Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 13:58

@dais: goed om te weten :)

Malenka

Berichten: 7579
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 16:10

DF, ik hoop dat er een nette oplossing komt. Dit kan natuurlijk niet. Zoals je zegt zou hij het toch minstens een jaar mee moeten gaan. Wat dat betreft is Rambo van Horseware wel echt goed. Die heb ik nu al een jaar of tien voor Nilay en hij is nog steeds waterdicht.

En inderdaad. Roos en Nilay zijn super maatjes. Vanaf het begin eigenlijk al. Al weet ik niet hoe dat zou zijn als ze echt vrije keus zouden hebben natuurlijk.

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:13

Nou het gebeurt wel vaker dat paarden die 'verplicht' maatjes moeten zijn elkaar absoluut niet mogen (kan vette ruzie worden) óf dat ze elkaar accepteren, maar nooit echt maatjes worden.
Boon en Missy waren zo'n stel; die krauwelden zelden en als Boon een rotbui had moest Missy echt de losse beentjes in de gaten houden.

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:15

De kleine heeft haar eigen 'peephole' en drinkbak op de juiste hoogte :)

Afbeelding

Afbeelding

De tape is omdat er een schilfer hout los ging zitten en die zit nu gelijmd.
Deurtje maken uit het stuk wat er uit gezaagd is komt nog wel eens.

rover_
Berichten: 1365
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:03

Wat zijn ze leuk samen Malenka!

Handig gedaan weer DF, daar is Jasmijn vast blij mee.

Dais_

Berichten: 4037
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:25

Ik vond dat ook wel spannend in mijn zoektocht naar een maatje voor Indy. Ze had altijd wel een voorkeur voor donkerbruine paarden. Vanaf het eerste moment dat Indy en Quinta samen stonden zijn ze echt heel leuk samen, maar veel keus is er ook niet aangezien ze alleen elkaar hebben. Ik denk wel: zouden ze in een kudde met 10 staan, dan zouden ze elkaar nog uitkiezen... denk ik.


Ziet er handig uit met het deurtje zo DF, wel eng om zo in je deur te moeten zagen, dat is gelijk zo definitief haha.

Hier nog een beetje in de paddock geknutseld. Ik moet nog 1 hoekje afmaken en dan kan dat deel ook bij de rest van de paddock. Helaas liggen daar ook nog van die zware betonnen roosters verspreid her en der en ik kan die zelf niet tillen. Even iets op verzinnen....

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:43

@dais: als de stallen nog redelijk nieuw waren geweest had ik het idd wel zonde gevonden, maar ondertussen staan ze al dik 20 jaar, dus ik vind het wel best. En met een beetje vullende houtlijm en plamuur kun je het ook zo weer ongedaan maken.

Nu ze haar hoofd er zelf door moet doen vind ze het nog wel een beetje eng, maar dat zal ook komen omdat Boon er met haar dikke snufferd voor stond :)

Dais_

Berichten: 4037
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:37

20 jaar zou op ons erf vergelijkbaar zijn met 'zo goed als nieuw' :') Maar ik snap je hoor!

Hier net de paddock nog een stukje vergroot. Ik heb de betonnen roosters afgezet met prikpaaltjes en paardjes waren heel blij met hun extra stukje want daar stonden nog 3 sprieten gras *\o/*

Ik was met die stroomdraad bezig terwijl de lucht pikzwart was en je hoorde het continu rommelen. Voelde wel een beetje als 'living on the edge' :') Echt superdom natuurlijk :+ |o

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:28

Dat is idd wel knap link, daar moet je niet mee spotten. Ik ga zelfs niet douchen als het onweert.

Het heeft hier wel iets geregend, maar niet genoeg om ze op stal te zetten en de jasjes waren nog droog toen ik ze vanochtend ging voeren.

DuoPenotti

Berichten: 29711
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:46

Leuk gemaakt dat deurtje :D

Brr dais.
Jaren terug ben ik ook echt geschrokken, was water aan het geven midden in de wei.
En het stomme, het was bewolkt, maar niet zwart of zo.
En ineens flits boem en zag het zo 1 km verderop inslaan, waar ook de brandweer bij is gekomen.
Wat was ik snel binnen.

Maartje_M

Berichten: 9389
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:05

Wij waren net binnen gister. Zei ook tegen mijn man: het onweert. Hij verklaarde me voor gek. Twee tellen later niet meer :+

DuoPenotti

Berichten: 29711
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:03

Hier net ook ff en fel buitje.

Het gras groeit hier trouwens nu als een malle met de hogere temperatuur en de nachtvorst weg.

Maartje_M

Berichten: 9389
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:05

Hier nog droog, maar het is geen lekker weer -O-

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:41

Hier ook droog, maar idd veel wind die ook best wel fris is.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:44

Schrikken die onweer hoor, goed uitkijken. Ik heb een keer de onweer in zien slaan in een boer die op het land bezig was. Dat beeld vergeet ik nooit meer.

Hier nog droog, ik heb net even buiten gewandeld, heb lunch pauze. We zijn tegen een trekkertje aangelopen en kunnen hem morgen ophalen. Nu alleen nog een weidesleep en alle andere dingen zien te scoren.

Manlief heeft schaal delen gekocht voor de nieuwe stal, een mazzeltje. Iemand had een advertentie op marktplaats gezet met zo goed als nieuwe schaaldelen, hij had ze net opgehangen en toen stond de gemeente aan de deur dat het niet mocht. Dus nu haalt mijn man ze er af en neemt ze mee. Ze zijn €5 a €6 goedkoper dan dat we ze bestellen bij de man waar we ze eerder hebben gekocht (en waarschijnlijk nog iets duurder omdat de houtprijs omhoog is gegaan).

Ik ben echt jaloers op jullie dat jullie gras groeit. Tegen de tijd dat het bij ons droog genoeg is dat we verder kunnen met de bak afgraven en het land ophogen zijn we te laat voor het inzaaien ben ik bang.

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 13:36

[code][/code]
kojack schreef:
Schrikken die onweer hoor, goed uitkijken. Ik heb een keer de onweer in zien slaan in een boer die op het land bezig was. Dat beeld vergeet ik nooit meer.

Hier nog droog, ik heb net even buiten gewandeld, heb lunch pauze. We zijn tegen een trekkertje aangelopen en kunnen hem morgen ophalen. Nu alleen nog een weidesleep en alle andere dingen zien te scoren.

Manlief heeft schaal delen gekocht voor de nieuwe stal, een mazzeltje. Iemand had een advertentie op marktplaats gezet met zo goed als nieuwe schaaldelen, hij had ze net opgehangen en toen stond de gemeente aan de deur dat het niet mocht. Dus nu haalt mijn man ze er af en neemt ze mee. Ze zijn €5 a €6 goedkoper dan dat we ze bestellen bij de man waar we ze eerder hebben gekocht (en waarschijnlijk nog iets duurder omdat de houtprijs omhoog is gegaan).

Ik ben echt jaloers op jullie dat jullie gras groeit. Tegen de tijd dat het bij ons droog genoeg is dat we verder kunnen met de bak afgraven en het land ophogen zijn we te laat voor het inzaaien ben ik bang.


Je kan wel later inzaaien maar dan zal je wel veel moeten sproeien en de groei gaat langzamer en wellicht meer bijzaaien doordat stukken niet opkomen.

MarloesHJ

Berichten: 2470
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:39

Kojack wat voor trekkertje hebben jullie gevonden?

Wij zijn net ook wat gaan kijken, gingen eigenlijk voor een zitmaaier maar waarschijnlijk is een tweedehands trekkertje uiteindelijk goedkoper. Hier verderop staan er een aantal te koop. Maandag nog maar even terug.

Hier is het wisselvallig qua weer, af en toe wat spetters en dan weer droog en zon.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:48

MarloesHJ schreef:
Kojack wat voor trekkertje hebben jullie gevonden?

Wij zijn net ook wat gaan kijken, gingen eigenlijk voor een zitmaaier maar waarschijnlijk is een tweedehands trekkertje uiteindelijk goedkoper. Hier verderop staan er een aantal te koop. Maandag nog maar even terug.

Hier is het wisselvallig qua weer, af en toe wat spetters en dan weer droog en zon.


We hebben een Kubota B7000 gekocht :D

MarloesHJ

Berichten: 2470
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:54

kojack schreef:
MarloesHJ schreef:
Kojack wat voor trekkertje hebben jullie gevonden?

Wij zijn net ook wat gaan kijken, gingen eigenlijk voor een zitmaaier maar waarschijnlijk is een tweedehands trekkertje uiteindelijk goedkoper. Hier verderop staan er een aantal te koop. Maandag nog maar even terug.

Hier is het wisselvallig qua weer, af en toe wat spetters en dan weer droog en zon.


We hebben een Kubota B7000 gekocht :D


Leuk! Veel plezier ermee in elk geval. Hier nog niets gekocht maar daar staat Iseki. Dus waarschijnlijk wordt het zoiets hier.

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 15:21

Hier net een fikse bui gehad, nu weer droog en rond 4 uur wordt de volgende verwacht.

Fauvetje
Berichten: 248
Geregistreerd: 15-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 15:27

goldenarrow schreef:
Zei iemand iets over onkruid? :')

Volgens mij is dit postelein , heerlijk als salade of in de soep. Niet echt onkruid :p

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:24

Ja, klopt. Staat ook onderin mijn bericht :) Voor mij is het echter ongewenst en dus onkruid. En overigens veel meer dan ik überhaupt op zou kunnen :=

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:29

Ik heb net het hooi kunnen voeren terwijl het nog droog was, maar met het losmaken van de volgende voerrondes begon het al te druppen en nu een fikse bui.
Het meeste hooi had ik al wel in de schuiltent gelegd en ook alvast de regendekens maar opgedaan (al is die van Jasmijn dus niet waterdicht ;( )

Belker

Berichten: 15323
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:52

Hier nu een bui. Alle verplichte klussen zijn al gedaan, gelukkig. 2e keer mesten kan later of morgen ook nog. Hooi zit in de netten en ik voer wel tussen de buien door hoop ik.

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:12

Ik mest straks rond 7-8 nog een keer als de PP toch dicht gaat en ik brok ga voeren.
Vroeger deed ik het één keer, maar de bult wordt al aardig hoog en met 2x krijg ik de krui wat makkelijker omhoog :)