Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 446 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Die gekke Frum houdt je wel bezig Lorette :D

Veel beterschap voor Lara Chasey, fijn dat het achter de rug is :(:)

Ik zou ook eens kijken of luzerne weglaten helpt Foreverkliek, er zijn toch wel veel paarden die daar niet zo heel goed tegen kunnen.

neile schreef
Zit er in Equifyt ook luzerne? Ben ik effe benieuwd naar. Pensionpaard krijgt dit voer. Ik denk het wel, er zitten zo van die sprietjes in.

:j

En Boemel wat is je bak prachtig geworden!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:15 



 
Profiel   

Dankjewel :o
Ben er zo blij mee.
Het lijkt wel of ik 2 nieuwe paarden heb ..zo fijn liepen ze.

Morgen komt er eindelijk een 10m3 mestcontainer.
Een einde van een tijd met een pijnlijke tennisarm een overvolle aanhanger leegscheppen. :o .

Vanavond rijplaten bij een vriend ophalen, want de vrachtwagen moet een stuk de wei in en ik wil zo min mogelijk schade aan de wei. Zoveel wei heb ik al niet :D

Op de website kan je zien of er luzerne in zit. Bij de Muesli iig wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:18 



 
Profiel   

Op alle zakken moet tegenwoordig toch ook staan wat er in zit ??

Zon is nu hier ook weg en het avond/begin nacht snel afkoelen tot -2 (hiero iig) en dan ivm bewolking naar de ochtend toe alweer gaan oplopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:33 



 
Profiel   

Ja het zal er wel opstaan, maar die zak wordt leeggekapt hier in mijn voerton en nadien meegenomen. Ik zal het wellicht ook wel online terugvinden, maar ik was mss te snel met mijn vraag hier te stellen aan de mensen die het product ook gebruiken. Thanks Laurie!

Ik wil gewoon vrieskou. Dat houdt mijn bodem beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:49 



 
Profiel   

Ik was net Marloes naar paardrijden brengen. Het viel me op dat het overal flink nat was in de paddocks en weilanden.
Dan valt het hier gelukkig nog erg mee!
David heeft weer goed geholpen vandaag.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Boemel, dan heb je geen tennisarm, maar een mestarm ;) wel naar! Even kalm aan doen dus met die arm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 17:06 



 
Profiel   

Ha ha, laat ik t toch maar op tennisarm houden, dat begrijpt de niet paardenwereld wat beter :D

Fijne hulp heb je daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 17:21 



 
Profiel   

Ben je niet bang dat ze zo veel zand binnenkrijgen Chasey? Fijn dat pup weer thuis is en alles goed is gegaan


Nikita schuurt ook op Luzerne en melasse, hoop voor jou dat dat de oorzaak is

Fijn Boemel dat de container komt, zal zeker werk schelen. Hoelang doe je daarmee?

Mijn rug is nog knudde, wel gewerkt maar met voeren is een collega gekomen, 2 uur lang kruiwagens met voer duwen en 80 stallen hooi geven werd wat teveel van het goede ondanks de zware pijnmedicatie ( oxycodon)
Was wel een keer lekker op tijd klaar.
Wel weer een domper meteen erna dat ik een mail van school kreeg dat de kinderen morgen niet mogen komen ivm een verkouden juf die zich moet laten testen en geen vervanger

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:25 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
Ben je niet bang dat ze zo veel zand binnenkrijgen Chasey? Fijn dat pup weer thuis is en alles goed is gegaan


Nikita schuurt ook op Luzerne en melasse, hoop voor jou dat dat de oorzaak is

Fijn Boemel dat de container komt, zal zeker werk schelen. Hoelang doe je daarmee?

Mijn rug is nog knudde, wel gewerkt maar met voeren is een collega gekomen, 2 uur lang kruiwagens met voer duwen en 80 stallen hooi geven werd wat teveel van het goede ondanks de zware pijnmedicatie ( oxycodon)
Was wel een keer lekker op tijd klaar.
Wel weer een domper meteen erna dat ik een mail van school kreeg dat de kinderen morgen niet mogen komen ivm een verkouden juf die zich moet laten testen en geen vervanger



Wat vervelend van je rug. Is een afspraak met een fijne masseur geen optie voor je?

10m3. Ik hoop dat t voor 20 weken is.
Maar, is echt afwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:30 



 

Hier ook al 3 winters een tennis arm :+

Vandaag de bak gesleept, 1 van mijn eigen merries gelongeerd en mijn project paard gereden net. Zo jammer van die korte dagen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:37 



 
Profiel   

Ja, ben helemaal klaar met die korte dagen. Krijg de paarden en alle klussen niet gepland binnen de daglichturen in t weekend :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:42 



 
Profiel   

De mestcontainer zou vanmorgen tussen 6.00 en 7.00 komen.

Vrachtwagen moest strak tussen stallen en paddock. Ik dacht "de chauffeur belt eerst wel ff aan, dan kan ik de paarden rustig de halsters opdoen en meenemen en vasthouden op het achterste deel van de paddock".

Chauffeur was er klokslag 6.00. Niks aanmelden, knalde de Vrachtwagen direct de oprit op tot voor de paddock.

Donker, regen, onrustige paarden. Was blij dat ik ze zo snel vangen kon :D .
De container werd met een kraan heel hoog getakeld zodat ie boven t schuurdak ging.
Stond op dat moment tussen 2 stuiterende paarden.

De container stond snel op zn plek, precies op de goede plek.
De loeizware rijplaten die we gisteravond geleend en op de plek gesleept hadden, bleken niet eens nodig :o

Onze aanhanger kan op Marktplaats! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:02 



 
Profiel   

@boemel: niet handig van die schauffeur.
Wordt die mestbak nu ook vol weer opgetild om afgevoerd te worden ??

Hier ook regen, maar beduidend minder koud. Dus de regendekens met hals maar opgedaan en gevoerd in de tent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 09:32 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
@boemel: niet handig van die schauffeur.
Wordt die mestbak nu ook vol weer opgetild om afgevoerd te worden ??

Hier ook regen, maar beduidend minder koud. Dus de regendekens met hals maar opgedaan en gevoerd in de tent.


Hoi, nee er komt een loonwerker met een grijparm mest eruit trekken.
Stuk goedkoper dan het steeds wisselen van de container.

Het is verschrikkelijk nat.
Normaal voer ik de paarden buiten en binnen zodat ze kunnen kiezen, maar heb nu alle netten binnen hangen.
Kunnen ze nog een beetje drogen tussendoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 09:43 



 
Profiel   

Mijn mestbak van 3x4 wordt geleegd met een grote graafarm. De ex-buren hadden een 6m3 bakje neer laten zetten, maar daar moest de loonwerker elke keer een speciaal kraantje met kleinere greep voor zien te regelen omdat ie er anders niet in kon om te legen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:14 



 
Profiel   

En die container huur je dan of is dat koop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:17 



 
Profiel   

Ik kom hier weer even binnenvallen als meelezer. Ik ben op dit moment erg druk thuis met bak aanleggen en alles regelen om straks de stal te verbouwen.

Op dit moment loop ik aan tegen 2 enorm vieze mannen op stal. Ze krijgen iedere dag een schone stal, mest en natte plekken weg (dat is dan ook zeiknat) en aanvullen met schoon stro. Maar ik heb iedere dag 2 a 3 volle grote kruiwagens uit de stal. We hebben ook maar beperkt mestopslag, en moet nu iedere maand mest op laten halen.

Ik hoor van andere mensen die vlas of strokorrels gebruiken dat de stal schoner blijft. Hier mensen met dezelfde ervaring? Ook bij paarden die met stro hun hele stal om-maaien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 11:39 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
En die container huur je dan of is dat koop?


Ik heb m gekocht. Een gebruikte, dus scheelt kosten.
Huren is incl ledigen door het desbetreffende bedrijf en dat is nu eenmaal een stuk duurder dan de plaatselijke loonwerker.

Ik schat de terugverdientijd op minder dan 3 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 11:45 



 
Profiel   

biancaaaa schreef
Ik kom hier weer even binnenvallen als meelezer. Ik ben op dit moment erg druk thuis met bak aanleggen en alles regelen om straks de stal te verbouwen.

Op dit moment loop ik aan tegen 2 enorm vieze mannen op stal. Ze krijgen iedere dag een schone stal, mest en natte plekken weg (dat is dan ook zeiknat) en aanvullen met schoon stro. Maar ik heb iedere dag 2 a 3 volle grote kruiwagens uit de stal. We hebben ook maar beperkt mestopslag, en moet nu iedere maand mest op laten halen.

Ik hoor van andere mensen die vlas of strokorrels gebruiken dat de stal schoner blijft. Hier mensen met dezelfde ervaring? Ook bij paarden die met stro hun hele stal om-maaien?


Ik heb ervaring met beide en beide vind ik veel beter vocht opnemen dan stro.

Strokorrels: sommige paarden eten ervan
Vlas: in aanvang kan de stal wat glad zijn.

Met beide creëer je een redelijk vaste bodem. Pas als alles helemaal verzadigd is, dan weghalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 11:48 



 
Profiel   

heb geantwoord in je topic bianca.


Da lijkt me wel handig zo een container.
Misschien ook eens naar gaan kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 11:51 



 
Profiel   

Bianca, mijn paard at elke keer het schone stro op. Draaide rondjes door zijn stal waardoor alles vies was. Haalde regelmatig veel stro er uit. Hem toen op strokorrels gezet (i.v.m. vies en ammoniakstank) en dat is echt veel fijner. Mijn schone paard staat nu ook op strokorrels en daar zie je gewoon dat het bij hem langer mee gaat dan bij mijn andere paard maar ben er niet ontevreden over.
De natte plekken haal ik pas weg als ze "boven komen". Ik doe bijna een jaar met een pellet per paard en mijn mestafvoer is veel minder geworden. Merkte het meteen al na 1 paard en nu met twee op strokorrels is de frequentie van mest wegbrengen naar 1x per maand gegaan. Voorheen redde ik dat echt niet.

In het begin heeft hij een keer een hapje van de strokorrels genomen. Toen flink wat azijn er opgegoten en nu heb ik hem niet meer op kunnen betrappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 11:55 



 
Profiel   

Hier twee ervaringen van grote ijslanderstallingen:

-de ene heeft alle paarden op dikke rubber matten staan, dus zonder strooisel. Dit lijkt prima te werken, ziet er natuurlijk minder gezellig uit maar ze kunnen zacht liggen en makkelijk schoon te maken.

-de andere gebruikt strokorrels. Is zuinig in gebruik :j Elke dag worden de drollen en verzadigde natte plekken eruit gehaald. Het scheelt veel afval tov gewoon stro.


Zelf gebruik ik zaagsel in de schuilstallen maar omdat er weinig gebruik van wordt gemaakt is dat ook heel zuinig in gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 11:59 



 
Profiel   

Ik gebruik nu sinds een jaar stro korrels maar overweeg juist om weer naar stro te gaan.
Bij één werkt het prima, die heeft ook een bodem die doorlaat (stenen) maar de andere is super vies.
Haar bodem is strak beton dus laat niets door en zij piest meer dan de ander. Moet bijna 2 tot 3 zakken per week bij, dat vind ik eigenlijk teveel qua kosten.
Beetje oppotten werkt bij haar niet..lastig hoor, scheelt per paard en per stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:43 



 
Profiel   

Ik kom hier goed de week door met één baal houtkrul voor Boon (stal met rubber matten) en Jasmijn doet wéken met een halve baal (heeft ook de stal met de Soft matras).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:44 



 
Profiel   

We hebben merrie met veulen op stro. Het is één drama. Elke dag 7 kruiwagens uit de stal (alleen die stal) en flink opstrooien. Voor de nacht mest ik nog een keer uit en dat is zo weer een kruiwagen met kop van alleen die avonduren. De dames maken er een grote bende van. Wij hebben een mestbult van 5 x 7 meter en ik probeer hem zo hoog mogelijk te maken, maar hij zit binnen de kortste keren vol. Wij willen daarom ook weer terug naar vlas. Niet dat ze dan schoon zijn, maar het zal aanzienlijk schelen in volume.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:57 



 
Profiel   

Ik heb rubber matten in de stal. Montage staat op vlas, hoe netjes het blijft is afhankelijk hoe goed ik het schoon maak. Guus gaat de eerste tijd op stro, dat is ze nu ook gewend. Daarna even kijken wat ik ga doen. Strokorrels of beide op vlas afhankelijk wat goedkoper is, Monty gaat hoesten op stro.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 13:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 446 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen