat ik de hele bak doorkan zonder dat hij opgevreten wordt en zo afbouwen. hoop dat het niet eenmalig was want nu kwam ik voor het eerst echt toe aan rijden ipv alleen zitten en vasthouden
Ik heb het via een kennis, zat in een pot van pit en pit meen ik.
Ik heb een zoon met MCDD ( vorm van autisme) en adhd, ik grapte al om hem ook wat door het eten te roeren
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 20:18 



 
Profiel   

Ik heb Abby ook een paar keer druppels gegeven.
Ze was altijd erg druk als ik met Ryan een buiten rit maakte.
Met druppels rustiger.
Toeval... Kan maar was wel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 20:21 



 
Profiel   

bestaat het ook in druppelvorm? Ik had nu echt gedroogde plantjes, grapte al dat het wel wat op wiet leek. Hij at het zo uit de hand op, is ook niet veel kleine eetlepel maar dat ga ik afbouwen

Buiten is dus zo raar, woensdag nog buiten gereden, grote tankwagen van melk, wapperende plastic rollen van asperges, de bus en een tractor tegen gekomen, interesseert hem weinig maar oei oei de bak hier is echt een ramp

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 20:32 



 

Herkenbaar ln. Misschien dat ik het toch ook maar een kans ga geven dan.
.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 20:56 



 
Profiel   

Ben benieuwd Lynn of het blijvend helpt. Fijn dat je nu lekker kon rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 07:05 



 
Profiel   

Nou hopen dat Valeriaan geven geen toeval was voor zijn gedrag en dat hier zijn scherpe bak randjes eraf gaan. Ikzou het gewoon voor die andere ook eens in het eten doen, wie weet wat het oplevert :Y)

Gisteren de eerste iets grotere investering gedaan voor Guusje. De stalmatten zijn gehaald. Wel tweedehands maar scheelde de helft met nieuwprijs dus fijn mee genomen. Nu nog op 2 offertes van stallen krijgen. Laat ook nog even uitrekenen wat het kost om te laten bestraten ipv dat ik het zelf probeer.

Ook nog rijbroeken gehaald bij decathlon. Dacht toch maar iets meer als 1 is wel handig bij vaker rijden.

Ik heb zelf het vermoeden dat ze pas in februari naar ons kan komen. Mij lijkt hetniet fijn om haar begin december te halen (mits alles klaar zou zijn) omdat dan in de wenperiode vuurwerk is. En ook fijn als ik haar al wat vaker daar gereden heb. En winter overbruggen is ook wel prettig :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 08:21 



 
Profiel   

Ik zou Guus nog lekker laten staan je hebt daar een binnenbak en een bekende plek en zo kun je op je gemakt alles in orde maken.
Als je in de buurt bent Robijn mag je best wat van mij hebben, ik heb een zakje vol gekregen om te testen. ook een zakje met hop, die is nog niet getest

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 08:57 



 
Profiel   

Als je daar een binnenbak hebt en wat hulp zou ik ook zeker daar nog even de winter overbruggen :j


Ik heb zojuist sinds lange tijd weer een staprondje gemaakt met mijn lieve paardje.
En wat deed hij het goed.
Beetje heet bij de springende koeien, maar bleef wel braaf bij me.
Mijn merrie ook maar weer de valeriaandruppels gegeven omdat het zo enorm lang geleden was dat ze alleen was. En ook die is enorm rustig gebleven op stal.
Dus zit nu met een erg gelukkig gevoel dit te typen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 10:59 



 
Profiel   

Genieten DP.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 12:04 



 
Profiel   

Prima uitzicht zo tussen de oortjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 12:25 



 
Profiel   

Dat blijft toch het beste uitzicht wat er bestaat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 12:37 



 
Profiel   

Wat betreft de Valeriaan bij Pit & Pit, wat gebruiken jullie dan?

er zijn capsules, tinctuur, thee en valeriaanwortel.
https://www.pit-pit.com/search.html?q=valeriaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 11:26 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Als je daar een binnenbak hebt en wat hulp zou ik ook zeker daar nog even de winter overbruggen :j


Ik heb zojuist sinds lange tijd weer een staprondje gemaakt met mijn lieve paardje.
En wat deed hij het goed.
Beetje heet bij de springende koeien, maar bleef wel braaf bij me.
Mijn merrie ook maar weer de valeriaandruppels gegeven omdat het zo enorm lang geleden was dat ze alleen was. En ook die is enorm rustig gebleven op stal.
Dus zit nu met een erg gelukkig gevoel dit te typen.

[ Afbeelding ]


wat fijn om te lezen dat je happy was, de foto's stralen dat ook uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 11:53 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Als je daar een binnenbak hebt en wat hulp zou ik ook zeker daar nog even de winter overbruggen :j


Ik heb zojuist sinds lange tijd weer een staprondje gemaakt met mijn lieve paardje.
En wat deed hij het goed.
Beetje heet bij de springende koeien, maar bleef wel braaf bij me.
Mijn merrie ook maar weer de valeriaandruppels gegeven omdat het zo enorm lang geleden was dat ze alleen was. En ook die is enorm rustig gebleven op stal.
Dus zit nu met een erg gelukkig gevoel dit te typen.

[ Afbeelding ]



Dat ziet er fijn uit zeg. Altijd leuk die blije paardenoortjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 12:07 



 
Profiel   

Vanmiddag komt een rijbakbouwer hier om de situatie te bekijken en advies te geven. Ik ben heel benieuwd.
Tot nu toe is de goedkoopste offerte een nieuwe auto |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 12:09 



 
Profiel   

boemel schreef
Vanmiddag komt een rijbakbouwer hier om de situatie te bekijken en advies te geven. Ik ben heel benieuwd.
Tot nu toe is de goedkoopste offerte een nieuwe auto |(



Heftig he? Ik vind die prijzen momenteel echt om te janken. Onze offerte was een half jaar geleden €18000,-. Mijn man vroeg of hij een optie had voor niet olympische paarden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 12:11 



 
Profiel   

Wat erg toch zo'n prijzen.
Dan besef ik weer dubbel hoe blij ik hier ben dat we voor 800 klaar waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 12:12 



 
Profiel   

Ik loop weer een beetje achter, maar ik lees iets over nog een puppy en een kitten. <3
En het paard van Lynn, dat weer stressvrij door de bak is geweest, fijn!
En mooie buitenrit oortjes!
Boemel succes met de rijbak.
Werkzaamheden van de loonwerker hier om het huis heeft ook aardig wat gekost. Hoeveel precies weet ik niet uit mijn hoofd, maar wel tegen de €30.000.
En dan is er niet eens zand gekomen, zand in de bak en paddock komen uit de vijver.

Daan en ik waren gisteren in huis aan het opruimen op de boven verdieping. DAan kijkt uit het raam. "Wat doen Nick en Bliksem op de bult?"
Liepen die twee ineens los! :=
Er is op dit moment geen maïs meer, en geen afrastering! Dus ze konden zo weg lopen over een land van de boer, 20.000m2... Staan ze met z'n tweeën op de bult te vreten.
Stroom apparaat is kapot en Nick heeft zelf vakkundig het koord open gemaakt. Daar heb ik hem in het verleden al eens eerder op betrapt.
Hij pakt de handvaten en maakt die gewoon los... :roll: :roll: Tandafdrukken stonden er ook in.
Dat paard is soms iets te slim. Maarja hij kan zelfs schilderen. _O- _O-
Vanmorgen had Daan ze in de binnenbak gelaten, zodat ze niet weer konden ontsnappen. Maar ik wilde ze toch even buiten zetten. Frisse neus halen. Lekker in het zonnetje.
Het was "Ik stond er bij en ik keek er naar..." letterlijk. David doet de bak deuren open, Nick loopt in een rechte lijn naar de handgreepjes van de paddock, pakt de handgreep vast en voor mijn neus zit ie aan dat ding te trekken. :') :')
Ik heb de draad geprobeerd strakker te krijgen en ze maar flink wat hooi gegeven in de paddock. Hopelijk staan ze er zo nog in, anders moeten ze voor nood maar in de binnenbak bivakkeren vandaag. En morgen. Tot het stroom apparaat gerepareerd of vervangen is. (Geen idee wat het probleem is!)
We zijn nog steeds niet toegekomen aan de afrastering van de wei. Hele dagen druk. Hopelijk lukt het deze week wel...

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 12:26 



 
Profiel   

kojack schreef
boemel schreef
Vanmiddag komt een rijbakbouwer hier om de situatie te bekijken en advies te geven. Ik ben heel benieuwd.
Tot nu toe is de goedkoopste offerte een nieuwe auto |(



Heftig he? Ik vind die prijzen momenteel echt om te janken. Onze offerte was een half jaar geleden €18000,-. Mijn man vroeg of hij een optie had voor niet olympische paarden :+


Phoe ja.
En wat had je dan voor die eur 18.000?
Ik neem aan goede bodem met drainage?
Want dat kost inderdaad dat bedrag. Al raden ze bij ons nog zeil aan om het grondwater uit te sluiten en dan komen we op eur 20.000.

Voor eb en vloed zit je rond de eur 28.000

Ik schrik er ook van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 12:38 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Wat erg toch zo'n prijzen.
Dan besef ik weer dubbel hoe blij ik hier ben dat we voor 800 klaar waren.


Dat is een heerlijke prijs en zou ik direct voor tekenen :D
Fijn dat het ook zo kan!

We leken eerst voor een paar duizend euro klaar. Maar achteraf hadden we nog beter in de wei kunnen rijden dan in hetgeen rijbak heet.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 12:41 



 
Profiel   

Ja echt erg.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 12:45 



 
Profiel   

Wat een boeven Chasey! En een binnenbak ...dat klinkt luxe! Al zijn de boeven vast liever buiten :D

De loonwerker heeft het druk gehad bij jullie! :D . Ook een heel bedrag!

We hebben hier heel veel geld gestoken in het verduurzamen. We durven de gasleiding er nog niet uit te doen (eerst een paar strenge winters afwachten), maar in principe zouden we energieneutraal moeten zijn.
Het spaargeld is daardoor wel wat sneller geslonken, maar hopelijk met de huidige energieprijzen wel de juiste investering geweest. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 12:46 



 
Profiel   

Dat ziet er wel heel sneu uit ja. Kan me indenken dat je je daar 'bekocht' voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 12:47 



 
Profiel   

Oh chasey, erg vervelend zo'n slimmerik. Zelfs met stroom op de draad krijgen ze natuurlijk geen klap.
Heb er ook 1 gekend die dat snapte.
Daar hebben we toen om de handvat een stukje draad gespannen in een boogje.
Dat onze handen er wel voorzichtig doorheen konden maar een paardenmond niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 12:49 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Dat ziet er wel heel sneu uit ja. Kan me indenken dat je je daar 'bekocht' voelt.


Ach, bekocht voelen ... dat niet eens. De beste man heeft zn best gedaan en hij wordt hier in de omgeving door bijna iedereen geadviseerd, dus ik ga er vanuit dat hij niet goed ingeschat heeft dat dit wat teveel uitdaging voor m is en hij doorgaans goed werk levert.

Het allerergste vind ik dat doordat we al zo laat in t seizoen zitten en de bak verschrikkelijk nat blijft, waarschijnlijk pas volgend voorjaar weer werkzaamheden kunnen laten uitvoeren en we dus een hele tijd moeten aanmodderen.

Daarnaast een stuk keuzestress met wie we nu in zee moeten gaan, voor welk systeem we gaan en hoeveel we maximaal willen uitgeven.

Want hoe duurder de bak, hoe minder te verbouwen en het is hier nog echt niet af.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 12:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 394 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen