Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 452 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455 ... 531  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 7

 
Profiel   

ja abby was ook van alles aan het uitspoken al de hele dag.
Rennen, gaten graven bij de schuilstal uit de wind, nog meer rennen. Weer eten met een boos gezicht.
Die had er duidelijk moeite mee.
Ik heb ze 10 minuten terug binnen gezet. Veel te vroeg naar mijn idee maar denk dat het vachtje nog niet helemaal winterproof is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:20 



 
Profiel   

Een voordeel van al die regen van de laatste tijd…

Alle mest gleed wel heel makkelijk van de kiepkar vandaag :P
Net weer begonnen met miezeren hier trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:22 



 
Profiel   

Hier ook weer miezer/regen, de dekens waren iig behoorlijk nat. In de tent gevoerd en rond 7 mogen ze weer op stal.
Nog wel even de paddocks uitgemest anders is de krui morgen weer zo zwaar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:24 



 
Profiel   

Alsof het nog niet nat genoeg was heb ik de kraan een paar uur open laten staan in de waterbak...
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:29 



 
Profiel   

Mijn vriend had les met dubbele lijnen longeren. Ik heb een uur staan kijken.
Verschrikkelijk wat guur!
Ik had daarna eigenlijk zelf nog willen rijden, maar kon me er echt niet tot zetten, ik was door en door koud.

De lesgeefster is ook zadelpasser. Mijn bijrijdster had 2 eigen zadels meegemaakt waar ze ons paard mee wil rijden, even laten checken. Beide blijken totaal niet te passen, dus fijn om te weten, die komen dan ook niet op haar rug.

De 13e heb ik Sella zadelmakerij aan huis. Dus even afwachten welk van de 2 paarden een ander zadel moet.

Ik ben vanmiddag maar even naar de dierenarts geweest voor vlooienmiddel en ontworming en naar de paardenwinkel om Muesli te halen. Is dat ook weer geregeld voor t weekend.
En t fijne was ... ik had de leaseauto van mn vriend mee met stoelverwarming en stuurverwarming, dus ik kwam weer lekker warm thuis :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:45 



 
Profiel   

Malenka schreef
Alsof het nog niet nat genoeg was heb ik de kraan een paar uur open laten staan in de waterbak...
[ [url=m/n7nfMR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oeps!! Ach ja, nat, natter, natst ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:46 



 
Profiel   

Ohh nooooo Malenka, balen!

Hier ook veel wateroverlast. Normaal liep het altijd wel redelijk snel weg, maar nu ineens niet meer.

Afvoeren waren allemaal vrij van blad dus dat was het niet.

Liep ik naar de sloot en ik hoor echt een waterval erin storten. De buurman heeft het land laten afwateren op onze sloot (geul gegraven) 3 buizen van ons stonden al onder water waardoor het water dus o.a. niet meer weg kan in de paddock en de hangar. Mijn hooi ligt daar op houten palletten dus ik was niet blij. Ik heb de buurman gebeld en morgen komt hij even langs.

Hopelijk kunnen we tot een goede oplossing komen. Ik snap dat hij ook veel last heeft van het water, maar hij verzuipt ons nu dus.

Gisteren is er maar 15mm gevallen en nu stond alles dus al blank dus dat is echt niet goed := .


Vanochtend tijdens het werk heb ik spontaan een spier/rib verrekt ofzo? Geen idee, kan amper ademhalen. Heb 2 uur op de grond gezeten tegen de kachel en zo heb ik zitten werken. Ik hoop dat uitmesten vanavond gaat lukken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:50 



 
Profiel   

Tjee Dais, niet fijn zo'n waterprobleem. Hopelijk vinden jullie een goede oplossing met de buurman.

Klinkt pijnlijk! Even goed aan de pijnstillers er warm houden om verkramping te voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:57 



 
Profiel   

@Malenka: oeps... hopelijk trekt het snel weg.
Ik heb mezelf aangeleerd dat als ik de kraan open heb staan om de bak te vullen dat ik een blauw watercontainertje voor de deur zet. Die kan ik niet over het hoofd zien als ik de deur dicht wil doen. Werkt als een tierelier :)
Soms doe ik te lang over het uitmesten en dan loopt ie alsnog wel eens over :D

@dais: apart die pijn. Hopelijk gaat het snel beter.
En ook sterkte met de waterafvoer van de buurman.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 17:59 



 

Oeps malenka.

Balen Dais!

[ img ]
:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 19:13 



 
Profiel   

Geniaal :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:01 



 
Profiel   

Dat is pas kerst versiering *\o/* <|-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:18 



 
Profiel   

Oeps Malenka, gebeurt hier ook wel eens…….

Robijntjuh, mooie boom, wat gaaf zo een grote.

Dais sterkte. Niks aan een kneuzing op die plek.

Hoe is het met jou DF?

Vandaag alle drie de paarden gewerkt. Ik was tot op het bot verkleumd. Wat een koude dag. Helaas ben ik er op de harde manier achter gekomen dat de ijsco niet alleen naar buiten wilt. Gelukkig stond ik er naast, maar ze draaide zich om en ik verloor mijn evenwicht en viel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 20:20 



 
Profiel   

Malenka, balen! Maar heel herkenbaar :')
"Even de waterbak vullen hoor". 4 uur later... "Oja! De kraan moet nog uit!!!" %) %)
Ben op het vorige adres wel eens gebeld door het water bedrijf waarom onze rekening zo hoog was. Of we misschien niet ergens een lekke leiding hadden. _O- _O- Leg dat maar eens uit. :=

Robijtah, dat wordt al gezellig!

Belker, wat balen van de ijsco, maar misschien heeft het gewoon tijd nodig en durft ze het later met veel oefenen wel gewoon.

Dias, Wat vervelend van het overtollige water.

[***], haha dat plaatje! _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:39 



 
Profiel   

Daarom heb ik het bad weggedaan in de wei. Die vergat ik ook altijd met vullen. Nu heb ik 2 speciekuipen staan en dat gaat goed.

Het is wel een voordeel dat je bij ons de waterleiding hoort als je naar de wc gaat. Dan hoorde ik dus dat de waterkraan nog liep... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:47 



 
Profiel   

Malenka schreef
Alsof het nog niet nat genoeg was heb ik de kraan een paar uur open laten staan in de waterbak...
[ [url=m/n7nfMR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh wat herkenbaar. Heb ik vorige week ook gedaan.
Was mest gaan opsteken en ben daarna gewoon naar binnen gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:48 



 
Profiel   

Ik ben enigszins opgelucht dat jullie dit allemaal ook wel eens hebben. Bij ons is het de IBC met regenwater die nu leeg is... Nu heb ik dus een heel dubbel gevoel over te verwachten regen. :')

Ik zet de kraan open als ik een rondje met Daran over de kavel loop. Als we dan klaar zijn zet ik hem weer uit. Dat komt eigenlijk altijd perfect uit. Nu liepen we alleen het rondje de andere kant op en dan gaat het in mijn hoofd dus mis. Routines heb ik niet voor niks. := Dus die extra herinnering van DF is wel een handige. Eens kijken of ik ook zoiets kan inbouwen voor mezelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 22:58 



 
Profiel   

Tip van flip voor mocht dit vaker gebeuren: je kan losse vlotters krijgen die je over de rand van de ton kan hangen, dan lopen ze nooit over ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 23:11 



 
Profiel   

:o Ik heb er al een klaarliggen. Maar ivm vorst leek me dat geen goed idee om nu te installeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 23:13 



 
Profiel   

Je kan ze er ook los ophangen en na de tijd er weer af pakken :j wel ideaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 23:32 



 
Profiel   

Belker schreef
Gelukkig stond ik er naast, maar ze draaide zich om en ik verloor mijn evenwicht en viel.

En zo ben ik dus aan mijn SI-probleem gekomen door heel stom achterover op mijn billen te vallen in het zand van de paddock.
Maar met de rug gaat het voorzichtig aan wat beter, zolang ik goed slaap kan ik meer 'hebben' :) En met sjouwen en uitmesten doe ik braaf mijn band weer om :)

Het was weer waterkoud vanochtend, maar geen plassen dus dat is gunstig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:18 



 
Profiel   

Hier was het vanochtend rond 6.10u best warm tijdens het buiten zetten. Zeker niet waterkoud.

Wel weer erg nat :+ was blij dat ik in de parkeergarage kon parkeren op het werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:21 



 
Profiel   

Mooi die grote kerstboom Robijntje. Ik stuur je PB zodra we begonnen zijn met snoeien. Stond eigenlijk voor morgen op de planning maar voorspellingen zijn niet geweldig en er is net paard op mijn voet gesprongen…

Beterschap aan alle pechvogels.

Mochten anderen toch interesse hebben, stuur gerust een PB. Het is een hele berg die eraf komt.

Herkenbaar met het water. 3 weken terug had ik het nog erger, ik had water gevuld en dacht naar binnen te lopen om kraan uit te zetten. In plaats daarvan had ik ook binnen het water aangezet :+ dus zowel buiten een enorme plas als binnen de net gemeste stallen blank. Met de bladblazer gelukkig meeste water wel weggekregen maar not my finest moment…

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:28 



 
Profiel   

maessie schreef
Je kan ze er ook los ophangen en na de tijd er weer af pakken :j wel ideaal!

Dat is waar! Nooit bij stilgestaan om hem als veiligheidsmaatregel tijdens het vullen te gebruiken en daarna weer af te koppelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:29 



 
Profiel   

@biancaaaa: auuwwie :(:) Stalen neuzen geen optie ??
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 452 van de 531 [ 13259 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455 ... 531  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen