Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 528 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

Dat gaat flink opknappen :)

Net de smid langs gehad, nu moeten er wat tenen ontdooid worden :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 11:31 



 
Profiel   

Oh heerlijk! Dat geeft weer moed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 11:34 



 

Fijn sn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 11:42 



 
Profiel   

Dat is mooi nieuws SN!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 15:21 



 
Profiel   

Jullie krijgen een uur tot uur update :') maar dit is de voorlopige stand van zaken:

Eerste hoopje zand erop

[ img ]


En bijna het hele stuk afgewerkt. Loopt nog door achter de kraan (kreeg ik niet op de foto). Normaal krijgen ze het hooi op de verharde stukken maar errond was het dus diepe modderboel geworden. Nu terug doenbaar *\o/* uiteraard wel een tijdelijke oplossing tot het voorjaar maar voorlopig echt tevreden.

[ img ]

edit: en nu definitief af!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 16:05 



 
Profiel   

Wat mooi geworden! Zal een hoop viezigheid en ergenis schelen denk ik.

Nu wil ik dat ook :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 17:48 



 
Profiel   

Daar heb je toch weer mooi een fijn stuk paddock aan zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 17:52 



 
Profiel   

Mooi stukje Solleke, wat fijn.

Wij hadden een drukke dag. Eerst naar mijn TCM meneer in Vught, toen boodschappen opHalen, lunchen en door naar Rijssen om de marathonwagen op te halen. Heerlijk, morgen even niks.

[ img ]

En omdat we buiten geen fatsoenlijke plek hebben om hem overdekt weg te zetten mag hij in huis logeren
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:06 



 
Profiel   

Leuk wagentje... welke grootte kan daarvoor ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:13 



 
Profiel   

Haha geweldig die wagen in huis :D Mooi wagentje!
Misschien ga ik het hier ooit nog eens met 1 van de IJsco's oppakken. Het blijft kriebelen :+


En wat super fijn dat het na de nodige vertraging nu toch gelukt is Solleke_Noah! Kan je voorlopig mooi even vooruit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:23 



 
Profiel   

Iets tussen de 1.50 en 1.70. Fiesta is in augustus op 1.56 gemeten. Ik heb geen idee wat de wielmaten zijn, moet ik nog nakijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:23 



 
Profiel   

Dat is een stuk groter als ik had ingeschat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:25 



 
Profiel   

Belker schreef
Mooi stukje Solleke, wat fijn.

Wij hadden een drukke dag. Eerst naar mijn TCM meneer in Vught, toen boodschappen opHalen, lunchen en door naar Rijssen om de marathonwagen op te halen. Heerlijk, morgen even niks.

[ Afbeelding ]

En omdat we buiten geen fatsoenlijke plek hebben om hem overdekt weg te zetten mag hij in huis logeren
[ Afbeelding ]


Haha geweldig, gewoon in huis :D


Bedankt allen, ben ook blij dat het zo snel aangepakt is. Benieuwd wat de paarden ervan gaan vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:34 



 
Profiel   

Mooie wagen. Die is vast heel fijn om mee te werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:35 



 

Mooie wagen zeg.

Dat lijkt me ook weer leuk om ooit nog eens te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:35 



 
Profiel   

Dat ziet er goed uit Solleke!

En wat een mooie wagen zeg.

Vanmiddag grondwerk les gehad met m'n nieuwe vriendje. Hij begint buiten opeens enorm te staken, dus daar ben ik niet zo blij mee. Even paar stapjes terug en hopelijk helpt dat. Volgende week weer les en dan ook onder het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:43 



 
Profiel   

Mooi geworden SN!

Deftige wagen Belker, grappig zo in huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 19:02 



 
Profiel   

Ik moet de schuur nog verbouwen zodat de wagen erin kan. Als de stolpdeuren van het huis worden vervangen plaats ik die in de schuur en verhuist de wagen naar de schuur. Tot die tijd mag hij in de oude woonkamer wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 19:11 



 
Profiel   

Haha in de woonkamer :D


Fijn dat ze geweest zijn Solleke!

Ik denk dat ik morgen mn knollen maar eens ga oppakken na bijna 2 maanden stilstaan :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 19:32 



 
Profiel   

Gisteravond nieuwe kozijnen uitgezocht.
Via de gemeente kunnen we een voordelige duurzaamheidslening aanvragen. Dus, dat willen we dan ook doen.

Er zitten echt rotte kozijnen tussen hier.
Doet me wel een beetje pijn, want heb vorig jaar alles aan de binnenkant geschilderd en er zit ook grotendeels nieuw hang en sluitwerk op. Van de andere kant ...de prijzen zullen vast niet lager worden en wellicht blijft de rente van de duurzaamheidslening niet zo laag.

Vandaag neem ik extra lange pauze om te longeren.
Vrijdag rijles, zaterdagmorgen grondwerkles en dan de fysio (was vorige week ziek). Zondag hebben ze vrij :o

We willen de paddock ook nog een stukje uit gaan breiden. Wellicht beginnen we daar zondag aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 07:16 



 
Profiel   

druk bezig Boemel. Voelt misschien dubbel omdat je zoveel werk hebt verricht maar als er nog ritte kozijnen zijn kun je nu beter alles vervangen dan dat je straks spijt hebt

Ik heb vandaag weer les, eerste keer in 5 weken geloof ik. Ook zou het zand komen en ik heb er buikpijn van of mijn idee ook past hoe ik het wil en of die ook door de poort komt.
Timing is perfect omdat ik vrij heb, alleen de rijles met een sensibel kijkerig paard met ineens zand naast de rijbak betwijfel ik.
Dochter is ook nog vrij, ondanks de regeltjes van meneer Rutte, school wil nog overleggen en is nog dicht ...zucht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 07:40 



 
Profiel   

Oh ja over zulke dingen kan ik ook altijd zo stressen.

Met voorwerpen (of zand) naast de bak, denk ik bij mijn sensibele paard tegenwoordig maar ... ook dat hoort bij een paardenleven en zo goed en zo kwaad als het lukt, dealen we er maar mee.
Is ook onderdeel van de leerschool en juist de extra begeleiding is dan wel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 07:46 



 
Profiel   

Hij is nogal voorspelbaar onvoorspelbaar en kan in de bak wegschieten, ene keer is niks aan de hand en de andere keer is een blaadje wat wappert hem nog teveel.

Juist die heuvel is ervoor om de inkijk rondom iets te verminderen du ik hoop dat mijn idee werkt, inkijk weg en speelelemant erbij.
Ik ben gewoon een schijterd geworden met rijden en hij spiegelt ontzettend! Buiten heb ik nergens last van, daar lach ik ermee maar in de bak schijt ik 7 kleuren.
Maar ik heb een geweldige instructrice die mij erdoorheen banketstaaf al heeft zij ook wel eens gevraagd of ik niet beter af kon stappen omdat hij zo gespannen was dat het niet de vraag was of, maar wanneer hij ging ontploffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 07:51 



 
Profiel   

Ik heb een aantal lessen gehad van een gedragstrainer, want mijn paard vond werkelijk alles eng.
Belangrijkste was dat ik zo duidelijk in de lead was en haar zo bezig hield, dat ze geen tijd had overal zich druk over te maken, want ze was druk met mij bijbenen. :D En dat ze zoiets had van " ok, jij bent de baas, dus het is veilig voor mij".

En onder het zadel probeer ik het zelfde. Op een rustige maar wel iets abrupte manier sturen van links naar rechts. Pasje vooruit, pasje achteruit. Op een gegeven moment voel ik de spanning wegvloeien en is ze veel beter benaderbaar.

Al moet ik zeggen dat het nieuwe rijbakpoort toch best een ding blijft helaas.

Succes met je les, geen zorgen maken. Je ligt er niet zomaar naast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 08:10 



 
Profiel   

Boemel, waar haal je die motivatie vandaan om zoveel met je paarden te doen joh? Ik heb echt nergens zin in :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 08:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 528 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen