Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
belle_boef

Berichten: 10759
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 17:44

Voor 2 euro ga ik niet op afspraak mijn paddock uitmesten zodat een ander kan rijden

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:52

voor 5 euro ook niet...

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:09

Ja zo zie ik dat dan weer niet. Maar hier is meehelpen met mesten sowieso standaard inbegrepen ( sinds vorig jaar :+ ).

MissYvette4u

Berichten: 2991
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:18

Hebben jullie het nou over een binnen of buitenbak?? Ik betaal namelijk 7,50 of 10 euro om gebruik ve binnenbak te maken hier in de omgeving.

Voor degene die overwegen hun binnenbak ter beschikking te stellen; waarom stel je anders geen tijdvakken in? Of alleen op bepaalde dagen, bv op 2 dgn per week. Dan weten beide partijen waar ze aan toe zijn.

manzano

Berichten: 23996
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:19

Lastig die bak.
Ik heb geen bak. Ben wel lid van de rijvereniging vlakbij. Dat scheelt. Onze buren hebben super bak, maar zou me bezwaard voelen om daar te gaan rijden. Ligt ook echt achterop hun terrein.

Belker

Berichten: 15360
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:31

manzano schreef:
Lastig die bak.
Ik heb geen bak. Ben wel lid van de rijvereniging vlakbij. Dat scheelt. Onze buren hebben super bak, maar zou me bezwaard voelen om daar te gaan rijden. Ligt ook echt achterop hun terrein.

Zo doe ik het ook. Kost me €10 per maand en buiten de lessen om kan ik rijden wanneer ik wil.

DubbelFun

Berichten: 88826
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:31

'Mijn bak' was een buitenbak iig. Een binnenbak zou idd in de winter wel eens lekker zijn, maar de pensionstal nextdoor wil er niet van weten en met 100+ pensionklanten kan ik me daar ook wel iets bij voorstellen :D

Belker

Berichten: 15360
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:40

DubbelFun schreef:
'Mijn bak' was een buitenbak iig. Een binnenbak zou idd in de winter wel eens lekker zijn, maar de pensionstal nextdoor wil er niet van weten en met 100+ pensionklanten kan ik me daar ook wel iets bij voorstellen :D

Dan weet ik nu waar je ongeveer woont :D

boemel

Berichten: 8497
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:50

Ik denk ook dat eur 5,00 per keer een nette prijs is voor een fatsoenlijke buitenbak.

In principe wil ik de paarden als we eindelijk de fatsoenlijke buitenbak hebben ook een uurtje kunnen losgooien als ze overdag in de paddock moeten blijven.

Een goede bekende zou ik de bak niet weigeren als er nood aan de man is, want ben nu natuurlijk ook maar al te blij dat ik elders gebruik kan maken van een bak.

Maar, zou het niet aanmoedigen. Gewoon ivm de afstemming eigen paarden en extra slepen.

boemel

Berichten: 8497
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:56

Dais_ schreef:
Hier ook al aanvragen gehad of ze niet hier mochten komen, want geen geld of geen tijd. Sorry, maar hier vreten ze net zoveel hooi als elders dus het kost hier ook gewoon geld en ik heb zelf net genoeg tijd voor 2 paarden dus ik ga zeker niet gratis voor een ander zijn paard zorgen. En dan ben je nog ondankbaar ook he..:D


Als je zelf niet zoveel land hebt (zoals wij), dan ben je gewoon extra geld en tijd kwijt aan hooi kopen.

Neem ik een pensionpaard erbij dan kost ie me makkelijk eur 200,00 per maand.
Met eur 300,00 pensiongeld ben ik echt te duur.
Terwijl eur 100,00 per maand voor t dagelijks slepen met voer en mest natuurlijk geen goed betaalde job is :D

En dan heb ik ook nog eens 0 privacy.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:00

Ik ben ook lid van de vereniging die hier 8 auto minuten vandaan is, instructrice woont hier om de hoek sinds kort dus daar ga ik morgen lessen.
Verder nog een kennis om de hoek met een buitenbak en onze eigen is ook redelijk te doen en wordt steeds beter met veel slepen. Mogelijkheden genoeg.

Dais_

Berichten: 4047
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:00

Boemel, dat is hier dus ook. Ik heb alles bij elkaar maar 3500m2 gras. Dat bewaar ik lekker voor mijn eigen meisjes :D

DubbelFun

Berichten: 88826
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:17

Belker schreef:
Dan weet ik nu waar je ongeveer woont :D

Een stukje terug als waar jij wel eens een cross bezoekt :)

Belker

Berichten: 15360
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:06

:+ Nog beter

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:15

Hier kan ik de buitenbak van de buren ook gebruiken aan 5 euro/keer. Vind het niet echt goedkoop, maar snap het wel. Ze onderhouden de bak heel netjes, staat geen grassprietje in en wordt regelmatig gesleept en rechtgetrokken.

Over pensionklanten, hier staat sinds drie weken terug een logee. Na het overlijden van mijn ijslandse merrie had ik in principe plek en een vriendin kon even nergens terecht met haar eigen ijslander. Die staat dus hier, maar is een erg leuk dier en past goed in de groep. Met vreemden zou ik het niet zomaar doen, deze vriendin ken ik al 20+ jaar, dan durf ik het wel aan :D

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:30

Ik heb Max als pension paard.Mijn ruin kan niet alleen staan en als hij er niet meer is komt er geen paard meer.Dus is Max erbij gekomen.Hij is met pensioen,zijn eigenaar heeft nog een jonger paard en rijd niet meer op Max.Ze komt regelmatig langs en laat alles aan mij over.Werkt goed.

kojack

Berichten: 6398
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:33

Ik vind 5 euro voor het gebruik van een buitenbak wel een oke prijs eigenlijk.

Mijn schimmel staat momenteel in pension bij een ander, vd week trok hij een sprintje in de buitenbak, ik voel me dan toch wel echt bezwaar en zorg dat zijn spoor weg is :D

Sinds ik weet wat het aanleggen van een bak kost ga ik er zuinig mee om :+ . Nee grapje hoor, ik ga altijd zuinig om met de spullen van een ander.

Mijn man is vrij duidelijk geweest in het hebben van een vrije stal en misschien een pensionpaard, dat wil hij absoluut niet. Het levert niks op, alleen extra werk en je bent je privacy kwijt. Dus al zou ik een stal over hebben dan wil hij geen pension paard. Een pensioen paard zou hij dan eventueel wel willen, die mensen komen eens in de zoveel tijd en niet dagelijks.

Lynn_Nikita

Berichten: 25533
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 22:06

Pensioen heb ik ook gehad en beviel inderdaad beter dan iemand die veel kwam. Nadeel bij dit paard ws echter zijn gezondheid, ik gooide er een hoop extra voer in en bleef schraal, medicatie en extra zorg. Ik vond het geen probleem maar hoorde van mensen om mij heen dat hun dit als pensionhouder echt niet zouden doen. Paard is na aantal jaren ook ingeslapen en is nooit 100% door de kudde geaccepteerd.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 08:49

Nou hier komen er dus weer 2 bij haha.
De paarden kennen elkaar nog wel dus dat zit wel snor.

Word weer een druk weekend zo :')

boemel

Berichten: 8497
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:09

Robijntjah schreef:
Nou hier komen er dus weer 2 bij haha.
De paarden kennen elkaar nog wel dus dat zit wel snor.

Word weer een druk weekend zo :')


Is ook niks mis mee als je er ruimte en tijd voor hebt. :o

DuoPenotti

Berichten: 30018
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:13

Dat word vol bij jou :D


Hier plek zat, maar alles hooien en dat verkopen geeft meer rust :D

boemel

Berichten: 8497
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:26

Mijn vriend heeft gisteren voor het eerst gemest.
Nou ja, alleen de paddock dan.
Stal had ik al gedaan.
Voor de wei was t al te donker.

Viel m hard tegen ... zoveel en zwaar werk door steeds te moeten schudden om te voorkomen dat het paddockzand mee de kruiwagen in gaat.

Moest stiekem een beetje lachen.
Snapt ie tenminste waar ik zo druk mee ben :D

Maar, we besloten wel dat we voorlopig ook niet gaan fokken met de merries.
Misschien over een paar jaar, als alles hier op de rit is.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:45

Niet drukker dan vorig jaar := En met een wachtlijst haha.

Kan ik me helemaal voorstellen Boemel. Als wij hier alles helemaal af hebben hebben we ook nog mooie plannen!

DubbelFun

Berichten: 88826
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:11

boemel schreef:
Viel m hard tegen ... zoveel en zwaar werk door steeds te moeten schudden om te voorkomen dat het paddockzand mee de kruiwagen in gaat.

Daar ben ik bij de shetlander mee gestopt... ook de drolletjes vlogen weer terug het zand in :D

Maar mooi dat ie het eens ervaren heeft, geeft ze vaak wel een iets minder simpele kijk op de zaak :)

Niwla

Berichten: 4120
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:43

Ik heb een tijdje mijn bak uitgeleend aan de buurvrouw, zij mestte dan zelf van tevoren uit. Ze hoefde niet over het erf, maar ik gebruik mijn bak ook als paddock en als ik dan een dag niet had uitgemest vond ik het toch vervelend voor haar als zij 1,5 kruiwagen eruit stond te scheppen.

Haha, handig dat je vriend dat nu weet boemel. Daarom mest ik trouwens uit met een mestboy en een klein harkje, dat werkt voor mij het fijnst.

Ik las nog iets over kunststof stallen versus hout. Wij hebben hout, maar bij ons scheelde het veel meer dan € 1.000,00. Ze staan nu sinds april en je ziet binnen al best wat gebruikerssporen.
Als het zo weinig scheelde was ik voor kunststof gegaan.


Afbeelding