Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:46

Veel plezier op Texel! Ergens tijdens je reis, rijd je achter mijn huis langs......

Goed geregeld zo met de boerenbuurman!

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:12

Fijn zo’n boerman en heerlijk een weekend weg!
Geniet ervan!

Er liep hier ook een topic waarbij bokkers van huis ruilen. Leek mij ook wel iets om te onthouden, want wij zitten ook volop in de beesten.

Die huisoppaslink die gedeeld werd lijkt me nog een redelijk prijzige aangelegenheid eerlijk gezegd. Of ik snap het concept niet natuurlijk :+

Onze chickies zijn ook geboren :D
We krijgen er 5 in totaal <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Belker

Berichten: 15322
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:17

Geniet ze Robijntjuh, fijne vakantie.

Wat een schattig veulentje. Echt genieten.
Qua fokken laat ik het wel aan anderen over. Fokken met de freiberger wordt of een veulenboek veulen of ik zou richting NRPS moeten gaan. Een mooi kleurtje fokken met DU Bois bloed is wel heel leuk. Maar voor je het weet heb ik tig paarden……

Maartje_M

Berichten: 9389
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:26

Geniet van het weekeind weg Chasey!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:00

Veel plezier chasey.

Oh my ik ben echt als de dood voor vogels dus ik skip even :=

Ik heb echt fijn gelest net. Vorige week voelde ik me echt een debiel en nu kan ik wel weer wat zeg maar :')

Belker

Berichten: 15322
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:02

Excuses Robijntjuh en Chassey voor het door elkaar halen van jullie namen.

Ik ben er niet helemaal bij. Last van mijn ogen.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:05

Beterschap :(:)

Ik ga denk ik druppels voor hooikoorts proberen. Ik heb zo'n last van prik en traan ogen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:21

Dankjewel allemaal, gaat vast een leuk weekend worden. Ff lekker er tussen uit na alle toestanden.

[***] schreef:
Veel plezier op Texel! Ergens tijdens je reis, rijd je achter mijn huis langs......


:') Oké, kijken of ik 'm kan vinden. _O-

Olympia, ahhh wat een leuke kippies!

GA, Aah wat lief zo'n slaperig veulentje :D

Robijntjah, Fijn gelest +:)+
Heb je last van hooikoorts of misschien van .... hoe heten die krengen ook al weer. Kom niet op de naam. Die rupsen met haren. _O-

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:24

Nee hooikoorts, ik heb daar nooit over nagedacht maar ik heb dit in de zomer zo lang als ik me kan herinneren. Zit dan altijd huilend op mijn paard _O-

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:24

Robijntjah schreef:
Beterschap :(:)

Ik ga denk ik druppels voor hooikoorts proberen. Ik heb zo'n last van prik en traan ogen.


Je kan ook dit proberen (minder heftig dan hooikoorts medicatie/pillen) en kan ook fijn helpen bij de klachten die je hebt:

https://www.vitaminstore.nl/product/sol ... 3336303118

Malenka

Berichten: 7579
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:26

goldenarrow schreef:
Van wat ik er zo van zie zijn het redelijk mooie vrije lijnen als je het vergelijkt met de populaire hengsten. Ik zie wel Patron er in terugkomen, dat is wel echt een stempelhengst geweest. Hetzelfde geldt voor Menes, die ook de vader is van Europees showkampioen Balaton. Als je googlet op Sivmen B kan je best wel wat informatie terugvinden, hij is Nederlands gefokt dacht ik, dus wellicht dat je het AVS om meer informatie kan vragen.


Dankjewel. Ik ga inderdaad eens informeren bij het AVS. Vooral omdat ik een praktisch en goed rijpaard wil fokken met uithoudingsvermogen en niet perse een showpaard. Bij voorkeur ga ik op zoek in endurance prestatie lijnen. Al zou je daar voor de beste resultaten al een goede merrielijn voor moeten hebben (mitochondria vererven via de merrie). En of Roos het in zich heeft weet ik natuurlijk niet. Er zit gelukkig wel wat prestatie sport achter en niet alleen show. Maar het is geen endurance papier. :o (Ze is echter de mooiste en beste araloosa merrie die ik persoonlijk ooit ben tegen gekomen. <3 )

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:46

Het hoeft niet zo zwart wit te zijn hoor! Wij hebben 3 volle zussen staan, showgefokt en die gaan dan ook geregeld dansend door de baan. Uit diezelfde combinatie is een volle broer gefokt (Shamael Apal) die nu in Frankrijk staat. Hij heeft nu meerdere succesvolle Endurance-paarden gefokt waarvan er zelfs 1 gekwalificeerd is voor het WK (Aboufatmal Apal). Nog 2 andere zijn jong en lopen dus nog de kortere afstanden, maar doen dat niet onsuccesvol. Terwijl de vader dus echt puur showlijnen is. Je moet natuurlijk geen hengst kiezen die zo krom is als een hoepel, maar die kies ik voor mijn showpaarden ook niet :+

Malenka

Berichten: 7579
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:01

Uiteraard geen kromme hoepels. :D Het was ook niet om te zeggen dat showpaarden niet kunnen presteren in de sport. Alleen om aan te geven wat voor mij een belangrijker doel is. Voor araloosa's zijn er ook geen shows in Nederland dus dat zou een gek fokdoel zijn om hier te hebben. O:) Al zijn ze er best van gecharmeerd bij het NAS heb ik begrepen. Uiterlijk telt voor mij zeker mee maar komt niet op de eerste plaats. En ik vind het super leuk om te lezen over jullie paarden.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 20:24

Haha, dat bedoelde ik ook niet hoor. Maar er zijn veel mensen (ook in de Arabieren wereld) die denken dat showarabieren alleen maar dat kunnen, maar dat ze nooit als fatsoenlijk rijpaard kunnen dienen. Ik had ooit eens een merrie mee als 2-jarige voor een showklasse en werd heel raar aangekeken toen ik zei dat zij straks ook wel onder het zadel zou komen en ik misschien ook wel met de rijklasses mee zou doen als ze oud genoeg was.

Ach, het is ook maar net hoe je er zelf mee om gaat denk ik dan :)

MarloesHJ

Berichten: 2470
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 20:26

Lorette gefeliciteerd met het veulen.

Verder hier helemaal niets met fokken. Leuk om veulens te kijken maar verder weet ik niets van fokken. Gaat ook lastig met twee ruinen :P

Malenka

Berichten: 7579
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 20:44

Marloes, ik had hiervoor ook expres alleen ruinen. :P

Karin_deB

Berichten: 8257
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 10:04

De processie rups Chasey :D
Ik zie hier alweer overal linten hangen om de bomen in de buurt.

Ik dacht dat mijn ruin een lompe dodo was maar hij sprong zojuist soepel en gracieus over een draadje van 70/80cm :')
Bied wel opties want ik vind springen leuk :D

Mn merrie is inmiddels wat rustiger nu de shet weg is maar kijkt wel sip.
Vond haar zoiezo wat sip de laatste tijd. Ik heb echt het idee dat ze het rijden en de aandacht eromheen mist.
Daarom heb ik voor volgende week een afspraak gemaakt om haar benen weer te laten scannen (na 1 jaar pensioen) en te kijken of het toch mogelijk is om weer 1 a 2x per week een bosrit te maken.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 11:19

Haha heeft zijn verborgen talent per ongeluk laten zien ;)
Kan je mooi gaan springen! Leuk!

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 13:08

Zegt niet alles hoor. :) Mijn eerste paard sprong ook uit de wei als ze het zat was, maar in het bos over een boomstronkje van 20 cm was al te veel.

Net de 1e heg maar gesnoeid, want we hebben de langste dag gehad tenslotte :)
Was hoog tijd ook gezien wat er af kwam.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 13:10

ik ben gisteren ook aan het snoeien geweest toevallig :+

Straks Aurelia eens longeren, kijken hoe het haar af gaat om weer wat te doen.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 13:16

Boon heb ik voor het snoeien ook nog gelongeerd in de postzegelwei terwijl Jasmijn er liep te grazen. Die keek Boon aan met een blik van 'jij bent gek om je zo druk te maken'....
Boon moest van mij elk half rondje aanspringen in galop en dat kwam me op een hoop boze blikken te staan :D, maar ze deed het wel en daarna mocht ze ook grazen.

Maartje_M

Berichten: 9389
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:53

oh snoeien, ik zie hier ook niks meer haha, maar zij wachten denk ik nog even. Ik jat wel vast wat uitstekende takken van de haagbeuk voor de paarden :+

Hopelijk doet Aurelia het weer goed!

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 15:28

Dat doe ik ook voor de paarden én de cavia's :)

Net het schapennet op de wei verplaatst... daar ben ik gewoon een halfuur mee bezig geweest. Daar moet ik duidelijk nog handigheid in krijgen :D

MarloesHJ

Berichten: 2470
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 17:43

Hier zitten er nog vogeltjes in de heg dus snoeien doen we nog maar even niet. Wel weer een wasdagje voor de paarden. Had een tweedehands vliegendeken die een paar dagen gedragen was op de kop getikt maar ondanks dat ie best schoon is gaat hij toch maar een rondje door de wasmachine.
Paar liners ook al gewassen. Dekenrek begint leeg te raken :D

Malenka

Berichten: 7579
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 18:13

Roos in haar nieuwe camouflage pak. :')
Afbeelding

Ik heb haar vandaag alvast een keer gewassen voor de keuring van zaterdag. Helaas ging het wel even fout en kwam ik met mijn arm verstrikt in het touw toen ze wegschoot. Ik heb super veel mazzel gehad dat ze tegenwoordig snel naar me toekomt inplaats van weg blijft rennen en na trapt. Dit had zo anders af kunnen lopen. :=

Afbeelding