Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 529 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 526, 527, 528, 529, 530, 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 

Oh heerlijk toch. Ik rijd normaal gesproken ook toch wel iedere dag :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 08:56 



 
Profiel   

Knap hoor. Al zou ik daar de motivatie voor hebben, ik heb er echt de tijd niet voor. := Er zijn altijd zoveel dingen in en rond huis die moeten gebeuren en ik werk ook gewoon 9 uur op een dag. Ik ga in de winter daarom altijd vooral voor quality time met mijn paarden en pak het fanatiekere rijden wel weer op als het droger/lichter is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 08:59 



 

Dat snap ik helemaal. Ik denk dan, als ik ze in pension had staan zou ik ook willen rijden en de hele reden dat ze aan huis staan is juist ook een stuk ontspanning dus ik geef daar wel prioriteit aan. En ik ben ook minder gaan werken natuurlijk :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:01 



 
Profiel   

Hier ook weinig puf naast alle klusjes, "moetjes" , de kinderen en werk.
Ik heb elk jaar ook wel een dip in de wintermaanden.
Nu wordt het langzaam langer licht en dan komt de zin en energie ook terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:31 



 
Profiel   

Jinte, Ah kijk, de bouw begint al vorm te krijgen. Gaaf!

Wieke, dat ziet er wel mooi uit die takkenhaag.

Solleke, Alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap! Volgens mij had ik dat even gemist.
Hoe voel je je?
En niet meer op ladders klimmen hè?? ;)
Het nieuw stuk zand/paddock ziet er goed uit.

Belker, Mooie wagen!

Lynn, wat vervelend dat de school nog dicht zit. Ontzettend lastig te combineren ook als je veel moet werken.
Succes met de rijles vandaag.

Gisteren op de fiets gestapt. David mee op Nick en Marloes op de fiets.
Rondje door het bos en weer terug. David mocht de heenweg en Marloes op de terugweg op Nick.
Lara moest thuis blijven, die ouwe Oscar mocht wel mee. Hij was alleen wel flink aan het hinkepinken toen we terug liepen. :(:) Maar ik wil hem zijn buitenritjes ook niet ontnemen. Zolang het nog kan... mag ie de kleine ritjes mee.

Ik fietste vast vooruit om m'n stalen ros bij het bos te parkeren. Het is fijn om met een gerust hart de kinderen met Nick 'achter te laten'. Ook als er iemand passeert gaat dat prima.
Kon ik gelijk even de camera instellingen testen. (Ik moet echt nodig een nieuwe, ding is intussen ook al flink bejaard en de lens is al jaren kapot :Y) )

[ img ]

[ img ]

Marloes mocht op de terugweg, bijna bij huis fietste ik vast vooruit. Marloes en Nick kwamen er op hun eigen tempo wel aan.
:)ddd

[ img ]

Aankomend weekend maakt Daan de stallen helemaal leeg. Dan kan er nieuw vlas in en ga ik het uitmesten weer oppakken.
Zoals de stallen er nu uit zien is er geen beginnen aan. Heb het nu al maanden niet zelf gedaan, dus alles moet er uit. Zodat ik met een frisse stal kan beginnen :D
Zodra de laatste paar zwangerschapskilo's er af zijn ga ik het rijden ook langzaam oppakken.
Nog even geduld, want ik zit nog nét boven m'n zelf ingestelde gewichtsgrens voor Nick. En daar wil ik me graag aan houden, ook al kreeg ik gisteren best wel kriebels om er even op te gaan zitten.
Dat komt wel weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:33 



 
Profiel   

Dais_ schreef
Boemel, waar haal je die motivatie vandaan om zoveel met je paarden te doen joh? Ik heb echt nergens zin in :=


Ha ha, ik ben juist gefrustreerd dat ik door het ontbreken van de rijbakverlichting niet vaker wat kan doen :D

Ik weet niet ... heb eigenlijk nooit een motivatieprobleem bij de paarden.
Misschien helpt het dat het beiden fijne voorwaartse en meewerkende paarden zijn.
1 paard heeft wel veel spanningsproblemen, maar zie het iedere keer als een uitdaging om tot de ontspanning te komen en dan ook te stoppen.

Maar, zoveel doe ik ook weer niet met ze hoor.
In principe als er niets geks is, rijd ik ze beide 2 tot 3x per week. En dan nog 1x een combinatie van grondwerk en longeerwerk bij 1 paard. De ander doet mn vriend dan 1x per week.

De paarden werken dus 3 a 4x per week.
Maar, zal wel schelen dat de rijbak echt fijn is, dus hoef zelden over te slaan vanwege slechte bodem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:42 



 
Profiel   

Ik krijg langzaam ook weer steeds meer zin. Met het slopen en bouwen van de schuur, een zieke man, Coronashit, enz. Had ik echt geen zin en energie. Das nu allemaal achter de rug alleen de energie komt niet zo snel terug als ik wil maar gisteren toch weer lekker gereden. Ik merk alleen dat ik heel graag een grotere bak wil. Hij is nu 17/30 en das toch wel krapjes. Zo hou je altijd weer projecten

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:52 



 
Profiel   

Ik snap jullie wel hoor dat er weinig puf/tijd is om paard te rijden.

Scheelt dat de kids hier van mn vriend zijn. Ik de paarden, hij de kids. Zeg niet dat ik niet voor hen kook of was, maar het is toch anders.

Daarnaast heb ik een poetshulp en dat geeft mij een stukje vrije tijd.

Boodschappen doe ik 1x per week.
We hebben een enorme vriezer en met regelmaat kook ik grote pannen pastasaus, soepen, bami en wordt de vriezer gevuld, zodat ik daar uit kan putten bij weinig tijd of weinig energie.

Ik vind deze tijd van het jaar vreselijk. Heb fibromyalgie en ben moe en alles doet pijn. Maar, ik weet ook dat op de bank kruipen en stoppen met rijden het uiteindelijk alleen maar erger maakt.
Bovendien vindt mijn vriend dat ik een leuker mens ben als ik paardrij, want volgens hem word ik irritant als ik maar een beetje in huis hang :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 09:52 



 
Profiel   

Het wordt niet voor niets Vitamine P genoemd :D

Vroeger was ik een stuk fanatieker en ik merk ook dat ik er steeds meer tegen op ga zien des te langer het duurt voor ik er weer op ga. Gelukkig zijn we beiden 'bejaard', dus ook paard móet niet meer zo nodig.

Edit: storende typo


Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 26-01-22 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:32 



 
Profiel   

Nou hier moet ik zelf ook wel eens denken en hup rijkleren aan en gaan. Gisteren had ik de rijkleren niet aangedaan maar wilde gaan kijken hoe haar been was. Zondag een voorbeen iets dikker en warm, gekoeld, gewoon gelest omdat ze niet kreupel was en wat een stuk minder.

Ook even hoofdstel van Monty eens om gedaan bij Guus. Kijken of Cob ook past. Maar neusriem en frontriem is echt Full. Twijfel of de bakstukken eventueel in cob kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:50 



 
Profiel   

Met mijn vorige paard was ik ook altijd op pad. Wandelen of rijden. Gewoon uren met zijn 2'en de polder in, zomer, winter, regen, sneeuw of storm. Ik ging altijd wel iets doen.

Maar met deze 2 paarden verzin ik op 1 andere manier steeds smoesjes waarom ik niks kan doen. Omdat ik mezelf te zwaar vind, omdat ik een waardeloze rijbak heb, omdat ik geen passend zadel heb, omdat... nouja vul het maar in.

Ik heb nu al 7 jaar niet meer fatsoenlijk gereden :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 10:51 



 
Profiel   

Gelukkig hoef ik dan weer geen rijkleren aan te doen, dat zou weer een extra 'brug te ver' zijn :D

Ik rij al 30 jaar niet 'fatsoenlijk' meer, maar hobbel alleen nog maar recrea buiten. Al heb ik ook wel eens de opmerking 'Anky !!' achter me gehoord als Boon eens lekker los was en ik dingen als wijken etc kon doen op het brede tankpad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:04 



 
Profiel   

Ik rij met jodphurbroek maar stap er voor de kleine ritjes ook gewoon in spijkerbroek erop. Net zo makkelijk.
Ik ga zo tuig passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:19 



 
Profiel   

Grappig, ik heb dan al 7 jaar niet meer echt gereden, maar ik loop juist heel vaak in mijn rijbroek en paardrijsokken rond :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:29 



 
Profiel   

Ach, een paard is uiteindelijk niet gemaakt om op te rijden, dus als je er zelf geen probleem mee hebt en je paard staat zich niet te vervelen, dan is het geen probleem.

Vervelender is het als je wel wilt rijden, maar door lichamelijke ongemakken of door angst niet meer aan rijden toe komt.

Paarden hebben is behoorlijk wat concessies doen op andere zaken, het is dan natuurlijk wel fijn als je echt geniet van je paarden.
Maar, dat kan op vele manieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:31 



 
Profiel   

Normaal gesproken rijd ik altijd heel regelmatig. Houd er ook echt rekening mee met de planning.

Maar ik herken het wel wat Boemel zegt over niet rijden door lichamelijke ongemakken of door angst. Ik merk dat ik nu het toch wel een grote drempel vind om nu het rijden op te pakken aankomende vrijdag. Zeker met het positieve collega op het werk maar ik er nu een nog groter punt van. (Even voor de duidelijkheid, ik ben gisteren negatief getest, heb geen klachten en hoef officieel niet eens in quarantaine). Het regent momenteel ook positieven op het werk en door onze werkzaamheden kun je ook niet altijd 1.5 meter afstand houden. Maskers dragen we wel.

Maar dat even daarnaast neergelegd, ik vind het ook wel lastig omdat ik straks als ik het rijden weer ga oppakken dit ook niet meteen naar mijn oude schema kan gaan doen. Ik heb twee paarden te rijden en ik ga niet ze beiden meenemen en eentje niet rijden en eentje thuis laten vind ik geen optie. Ik moet al helemaal niet willen om meerdere activiteiten op een dag te gaan doen. Ik werk fulltime en dat betekent dus dat ik enkel de komende tijd kan gaan rijden als ik vrij ben. Maar ja, twee dagen achter elkaar rijden en dan weer een week niet is ook niet fair voor de paarden. Pas als mijn enkel sterker wordt kan ik weer gaan proberen om na het werken te gaan rijden zegt de fysio maar dat is niet zo een twee drie.

Paardrijbroek draag ik enkel als ik daadwerkelijk ga rijden, anders gewoon een joggingbroek of spijkerbroek. Lange sokken heb ik niet eens meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:24 



 

Toen ik angstig was vermeed ik rijden ook echt als de pest.

Sinds gisteren merk ik eindelijk wat vooruitgang. Ik kan zelfs wat zitten.
Van het weekend proberen zelf auto te rijden en misschien zelfs even te paard zitten (niet rijden) om te kijken hoe het er voor staat :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:26 



 
Profiel   

Geen idee of het je kan helpen, maar zo'n wolletje of gel voor op het zadel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:27 



 
Profiel   

Een kussen met een gat erin zodat er minder druk op komt? Een zwembandje bijvoorbeeld. Zo min mogelijk druk op je stuitje helpt wel is mijn ervaring.


Mijn paarden waren net zo baldadig in de paddock dat ik dacht dat ze door de draden zouden vliegen. Ik heb ze op de track gegooid die eigenlijk nog iets te nat is naar mijn zin. Ze hebben 2 x keihard heen en weer gescheurd, 4x gerold, en nu lopen ze als 2 kleipaardjes grasjes te zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:45 



 
Profiel   

Die moesten duidelijk even een ei kwijt :)

Ik heb net weer een halve baal hooi weggegooid; vreselijk veel eikenblad en takken en het rook ook niet lekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:47 



 
Profiel   

Mooie plannen Robijntjah! Fijn dat er vooruitgang is.

Dais... stiekem wel leuk die paardenbommetjes ...en varkentjes :D

Balen van het hooi DubbelFun. Zonde! Maar, beter weggooien dan zieke paarden. Hopelijk zijn de andere balen beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:50 



 
Profiel   

Ze waren ook echt aan het knorren :')

Balen van het hooi DF. Ik heb nu ook een baal die ze niet graag eten. Ik zie er alleen niks aan.

Ik gooi de resten hooi steeds in de modder als pad zodat ik er beter over kan met de kruiwagen. Heeft het nog nut :') het werkt prima zolang je er elke dag een nieuw laagje op legt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 12:52 



 
Profiel   

@dais: maar zit je dan niet op een bepaald moment met een giga dikke stinkende/rottende laag??

Ik baal ook wel want ik heb er nu nog 2 liggen en had de intentie om zaterdag nieuw te gaan halen, ik weet niet of ik dat nu nog redt. Ik kán doordeweeks er ook wel terecht... als ze thuis zijn, maar hij heeft liever dat alles op zaterdag komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 13:01 



 
Profiel   

Nee, afgelopen zomer heb ik ook veel hooi op een slechte plek gegooid. Dat raadde iedereen me toen ook af, maar toen had ik het al gedaan.

Nu is dat stuk droog en er groeit gras :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 13:04 



 
Profiel   

Goede voedingsbodem blijkbaar :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 13:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 529 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 526, 527, 528, 529, 530, 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen