Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 518 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Ach en al heb je wel al jaren eentje aan huis dan is het toch wel erg spannend dat er eindelijk nr 2 bij komt... En dan is het gaandeweg denken euhhh hoe ga ik dit doen als die ander er is? En kunnen ze samen? en en en en en.....

Idd blijven ademhalen, leer hun gewoontes kennen, die ze waarschijnlijk nog niet hebben want het is allemaal nieuw.. En verder, het komt wel goed.

ach en soms... mijn man van de week. Heb je Monty nog niet binnen gezet? Jawel! maar ik lag lekker had geen zin om rechtop te zitten en even naar de stal te kijken dus kijk op camera... weg Monty :+ euhhh tja dan moet ik dus ook de deur dicht maken. }:0 Maar ik had hem echt binnen gezet want de emmer met voer was leeg :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:44 



 
Profiel   

Over camera gesproken.
Dat heeft mij ook wel rust gegeven. Ik kon in het begin in bed liggen, en dan hoorde ik buiten wat, en dan moest ik van mijzelf controleren of alles nog oke was met de paarden. Soms gaat je hoofd met je gedachtes aan de gang, en het is zó fijn om even op de camera te kijken of alles oke is! Heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:47 



 
Profiel   

Wieke schreef
Over camera gesproken.
Dat heeft mij ook wel rust gegeven. Ik kon in het begin in bed liggen, en dan hoorde ik buiten wat, en dan moest ik van mijzelf controleren of alles nog oke was met de paarden. Soms gaat je hoofd met je gedachtes aan de gang, en het is zó fijn om even op de camera te kijken of alles oke is! Heerlijk.


Zo herkenbaar :') 's avonds in het donker in pyjama door de modder sakkeren met een zaklamp omdat je anders toch geen rust vindt.. uiteraard helemaal niks aan de hand en vijf stomverbaasde paarden die zich afvragen wat je in hemelsnaam komt doen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:50 



 

Hahahaha ook die is herkenbaar ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:15 



 
Profiel   

Camera is heerlijk.
Op zondagmorgen ff kijken en zien dat ze nog genoeg voer hebben en ik me nog een keer om kan draaien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:55 



 

Of zoals nu dus kijken of het hooi alweer nodig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:56 



 
Profiel   

Ha ha,grappig die verhalen en fijn die herkenning! Ik ga ook steeds 's nachts kijken in m'n pyjama met m'n paardenjas eroverheen :o
'S nachts is er rust, dat is wel fijn! De merrie ligt vanaf nacht 1 rustig in t zand te slapen. De ruin staat dan in de inloopstal. Hem heb ik nog niet zien liggen, maar het hooinet is een stuk leger 's ochtends en ik hoor hem niet 's nachts.
En jullie hebben ook gelijk, ik wil wsl veel te snel, maar voel me echt overvallen door de knikkende knietjes en de achtbaan in m'n buik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:10 



 
Profiel   

Snachts rechtovereind zitten omdat ik denk gebonk te hebben gehoord en bang ben dat de merrie vast ligt is mij ook niet onbekend. Was aan het begin ook heel bang dat ze op de paddock zichzelf zouden vergiftigen gezien ik (nog steeds) niet alle giftige planten eruit te halen (met name laurierkers en Hulst). Ben ik wel wat relaxter in geworden nu is gebleken dat ze er eigenlijk alleen aan vreten als het hooi te lang op is. Maar misselijk van de stress is wel een niveau wat ik nooit gehaald heb :o vond het wel relaxt om zelf hooi te kunnen inkopen en zeker te weten dat het fatsoenlijke kwaliteit is en ze voldoende krijgen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 12:56 



 
Profiel   

Ow ja in pyama de wei in, herkenbaar. Bij de laatste koliek liep ik ook in pyama. Gelukkig een dikkere pyama aan, regenlaarzen met voering, jas erover en maar rondjes lopen en bij hem zijn... Voordeel midden in de nacht loopt er toch niks op straat. Dat gaat dan in even kijken, oliebol mis en dan niet meer eraan denken om om te kleden.

Kreeg net al app van mijn moeder (buren) euhh is hij moe? met foto erbij van liggende Monty. Ik zeg geen idee ga zo kijken aangezien ik toch thuis aan het werk was. Daarna heb ik gemist dat er nog een foto binnen kwam van een hele platte Monty en een paniekapp dat ik NU moest komen. Meneer hoort de deur, kijkt gelijk op en toen had mam zoiets al van oh daar komt ze :+
Hij blijft dan wel liggen als ik naar hem toe ga maar keek rustig uit de ogen. Daarna at hij gewoon warme slobber. Dus ja denk niet dat er wat is maar houd het toch in de gaten. Vooral weerswisseling is hij gevoelig voor. Eet ook niet veel hooi, dus ben nu vaker aan het bijvoeren.

Nu is het om half 7 ochtend een halve emmer senioris prioris, rond 12 uur warme slobber van fibre nuggets of speedibeet (halve liter schep droog) dan tussen 17 en 18 weer een halve emmer met senioris (is een hele literschap droog) en dan voor we gaan slapen nog dat lucerne voor oudjes een halve kilo. En dan ligt er altijd hooi wat hij niet zoveel eet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:51 



 
Profiel   

Ow, wat een zorgen zo om Monty!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 14:25 



 
Profiel   

Oh ik presteer het rustig om tandloos en naakt onder een badjas naar buiten en naar achter te rennen als dat nodig mocht blijken voor mijn gevoel...

Zou hier toch een beste show worden want mijn voordeur zit aan de weg die ook laat in de avond nooit helemaal leeg is...

Maar ik herken het ook. Ik heb ze al heel lang aan huis staan of iig in eigen beheer, omdat ik niet weg kwam met de vele pensionstallen die ik versleten heb in korte tijd jaren geleden.

De eerste jaren dus in eigen beheer en je wilt niet weten hoe vaak ik midden in de nacht er naar toe ging rijden omdat ik al in bed niet kon slapen omdat mijn onderbuik gevoel ineens schreeuwde om te gaan kijken...

En nu is het bij elk nieuw paard wat bij mij komt ook weer even spannend, moet zeggen dat het steeds sneller weer rustig wordt in mijn hoofd , maar je moet het paard leren kennen, zodat je weet waar je bij deze op moet letten zeg maar en het paard moet ook aan jou en aan de nieuwe situatie wennen, daar gaat soms rustig een half jaar overheen van beide kanten.

Geef het de tijd. En ga gewoon die 1001 keer kijken als jij daar rustig van wordt, erover blijven piekeren brengt je namelijk ook niet in slaap tenslotte.
Sterkte! Komt wel goed en weet je: het komt wel goed juist omdat je je er zorgen over maakt, beter dan je er helemaal niet druk om maken tenslotte...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 14:42 



 
Profiel   

Neetoch, ik heb er beeld bij ha ha.

Vanmiddag lekker vrij genomen en beide paarden gereden. Tess ging lekker.
Diekke is van de week door 2 potentiële bijrijdsters gereden en die moest ik echt overtuigen dat ik meer van haar verlangde dan een beetje rondhobbelen :o

Daarna boos op de kat geworden. Ze was voor het muizenvangen en oké dat doet ze goed, maar ze vangt nu ook vogeltjes en dat is niet de bedoeling. Maar poes was veel te blij, trok zich niks aan van mijn gemopper.

Net voor de bui klaar. Vind t wel echt koud vandaag zeg.

Ps ... bijrijdster 1 wordt m niet. Leuke meid, maar zij druk = druk paard en dan niet van de mond af kunnen blijven en er een trekwedstrijdvan maken :(

Bijrijdster 2 was het compleet tegenovergestelde. Los teugeltje, amper been. Relaxed paard, maar meer dan wat rondhobbelen gebeurde er niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:42 



 
Profiel   

Het klinkt allemaal zo herkenbaar.

Ik durfde de eerste weken ook niet goed weg te gaan. Wat als ze ineens door de omheining vliegen? Hebben ze wel genoeg eten? Wat als... *stress*.


Afgelopen week stuurde ik toevallig naar een vriendin dat ik ze al anderhalf jaar in leven heb gehouden :')
Het stomme is, ik heb jaren op een doe-het-zelf stal gestaan. Jarenlang vroeg eruit voor het werk naar stal, of savonds na het werk. Eigen hooi en vlas ingekocht etc. Dat is allemaal niet nieuw, en toch ga je twijfelen aan jezelf.

Het gaat over, echt waar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:50 



 
Profiel   

boemel schreef
Camera is heerlijk.
Op zondagmorgen ff kijken en zien dat ze nog genoeg voer hebben en ik me nog een keer om kan draaien :D



Dit is echt geweldig, dat doe ik ook :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:52 



 
Profiel   

Hahahahaha zo herkenbaar.... zit er nog hooi in het net.... dan kunnen ze nog wel even zonder me hahaha.

Door het eerste paard wat veel problemen gaf hebben we de eerste maanden wel stress gehad, maar ik moet zeggen dat ik verder niet enorm veel zenuwen heb van het alles zelf doen. Vind het juist wel rustgevend dat ik nu weet dat alles (goed) gebeurt. Ga in april wel een weekend weg, dat vind ik dan wel spannend haha. Moet vriendlief nog even trainen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:27 



 
Profiel   

Boemel,
Ik durf meestal op het paard van iemand anders ook niet echt te rijden de eerste keer/keren (en ik kan het wel). Ben dan ook wat voorzichtiger. Dus misschien is het bespreken met bijrijder twee en het nog een kans geven een optie? Wellicht dat na even wennen aan jou en het paard er wel echt gereden gaat worden. En dan heb je een goede als rust en observaties de basis zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 20:43 



 
Profiel   

Heel herkenbaar hoor. Paarden doen rare dingen met je. Ik heb al heel lang paarden (aan huis) maar ging vorig jaar ook behoorlijk van de leg omdat mijn merrie besloot een maand over te dragen. En verstandelijk weet ik heel goed dat dit geen kwaad kan en mijn merrie gaf ook totaal geen tekenen dat er iets mis was. Maar gevoel he... 100x kijken en uiteindelijk het moment nog bijna gemist omdat die merrie ongetwijfeld blij was dat ik me er even niet mee bemoeide :')

Gelukkig komen er dit jaar 3 veulentjes en heb ik dit jaar geen dekdatums (hengst loopt erbij, geen hengstigheid of dekkingen gezien, dus complete verrassing toen de meisjes bij scannen drachtig bleken). Mijn conclusie: hoef ik me ook niet druk te maken :P Ik zal achteraf vertellen of dat gelukt is.

boemel schreef
Camera is heerlijk.
Op zondagmorgen ff kijken en zien dat ze nog genoeg voer hebben en ik me nog een keer om kan draaien :D

Jaa, dit dus :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:17 



 
Profiel   

Alle bovenstaande verhalen zijn mij ook herkenbaar :D
Nu ga ik nog wel eens 's nachts kijken bij gestommel maar lang niet meer bij elk geluidje.
En ze leven na 2.5jaar aan huis nog steeds dus ik zal iets goed doen :Y)

@boemel, ik zou haar nog een paar keer laten komen. Ik herken wel wat Malenka zegt.

Morgen komt er ook iemand kijken voor de ruin. Ben erg benieuwd.
Dit is de laatste poging die ik doe, als dit niet klikt/op niets uitloopt dan kap ik er mee en accepteer ik dat hij voorlopig minder loopt dan ik zou willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:44 



 
Profiel   

Ik merk bij veranderingen van weide naar stal dat ik onrustiger ben als ik net op bed lig. Staat het schrikdraad er wel op enzo. En nu met de nieuwe schuur toen ze de eerste nachten er stonden. Als ze maar niet de waterslang slopen, wat als er paniek ontstaat. Nu gaat het al weer weken goed en is het klaar.

Eerder met storm of veel sneeuw toen ze in de kas stonden had ik er veel meer last van ondanks dat vallend glas niet op hun kon vallen.

Nu heb ik ze al bijna 5 jaar aan huis staan en ben ik niet zo panisch meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:00 



 
Profiel   

Ja bijrijdster 2 mag ook nog komen. :o
Ze heeft alleen veel fysieke problemen, is even uittesten voor haar wat nog lukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:24 



 
Profiel   

Ik herken dat gevoel niet echt, dat bezorgd zijn. Heb al vanaf dat ik 15 ben alles in eigen beheer en vond het juist heerlijk om nu alles binnen handbereik te hebben
Wel vaak wakker gelegen over de indeling, hoe en wat alles te maken. Ook twijfel ik soms meer wat ik moet doen als 1 kreupel is of ziek of wat dan ook, dan bel ik met een vriendin of denk ik wat ik een ander zou adviseren. Bij je eigen paarden maak je je toch meer zorgen en ga ik twijfelen

Gisteren bij de Craenebroek een lamp van 150 watt gekocht, voldoende licht om ook in het donker de meest gebruikte mestplekken te zien alleen is het nu puzzelen waar ik die op ga hangen. Op 1 punt heb ik stroom maar hangt die 6 meter verder weg en lager dan gehoopt ( hangt die nu ook tijdelijk met zelfgemaakte stekker) maar op andere plekken moet ik stroom in de grond leggen en overal is al bestraat of kom ik niet hoog genoeg of staat een hele oud kersenboom in de weg.

Soms vraag ik mij af wat ik de hele dag zou doen als ik geen paarden had

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 07:29 



 
Profiel   

Je kunt ook aan een losse kabel een stekker monteren zo dat je bij niet gebruik alles buiten bereik van de paarden hebt en hem aankoppelt als je gaat mesten. Ik ben tegenwoordig heel goed geworden in overal langere snoeren aan bevestigen O:) .

Maar ik moet nog een goede led schijnwerper monteren, komt wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 08:54 



 

Wij hebben alles grotendeels verlicht maar gebruiken de verlichting nauwelijks.

Ik merk nu wel dat ik zonder paardrijden echt een lui mens zou zijn haha. Misschien zou ik fanatieker wandelen of hardlopen weer meer oppakken, sowieso een buiten sport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 08:57 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Wij hebben alles grotendeels verlicht maar gebruiken de verlichting nauwelijks.

Ik merk nu wel dat ik zonder paardrijden echt een lui mens zou zijn haha. Misschien zou ik fanatieker wandelen of hardlopen weer meer oppakken, sowieso een buiten sport.


Ik denk daar ook wel eens over na maar volgens mij zou ik dan gewoon een enorn lui mens zijn die telkens denkt "morgen ga ik beginnen" :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:15 



 
Profiel   

Klinkt bekend... zo denk ik al jaren :) tenminste in de wintermaanden :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 518 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen