Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 09:43

Prachtig toch die sneeuw! <3

Ik hoop dat ik zo meteen ook enkele sneeuwfoto's kan maken. :))

rover_
Berichten: 1360
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 09:48

Mooi die sneeuw!

Leuk kuikens Karin, vorig jaar voor een vriend alles uitgeplozen en op de Australorp uitgekomen. Echt leuke kippen, vliegen niet veel, mak, mooi, goede leggers (en kunnen oud worden). Zit een fokker in Brabant.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 09:52

Lynn_Nikita schreef:
Hele plannen om buiten te rijden.... ligt er sneeuw. Gaver


Kat bleek buiten te zijn en miauwde mij wakker om binnen te komen. Meteen maar naar het toilet (alleen beneden) als ik dan toch beneden ben. Ik kijk achterom staat mijn ruin op de wei.( handig die sneeuw, alles is een stuk lichter buiten) Kon ik ook nog in mij pyjama naar buiten in de sneeuw. Hoorde o de paddock maar de doorgang was deels gesloopt.de andere 2 stonden nog op de paddock naar hem te kijken Nu ben ik al een Uur klaarwakker en bijna instaat om maar op te staan



Wat een nacht. Veel schade ?

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 09:53

DuoPenotti schreef:
Toen ik vannacht wakker werd zag ik dit :)

[ Afbeelding ]

Mooi plaatje om mee wakker te worden

DubbelFun

Berichten: 88682
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:05

Leuk al die nieuwe mensen :)

Een paard van 31 die nog onder het zadel is is best wel bijzonder !

Hier geen sneeuw (gelukkig) al is het best mooi om zo te zien.

Hier zijn de paarden ook weer buiten gebleven vannacht en Boon had haar deken goed gepaneerd.
Gisteren had ik bij de Welkoop een zak wortels mee genomen en die laten ze zich goed smaken, ik mag zowaar Peps dan een aai over zijn neus geven :)

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:20

Karin_deB schreef:
Nou ben ik ook benieuwd naar de insta van natasja :')

20m2, dat is klein :oo heb je dan wel een keuken en badkamer?

Hier zijn wij ons aan het verdiepen in kuikens houden.
Wil er 4 kopen en samen met de kindjes op laten groeien. Floor heeft al namen bedacht: Anna, Elsa, Sven en Olaf :D

Waarnaar hoeve, dan moet je m kunnen vinden!

Afbeelding
Leuk kipjes! Wij hebben Anna, Merida en Tiana. En Rambo :Y)

Hier geen sneeuw, veel regen, en vannacht een flinke hagelbui.
Ik heb gisteren een snee in de rug van mijn hand getrokken aan een koord-oog-bebestigings-beugeltje en nu is mijn hand dik en doet flink zeer. Moest ook zo lomp uiteraard dat het meteen 6cm lang is.. zal leuk worden zo in de kou

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:29

Lijkt me gezellig om mee te komen kletsen :)

Zal me dan ook even kort voorstellen, 31 jaar en ben samen met mijn vriend geëmigreerd 6 jaar geleden. Sinds 3 jaar onze eigen boerderij met 7.5 hectare grond/bos een natuurlijke 'paddock paradise', zonder paddock dan :') We hebben inmiddels een hoop nieuwe omheining gezet. Rijbaan en longeerring aangelegd. 4 nieuwe stallboksen gebouwd en schuilstal is in aanbouw. Zomers produceren we ons eigen hooi. Zelf 1 paard en 3 in stalling.

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:31

Leuk een nieuw topic, leuke intro!

Veel nieuwe mensen. Welkom!

Deze nacht ook wel sneeuw, maar was al weg als ik deze ochtend ging voeren.
Tegels liggen in de stallen, zo fijn! Heb alleen een foto van halverwege toen nog 2 tegels aangepast moesten worden.
Net voor de donker nog even kunnen rijden. Is echt al een stuk langer licht. Heerlijk.
We hebben ook bewoners in onze nestjes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 10:32

Welkom Wendely, waar woon je?

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:39

belle_boef schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Hele plannen om buiten te rijden.... ligt er sneeuw. Gaver


Kat bleek buiten te zijn en miauwde mij wakker om binnen te komen. Meteen maar naar het toilet (alleen beneden) als ik dan toch beneden ben. Ik kijk achterom staat mijn ruin op de wei.( handig die sneeuw, alles is een stuk lichter buiten) Kon ik ook nog in mij pyjama naar buiten in de sneeuw. Hoorde o de paddock maar de doorgang was deels gesloopt.de andere 2 stonden nog op de paddock naar hem te kijken Nu ben ik al een Uur klaarwakker en bijna instaat om maar op te staan



Wat een nacht. Veel schade ?


Er ligt een boom op mijn omheining zag ik net, paar paaltjes kapot, draad plat een nu kijken hoe ik die boom eruit krijg. En mijn reservepaaltjes raken op nu

DubbelFun

Berichten: 88682
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:45

@lynn: balen ;( Boom in stukjes zagen maakt hem wat hanteerbaarder, anders heb je groot materieel nodig.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:47

Belle_boef, Noorwegen :)

Netjes die rubbertegels in de stal Kirrr! Ik heb ook matten in de binnen in de stalgang om het uitglijden met winterbeslag onder tegen te gaan. Ook in de boksen, geeft toch wat meer isolatie.

Hier een hoop sneeuw, zeker een meter bijgevallen de afgelopen 3 dagen.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:49

Lynn_Nykita, in stukken zagen of misschien eruit slepen met de auto bij gebrek aan een trekker?

Prairy
Berichten: 9076
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:53

Hier ook sneeuw, kun je mooi zien hoe strak we de haag hebben geplant!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een bonus <3

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88682
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:59

Zit er een beestje op de stam?? Kan net niet zien wat het is, maar logisch ijkt een eekhoorntje :)

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 10:59

wendely schreef:
Belle_boef, Noorwegen :)

Netjes die rubbertegels in de stal Kirrr! Ik heb ook matten in de binnen in de stalgang om het uitglijden met winterbeslag onder tegen te gaan. Ook in de boksen, geeft toch wat meer isolatie.

Hier een hoop sneeuw, zeker een meter bijgevallen de afgelopen 3 dagen.


Dat vraagt om foto's <3

Prairy
Berichten: 9076
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:01

DubbelFun schreef:
Zit er een beestje op de stam?? Kan net niet zien wat het is, maar logisch ijkt een eekhoorntje :)

:j <3 Ik ben echt gek op eekhoorns!

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:04

Dat is zeker netjes geworden Prairy!


Afbeelding
Afgelopen woensdag moest ik eerst met de trekker het land in om de paarden buiten te kunnen zetten -O-

Afbeelding
Afbeelding

Eekhoorns <3 ze zijn zo leuk. Maar wat maken ze een raar geluid zeg!

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:20

Noorwegen! Klinkt koud :D ziet er ook koud uit, wel mooi!

Hier geen sneeuw te zien, ik vind t helemaal prima.

LN lekker wakker worden zo :') kettingzaag in de buurt?

31 en nog fit, wat mooi! Dat gaat mijn merrie niet redden. 20m2 vind ik ook wel heel dapper, dan zit je echt wel bovenop elkaar.

Tijdje terug op bokt een topic over zwarte kipjes gezien, die zagen er ook wel gaaf uit! Niet heel knuffelbaar alleen dacht ik, maar dat vind ik sowieso niet zo van kipjes. Wij wachten nog even tot de hoeveelheid werk rondom huis en terrein iets minder is.

Prairy, strak geplant! Ik hou ook van eekhoorntjes! Bij ons lag er vorig jaar alleen eentje plat naast de weg, dacht dat dat de enige was, maar paar weken later toch een andere gespot. De specht is ook weer terug :D

DubbelFun

Berichten: 88682
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:24

@wendely: dat is wel heftige sneeuw zeg...

Helaas worden eekhoorntjes hier ook regelmatig overreden, zo sneu.

cheybinky

Berichten: 862
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: Denekamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:28

Karin_deB schreef:
Nou ben ik ook benieuwd naar de insta van natasja :')

20m2, dat is klein :oo heb je dan wel een keuken en badkamer?

Hier zijn wij ons aan het verdiepen in kuikens houden.
Wil er 4 kopen en samen met de kindjes op laten groeien. Floor heeft al namen bedacht: Anna, Elsa, Sven en Olaf :D



Wij hebben de oude badkamer en keuken in het woonhuis nog! Gelukkig is dit letterlijk, 1,5 m lopen haha. Het is voor tijdelijk, we willen het grote huis niet helemaal opstoken en opknappen voordat er eenieder dak op zit, je kijkt op stukken zo naar buiten.
Relatie Challenger it is haha, maar we hebben goede moed naar de verbouwingen !

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:30

Heerlijk die sneeuwplaatjes! Hier enkel een dun laagje.

Eekhoorntje <3 en strak geplant die haag! Ik moest wel lachen om de foto met de skibril, origineel wel.

LN: dat is balen, kettingzaag inderdaad en in stukjes afvoeren is het makkelijkste.

@Kirrr: wij hebben dezelfde stallen zo te zien :D

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:30

Wij hebben ook kippen sinds afgelopen zomer. Nog geen ei gezien en 3 hanen.. Denk je hier rustig te wonen, de oordoppen konden in 's nachts Die zijn dus verwerkt tot hondenvoer. Is ook meer de hobby van mijn partner.

Heb genoeg met de paarden en cattery :j

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:56

Wij hebben nu 6 krieltjes, Chabo en Cochin. dat zijn echt wel knuffelkipjes. Super tam en maken niet zo veel lawaai. Ik vind het kraaien van van mijn haantje heerlijk wakker worden... Je moet je best doen om hem te horen, dus totaal geen last van. Iedereen in de omgeving heeft kippen, dus het hoort echt bij het heerlijke plattelands gevoel.

We gaan de komende weken aan de slag met de tweede kippenren. Deze wordt speciaal voor jonge kippen die daar lekker kunnen opgroeien, tot ze oud genoeg zijn om zich hopelijk bij de rest te voegen. De ren komt langs een tuinafscheiding en we willen de achterkant volledig laten begroeien met klimplanten, bloeiende of fruitgevende. Die kunnen dan lekker de hoogte in omdat alles manshoog wordt. Dan is de inkijk daar ook weg...

De zon schijnt hier! mooie blauwe lucht...

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:06

Ik ben er ook weer. Leuke openingsbericht.

Ik had het hier net even spannend.

het doel was een kleinstukje wandelen langs de straat naar het weitje om daar even gras te eten. de afstand is door Rosie afgelegd. Helaas niet zoals gehoopt. Langs de weg bij een paar buren werder zat een hond buiten. Bennezenner die erg blafte dan weer stil zat en uit het niets weer hard te keer ging. Rosie vond het spannend. ze werd onrustig, ik dacht dat als we door zouden gaan en over zouden steken ze rustiger zou worden. Dat leek even ook het geval. Toen we het pad in gingen. nam de stress explosief toe. Ze ging bokken en maakte trapbewegingen. Ik had haar nog vast, maar nam wel afstand. Zelf bleef ik rustig. Ik hoopte dat ze wist dat we naar het weitje zouden gaan. Ze ging weer verder, erg druk en wild. Ze leek me niet te horen. Ik kon haar niet meer houden en ze galopeerde er vandoor richting het weitje. Gelukkig. Daar kwam ze in de struiken tot stilstand. Ik probeerde bij haar te komen. Ze leek iets rustiger en op mij af te komen. Helaas zette ze het weer op een galop er ging het pad weer in richting de weg. Ze ging zo hard te kon. Stak de weg over en ging langs de weg op weg naar huis. In haar haast rende ze voorbij en ging de inrit van de buren in. De wijkbus ging langzaam rijden en stopte voor die inrit. Rosie kwam terug en bleef langs de weg weer richting ons huis. Het busje reed met haar mee tot ze bij ons de inrit in ging. het Lawaai had mijn zoon gealarmeerd en die kwam snel aangesneld. Toen ik inmiddels ook weer thuis was, stond ze te grazen op het gazon. Ik heb mijn dochter het hek laten sluiten. Na een min of 10 heb ik toch het hek weer open gedaan en ben ik rustig weer terug gegaan naar de weg. Het was rustig en ik moest dit vooral doen voor mij zelf. Uit eindelijk heb ik nog 100 mtr hen en trug langs de weg gelopen, wel de andere richting op. Daarna heb ik haar terug gezet. Verbaasd over hoe rustig ik deze keer zelf bleef schrijf ik dit op. Wat had anders gemoeten dat dit niet zo uit de hand zou lopen.

Nu zit ik weer lekker binnen en is alles weer ok, maar mijn zelf vertrouwen heeft dit niet echt geholpen. Ik wilde eigenlijk woensdag lopend naar de les. dat word toch de trailer.