Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 12:14

Wij hadden brahma's.Nu tijdelijk niks. Eerst verbouwen, opruimen en nieuw kippenhok aanleggen.
Gemoedelijke kippen, Haan kraaide wel wat. Echter voor de toekomst gaan we voor wat anders gezien ik met brahma hanen continue pech had.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:18

@kvulden: jeetje, dat soort dingen wordt je 10 jaar ouder van ;( Gelukkig alles goed gegaan en wat heerlijk dat er meteen mensen meedenken zoals die buschaufeur.
Wat goed ook dat je rustig bleef. De laatste keer dat Boon me zoiets flikte konden ze me thuis horen }> en na die sessie was ze ook weer poeslief. Nu scheelt het dat het bij die van mij geen stress is, maar pure ballorigheid.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:24

Misschien was het ook wel fris. Ze heeft eigenlijk nooit stress. Ze heeft het al een keer eerder gedaan, toen kwamen we een wei met hengsten tegen. Ze is hmin het verkeer echt supermak.

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:27

Jeetje kvulden, wat een ochtend. Fijn dat er niks gebeurd is. Met dank aan een fijne bus hauffeur.

Hier geen kippen. Ik greep vroeger altijd in de kippenstront dus ik wil ze niet. Die van de buurman lopen wel los en scharrelen hier ook rond. Tot onze logee hond er is. Dan zijn ze weg, letterlijk en figuurlijk.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:34

Ik heb één kip gehad, die was ontsnapt met het ruimen van de schuur van de buren. Het beest zag er niet uit; kale kont, totaal geen vleugels en nog maar 1/4 van wat een snavel hoort te zijn. Hij mocht bij ons vrij rondlopen en maakte voor de nacht altijd een nestje onder de waterbak in de stal van mijn toen nog levende paard. En 's ochtends liep hij altijd om het huis naar de achterpui om tegen het raam te tikken voor wat lekkers. Als je buiten in de zon zat kwam hij op de armleuning zitten.
Kluuk heeft hier nog een paar mooie jaren gehad en wij eieren. Op een bepaald moment werden dat alleen maar windeieren en een week later lag hij dood in zijn nestje.
Af en toe komen de kippen van de buren even buurten en dat vind ik mooi genoeg nu.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:55

greendragon schreef:
Wij hebben nu 6 krieltjes, Chabo en Cochin. dat zijn echt wel knuffelkipjes. Super tam en maken niet zo veel lawaai. Ik vind het kraaien van van mijn haantje heerlijk wakker worden... Je moet je best doen om hem te horen, dus totaal geen last van. Iedereen in de omgeving heeft kippen, dus het hoort echt bij het heerlijke plattelands gevoel

Geven die ook eieren? Wij hebben vroeger standaard leg kopjes gehad, maar als ik opnieuw kipjes zou doen vind het het wel leuk om een wat bijzonderder kopje rond te laten rennen, bij voorkeur eentje die niet teveel herrie maakt en ook nog eitjes legt :+

Nu we het over kippen hebben bedenk ik me trouwens dat ik de haan van de buren al een hele tijd niet meer gehoord heb, soepkip geworden? :=

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:05

Hier ook kippen 3 stuks. Elke dag 3 eitjes. Ze lopen wel in een ren.

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:07

Wendely wat een prachtige foto's!

Kvulden oef dat is schrikken!

Hier komen ook op korte termijn kippen! Hok staat al klaar.

Net even sneeuwpret met de jaarling (oke bijna 2 jarige) in de wei
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:09

Ik weet wel dat mijn ex-buren altijd veel last van ratten hadden bij de kippen.

@jinte: die heeft er duidelijk lol in :)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:12

En ik maar denken: sinds gisterochtend al stil in het topic! Dat kán niet!! NIEUW TOPICCC!!! :D Thanks Belle_Boef! Echt leuk gedaan!! En gelijk al zulke spannende verhalen! :oo

Lekker wakker worden LN.. -O-
En wat een ochtend kvulden! :oo Dat zijn echt vreselijke momenten... knap dat je toch nog een keer langs de weg bent gaan wandelen! En slim! Maar snap dat het je zelfvertrouwen niet ten goede komt...

Haha jaaa, mijn insta is warnaar.hoeve :D Leuke berichtjes allemaal :D En ja, Kevinzondervoorpluk heeft 't ook naar z'n zin gehad _O- Hahahaha :') Moet het hem eens vertellen, voor ie zo wordt aangesproken en er niets van begrijpt _O-

Wendely!! Wat gaaf om jou hier tegen te komen!!! Ik geniet altijd 100uit van de foto's in de Friese paarden groep op FB, ik ben zó stik jaloers op jouw leefomgeving <3 Wat is het prachtig daar, incl. je paarden <3 <3 Ben zo blij dat je hier het topic komt versterken! :D Vooral veel foto's plaatsen haha :D

Lekker die tegels in de stal Kirsten! En heerlijk hè, dat het duidelijk al wat langer licht is!! :+:

Leuke foto Jinte!! :D Lekker racen!

Wij dus gisteren plantjes geplant :D En lekker veel inspiratie en kennis opgedaan bij Prairy :D Wát een gaaf project hebben jullie, echt heel leuk om een kijkje genomen te mogen hebben :D En de skibril, dat was echt een gouden tip!!! Hoe vaak ik die meidoorn stekels tegen m'n brilglaasjes aan heb zien tikken, die anders in m'n ogen hadden gezeten!! :oo _/-\o_
Hier nu lekker zonnetje, dus zo naar buiten en met de paarden aan de gang :D Heb me voor de komende maanden weer 's ingeschreven voor crosstrainingen, dus ik moet opa Splashy maar weer 's serieus op gaan pakken :):)

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:13

Jade schreef:
greendragon schreef:
Wij hebben nu 6 krieltjes, Chabo en Cochin. dat zijn echt wel knuffelkipjes. Super tam en maken niet zo veel lawaai. Ik vind het kraaien van van mijn haantje heerlijk wakker worden... Je moet je best doen om hem te horen, dus totaal geen last van. Iedereen in de omgeving heeft kippen, dus het hoort echt bij het heerlijke plattelands gevoel

Geven die ook eieren? Wij hebben vroeger standaard leg kopjes gehad, maar als ik opnieuw kipjes zou doen vind het het wel leuk om een wat bijzonderder kopje rond te laten rennen, bij voorkeur eentje die niet teveel herrie maakt en ook nog eitjes legt :+


Jazeker leggen ze eieren. Ze zijn niet zo groot natuurlijk. En ze leggen een stuk minder per jaar dan een legkip. Dus daar moet je geen fabrieksproductie verwachten. Maar in het voorjaar krijgen we de eitjes niet weggegeten en geven regelmatig wat kado aan vrienden. Aan het einde van de zomer wordt het duidelijk minder en in de winter moet ik naar de supermarkt... Ik moet me nog eens verdiepen in het invriezen van eieren...

ja, ik moet eigenlijk eerlijk bekennen dat als iemand me zou dwingen te kiezen tussen paarden óf kippen, dat ik daar serieus erg veel moeite mee zou hebben. Ik besteed bijna net zo veel tijd aan mijn kipjes als aan de paarden... Gelukkig heb ik de tijd, ruimte, geld om niet te hoeven kiezen en geniet ik dus lekker op alle fronten... :D

Kvulden, wat een }:) . Daar krijg je wel hartkloppingen van. Goed dat je zo rustig bleef. _/-\o_
Had je alleen een halster om? Misschien zou je volgende keer met een hoofdstel /kaptoom kunnen proberen? Daar heb je soms nét even wat meer mee te zeggen... Gelukkig goed afgelopen...

DubbelFun schreef:
Ik weet wel dat mijn ex-buren altijd veel last van ratten hadden bij de kippen.

Ik heb mijn kippenren ratproof gemaakt, maar daar zit ook wel eens sporadisch een rat. Ik heb meer last van de ratten bij mijn wilde-vogels-voerplaats aan de andere kant van de tuin in de boomgaard... en in de mesthoop... En er komt elke nacht een rat in mijn paardenstal op bezoek. Die snoept de niet verteerde graantjes uit de mest van mijn merrie...

Blijkbaar hoort dat er bij.... -O-
Laatst bijgewerkt door greendragon op 24-01-21 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:15

Echt greendragon?! Zijn kipjes zó leuk?! :oo Wat doe je dan zoal als je tijd besteedt aan je kipjes?! :D Ik twijfel nog steeds of ik het nou wel/niet wil :') Ergens lijkt het mij heel leuk en gezellig, en ergens ben ik doodbang voor kippen, vind ik ze stinken en heb ik 't idee dat ze alles overhoop halen _O-

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:29

Ik zie vooral op tegen gedoe met bloed luis :') 1x gehad en ik weet nog goed dat ik overal kriebelende beestjes voelde na het schoonmaken van het hok en in 1 streep ben doorgerend naar de douche om te strippen en alles in de was te doen _O-

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:32

xXutopiaXx schreef:
Echt greendragon?! Zijn kipjes zó leuk?! :oo Wat doe je dan zoal als je tijd besteedt aan je kipjes?! :D Ik twijfel nog steeds of ik het nou wel/niet wil :') Ergens lijkt het mij heel leuk en gezellig, en ergens ben ik doodbang voor kippen, vind ik ze stinken en heb ik 't idee dat ze alles overhoop halen _O-



Oh, don't get me started :)

nou ja, ik heb ontdekt dat kipjes gewoon super tam te maken zijn, net als veel andere vogels zoals parkieten enzo.. En ik zit dus net zo graag bij de kipjes in de ren te kijken naar wat ze doen (kippentv) als dat ik naar kauwende paarden sta te kijken in de stal of op de wei. *D

Mijn kipjes hebben allemaal een naam en ook allemaal een eigen persoonlijkheid. Mijn witte chabo Fientje is 9 jaar oud en heb ik van kuiken af aan. Ze wilde vroeger niets van me weten, maar springt nu bij me op schoot en laat zich als een katje aaien totdat ze in slaap valt. Vindt ze heerlijk..
Mijn zwarte cochin kriel Mora is nu net 2 jaar oud. Die komt altijd als eerste aangerend als ik met de snoepbak aan kom. Ze 'praat' tegen me...
Coco is mijn witte cochin krul van 3 jaar oud. Zij houdt niet van hoogtes, dus je hoeft haar niet op te tillen, maar ze vindt het wel fijn om geaaid te worden als ze met de pootjes op de grond mag blijven.Als ze het zat is pikt ze naar me ( zachtjes hoor, niet gemeen). Zij gaat 's avonds altijd op de mestplank zitten in plaats van op stok. Die kom ik dus elke avond even weer op stok zetten...
En mijn haantje is een beetje een watje. Dit vindt het serieus ook heerlijk om geaaid te worden. Hij pruttelt soms een beetje tegen, maar als hij eenmaal stevig zit op schoot of mijn arm, gaat hij heel stil zitten en moet ik hem op gegeven moment weer op de grond zetten, anders gaat ie niet meer weg. Hij heeft me nog nooit gepikt of vervelend gedaan. .

Uiteraard worden ze alleen zo tam als je er inderdaad veel tijd aan besteed en ze al jong vaak in handen hebt... En iemand hier heeft een onderschrift over paarden en schoenen in verschillende kleuren :) Nou ja kipjes zijn er ook in alle kleuren en maten en dat is in het algemeen een stuk goedkoper om te verzamelen :j
En hier is alles brandschoon in het kippenhok. Die stinken echt niet...
Ik heb mijn kippenhok zo ingericht dat ik in 12 jaar nog nooit een bloedluisprobleem heb gehad... In dat soort dingen zit natuurlijk ook de tijd die ik er in steek..

cheybinky

Berichten: 862
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: Denekamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:38

belle_boef schreef:
Wij hadden brahma's.Nu tijdelijk niks. Eerst verbouwen, opruimen en nieuw kippenhok aanleggen.
Gemoedelijke kippen, Haan kraaide wel wat. Echter voor de toekomst gaan we voor wat anders gezien ik met brahma hanen continue pech had.


Vraagje, brahma kippen, zijn die ook goed voor de leg? Ben opzoek naar een gaaf ras wat leuk is om te zien, èn ons voorziet van eieren.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:42

Ik heb echt vogel angst dus er komt geen kip in hier.

DuoPenotti

Berichten: 29505
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:56

Robijntjah schreef:
Ik heb echt vogel angst dus er komt geen kip in hier.

idem hier.
Geen kippen hier, al zullen de honden ze ook niet heel laten.

Kvulden, gelukkig alles goed afgelopen, maar daar word je echt niet blij van.

Lynn, gelukkig bij jou ook alles oke. Ook geen fijn wakker worden.

Jinte, mooie sneeuw foto

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:08

cheybinky schreef:
belle_boef schreef:
Wij hadden brahma's.Nu tijdelijk niks. Eerst verbouwen, opruimen en nieuw kippenhok aanleggen.
Gemoedelijke kippen, Haan kraaide wel wat. Echter voor de toekomst gaan we voor wat anders gezien ik met brahma hanen continue pech had.


Vraagje, brahma kippen, zijn die ook goed voor de leg? Ben opzoek naar een gaaf ras wat leuk is om te zien, èn ons voorziet van eieren.

Mijn brahmas leggen prima. Beter dan de rest denk ik. Nu al een tijd geen eieren maar ik zag vanochtend één van de brahmas op het leg nest zitten. Zo eens kijken.

Afbeelding

Kvulden dat is schrikken! Gelukkig niks gebeurd!

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:09

Kvulden wat schrikken! Gelukkig een oplettende chauffeur

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:12

Hier ook geen kipjes, zou ze dan overdag los willen laten lopen. Maar ik denk dat de buizerd dat wel een lekker idee vind :Y) Dus we doen het niet. 3 paarden, 2 bouviers en dat is genoeg :D

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:14

Hier ook geen kippen. Ik vind ze hartstikke leuk, maar er lopen/vliegen hier veel roofdieren. Bij de buurman zijn een tijdje terug alle kipjes doodgebeten. Dat zou ik echt vreselijk vinden.

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:18

Kom hier maar keertje kennis maken Natasja, kun je zien wat ze aanrichten die kipsen.

Jeetje kvulden .. Wat een actie van je paard. Mooi dat de busmeneer meedacht!

Mooie sneeuwfotos en Noorwegen foto's :+:

Hoe kom je daar terecht wendely ?

Hier heeft de Bullmastiff onze hazelaars en een deel van de wilgen afgeknaagd...

cheybinky

Berichten: 862
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: Denekamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:19

Vraagje, brahma kippen, zijn die ook goed voor de leg? Ben opzoek naar een gaaf ras wat leuk is om te zien, èn ons voorziet van eieren.[/quote]
Mijn brahmas leggen prima. Beter dan de rest denk ik. Nu al een tijd geen eieren maar ik zag vanochtend één van de brahmas op het leg nest zitten. Zo eens kijken.

Afbeelding

Kvulden dat is schrikken! Gelukkig niks gebeurd![/quote]

Ze zijn wel heel leuk zeg <3

_Lorette_

Berichten: 12084
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:24

Nieuw topic! Ik moet nog even bijlezen.

Kipjes zijn geweldig. Schoonzus & zwager hebben knuffelkipjes. Ik ben er zelf niet heel handig mee, omdat ik het niet gewend ben, maar ik vind ze erg leuk. Hier durf ik het niet aan. De vorige eigenaren van onze woning kregen het niet voor elkaar om ze veilig te houden en ik zou dat ook echt een groot drama vinden. Dan maar geen kipjes.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 14:26

cheybinky schreef:
belle_boef schreef:
Wij hadden brahma's.Nu tijdelijk niks. Eerst verbouwen, opruimen en nieuw kippenhok aanleggen.
Gemoedelijke kippen, Haan kraaide wel wat. Echter voor de toekomst gaan we voor wat anders gezien ik met brahma hanen continue pech had.


Vraagje, brahma kippen, zijn die ook goed voor de leg? Ben opzoek naar een gaaf ras wat leuk is om te zien, èn ons voorziet van eieren.


Ik had tijdens het legseizoen wel kippen die dagelijks legde. In de winter legde ze bij mij niks maar werk ook niet met lampen om ze voor de gek te houden