Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BoRo

Berichten: 285
Geregistreerd: 27-08-06
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:43

Jeetje deel 7 al!! Voordat we verhuisden en de paarden aan huis kregen, heb ik mn heel veel meegelezen, elke dag ff kijken. Van meerdere kanten kreeg ik al waarschuwingen, zodra je ze aan huis hebt, krijg je het echt druk. Ik dacht nog heel naïef, ik niet want ik heb het slim ingedeeld, alles goed geregeld en ik heb geen reistijd meer. Dus netto dacht ik zelfde tijd. Maar wat had ik het mis. hahaha Maar vanaf nu ga ik echt weer actief meekletsen en plaatsen! We hebben de paarden nu ruim een half jaar aan huis, en wat is het fijn, en wat kost het veel tijd maar zelfs stallen mesten is leuk! (het resultaat dan mn)
Wij hebben 2 Friezen staan en ook maar 2 stallen dus er kan niet uitgebreid worden, wat mijn man erg positief vindt. 1,5 hectare grasland met schuilstal en buitenbak.

maike11
Berichten: 44
Geregistreerd: 05-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:01

@Olympia96 Ik hoorde de vogels alweer fluiten. Ik verheug me op de lente :)

maike11
Berichten: 44
Geregistreerd: 05-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:03

@BoRo Dat lijkt me een droom met je Friezen <3

Ik wens u meer tijd om te lezen

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:39

Zo, ik ben net terug van een sneeuw bosrit. Koud maar onwijs mooi <3

DubbelFun

Berichten: 88816
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:02

Hier geeft het nog héél even gehageld, maar dat stelde echt niets voor. Nu een hele mooie rode avondlucht :)

Ik raak met sneeuw altijd mijn gevoel voor de paden kwijt iig als je de eerste bent die er doorheen loopt.

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:34

Akshay schreef:
Wat een heerlijke blije paarden foto's en knappe paarden komen er langs!
Hier had het best flink gesneeuwd. Zo leuk om te zien dat ze dan dus níet binnen komen schuilen hier.
Overigens geen/amper vorst hier. De sneeuw dooide om 6u al in rap tempo.
Ik heb gisteren Hindernis materiaal besteld (flexibele cavaletti's) ben benieuwd.
Les gisteren ging hartstikke fijn, en ik kan vandaag zowaar nog gewoon lopen. Rug doet niet vervelend.


Wil je laten weten hoe die bevallen?
Ik twijfel er nog over haha.

MarloesHJ

Berichten: 2479
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:48

Hier is het buiten nog wit van de sneeuw... Had van mij wel weg mogen zijn. Hopelijk gaat het vanaf nu gewoon dooien en niet nog meer sneeuwen. Ik houd van sneeuw maar momenteel niet zo handig. En het is vieze sneeuw want er komen zelfs klompen onder onbeslagen hoeven.

maike11
Berichten: 44
Geregistreerd: 05-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:55

@MarloesHJ Ik weet. Dat is altijd bijzonder vervelend. En zeker ook niet zo prettig voor de paarden.

DubbelFun

Berichten: 88816
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:58

Op die klompen kunnen ze idd heel beroerd gaan lopen. Het schijnt wel te helpen als je de hoeven insmeert met vaseline en voor paarden met ijzers een rubber ring in het ijzer plaatst.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:05

Wat gaan jullie snel zeg, dat word een lastige om allemaal bij te houden!

Belker

Berichten: 15357
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:07

Wel bijgelezen, maar ik ben moe door drukte op het werk.
Maar, een bosrit in de sneeuw is wel heel gaaf.

MarloesHJ

Berichten: 2479
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:25

Vaseline is leuk voor een kwartier, daarna werkt het niet meer. Sneeuwbeslag werkt wel maar ik gok met deze sneeuw nu ook niet omdat het heel erg plakt. Heb wel sneeuwbeslag gehad. Ze staan nu maar gewoon even op stal met extra hooi en zonder sneeuw :D

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:33

Afbeelding
Dit beslag de hele winter onder, 5/6 maanden en dus alle denkbare types sneeuw en ijs. Werkt prima, vrijwel nooit ijsklompen :)

MissYvette4u

Berichten: 2991
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:35

Jippiejajee op dit moment baal ik alles is naaaaattt |( |(
Afbeelding

Ze staan nu zowat 24/7 op stal wat meer uitmesten betekent -:(- waar laat ik al die mest nou toch %)

Om het nog ff wat erger te maken, zijn die rotduiven alweer bezig met het bouwen van een nest in stal en daarbij maken ze steeds een klereherrie waar de paarden steeds van schrikken _-:( vanmiddag door het lint gegaan dus kon weer wat herstellen bleh nee absoluut niet mijn favoriete tijd van het jaar!

DubbelFun

Berichten: 88816
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:42

@MissYvette4u: kun je de nesten niet gewoon weg halen ?? Ze hebben later in het jaar nog voldoende tijd om 2 of 3 nesten groot te brengen.

Caily

Berichten: 12519
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:53

Sneeuw is wel leuk in een dik pak met zo'n zoals dit, voor zolang het vriest. Hier ligt niks en met temperaturen net boven nul vind ik dat helemaal niet erg.

Duiven in de stal, lijkt me stuk minder leuk dan zwaluwtjes. Hier een uil in de kapschuur. Dus alles wat niet vies mag worden afdekken.

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:55

Lastig die duiven. Maar wennen ze niet vanzelf aan het geluid?

Welkom BoRo! Het valt inderdaad soms tegen hoeveel tijd het kost, maar ik vind het wel heel veel waard om ze aan huis te hebben!

Hier heerlijk gereden vanmiddag, was prachtig <3
Afbeelding

Malenka

Berichten: 7609
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:57

Altijd een soort van sprookje zo rijden in de sneeuw. Prachtig!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:59

Afbeelding

MissYvette4u

Berichten: 2991
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:27

Helaas, was het maar zo simpel ;( ze wennen maar niet aan die vliegende ratten. Duiven zijn vrij rustig en dan ineens een hoop herrie en geweld! Ik schrik me ook nog steeds een hoedje.
Heb al zo vaak geprobeerd ze weg te jagen (nest weghalen of afsluiten, moordlustige hond) maar ze zijn hardnekkig. Pppffff tis ook veel te gezellig in onze stal :+

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:57

Jaloers op sneeuwritjes! :+:

@karin; yep zal laten weten hoe ze bevallen. En hoe de paarden ze vinden.

@missyvette; hier blikken of blozen ze niet eens als de haan met volop paniek gekakel als een kreupele idioot verticaal opstijgt in de stal om over ze heen te fladderen :D ;) kan het niet zijn dat de paarden wat wakkerder zijn door meer binnen staan en daardoor reageren?

MarloesHJ

Berichten: 2479
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:06

wendely schreef:
[ [url=m/B6BOcR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit beslag de hele winter onder, 5/6 maanden en dus alle denkbare types sneeuw en ijs. Werkt prima, vrijwel nooit ijsklompen :)


Ja, mijn IJslander heeft ook een tijd op kleine widiapunten gestaan en dat hielp ook wel veel, alleen tikt hij dan ook vaak een ijzer af. Alleen dit sneeuwbeslag is misschien wat overkill voor de drie dagen per jaar dat wij sneeuw hebben :P
Denk ook wel dat dit erg zwaar is voor mijn trailerbodem waar ze drie keer per week normaal gesproken instaan. Heb een tijd die rubber sneeuwringen gehad alleen die gingen vaak ook meer kapot van de verharding.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:40

MarloesHJ, voor 3 dagen per jaar is idd overdreven. Ik heb weinig keus met 5/6mnd per jaar. Voor je trailerbodem maakt het niet echt uit hoor, die gaat er niet stuk van.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:09

O wauw er is ineens een deel 7! Was even uit de internetwereld gestapt. :')

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:15

Sneeuw is weg, gelukkig. Nu alleen nog meer licht zodat ik ook in het licht op kan ruimen. Ik vertre nu vaak in het donker en ook in het donker thuis en normaal heb ik de dinsdagen vrij, een extra dagje om te rijden en de paddock bak en stallen te doen, nu de vrijdag, lekker lang weekend maar om op te ruimen hier mis ik echt die vrije dag of licht. Tijd voor voorjaar