Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:45

Eerste ritje hier ook alweer gehad, meteen een ree gespot <3

Wist de weg nog van een rondje dus heerlijk 7 km rondgesjokt.

Natasja en Kevin zijn op bezoek dus ik heb lekker het rijk alleen vandaag :)

_Lorette_

Berichten: 12099
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 16:54

Belker schreef:
Geniet ze.

Gisteren zelf bloed geprikt en de uitslagen waren zoals verwacht, afweer actief maar markerwaarde kanker goed. Ik mag weer 6 maanden verder leven _/-\o_


*\o/* *\o/* *\o/*

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:02

@dais: stroomdraadje spannen (mét prik er op uiteraard), dan leren ze het heel snel af }>

rover_
Berichten: 1365
Geregistreerd: 27-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:26

Wat een mooi nieuws Belker!

Handig opgelost met flap en vliegendeken Robijn, veel plezier.

Karin ook fijne vakantie.
Wat asociaal Dais, heb je ze nog op foto gezet?

Dais_

Berichten: 4039
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 19:07

Er zijn daar 4 draden gespannen dus ik hoop dat er minstens 1 een opdonder heeft gehad.


Normaal hebben we een camera op die kant staan, maar de stroom was er nog af aangezien er gisteren gestuuct was en per ongeluk water in een stopcontact was gekomen.
Zal je altijd zien hè...

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 20:41

Belker schreef:
Dank jullie allemaal.
Solleke, dat is het ook. Afgelopen maand was mijn lijf de weg kwijt, allerlei vage klachten, die passen bij uitzaaingen maar ook weerstandsproblemen………. Dan is het echt een zwart gat, helemaal toen Nazyk overleed. Gelukkig heb ik vanuit de natuurgeneeskunde en chinese geneeskunst mensen die me goed bijstaan. Maar die ook westers kunnen denken.


Snap ik, geeft toch een beetje het gevoel alsof je erop aan het wachten bent 'is het dan nu zo ver?'. Niet fijn (understatement) en dan nog het verdriet van je mooie paard erbij.. ik vind het alleszins erg knap dat je je er toch niet door laat verlammen!

Belker

Berichten: 15329
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 20:49

Erop wachten doe ik niet. Ik leef in grijs gebied en leef volop. Het verlies van Nazyk is gewoon een te stomme samenloop van omstandigheden. Ons vriendje is weg, maar in het leven komen en gaan mensen en dieren…….. De manier waarop met Nazyk is alleen niet te bevatten.
Mijn situatie zorgt er wel voor dat we snel doorpakken. Ik ga eind augustus heerlijk freibergers kijken.

Ik moet alleen oppas regelen voor de honden………… Of ze meenemen.

Karin_deB

Berichten: 8260
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 20:54

@Belker, fantastisch hoe je in het leven staat. Chapeau!
Fijn dat je tumormarkers stabiel blijven!
Waar ga je freibergers kijken?

@Chasey, ritje geslaagd? Hoe voel je je?

@Jolijn, goed idee die buikflap!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 20:55

Dais_, nou daar zou ik ook niet blij mee zijn al die wielrenners...

Robijntjah, die buikflap ziet er handig uit.

Vandaag voor het eerst met Nick de vijver in geweest, dat wilde ik nog zo graag doen. En dat is gelukt. :D

Afbeelding

Belker

Berichten: 15329
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:48

Wat genieten Chassey, ik ben echt jaloers op jullie poel.

Karin, ik ga naar de feldtest in Libramont.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:37

@Belker, wat een goed nieuws zeg! Ik vind het knap hoe jij in het leven staat en hoe je er mee om gaat.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:10

Vandaag een Penny dag gehad met Marloes ;)
Eerst een vrolijke schriktraining in de binnenbak.
Was maar goed ook, want toen we het spul allemaal klaar hadden, kwam het met bakken uit de lucht ;)

Aansluitend nog ff in de wei gereden. En Marloes ging voor het eerst met Nick over de hoge bult. Een succes, want ze vonden het mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de hondjes ook lekker los.
Afbeelding

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:15

Chasey schreef:
Vandaag een Penny dag gehad met Marloes ;)
Eerst een vrolijke schriktraining in de binnenbak.
Was maar goed ook, want toen we het spul allemaal klaar hadden, kwam het met bakken uit de lucht ;)

Aansluitend nog ff in de wei gereden. En Marloes ging voor het eerst met Nick over de hoge bult. Een succes, want ze vonden het mooi!

[ [url=m/hLX8QA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FrJEwL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cWJVpi.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de hondjes ook lekker los.
[ [url=m/XaKJbU.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ah wauw, dat ziet er zeer geslaagd uit! Wat een braaf dier zeg

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:10

Hoe is het weer bij jullie? Ik heb de paarden nog binnen, ik zag wat voor buien we rond 10 uur krijgen :n

We hebben gisteren een geul in de paddock moeten maken zodat het regen weg kon. We hadden gisteren een bui, echt niet normaal hoeveel water er uit de lucht is gekomen :n

DuoPenotti

Berichten: 29745
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:20

Hier heeft het elke dag wel geregend, maar geen hoosbuien.
Net ook wat geregend, maar nu alweer droog.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:26

Ook van mij complimenten hoe je ermee omgaat/ instaat Belker.

Ik ben al een paar dagen aan het stoeien met de juiste woorden hiervoor, waarschijnlijk omdat ik 10 jaar geleden in een soortgelijke situatie heb gezeten (2 jaar max diagnose), maar ik krijg het niet goed omschreven, sorry.

Blijkt voor mij nog steeds niet te doen te zijn, zelfs 10 jaar later is het nog zo bizar en niet te bevatten hoe je je voelt en hoe je ermee omgaat (ik was alleen maar woest!! namelijk) dus ik vind het heel mooi om te lezen hoe dat jij het doet... :knuffel:

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:04

neetoch schreef:
Ook van mij complimenten hoe je ermee omgaat/ instaat Belker.

Ik ben al een paar dagen aan het stoeien met de juiste woorden hiervoor, waarschijnlijk omdat ik 10 jaar geleden in een soortgelijke situatie heb gezeten (2 jaar max diagnose), maar ik krijg het niet goed omschreven, sorry.

Blijkt voor mij nog steeds niet te doen te zijn, zelfs 10 jaar later is het nog zo bizar en niet te bevatten hoe je je voelt en hoe je ermee omgaat (ik was alleen maar woest!! namelijk) dus ik vind het heel mooi om te lezen hoe dat jij het doet... :knuffel:


Ik vind het ook heel knap hoe je erin staat Belker. Hier ook elke 6 maanden controle en ik heb wel heel hard dat 'wachtkamer gevoel' ook al probeer ik mij ertegen te verzetten en inderdaad gewoon te leven. Maar soms voelt het toch als wachten tot dat zwaard van Damocles definitief valt. Toegegeven: ik heb een heel melancholische aard :D

Heel leuke foto's Chasey, het ziet er altijd zo gezellig uit bij jullie.

Hier tot nu toe echt elke dag stortbuien afwisselend met zon. Aan water geen gebrek :+

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:07

Hier hetzelfde weer als daar in België dan, hele zware buien van een uur max en dan schijnt de zon weer _O-

Vanmiddag begint mijn tandartsenafspraken reeks, 1.5 week en dan ben ik er vanaf :=

Verder zijn wij lekker bezig, hebben ons parkeerrijtje 'af', daar komt nog een overkapping. Poel vergroot, wit zand weer uitgereden. Bamboe geprobeerd te verwijderen, dat is nog een dingetje _O-

Belker

Berichten: 15329
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:52

Neetoch en Solleke het scheelt dat ik al mijn leven lang suikerpatient ben. Ik was het stadium van boosheid en de waarom vraag al gepasseerd. Ik richtte me op overleven en daar was ik heel goed in.
Het is wat het is en met gepast omgaan met lijf en energie is het leven best mooi.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 12:07

Ik was vanochtend in het dorp (rijbewijs verlengen) en ik wist dat mijn dekens vandaag terug zouden komen bij de Welkoop (lekker weer gewassen), dus ik dacht ik probeer het gewoon even of ze er al zijn en belde ze even. Ik had pech , maar dan gewoon binnen 5 minuten een tel. terug krijgen van de Welkoop met: "ze komen echt net binnen, ben je nog in de buurt?", was wel echt tof gewoon! Normaal sturen ze je een mail namelijk, maar omdat hij dat wist belde hij gelijk even, vind dat zo leuk!!

Lynn_Nikita

Berichten: 25487
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 12:24

Gisteravond en vannacht echt flinke hoosbuien gehad maar nu is het droog. ik heb onverwacht een vrije dag waar ik
ontzettend blij mee ben aangezien de kinderen uit logeren waren en ik nog een aantal dingen had willen doen mar niet aan toegekomen ben in mijn vakantie ( bijna alleen aar regen gehad)
Dus nu mooi klusjes kunnen inhalen zonder zeurende of ruziënde kinderen o mij heen, heerlijk!

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 12:57

Belker, petje af voor hoe je met je ziekte omgaat. Ik zou het niet kunnen in jouw plaats... Maar het jouwe is wel veel constructiever!
En duimpje voor het positieve resultaat nu weer. Ook voor jou, Solleke-Noah!
*geeft virtuele bos bloemen aan jullie twee*

_Lorette_

Berichten: 12099
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:29

Wat een heerlijke plaatjes, Chasey!

Zijn hier toevallig bokkers met een elektrische poort? We hebben 1 offerte opgevraagd en kwamen toen op ruim 13.000 euro. Ik vroeg me af of dat een gemiddelde prijs is en hoe de ervaringen zijn met elektrische poorten.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 10-08-21 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29745
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:31

wauw, wat leuk toch jou kinderen en de paarden.

Ja wij hebben een dubbele poort elektrisch

_Lorette_

Berichten: 12099
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:33

Ik had mijn bericht nog even aangepast. Wat voor een uitvoering hebben jullie en was dat een bewuste keuze omwille van budget/functie/uiterlijk? Ik weet echt niet wat de do's en don'ts zijn...