Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Deeeeeeeeel 7 van en voor mensen met hun paarden aan huis.

Lusten maar vooral lasten delen. Waar loopt de ik-heb-mijn-paarden-aan-huis-paardenhouder nou tegenaan en hoe los je dat dan weer op.

Maar zijn het dan alleen maar lasten?

Nee
Niks zo mooi als je eigen paarden in de wei zien. In deel 6 kwamen er een hoop nieuwe mensen weer bij. Het mooiste van je paarden aan huis, helemaal in coronatijd met thuis werken. Je paarden vanuit je kamer in de weide zien staan, ze zien spelen, gedrag van ze zien wat je nog nooit eerder had gezien toen ze in pension stonden, in je pauze even knuffelen, voeren en rijden tussen het werken door.
Vaker intieme momentjes met je paard, alles aanpassen zodat je paard het optimaal heeft.


[ img ]


En al die dingen wegen toch elke keer weer op tegen al het anderen.
Niet zomaar ergens heen kunnen, regen, regen en nog eens regen, geen tijd om te rijden, hooi stress, reparaties wat je viervoeters weer eens gesloopt hebben, slepen met emmers water, koude handen, natte kleren, een gepaneerd paard aantreffen terwijl je haast hebt, sneller willen opknappen dan je geld wil, gemeentes met al hun regeltjes, etc.


[ img ]


Wees allemaal weer welkom, denk mee, praat mee, klaag mee allemaal onderweg naar deel 8
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 10:29 



 
Profiel   

Wat leuk! Deel 1 t/m 6 heb ik niet meegemaakt maar wil me graag aanmelden voor deel 7.

Eventjes wie ik beb:
Ik ben kim, 30 jaar en wonende in provincie friesland nabij dokkum.
Sinds juli 2020 heeft mijn vriend zijn ouderlijk huis met 13 hectare grond over kunnen nemen en sinds sept/okt 2020 zijn wij bezig met verbouwen van de woning en staan ook onze paarden eindelijk aan huis.
Onze kudde bestaat uit 4 merries.
Zayira is een kwpn stermerrie van solitair x lysander, 16 jaar en drachtig van lord diamond.
Shoeby is een ster preferente nas merrie van peru's scen toa. 14 jaar en drachtig van meander vd heimeriete.
Garola fuga is een kwpn merrie van sandreo x now or never, 9 jaar en staat op de nominatie voor dekken dit jaar.
En als laatste onze shetlander zara, 7 jaar jong, poepie eigenwijs maar een mooie stabiele factor in onze kudde.

Onze paarden staan zomers 24/7 buiten en in de winter staan ze van 8 tot 20 uur buiten op de paddock met uiteraard onbeperkt ruwvoer, onze merrieboxen zijn 4,5 x 5,5 meter groot en de andere boxen 3 x 4 meter hier staan ze dus alleen maar in de winternachten in. Onze paddock heeft ook een groot schuilgedeelte waar de paarden zichtbaar alle 4 dankbaar gebruik van maken.

Ik lees graag mee hier en als er nog mensen zijn die meer willen weten oid, schroom dan niet om te vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 10:45 



 
Profiel   

He deel 7! Dank je wel Belle_Boef voor het aanmaken!

Ik lees (en leef) nog steeds trouw mee, maar kom er vaak niet toe om te posten.
Mijn goede voornemen was dus om meer te delen, we willen dit voorjaar ook wat dingen aan gaan pakken (zoals velen: te veel blubber op het moment). Maar afgelopen weken een dip: we hebben onze hond moeten laten inslapen, wat samen met het uitermate niet-inspirerende weer zorgde voor een megadip.

Maar de dagen worden langer en ik zie nu zelfs een klein zonnetje buiten, dus het gaat de goede kant op!

@Kim_1990: welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 10:55 



 
Profiel   

Mag ik mij ook melden? Ik ben Roos, we wonen in het prachtige Noord-Holland. Sinds 8 jaar hebben we de paarden aan huis. Momenteel hebben we 3 paarden thuis. Een 6 jarige gelderse merrie Joze welke ik ooit uit ga brengen in de smw. De eveneens 6-jarige fjord Keshya en Banjer de shetlander van 12.
Banjer is chronisch bevangen verklaard en heeft insuline disregulatie of te wel IR. Zorgt voor behoorlijk wat uitdagingen qua beleid etc, maar vooralsnog blijft hij deze winter goed!
[ img ]
Zo leven mijn paarden :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 11:04 



 
Profiel   

Dank je wel Belle_boef voor het aanmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 11:05 



 
Profiel   

Yes deel 7! Dank je wel Belle_Boef voor de leuke intro en @kim_1990: welkom :)

Ik geef de paarden na het uitmesten altijd nog en plukje hooi in een net bij het hek en dan zegt Boon tegen Peppy 'van mij }:) ' , dus hij komt er niet bij. Dus ik dacht handig te zijn en er een netje naast te hangen. Dat vond ie wel wat *\o/* , alleen Boon vond het ook wel wat en parkeerde haar veel langere lijf voor het ene net en ging eten uit het andere -O- Dus ik ga ze nu maar iets verder uit elkaar hangen...
Zo blijf je bezig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 11:08 



 
Profiel   

@Ipsilonka: ook welkom. Ze hebben het zwaar zo te zien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 11:09 



 
Profiel   

Ook ik lees nog steeds trouw mee, maar door mijn nieuwe baan echt veel te weinig tijd om actief te posten. Vind het zo leuk om te lezen hoe iedereen zijn plekjes steeds verbeterd :D
Zelf wil ik komende zomer beslissen wat ik met ons achterste grote weiland ga doen. Gebruik het niet, want heb sobere pony’s, dus misschien toch maar een paddock paradise van maken. Keuzes keuzes :o

@Roos, wat liggen ze er heerlijk bij! Mooi plekje zo te zien!
@Turtlelito, sterkte met het overlijden van je hondje, heel erg naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 11:12 



 
Profiel   

Leuk gedaan BB :-) ik ben weer van de partij hoor. Tijd vliegt: in maart de paarden al weer 4 jaar aan huis.

Oh oh die Boon, uitgekookt DD.

Welkom Kim en Ipsilonka.
Paddock paradijs is handig en fijn Daisy :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 11:13 



 
Profiel   

Deel 7 alweer, wauw! De eerste delen fanatiek gekletst, de laatste deken vooral gelezen. Lotte, 28 jaar, regio oost Groningen, 4 Tinkers. Inmiddels niet meer bij mezelf aan huis, maar plekje in wording bij een ander aan huis, ik huur hun erg en land zeg maar. Nog een maandje en dan verhuist mijn kwartet. Ben ook bezig met aanleg van paddock paradise.


Laatst bijgewerkt door Caily op 23-01-21 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 11:22 



 
Profiel   

@CAily: ook welkom.

Wel fijn om te lezen dat PP toch wel een groeiend iets is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 11:26 



 
Profiel   

:') leuk DF als er een besluit " ik hoef het nu niet maar jij krijgt het niet"

Hoi Ipsilonka, ik dacht bekend verhaal. :)

Welkom Kim :)

Én een lintje voor belle boef voor het maken van een nieuw topic :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 11:40 



 
Profiel   

rover_ schreef
Leuk gedaan BB :-) ik ben weer van de partij hoor. Tijd vliegt: in maart de paarden al weer 4 jaar aan huis.

Oh oh die Boon, uitgekookt DD.

Welkom Kim en Ipsilonka.
Paddock paradijs is handig en fijn Daisy :-)

Ja, lijkt mij ook. Mijn oudje staat met slecht weer nog wel heel graag op stal, maar de shetten spelen graag ook ‘snachts buiten en een PP geeft de ruimte om er nog een(of twee, of drie :+ ) kleintjes bij te nemen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 11:43 



 
Profiel   

Graag gedaan.
Welkom Kim en Roos.

Wij hebben een offerte aangevraagd om van de kas een schuur te maken. Ben zo benieuwd wat dat grapje gaat kosten :$
We willen van 800m2 kas terug naar 250m2 schuur. Dan komt er een nieuwe paddock aan vast zodat de paarden vanuit de stal direct de paddock in kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 11:47 



 
Profiel   

Geen overdekte paddock BB? Dat hebben mensen hier in de straat, ideaal lijkt me dat.

Nou ik ben benieuwd hoe fijn dit pp wordt DF. Paarden hadden een paddock paradise op de grote wei waar ze nu leven. Gewoon simpel recht toe recht aan wat track afgezet met prikpaaltjes en op dierenarts advies wat attributen als balken en banden dat mijn merrie haar achterbenen bleef gebruiken. Weiland is zo groot dat de belasting per m2 erg laag is.

Mijn nieuwe stuk is meer dan de helft kleiner en dubbel zo nat lijkt het. Mag nu wel wat aan de bodem doen en alles netjes met houten palen afgezet, dus meer geslinger. Maar het is huur dus de ondergrond is wel een dingetje. Als ik de hele track met m3c zand wil kost dat ruim 13.000 euro alleen aan zand. En dat zand neem je niet zo even mee als je weer vertrekt := Alles wat je als onderlaag doet al helemaal niet. Er zijn 3 droge zand paddocks (1 is voor mijn hengst, 2 voor de 3 merries) dus wellicht dat de track dicht gaat in de natte periodes en ik het eerst zo laat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 11:54 



 
Profiel   

Nee geen overdekte paddock. Wel een schuilstal waar ze direct in kunnen. Die zal zo’n 30m2 zijn.

Nog een kap beplaten zou 10.000€ extra gaan kosten. Das een dure grap voor 2 paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 11:57 



 
Profiel   

Oh dat is wel wat overdreven idd :+
30m2 voor 2 paarden is ook al mooi. Die van mij hebben 20m2 met zn 3en.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 12:00 



 

Heuj nieuw topic!

Welkom Kim en roos.

Hier ook zon dus zometeen een ritje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 12:02 



 
Profiel   

Bedankt voor het nieuwe topic, mooi gedaan!

Welkom Noorderlingen.

Ik heb net les gehad, dochtertje ook weer. Zometeen heeft zij weer les, verwend prinsje heeft 2 keer rijles op een dag, vooral om weer vertrouwen te krijgen na haar val

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 12:27 



 
Profiel   

@belle_boef: 800 m2 :wow: kun je daar geen binnenbak van maken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 12:30 



 
Profiel   

Goed gedaan Belle_boef!!

Wat een luxe LN. twee keer les. :) Als ze het leuk vindt en blijft vinden... lekker doen....

Welkom nieuwelingen... altijd gezellig!


Hier is shettemans toch een partij aan het verharen... Ik kijk stiekem al uit naar de lente!

Hier geen modder, gelukkig. Voor de stallen ( die de hele dag open staan) heb ik een uitloop met (omgekeerde) grindtegels en de paddock is pas onder handen genomen en nu echt heel mooi droog... Paarden hebben geen klagen zo.. ( ik ook niet).

Zou nog wel graag een keer een afdak boven de staldeuren willen hebben om te voorkomen dat het inregent, als de wind verkeerd staat. Ook komen er wel eens plassen voor de staldeur ( daar zijn de tegels iets lager gaan liggen in de tijd. Dat water lopen ze mee naar binnen...

Vandaag prima weer hier! Mijn merrie heb ik even zonder deken staan nu. Even lekker luchten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 12:39 



 
Profiel   

@greendragon: nu al aan het verharen !! Dat is wel érg vroeg :) Jammer van de tegels die verzakt zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 12:48 



 
Profiel   

Nieuw topic, dankjewel!!

En welkom nieuwe mensen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 12:50 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
@greendragon: nu al aan het verharen !! Dat is wel érg vroeg :) Jammer van de tegels die verzakt zijn.

Mijn shettemans in fjordenpak valt ook al een week of 3 serieus uit elkaar... hij begint altijd als de dagen langer worden lijkt het wel.

Zal zo eens naar buiten gaan voor het eerst in 3 dagen. Rondje wandelen met beide heren, worden we alle 3 vast niet slechter van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 13:02 



 
Profiel   

Ik ben er ook weer bij in dit topic. En zo te lezen weer plannen genoeg om te volgen in dit topic!

Net de mest weggebracht, had verwacht dat het natter zou zijn op de veldweg. Viel mij mee.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 13:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen