Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 400 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Er is meer door de onderlaag 'gesneden' dan dat het is omgewoeld. Mijn bak is een paar keer losgetrokken op de bovenlaag en met de rotorkopeg behandeld om van al het gras af te komen. Die moest wel weer goed aangereden worden. De paddock mag van mij muller zijn dan de rijbak, maar in de paddock merk je eigenlijk geen verschil in de bovenlaag.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 09:37 



 
Profiel   

Hoe diep gaat zo’n cultivator? Ik zie mogelijkheden op onze track die we niet mogen keren, maar waar het zand wel redelijk dicht onder de oppervlakte zit >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 09:39 



 
Profiel   

Dat klinkt goed!
Bij ons is de bak met een soort mes gesneden tot 80cm diep.

Bij ons helaas zeer mul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 09:43 



 
Profiel   

boemel schreef
Echt vervelend van je enkel.

Wellicht kan je op een gegeven moment met een speciale enkelband wat meer te paard.
Mijn vriend gebruikte een tijdje die van Back on Track.

En ik heb wel eens gelezen dat lichtrijden niet per definitie altijd beter is voor je paard.
Is doorzitten wel te doen voor je enkel?

1 van mn merries is bij lichtrijden net zo'n manegepaard. Krijg haar dan niet fijn nageeflijk.
Ik stap meestal langer en ga dan direct doorzitten. Lichtrijden doe ik dan pas als zij lekker loslaat. Omgekeerde volgorde dus.

Sterkte ermee iig!


Nee, opstappen doet al pijn, zo'n brace heb ik gehad, niet van BoT maar van een ander merk, soortgelijk idee. Is leuk voor het idee, werkt niet (bij mij).

Mijn paard loopt niet zo fijn onder doorzitten. Lichtrijden is wel noodzakelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 09:56 



 
Profiel   

De truc van het open trekken is dat je de banen niet té dicht bij elkaar doet, ik laat er meestal 80cm a 1 mtr tussen en heb dan aan 2 a 3 lijnen voldoende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 10:09 



 

Kan zo'n ding ook achter de quad :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 11:09 



 
Profiel   

Quad zal wel te weinig kracht hebben :D , maar buurman had er eentje van max 40 cm achter een minitractor.

Net maar in de tent gevoerd, want het is niet gezellig buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 11:41 



 
Profiel   

Een klein exemplaar misschien wel. :P Hier reed een reusachtige tractor met dito machine. We moesten zelfs wat palen verwijderen om de doorgang groter te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 11:52 



 
Profiel   

De laatste keer dat hier de loonwerker kwam met een 'spijker' ging die ook 70 cm de grond in... wel 3x gevraagd of er geen leidingen liepen... :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 12:00 



 

Ja we hebben ook een loader hoor dus dat zou ook kunnen maar rijd daar liever niet meer de bak mee in :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 12:53 



 
Profiel   

Wat een stormweer he.
Ik heb de paarden vanmorgen 06.00 op de wei geknald en ben rond 18.00 pas weer thuis, ben benieuwd :Y)

Hier een Ninon Schutte zadel. De ruin is nu 6 dus ik hoop er nog zo'n 1.5jaar mee te kunnen doen en dan wil ik weer eens gaan zadel shoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:04 



 

Hoe lang gaan bij jullie de zadels mee dan? Mijn Macrider is nu een jaar of 6 oud denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:05 



 
Profiel   

Lang. Heel lang.
Mijn Kieffer vroeger echt veel gebruikt zag er nog bijna als nieuw uit na 25 jaar. Maar smal tussen kanaal en niet breed genoeg.

En de 2 Massimo's zien er ook nog goed uit. Ene weinig gebruikt helaas. Ander meer. Maar nog steeds in goede staat. Oude wel opnieuw laten vullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:10 



 
Profiel   

Ik heb nog een Stübben uit 1972. :) En een KN uit de jaren '90. De Luc Childeric van Frum gebruik ik nu een paar jaar, maar dat is al een ouder zadel. Nieuw kan ik die niet betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:13 



 
Profiel   

Merel wat balen van je enkel!

Hier heeft het ook lekker gewaaid. Tak op m'n auto dus deuk in het dak en spiegel los. Gelukkig vergoed de verzekering dus dat wordt allemaal geregeld :D
Cultivator gebruiken wij ook voor de bak tot nu toe, volgend jaar schaffen we een goede baksleep aan.

Bijrijder heeft vanochtend al fijn gemest en de draver gelongeerd dus we hoeven dadelijk alleen nog maar even te voeren.

Qua zadel, wij hebben allebei Hidalgo, semi-boomloos. Hier wil ik over een jaar of 3 ook m'n jonkie mee inrijden en dan kijken voor een eigen zadel voor haar.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:16 



 
Profiel   

Balen van je auto ook al is het verzekerd. Altijd weer gedoe toch.


De Hidalgo Venice hier ook nog gepast maar paste helaas niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:19 



 
Profiel   

Schutte zadel heb ik ook gehad. Erg fijn kwaliteitszadel.
Verkocht omdat ie te lang was voor mn nieuwe paard.
Toen nog niet voorzien dat ik een tweede paard erbij zou kopen met bijna dezelfde rug, alleen 10cm langer.
Spijt dus :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:59 



 

_Lorette_ schreef
Ik heb nog een Stübben uit 1972. :) En een KN uit de jaren '90. De Luc Childeric van Frum gebruik ik nu een paar jaar, maar dat is al een ouder zadel. Nieuw kan ik die niet betalen.


Even gegoogled maar Jezus wat een prijs :=

Mijn macrider was origineel de helft en dat vond ik echt al heul veul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 19:26 



 
Profiel   

Mijn zadel is van 2013.
Nog prima zadel, vulling ietswat harder geworden.
Tegen de tijd dat de ruin is uitgegroeid wil ik kijken voor een zadel waar ik zelf nog iets meer comfort in heb, nu regelmatig lage rugpijn nl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 21:04 



 
Profiel   

Dat is idd wel een serieus bedrag, zelfs als je de prijs van westernzadels gewend bent.

Ik ben vannacht een tijd wakker gehouden door een koe; het beest loeide onophoudend en nu hoor ik hem weer. Is toch niet normaal voor een koe om zovaak/zolang te loeien ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 08:38 



 

Doen ze hier ook wel eens bij de buren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 08:41 



 
Profiel   

Nu werd ik natuurlijk wel nieuwsgierig. En ja die zitten inderdaad zelfs nog boven de Gaston Mercier (tussen de €3500,- en €4000,-) en Sommer. Twee merken waarvan ik denk dat het echt topzadels zijn. Ik kan me haast niet voorstellen hoe dit merk nog beter kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 08:53 



 
Profiel   

Ik word wel nieuwsgierig naar die zadels. En dat wil ik niet, straks ben ik niet meer blij met mn Sella :D

Hier een mooi begin van mijn dag.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 08:56 



 
Profiel   

Hier in het begin Kieffer gehad, daarna als laatste zadel een lovat and rickett meen ik. Weet alleen dat Lynn_Nikita die toen ook had. Wilde eigenlijk Massimo maar Monty liep beter onder deze dus keuze was toen snel gemaakt.
Geen idee wat Guus voor een zadel heeft? Zit in elk geval lekker voor mij, meen iets met een rood logo? Straks maar eens even kijken.

Boemel mooie foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 09:17 



 
Profiel   

Prachtige foto boemel!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 09:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 400 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen