Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 406 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 

Genieten jullie ook zo van het weer momenteel?

Gisteren een rit van 13 km gemaakt, een afspraak voor een rit voor zaterdag gemaakt een eindje verderop en morgen zelf nog lekker op pad. En daarna is het weer afgelopen en ga ik in winterslaap denk ik _O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:39 



 
Profiel   

Jammer dat paarden niet in winterslaap gaan...

@boemel: laat ze het zalven nog wel een beetje toe ??

Ik heb niet het idee dat het grovere hooi wat ik gekocht had effect heeft. 's Nachts op stal geeft nog het beste effect (geen blaadjes kunnen eten).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:44 



 
Profiel   

_Lorette_ schreef
He bah! Gelukkig was je er snel bij. Geneest het meestal zonder blijvende schade?


Ja, we moeten wel dagelijks even met een zaklamp kijken ter controle, maar in principe moet het snel en goed genezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:48 



 
Profiel   

Vervelend Boemel, hopelijk geneest het netjes. Hier in januari ook ineens een paard met een dik oog, moest toen ook gezalfd worden en ik liep toen op krukken dus dat was een bijzondere ervaring. (Niemand anders handig genoeg om dat te doen)

Paarden hier staan de hele dag buiten op de wei. Vanochtend rond 7.20u er opgegaan. En ze willen nog steeds niet graag naar binnen 's avonds dus zeker tot een uur of 20.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:22 



 
Profiel   

Ik heb het vorig jaar meegemaakt. Met de avondronde zag ik ineens een enorm dik oog bij de merrie. Met spoed dierenarts gebeld, want ik kon niet zien hoe het met het oog was gesteld. Het zat helemaal dicht. Vervolgens om het uur de wekker voor een nieuw koelcompres (spons) en steeds zalven. 's Ochtends was het over (zie foto, meteen gemaakt met buiten zetten). Er was toen geen sprake van een beschadiging.


[ img ]

*edit: de merrie heeft toen ook een injectie gekregen. Ik weet alleen niet meer wat.


Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 28-10-21 10:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:34 



 
Profiel   

Ze is pas 1x gezalfd, maar ik verwacht geen problemen.
Ze is echt zo'n droopy paard. Vindt alles goed en iedereen lief.

Ze gaan hier normaal 24/7 op de wei, maar nu korter om langer over gras te kunnen beschikken en ook wel ivm suikers.

Daarvoor en daarna staan ze op de paddock met de stal er aan vast.

Maar, die stal is om te poepen en te piesen. Slapen willen ze altijd in het zachte zand op de paddock.

Terwijl ik toch echt de stal vol rubber matten met vlas en stro heb liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:34 



 
Profiel   

Mooie ritten Robijntja.

Het is lekker weer! Ben tussen het huishouden door al even naar buiten geweest.
Nick en Bliksem in de paddock gedaan, hondjes uitgelaten, kipjes scharrelen lekker over het erf.
De kinders zijn met de fiets naar school, dus die ga ik straks te gemoed fietsen met de hondjes :D
Zullen ze vast leuk vinden.
Rijden heb ik ook wel zin in! Maar dat wordt voorlopig niks :')

Nog even genieten van het mooie weer, er komen vast wel weer mooie herfst/winterdagen aan.

Loretta, zo dat is ook een dik oog geweest zeg! Wat goed dat je het zo vaak gekoeld hebt.

Ik heb ze vannacht ook weer eens in de stal gezet. Heb er totaal geen regelmaat in. Het is hoe het me uit komt en of ik denk dat ze er behoefte aan hebben.
Vannacht voor gekozen zodat ze lekker even rustig hooi konden eten. En de binnenbak na het uitmesten een beetje netjes bleef, voor even. :')
Nu staan ze buiten, maar ze lopen naar de binnenbak om hun behoefte te doen... :+ Ze zien het maar als één grote stal denk ik.
Het is wel makkelijk poepscheppen. Maar die piesplekken in het zand vind ik wat minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:48 



 
Profiel   

Lorette dat is een serieus dik oog
Mijn merrie is gestopt et tranen, net van die oogstrips meegenomen om te kijken maar is al niet meer nodig. Ik heb alleen nog geen idee wat het nu veroorzaakt heeft, misschien toch de wind?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:57 



 
Profiel   

Viel me op dat Nick vandaag ook traanogen had.
Maar niet echt dik, wel een beetje rood.

Als je zelf niet kan rijden, dan maar genieten van zoonlief die een ritje maakt :D

[ img ]

En ik kan ze niet meer bijhouden hoor :’)
“Zie jullie thuis wel...”

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 17:01 



 
Profiel   

Chasey schreef
Viel me op dat Nick vandaag ook traanogen had.
Maar niet echt dik, wel een beetje rood.

Als je zelf niet kan rijden, dan maar genieten van zoonlief die een ritje maakt :D

[ [url=m/VththR.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik kan ze niet meer bijhouden hoor :’)
“Zie jullie thuis wel...”

[ [url=m/0dGGcI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wel heel leuk dat dat zo goed gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 20:15 



 
Profiel   

[ img ]

Hadden jullie ook zo'n prachtige zonsopkomst?
Dat is het voordeel van thuiswerken. Ik ben even uit het slaapkamerraam gaan hangen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 20:17 



 
Profiel   

Dat is een hele mooie foto!

Hier was het ook zo mooi, maar stond toen in de bak. Had net de kinders uitgezwaaid, die te fiets gingen naar school.
Was de paardjes aan het verzorgen en had geen telefoon bij de hand. Maar die kleuren waren idd prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 21:05 



 
Profiel   

boemel schreef
[ [url=m/5GU2mV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hadden jullie ook zo'n prachtige zonsopkomst?
Dat is het voordeel van thuiswerken. Ik ben even uit het slaapkamerraam gaan hangen :D



Wauw, prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 21:21 



 
Profiel   

Fijn dat de dikke en/of tranende ogen weer minder zijn.

Het was idd heel fijn weer gisteren.

We hebben nu een aantal offertes binnen voor een schuur te maken. Vandaag eentje van een kunststof stal. Deze had wel een beter idee. Waar het beginplan een hok/schuurtje van 5x3 was om hooi/stro en zadels in te doen kwam deze met het idee om het op te splitsen. Zadelkamer van 2x3 met aparte deur en de 3x3 voor hooi met dubbele deur. Helaas wel erg duur.....
Maar met dit idee ga ik wel eens op andere plekken vragen, maar die moeten eerst nog met de 5x3 offerte komen.

Heb ook offertes voor een houten hok. Maar ben bang dat een dubbele deur scheef gaat trekken/hangen. Iemand daar ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 06:33 



 
Profiel   

Ik heb kunststof en ben daar erg tevreden over, nadeel erg duur maar handig met schoonspuiten ed en geen onderhoud aan wat met hout wel is. Maar je hebt de rest al hout, waarom het hooihok van kunststof? Wil je nioet alles in dezelfde stijl? Zadelhok en hooi apart is zeker fijner ivm stof

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 08:00 



 
Profiel   

Ik heb geen ervaring met een dubbele deur, maar wel met een houten schuurdeur die aardig beïnvloed wordt door het weer.
Soms krijg je ‘m gewoon niet dicht. En andere dagen sluit ie weer heel goed.

Nog een zonnig plaatje van gisteren.
[ img ]
[ img ]

En de hulptroepen komen rond 10:30! M’n moeder en m’n schoonvader :D
Als het een beetje mee zit, dan kunnen de paardjes vandaag los in de wei scharrelen! :D we doen ons best.
Nu eerst onderweg naar de garage.
M’n auto had een veermodule kapot en de remmen waren op... (Terwijl ie het apk heeft?!)
Nou ja, hopelijk kan ie er dan een tijdje tegen aan :)
En als het een beetje mee zit komt volgende week eindelijk de trekhaak, daar wachten we al 1,5 maand op.
We hebben van de week wel net de 1,5 trailer verkocht.
Met de reparatie rekening van de auto moet een 2 paardstrailer even wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 08:02 



 
Profiel   

Wij hebben al jaren dubbele garagedeuren van 36 mm dik multiplex met ingefreesde V-groeven (voor het plank-effect :) ) en die hangen aan 3 scharnieren (hengen) en die zakken nog steeds niet door en sluiten ook gewoon goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 08:24 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
Ik heb kunststof en ben daar erg tevreden over, nadeel erg duur maar handig met schoonspuiten ed en geen onderhoud aan wat met hout wel is. Maar je hebt de rest al hout, waarom het hooihok van kunststof? Wil je nioet alles in dezelfde stijl? Zadelhok en hooi apart is zeker fijner ivm stof


Hebben ook idd bij dezelfde opgevraagd. Die zat qua prijs in het midden. Laat ik het zo zeggen het gaat van 2500 tot 8000 euro qua verschil en dan is die 8000 kunststof maar ook hout.
Kunststof is meer voor de angst van hangende schuurdeur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 08:35 



 
Profiel   

Wij hebben een houten bungalow en hebben net de offerte binnengekregen om de buitenkant door kunststof te vervangen €€€€€. Duur, maar wel ons hele leven klaar met onderhoud.

De deuren op stal vroeger gingen idd ook doorhangen. Zijn schuifdeuren geen optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 10:33 



 
Profiel   

Geweldige plaatjes Chasey.

En ja, onderhoudsvrij is erg fijn. Meer tijd voor leuke dingen.

Ik heb net een heerlijke boswandeling met de meisjes gemaakt :D [ img ]

Als het goed is komt zo een bedrijf naar de rijbak kijken.
En vanmiddag les.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 10:46 



 
Profiel   

We hebben nu een houten stal van select stallenbouw. Die is na 12 jaar nog steeds goed in orde, maar heb ook een pony die voorzichtig met de stal is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 11:38 



 
Profiel   

De katten en hun buitenhuis :)

Hier wordt de stal echt slecht; betonelementen brokkelen/scheuren, dak is ook al vernieuwd, maar ik ga niet meer investeren in iets nieuws met een paard van 24 (wat mijn laatste paard gaat zijn).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 11:57 



 
Profiel   

Hout is op het moment ook onbetaalbaar.
Wij hadden van de zomer offerte opgevraagd voor een schuur in de tuin met overkapping voor (toekomstig) tractortje.
Die prijs was zo belachelijk dat we nu eerst andere dingen aan het doen zijn.

Hoop binnenkort de offerte van Bedaf te ontvangen voor een extra overkapping voor de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 12:07 



 
Profiel   

Klopt, verbouwen is nu niet leuk. Maar het is wat het is. Prijzen zullen ook niet gaan dalen, dat hebben ze nog nooit gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 12:15 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
, maar ik ga niet meer investeren in iets nieuws met een paard van 24 (wat mijn laatste paard gaat zijn).

Pas maar op...
Zo dacht ik ook.... en we zijn 5 jaar verder.... en in de tussentijd nog twee ponies erbij gekocht (en 1 moeten laten gaan)... Pompiedom...maar ze mag nog wel 5 jaar mee hoor..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 12:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 406 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen