Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:46

ik denk dat wij ongeveer de helft aan wei hebben op het moment, komt over een paar weken hopelijk nog een stuk bij als onze woonunit wordt opgehaald, maar als ik ze daar zomers de hele dag op laat, en swinters ook nog, lopen ze echt alles kapot, ik ga kijken of ik het deze zomer wat langer heel kan laten door ze halve dagen op het gras te laten, we hebben nu ook een track in het bos, en de zandbak, dus is dit jaar ook wat makkelijker dan vorig jaar om het een beetje te verdelen :D

Idifix, ik laat zo nu en dan de bak ook open, mijn merrie groef altijd grote kuilen, maar dat heeft ze in het zand (even afkloppen) nog niet gedaan tot nu toe; ik voer wel onbeperkt hooi, ook omdat ons bos nog niet helemaal is opgeruimd en ze op sommige plekken met een beetje moeite over het draad heen bij de laurierkers kunnen.

Belker

Berichten: 15378
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:09

Ik heb nog een stukje van 650m2, maar dat is nu zwarte grond met wat sprietjes. Ik heb daar 2 opties voor, egaliseren en een bak van maken of opnieuw inzaaien en dan op het gras wat longeren. Of lid worden van de RV en 3x pw naar de bak toe met de trailer.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:19

ik was heel enthousiast aan het posten dat google de streetview en satelite view had geupdate toen ik ontdekte dat ik in compleet het verkeerde topic aan het praten was :+

@Dais: ik heb er 3: vlak voor we het kochten:
Afbeelding

halverwege de um.. iets grondigere verbouwing dan gepland. het kweekgoed wat aan het einde van z'n leven was rechts in de punt is hier al gekapt, een groot deel van het terrein is opgeruimd en de 'burcht' van golfplaten en strotouwtjes achter het huis is afgebroken en afgevoerd. de toekomstige stal staat er nog, maar is daarna opnieuw opgebouwd en uitgebreid.
Afbeelding

en deze is van vorige zomer, ze lopen blijkbaar iets achter. Het zwarte pad wat je ziet zijn de grasroosters die ondertussen gewoon wegvallen in t groen. onderin staat onze woonunit nog, dat wordt onderdeel van de weide. De track door het bos is niets van te zien :+ De stal komen nog zonnepanelen en een groendak op tzt, en een soort van tuin rondom het huis moet ook nog aangelegd worden :D Het 'gras' is/was opnieuw ingezaaid, en de berg zand die over was van de bouw van het huis was net over het land heen gereden, dus erg groen is het nog niet op deze foto :(:)

Afbeelding

Malenka

Berichten: 7625
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 23:09

Dit kan alleen als je paarden aan huis hebt!

Daar zit ik dan, achter in de tuin naast de spiegelgladde vijver met mijn twee paarden die rustig zijn blijven liggen in het zand terwijl ik over de heuvel naar ze toe kwam lopen. Het enige licht is het licht van de prachtige maan. Het is stil, de wereld is tot rust en ik geniet.

De paarden aan huis hebben is echt een droom die is uitgekomen. Ik had geen idee dat deze droom zulke magische momenten zou hebben. Dat deze grote prooi en vluchtdieren me zo'n enorm vertrouwen zouden geven.

Akshay
Berichten: 2084
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 06:36

Heerlijk Malenka!!

Jade, gaaf dat je zo duidelijk zichtbaar hebt wat een berg werk je al verzet hebt!!

Ik ben dag 2 "niet lekker" maar het heeft er alle schijn van dat de bloeiende berk voor mijn thuiskantoor dit veroorzaakt.. gisteren een hooikoorts tabletje op en heel de dag alleen maar willen slapen.. ik ga daar niet goed op :')

Gisteren nog 10 minuutjes met de jonge ijsco gerommeld. Beetje werken aan de hand en nog even gestuurd aan de lange teugel en dat ging top! :)

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 07:22

Heerlijk malenka!

Hooikoorts zuigt. Zodra de zon schijnt loop ik te snotteren en te tranen.

DuoPenotti

Berichten: 30254
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 07:48

Prachtig Malenka, lijkt wel een passage uit een boek.

Belker

Berichten: 15378
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:32

Heel mooi moment Malenka <3

Balen Akshay. Sterkte.

Leuk die verschillende foto’s Jade. Leuk om te zien.

Akshay
Berichten: 2084
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:10

Robijntjah schreef:
Heerlijk malenka!

Hooikoorts zuigt. Zodra de zon schijnt loop ik te snotteren en te tranen.

Ik was altijd het hardst de pineut op gras. Maar die blije berk wilde blijkbaar ook aandacht in dit opzicht.

Die traanogen komen nog, dan kan ik een periode amper lenzen verdragen etc.. :')

Mijn knappe kleuter nog even showen.
Afbeelding

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:13

Ohnee ik denk dat ik super allergisch ben voor de hazelaar en els en berk inderdaad. Joy.

DubbelFun

Berichten: 88901
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:13

@malenka: heel mooi omschreven :)
@akshay: balen dat je hier zo'n last van hebt. Berk verwijderen een optie ??

Hier zijn ze gisteren ineens langs geweest met een grote 'spuitwagen' om de bomen te bestuiven met iets tegen de processierups. ik was blij dat ik de PP net voor de paarden had afgesloten want er zal van dat goedje ook best wel wat naar beneden zijn gekomen. Leuk dat je even wordt gewaarschuwd ... not ;(

Karin_deB

Berichten: 8285
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:21

xXutopiaXx schreef:
Hier ook nog steeds aan het struisvogelen _O-


Doet ook nog steeds mee :D :')

Hier was ik het laatste jaar gemiddeld 147,- per jaar kwijt aan hooi, vlas en brok. Toen was de ruin er echter pas 4 maanden dus ik verwacht dit jaar duurder uit te zijn.

Mest ophalen kost mij de afgelopen 2.5 jaar ongeveer 8,- per maand gemiddeld. Ik kom een eind met mest laten ophalen door tuinders e.d.
Hoef meestal maar 1x per jaar betaald de bak leeg te laten halen.

Dingen als mest, kalk, water etc reken ik niet eens mee, wil ik ook niet denk ik :j

_Lorette_

Berichten: 12122
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:29

We zijn hier bezig met de omheining en het opknappen van het stukgelopen land. Duurt nog een lange tijd voordat we weer een mooie grasmat hebben, vrees ik. Alleen deze week heb ik al bijna 4.000 euro uitgegeven. Daar blijft het niet bij. Op een pensionstal moet ik per paard 325 euro of meer aftikken en dan ben ik er natuurlijk nog niet qua kosten, maar als ik thuis álles mee zou rekenen, dan is het niet leuk. Zeker niet als ik het nu af moet zetten tegen 2 paarden. Toen ik nog een stel trainingspaarden had, kwam het veel mooier uit.

goldenarrow

Berichten: 8663
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:15

Sowieso zijn kosten voor hoefsmid, dierenarts en wormkuren ook voor de eigenaar wanneer je paard in pension staat, dus dat zou ik dan niet meerekenen als je de kosten tegen elkaar af wil zetten. En ook kosten voor speciaal voer komen meestal voor rekening van de eigenaar, tenminste, de meeste stallen waar ik stond zat alleen basisbrok inbegrepen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:16

Ik heb een keuringsafspraak gemaakt! WOEHOE!

DuoPenotti

Berichten: 30254
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:18

Robijntjah schreef:
Ik heb een keuringsafspraak gemaakt! WOEHOE!

Spannend!!!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:18

Onwijs!

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:18

Robijntjah schreef:
Ik heb een keuringsafspraak gemaakt! WOEHOE!

*\o/*

Ik ga voor je duimen!

Olympia96

Berichten: 3301
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:21

Mooi Malenka. Geniet momentjes om te koesteren.

@Lorette: ben je helemaal gestopt met trainingspaarden?

De kosten zijn aanzienlijk, maar als ik meetel hoe weinig frustratie ik nu heb voor hetzelfde bedrag wat ik anders aan pension kwijt was, dan is het onbetaalbaar. Ik denk dat mijn eisen te hoog blijken voor veel pensionstallen.

En eigenlijk wil ik ‘maar’ drie dingen:
1) veel naar buiten
2) schone stal
3) ruim voldoende hooi
4) nabij bos

Alleen op mijn laatste stal (waar punt vier niet aan de orde was), waar ik notabene €150 betaalde waren alle drie punten hierboven dik in orde.

Door een flink aantal andere stallen hier in de omgeving ben ik echt getraumatiseerd geraakt (jaja overdrijven is ook een vak). Die konden punt 1-3 wat voor mij de minimale basis is, niet bieden. Tragisch.

Mijn merrie heeft er nog nooit zo goed uitgezien als nu. Mentaal en glimmend met appels op de vacht. Dit is voor mij echt onbetaalbaar.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:23

Helemaal met jou eens Olympia.

Altijd gezeik met iets. Behalve op mijn laatste stal inderdaad.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:25

Hier ook eens, helaas. Met mijn oudste paard op best een aantal stallen gestaan, die best oké waren, maar waar toch wel dingen gebeurden waar ik niet blij mee was. Hij staat hier aan huis nu meer ´basic´ dan hij ooit heeft gestaan, maar hij doet het er zó goed op. En eindelijk hoef ik me geen zorgen meer te maken of hij voldoende buiten komt, afleiding heeft, sociaal contact heeft en voldoende eten krijgt.
Laatst bijgewerkt door Flew op 23-04-21 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30254
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:29

Ook eens :j
De laatste stal deed ook wat hij beloofde, daar wilde ik niet perse weg.

Maar ook het woongenot.
We hadden eerst van die buren met 2 kinderen. Die oudste was pas 5, maar echt een heel brutaal nest dat over de schutting vanuit zijn speelhuis zat te schelden.
Maar ook die ouders, altijd de muziek net te hard, niet standje politie bellen, maar wel standje storend.
Elke avond zaten daar vrienden, onder het afdak met een terras verwarmer, dan moest er natuurlijk wel over de muziek gepraat worden. Dus nog luider.

Wat ben ik blij hier te wonen, de rust.
Zo naar je paardjes te kunnen lopen en een knuffel geven.
Onbetaalbaar.

manzano

Berichten: 24021
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:31

Ik kom me als stiekeme, niet heel actieve, meelezer even melden.....
Aangezien de financiering van ons nieuwe huis vandaag rond is gekomen kan ik me nu ook gaan voorbereiden op een nieuw leven met de paarden aan huis <3 (nou ja, ik heb er 1, dus ga nog op zoek naar een 2e). Ga dus lekker actief meelezen en veel van jullie leren hoop ik :D

DuoPenotti

Berichten: 30254
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:40

Gefeliciteerd!!!
Jezelf regelmatig ff knijpen het is geen droom maar echt :D

Akshay
Berichten: 2084
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:42

manzano schreef:
Ik kom me als stiekeme, niet heel actieve, meelezer even melden.....
Aangezien de financiering van ons nieuwe huis vandaag rond is gekomen kan ik me nu ook gaan voorbereiden op een nieuw leven met de paarden aan huis <3 (nou ja, ik heb er 1, dus ga nog op zoek naar een 2e). Ga dus lekker actief meelezen en veel van jullie leren hoop ik :D

*\o/* gefeliciteerd! Wanneer mag je ongeveer gaan verhuizen?

Met betrekking tot de kosten moet ik mijn overzicht nog eens gaan bijwerken :)
Ik had op mijn laatste plek er veel stress van omdat de stalhouder wat rare dingen had uitgevreten. En ik kocht al zelf hooi in wat ik dagelijks bij voerde. Uitmesten moest al zelf. En de pensionprijs van 235 euro was niet heel laag. Dus ik heb nog geen moment spijt <3