Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 375 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Ik zou voor de inloop gaan. Is er geen optie om het pleintje van 5x5 ook te vergroten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 09:53 



 
Profiel   

Ligt inderdaad aan het type paarden. Met die van mij zou het prima gaan, die 2 zijn net een siamese tweeling. Als de doorgang maar breed genoeg is, want ook dat doen ze naast elkaar :D

Balen van het afgevallen ijzer Lynn! Altijd vervelend als een hoefsmid vervolgens niet reageert (of gewoon niet op komt dagen, of aaaaaltijd te laat is als in... úren te laat). Ik kon zelfs een keer niet op wedstrijd omdat mijn smid me maar weer eens had laten zitten en mijn vorige paard toen een ijzer afgetrapt had. En er kon niet eens een sorry vanaf. Echt heel wat uren onnodig op stal zitten wachten |o . Gelukkig is die tijd voorbij :D

Mooie foto's met die mist DuoPenotti! :D

Mjoor, wat een mooie plek! Veel succes met de verbouwingen/werkzaamheden nog :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:00 



 
Profiel   

Ik zou de inloopstal doen maar kijken of het pleintje groter kan.
5x5 is best krap als ze elkaar eens in de haren zitten en willen draaien oid.
Mijn inloopstal is 8x3 maar de uitloop is denk zo'n 300m2 en dat gaat met 1 d-pony, 1 e-pony en 1 shet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:26 



 
Profiel   

Klinkt erg bekend Dais := Om diezelfde redenen ben ik ook van smid gewisseld, was er ZO klaar mee!! _-:(

Jaa, ik zou hier ook voor de inloopstal gaan inderdaad :j En welkom terug :) Jammer dat je omaatje weggevallen is op die manier, en dat je koudbloed spat heeft.. gelukkig kun je nu zelf de stalling aanpassen op zijn 'wensen'...

Haha en hier hebben de mini's ook het gaas bol-geschuurd _O-
Toevallig hebben wij vrijdag doorgegeven dat we nog een stalwand willen, in dezelfde stijl, i.p.v. dat we een muurtje gaan metselen :P Met mijn sloopkogel van een Tamme, die waarschijnlijk in die stal gaat komen, durf ik een muurtje metselen niet aan :=

Vind het 's nachts trouwens al best fris! Hebben jullie alweer dekens op? Om te voorkomen dat m'n Quarter weer zo'n enorme vacht aan gaat maken en ik niet hoef te gaan scheren... zodat we nog wel een beetje kunnen trainen.. denk ik eraan om toch al een dekentje op te leggen 's nachts.. hij is namelijk alweer flink aan het verharen... de mini's hebben al een lekker vachie gemaakt :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:37 



 
Profiel   

Ik zou zo wie zo zorgen voor optie van stallen die dicht kunnen; ik heb er hier ook 2 staan die echt dikke mik zijn, maar zodra ik ze op het plaatsje voor de stallen zet (betonplaten van ik gok 5 breed en 7 lang) gaan ze lopen donderjagen en zie ik dus grote binnen het kwartier al 3 x bijna op zijn plaat gaan. Ik vind het dus te klein om ze er los op te laten zeg maar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:39 



 

Ik zou hem dan snachts lekker opleggen Natasja, zeker als je in de gelegenheid bent om te wisselen in de ochtend. Ik ben daar echt te lui voor dus ik ga gewoon lekker simpel voor laten scheren wanneer ze in het haar zitten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:54 



 
Profiel   

Ik ga de pony ook gedeeltelijk scheren binnenkort, die heeft alweer zo veel vacht dat ze nu al haar energie om te werken kwijt is. Maar die blijft verder dekenloos staan. De rest mag lekker teddy worden, want weet nog niet of wij wel weer kunnen rijden dit jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 11:06 



 
Profiel   

Hier mogen ze nog even lekker teddy worden. Bij Indy ga ik dit jaar toch weer een deken opleggen. 1 jaar niet gedaan, maar haar lijf trekt dat niet lekker en ze wordt er chagrijnig van. Bij Quinta weet ik het nog niet. Zij is echt een moddermonster en ligt graag in de klei te rollen. Heerlijk voor haar, maar als ik dan wil rijden is ze onmogelijk schoon te krijgen.

Ik ben nog in dubio, maar als ik dekens opleg is het toch vaak pas laat zodat ze wel wat wintervacht hebben aangemaakt.


Ze eten hier serieus al veel meer hooi trouwens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 11:38 



 
Profiel   

De wintervacht is al aangemaakt... hij moet alleen nog verder uitgroeien :D
Boon is nu heerlijk velours en we gaan zien wie het gaat winnen qua lengte... de shet of de paint...
Een deken opleggen heeft bij mij iig nog nooit geholpen met minder vacht aanmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 12:02 



 
Profiel   

Dit is het eerste jaar dat ze hier op stal gaan 's nachts in de winter, ik ben benieuwd of dat iets uit gaat maken qua haar. Anders gaat ook de scheermachine er over. Vorig jaar in september al gedaan, dan is het 's winters weer een beetje aangegroeid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 12:50 



 
Profiel   

Oh, dank voor alle input!! Het pleintje kan nog een keer zo groot gemaakt worden maar dat word even nadenken hoe want de helft is goed netjes betegeld (waar ze nu op kunnen) maar de andere helft is beton wat allemaal kiezeltje en steentjes loslaat en ze dus constant op de steentjes trappen niet handig. Maar zou wel kunnen dat stukje erbij nog.

We gaan het toch even proberen de 4 bij 10 plus de paddock. Het is een dubbele deur dus hele ruime ingang wel. Als het echt niet werkt kan er altijd een tussenwand in en dan gewoon 2 aparte stallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:12 



 
Profiel   

Hoe zit het met de voerbehoefte van deze 2 paarden?
Is dat best gelijk is samen wel zo leuk.
Is dat nogal uiteenlopend dan kan in de nacht apart wel een oplossing zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:16 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Hoe zit het met de voerbehoefte van deze 2 paarden?
Is dat best gelijk is samen wel zo leuk.
Is dat nogal uiteenlopend dan kan in de nacht apart wel een oplossing zijn.


Krachtvoer krijgen ze niet op een vitaminekorrel na en supplementen dat geef ik ze gewoon 1 keer per dag in een bakje dus maakt niet zoveel uit hoelaat.
Qua hooi gaat het nu ook prima, ze krijgen hooi uit netten en de mini stopt wonder boven wonder gewoon met eten als hij vol is. Hij eet niet door tot hij erbij omvalt.. Dus tot nu toe regelt zich dat wel. Met 2 grote hooinetten kunnen ze de nacht sowieso prima doorkomen. Daar ben ik niet zo bang voor. En anders krijgen ze er eentje in plaats van 2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:34 



 
Profiel   

Vrijdag de 3e snee gemaaid.
Meteen met maaien al verkocht. Dus wanneer het in de pak gaat geen idee.
Maar het is nu net wel al op rol gelegd.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 16:30 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Vrijdag de 3e snee gemaaid.
Meteen met maaien al verkocht. Dus wanneer het in de pak gaat geen idee.
Maar het is nu net wel al op rol gelegd.

[ [url=m/9eTghe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb je die nog voor paarden of koeien ed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 16:54 



 
Profiel   

Licht heeft invloed op vacht, temperatuur / dekens in principe niet. Of in ieder geval niet om te voorkomen dat je zou moeten scheren. Dus als je ze niet wil scheren, moet je ze vanaf de kortste nacht op stal gaan zetten met licht aan tot een uur of 22.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 17:01 



 
Profiel   

En waarschijnlijk niet zomaar licht, maar ook nog speciale daglichtlampen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 17:10 



 
Profiel   

belle_boef schreef
DuoPenotti schreef
Vrijdag de 3e snee gemaaid.
Meteen met maaien al verkocht. Dus wanneer het in de pak gaat geen idee.
Maar het is nu net wel al op rol gelegd.

[ [url=m/9eTghe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb je die nog voor paarden of koeien ed?

Geen idee waar de koper dat weer aan verkoopt.
Is de loonwerker die hier altijd alles doet die het van ons heeft nu. Wij kunnen hier niets mee. Te nat. En hij wist nog wel iemand.
Voor ons fijn dat het er af is. Anders gaat het te lang de winter in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 17:48 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
En waarschijnlijk niet zomaar licht, maar ook nog speciale daglichtlampen :)


Kom weer even onder mijn meeleessteen vandaan

Nee, gewoon een lamp aan tot ongeveer 22.00 scheelt hier al enorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 18:25 



 
Profiel   

Mijn ervaring hier is ook dat de lamp aan tot bijna middernacht echt veel scheelt. Mijn paarden krijgen wel een deken op, vooral mijn warmbloed want die heeft een hekel aan regen. Ik vind het nu alleen overdag nog te warm al twijfel ik wel over vannacht. Straks maar even kijken hoe koud het echt is in de stal. Al kijk ik net naar het weerbericht voor deze regio en het zou boven de 12 graden blijven vannacht, geen deken dus :D

Maar sinds mijn paarden aan huis staan en ik dus tot laat licht aan heb (ze staan best even in het donker buiten) heb ik mijn warmbloed niet meer hoeven scheren. En mijn IJslander heeft ook een hele beschaafde wintervacht aldus kenners. Hier gewoon LED TL-balken. Verder niets bijzonders.

Paarden vreten zich wel echt vol op het lange, natte gras, ze eten bijna geen hooi momenteel 's nachts. Wel wat maar lang niet zoveel als normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 18:38 



 
Profiel   

Ik ga dit jaar ook de ruin dekenloos proberen.
Vorig jaar met dekens maar dat blijft gedoe met wisselen en geeft mij kopzorgen haha.
Hij is wel wat gevoelig op de spieren dus even kijken of het ook echt lukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 18:41 



 
Profiel   

Hier komt ook nog een 3e/4e snede af als het goed is, die gaat dan met de koeienboer mee. Voorste stuk heeft hij na onze 1e snede al 2x gemaaid nu en achterste mag hij na onze 2e snede nu ook nog een keer meenemen.

Ik hoop wederom dat Elevada deken loos rond komt maar zal wel weer niet lukken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 19:00 



 
Profiel   

Dekens, echt ellende vind ik het. Ik heb echt zoveel dekens en niet 1 die 100% goed past.

Ik heb vandaag een tl balk boven Indy haar stal gemonteerd. Stond al lang op mijn to do lijstje en met de aankomende winter wilde ik het toch graag eens gedaan hebben. Normaal doet mijn man dat soort klusjes, maar die kampt nu al ruim een jaar met een rughernia dus er zat niks anders op dan mijn hoogtevrees te overwinnen en het zelf te doen.

Niet alleen heb ik mijn hoogtevrees overwonnen, maar het werkte ook allemaal nog in 1x :D. Supertrots op mezelf :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 19:30 



 
Profiel   

Dat is altijd fijn als het in een keer hangt en werkt! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 19:35 



 
Profiel   

Met name op koude natte dagen leg ik een deken op. Droge koude dagen doe ik hem af. Met mijn nieuwe moet ik evn kijken hoe of wat. Elsa gaat zaterdag weg en de shetlander krijgt geen deken op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 19:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 375 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen