Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce83

Berichten: 5236
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:27

DubbelFun schreef:
Ik heb dus een stal van betonpanelen met steenmotief. Geen binnenafwerking.
Heeft járen mooi staan al gingen sommige voegen tussen de panelen al vrij snel brokkelen door de beweging. Ipv cement had ik die zelf gedicht met rekbare kit.
Nu is de stal echt wel 'oud' en wat luchtiger geworden :) maar ze doen het er maar mee.

Paar jaar geleden een offerte laten maken voor een nieuwe kunststofvariant die ook wel grotere boxen had met meer m3 hooiopslagruimte en die zou toentertijd iets van 20k moeten kosten. Dat had ik er echt niet voor over.


dat is dan idd een flink bedrag. Ik meen dat we 12 jaar geleden voor drie stallen rond de 6000 zaten in hout. Nu voor 5 bij 3 gaat het ergens tussen de 2800 en 8000 worden afhankelijk van keuze.

Lynn_Nikita

Berichten: 25533
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:53

Ik had laats een offerte voor 2 kunststof stallen was rond de 8000 euro 2 stallen , totale afm 6 x 3, was excl monteren of vervoer

Hout is momenteel echt heel duur aar zou aangezien al je stallen ook al hout zijn voor opslag ook voor hout kiezen

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:16

Pfff hier vliegen de stallings aanvragen me ineens om de oren. Is altijd wel hollen of stilstaan. Is dat herkenbaar voor de mensen die pension aanbieden?

DuoPenotti

Berichten: 30018
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:21

Ik denk het bij jou wel mede veroorzaakt word door je huidige pensionklant :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:22

Ik heb gelezen dat er een aantal grote stallen gaan stoppen dit jaar. Denk dat er heel wat mensen hoog zitten om een nieuwe stalling.

En hout is op het moment idd heel duur. Maar wat niet eigenlijk? ;)

boemel

Berichten: 8497
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:32

Robijntjah schreef:
Pfff hier vliegen de stallings aanvragen me ineens om de oren. Is altijd wel hollen of stilstaan. Is dat herkenbaar voor de mensen die pension aanbieden?


Ook herkenbaar voor mensen die geen pension aanbieden.
Doen we nml niet, maar we krijgen genoeg verzoeken.

Of bejaarde paarden die ze aan ons af willen staan :D

DubbelFun

Berichten: 88826
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:41

Oh leuk ... een ander opzadelen met je (financiële) problemen 8-)

boemel

Berichten: 8497
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:44

DubbelFun schreef:
Oh leuk ... een ander opzadelen met je (financiële) problemen 8-)


Nou in deze gevallen, meer er geen zin meer in hebben.
1x fokmerrie die gust bleef
1x 2 oude merries uit een erfenis.
Financieel speelde gelukkig niet mee.

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:54

Oja, pensionvraag krijg ik ook geregeld. Meestal mensen die denken dat het voor een appel en een ei zou moeten kunnen...

Belker

Berichten: 15360
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:59

Een geluk van niet zichtbaar zijn :D Gelukkig weinig vragen en weinig ruimte.

boemel

Berichten: 8497
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:13

neile schreef:
Oja, pensionvraag krijg ik ook geregeld. Meestal mensen die denken dat het voor een appel en een ei zou moeten kunnen...


Ik heb niet het gevoel dat ik de vraag krijg omdat ze verwachten dat het goedkoper is
Wel door de ligging hier en de paarden altijd keuze hebben tussen stal of buiten.

Ik wil echt geen pensionklanten.
Te weinig ruimte, geen zin in gedoe en ben op mn rust gesteld

Dais_

Berichten: 4047
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:51

Hier ook al aanvragen gehad of ze niet hier mochten komen, want geen geld of geen tijd. Sorry, maar hier vreten ze net zoveel hooi als elders dus het kost hier ook gewoon geld en ik heb zelf net genoeg tijd voor 2 paarden dus ik ga zeker niet gratis voor een ander zijn paard zorgen. En dan ben je nog ondankbaar ook he..:D

DuoPenotti

Berichten: 30018
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:57

Nee hier ook niet. Maar of dat komt omdat ik zo afgelegen zit?
Toen ik nog wel mensen had staan kreeg ik die vraag wel vaker.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:58

Nou gebeurt mij niet hoor, ik ben 1,5 jaar op zoek geweest voor een maatje voor bij Woods erbij en ik kreeg alleen maar hoge bedragen te horen voor kreupele en kapotte paarden. Ik ben zelf aan het bedenken wat ik wil en kan: pension nooit, ik trek dat niet. Pensioen zou denk ik nog wel eens een optie kunnen zijn, maar zeker niet op mijn kosten. Ik hoef er niets aan te verdienen, maar geld toeleggen doe je toch ook niet?

Tanja_dB

Berichten: 1800
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Bommelerwaard

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:03

Hier ook geen pensionaanvragen. En geen mogelijkheden ook, heb al teveel paarden en het worden er alleen maar meer... Werk zat met die van mezelf!

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:05

Ohh je hart Boemel! Gelukkig zijn ze netjes blijven staan!

Dais_ schreef:
Hier ook al aanvragen gehad of ze niet hier mochten komen, want geen geld of geen tijd. Sorry, maar hier vreten ze net zoveel hooi als elders dus het kost hier ook gewoon geld en ik heb zelf net genoeg tijd voor 2 paarden dus ik ga zeker niet gratis voor een ander zijn paard zorgen. En dan ben je nog ondankbaar ook he..:D

Oh ja :D

Wij hebben de vraag wel eens gehad en mensen vragen soms ook of ze gebruik kunnen maken van onze binnenbak. Op zich kan en mag dat wel, maar ze willen dan vaak rijden als je zelf net van huis bent en dat hebben we liever niet. En los daarvan is het als je wel thuis bent ook wel eens prettig om gewoon rust in de tent te hebben :o

Jinte

Berichten: 4835
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:11

Hier sowieso al maanden lang veel verzoeken voor stalling. Maar voor de winter vinden we het goed met 4 paarden. In januari begint de bouw van de nieuwe stal *\o/* en we willen nu gewoon even genieten met ons gezinnetje <3

Lynn_Nikita

Berichten: 25533
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:24

Ik krijg nu vooral rijbak gebruik aanvragen. Aantal mensen in de buurt die wel paddock en beetje weiland hebben maar geen rijbak. Nu kunnen ze via de achterkant erin zonder dat ze over het erf komen maar ik twijfel iets. Financieel zal ik er niet rijk van worden, is geen verlichting maar wel goed te rijden ook na regen,, maar zal ik er overlast van hebben of niet? Ik gebruik het namelijk ook als paddock en dan moeten de paarden eraf en eerst uitmesten voor ze gaan rijden.
Wat zouden jullie doen en wat is een bedrag wat evt gevraagd kan worden? Ik zou het vooral willen doen om een buur te helpen om toch wat te kunnen ( recreatief) trainen.

Pensionklant wil ik nu niet, Na 10 jaar had ik er toch echt genoeg van. Ik heb wel jarenlang dezelfde gehad, er was weinig verloop met echt uiteenlopende redenen ( 1 overleden, 1 kwam bij haar ander paard te staan, 1 wilde toch graag een binnenbak, 1 werd verkocht en 1 zelf verzocht om te vertrekken) maar vooral bij 1 iemand heb ik mij vaak gestoord aan slecht opruimen, te laat betalen, kapotte spullen wat niet gezegd werd etc. Was ook een bekende en dat maakte het extra lastig om het zakelijk te houden
Inmiddels ben ik verhuisd en heb ik nu minder grond. Er staan er nu 3 en een 4e staat al in bruikleen bij iemand. Als de oude merrie overlijdt wil ik er nog eens over nadenken
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 03-11-21 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30018
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:26

Hier zouden ze echt over het erf moeten. En mijn paarden kunnen er ook altijd in en dan niet.
Geen idee wT te vragen maar voor een paar euro gedoe. Nee laat maar.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:28

Jinte schreef:
Hier sowieso al maanden lang veel verzoeken voor stalling. Maar voor de winter vinden we het goed met 4 paarden. In januari begint de bouw van de nieuwe stal *\o/* en we willen nu gewoon even genieten met ons gezinnetje <3

Ik heb jullie nog helemaal niet gefeliciteerd, excuus <3 *\o/*

DubbelFun

Berichten: 88826
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:04

Lynn_Nikita schreef:
Ik krijg nu vooral rijbak gebruik aanvragen. ... Ik zou het vooral willen doen om een buur te helpen om toch wat te kunnen ( recreatief) trainen.

Jaren geleden mocht ik ergens in de bak rijden tegen een vergoeding van 20 euro in de maand (1x per week) of 5 euro per keer.
Op zich geen hoog bedrag maar de bak was zo slecht dat ie me zelfs dat nog niet waard was.

Lynn_Nikita

Berichten: 25533
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:17

5 euro per keer vind ik nog vrij veel, is dat een gemiddeld bedrag?
Mijn bak is niet luxe, geen dure eb en vloed bodem of iets maar is wel altijd goed te rijden

DuoPenotti

Berichten: 30018
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:18

vroegah betaalde ik 5 euro als het licht aan ging, zonder licht 2 euro.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:29

Ik denk dat 5/keer ook niet slecht is. Zelf sta ik volpension, maar de bak is slecht. Mocht er in de buurt een betere bak zijn (hoeft niet eb&vloed te zijn, gewoon niet te zwaar, te nat of te droog) zou ik met plezier 5- betalen voor een uur(tje)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:48

DuoPenotti schreef:
Ik denk het bij jou wel mede veroorzaakt word door je huidige pensionklant :)


Nee dat had ik ook verwacht maar geen van allen via haar tot nu toe. Grappig.

Wij hebben ook niet geadverteerd, vonden het wel best zo voor de winter met 4 stuks maar nu opeens 3 aanvragen tegelijk.